olen lähellä pettämistä.. mitä tehdä?
Olen avioliitossa ja lapsiakin on. Perheenä olemme onnellisia, tulemme hyvin toimeen, tavallaan ihan malliperhe ja monet kadehtii meitä kun suukotellaan ja ollaan onnellisia vaikka pieniä lapsia. Mitään isompia ongelmia ei ole, yksi hölmö riita vaan, jonka jälkeen suutuspäissäni tapasin yhden miehen. Mieheni kanssa ollaan tää riita jo sovittu, mutta tää mies on nyt ihastunut muhun ja mä häneen vaikka mitään ei siis ole tapahtunut. ja kummastuttaa omat tunteet, kun on hyvä perhe ja mies niin miksi silti tunnen näin. Tuntuu että olen tosi vaarallisilla vesillä, enkä osaa nyt pysäyttää tätä venettä... mulla on hirmu vahva tunne, että tää tulee menemään liian pitkälle ja mä en oikeasti halua edes lopettaa.... :(
Kommentit (33)
mun tekiskin mieli rakastua ihan päätä pahkaa.. (vaikka olen itse just niitä jotka sanoo muille, ettei niin pidä tehdä ja ruoho ei oo vihreempää jne jne)...
Vieraan jälkeen omakin tuntuu taas paremmalta, eikä se siitä kulu!
ei sitä tunteilleen mitään mahda, ja miksi positiivisia tunteitaan tukahduttamaan?
Kannattaa nyt varmaan kuitenkin miettiä, mitä haluat. Riski on suuri, koska jäisit varmaankin ennemmin tai myöhemmin kiinni. Onko sen arvoista? Tai sitten voit yrittää rakastua mieheesi uudelleen, esim. lemmenloma kahdestaan jonnekin ihanaan paikkaan.
Tsemppiä ja ihanalta kuulostaa kyllä, kelpaisi mullekin!!
Mitä tapahtuu jos rakastut? Jätät miehesi ja alat uusperhesotkuun? Lapsesi näkevät isäänsä harvemmin kuin nykyään (ellet siis ajatellut antaa lapsia isälle) ja kärsivät tilanteesta. Mitäs jos uusi suhde ei kestäkään, harvemmin ne kestävät. Olet silloin rikkonut perheesi ihan turhan päiten. Jos suhde kestääkin, voi olla että isket kätesi ns. pa###an eikä mies ole ollenkaan sellainen kuin ajattelet hänen olevan.
olen ajatellut sen näin et meen hänen luokseen yheks viikonlopuks ja oon ihan rakastunut sen viikonlopun, sit pistän poikki ja oon taas äiti ja vaimo... mut tuskin se onnistuis.. ap
arvosta sitä mitä sinulla on. nimim. yksinäinen, köyhä, katkera yh
paikkaan. mieti asiaa kaiken kannalta niin ei se taida kovin järkevää olla jatkaa pettämällä.
olen ajatellut sen näin et meen hänen luokseen yheks viikonlopuks ja oon ihan rakastunut sen viikonlopun, sit pistän poikki ja oon taas äiti ja vaimo... mut tuskin se onnistuis.. ap
Ehdota edelleen, että menet samanlaiselle viikonloppumatkalle iehesi kanssa ;-)
ei se mies vaihtamalla parane ja sitäpaitsi siinä pikku huumassa on liian paljon pelissä huomaat lopuks että ei tää vieny mihinkää ja menetin turvallisen oman mieheni ja takasin en saa ja perhe on hajalla unoha koko häiskä..ja by the way mieti ennen kun meet että kestätkö nähä omaa miestäs jonkun toisen kanssa onnellisena ....perustamassa uutta perhettä ja lapsia ikävömässä isäänsä ????
Jos kerta avioliittosi on kunnossa, niin unohda se toinen mies. Jos ehdit kiintymään häneen, niin myöhemmin se on paljon vaikeampaa. Tuossa tilanteessa pitää käyttää järkeä!!! Ei ole mitään järkeä alkaa rikkomaan toimivaa parisuhdetta ja perhettä. Joten panosta mieheesi ja perheeseesi. Pääset paljon paljon helpommalla.
että tässäkin ketjussa kaikki tuntuu olettavan että kun ap pettää ja avioliitto hajoaa, niin ap saa lapset automaattisesti? Eikö ne lapset kuuluisi ennemminkin sille uskolliselle, vaikkakin tylsälle "Risto Reippaalle", joka saa kärsiä ap:n lutkailusta?
nyt vaan on niin, että lapset yleensä määrätään äidille ja hyvä niin.
Ja minä menin ja petin. Ja vielä monta kertaa. Kokemuksella voin sanoa, älä ole missään yhteydessä siihen mieheen. Anna asian olla. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta parempi niin. Minä en menettänyt omaa ihanaa miestäni. Mutta älä sinä ota sitä riskiä.
Meillä meni miehen kanssa ihan hyvin, mutta jotenkin vaan tunsin, että kaikki on jotenkin tasapaksua jne. Ajattelin, että uusi mies varmaan elävöittää kaikkea ja petin miestäni :( Todellisuudessa se uuden miehen huuma meni yhtä pian kuin tulikin, ei todellakaan ollut sen arvoista ja kaduttaa joka päivä. Mieheni on maailman ihanin ihminen ja minä petin hänen luottamuksensa vain sen vuoksi, että hain vaihtelua siihen tavalliseen arkeen.
Jos saisin tehdyn tekemättömäksi niin tekisin niin, ainoa hyvä puoli tuossa typerässä pettämisessä oli se, että sen jälkeen olen osannut arvostaa miestäni ja tätä tavallista arkea. Koskaan en aio enää pettää, sen tämä on opettanut.
Jälkeenpäin on helppo sanoa, että olisi pitänyt lähteä miehen kanssa jonnekin (petin siis miestäni sen toisen miehen kanssa sellaisella omalla matkallani, jonka perustelin miehelleni, että haluan saada hieman vaihtelua, jotta jaksaa taas arkea). Mies ikävöi matkan aikana ja minä hullu petin vaan häntä :(
Jos vaan olisimme miehen kanssa panostaneet yhden viikonlopun, käyneet vaikka kahdestaan jossain kylpylässä tmv. niin olisin varmasti sen avulla jo huomannut miten ihana mies on enkä tarvitse saati halua ketään toista.
Teillä menee viestistäsi päätellen hyvin, älä aseta vaaraan kaikkea mitä sinulla jo nyt on. Lapset ja mies, perhe mikä ei aina ole itsestäänselvyys. No tiedä joo, latteuksiltahan nämä kuulostaa, mutta on täysin totta. Se mitä on niin sitä osaa yleensä arvostaa vasta sitten kun sen on vaarassa menettää.
pääset tunteesta eroon. Jos lähdet mukaan tohon niin tunteet vaan vahvistuvat ja pilaat kaiken, usko mua.
en oo kerenny kattoo ku mesetän sen miehen kans koko ajan :( tarttis tehdä jotain..
ap
Voin kertoa omasta kokemuksestani, että se ei kannata. Jos menet viikonlopuksi, menet erittäin todennäköisesti myös uudestaan ja se on menoa sitten. Tuska ja ikävä muuttuu vain pahemmaksi, kaikki menee ihan sekaisin.
Itsekin taistelen näiden tunteiden kanssa. Olen joskus menneisyydessäni tehnyt tämän virheen ja menettänyt ensirakkauteni, mutta silti... en tiedä opinko mitään. Olen taas kahden vaiheilla, mutta yritän pysyä vahvana.
Ehkä minusta ei vaan ole koko loppuelämän kestävään suhteeseen, kun en näköjään pysty kunnolla sitoutumaan yhteen ihmiseen :-(
et se haluaa olla mun lapsille isä ja tehä lisää lapsia ja et mä tyyliin karkaisin sen kans... :'( nyt mä tarviisin ees yhen ystävän joka vois tulla istuu viereen ja läpsiä mua vaik käsille..
Vieraan kanssa paneminen ei todellakaan ole sen arvoista että siitä kenties maksaa perheellään. Hullun hommaahan se on. Lopeta leikkiminen.