Saako kultasepänliikkeestä ostaa hopealusikoita yksittäin?
Meillä tuli mieheni kanssa mieleen mielestämme hyvä ja hyödyllinen joululahjaidea. Haluaisimme ostaa kummilapsillemme vuosittain joululahjoiksi yhden hopealusikan ( jonka lisäksi saisivat toki jonkin muunkin lahjan ). Jäimme miettimään, että onko kuitenkaan yhden lusikan ostaminen mahdollista, kun kaikki tarjoukset koskevat kuuden pakkauksia. Tietääkö joku??
Kommentit (11)
kaiverrukset vaan voivat sitten olla vähän erilaisia kun ostaa lusikka kerrallaan
Kyllä minusta saa ostaa yksittäinkin, mutta muistaakseni hinta on sitten ihan järkyttävä. Sen muistan, että ainakin mummoni teki niin, että osti kerralla 6 rasian ja antoi sitten yhden kerrallaan lahjaksi.
Saakohan muita ostella yksittäin? Meillä oli siis ideana, että kummilapsilla on sitten aikuisena jo valmiina lusikkasarja, jota voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla.
Mutta miettikää nyt vielä kerran. Itse en edes nyt aikuisena osaisi arvostaa ko. lahjaa. Meillekin on kertynyt hopealusikoita 6 rasiallista eli yhteensä 36kpl. Kovasti on ollut käyttöä... Kummankin lapsen ristiäisissä lähinnä ja muutaman muun kerran. Ne on niin pieniäkin, että ei esim. jälkiruokalusikoina voi käyttää eikä yhtään isompien kahvikuppien kanssa.
Tosin kannattaa hinnan puolesta kyllä ostaa rasia, ja sitten antaa yksitellen. Mutta on pakko kommentoida ideaanne, joka mielestäni suoraan sanottuna on todella huono. Todennäköisesti lusikkanne päätyvät aikuisen kummilapsenne varaston perälle, jos eivät suoraan kierrätykseen. Ensinnäkin, ette mitenkään voi ennakoida hänen makuaan ja toisekseen hopealusikoille yms. on nykyihmisellä erittäin vähän käyttöä tai arvoa.. (rumia ja epäkäytännöllisiä)
jos kaiverruksen haluaa joka kerta, ensimmäisestä kannattaa pyytää ottamaan jäljennös (ihan lyijykynällä paperin läpi värittämällä kuva kaiverruksesta) että tulee jokaiseen lusikkaan samanlainen :)
vaan onko lahjan saaja samaa mieltä 20 vuoden päästä. Tai lahjansaajan tuleva vaimo? Sopiiko heidän kahvikalustoonsa?
Löytyyhän niitä todella tyylikkäitäkin
Kyllä mä ainakin arvostan lahjaksi saamiani pöytähopeita. Aina kun käy vieraita syömässä, niin katan niillä. Tulee itsellekin enemmän juhlantuntua, kun ei ole arkivehkeet pöydässä.
Ja pöytähopeasarjoja on todellakin monia, modernia ja romanttista sekä klassista.
On kotimaista sekä ulkomaista. Hyvä laatuista ja huonolaatuista.
Suosittelen ostamaan kotimaista!! Meillä kaikki pöytähopeat suomalaisen Saurumin valmistamia ja olen ollut tyytyväinen.
Ja itse olen myös saanut aikanani niitä kummitädiltäni. Eli niitä ainakin saa yksittäin ostaa.