saako helsingissä helposti pelkosektion?
olen odottanut neljä vuotta, että uskaltaisin alkaa yrittämään vauvaa. mutta pelkään niin kovasti. voiko tuota luvata etukäteen?
Kommentit (3)
tuttavani sanoi suoraan että sektio on ainoa mahdollinen tapa ja hän on saanut ne 2 kertaa molemmat lapset syntyivät sektiolla.
mulla oli ensimmäinen synnytys suoraan helvetistä, repesin pahasti vuorokauden session jälkeen ja itkin kivusta viel 2 kk synnytyksen jälkeen, kun kävin vessassa, sattui niin kovasti. Olin sairaalassa kaikkiaan 2 viikkoa synnytyksen komplikaatioiden takia. Sanoin jo jälkitarkastuksessa 12 viikkoa synytyksen jälkeen, että ehdottomasti haluan sisaren lapelleni, mutta yhtä ehdottomasti en tule sitä synnyttämään. KUn sitten tulin raskaaksi, puhuin asiasta jatkuvasti neuvolakäynneillä.. Pääsin sitten raskauden loppuvaiheessa pelkopolille, joka oli kyllä ihan turha käynti, käytiin läpi mitä ekassa synnytyksessä oli tapahtunut ja kätilö vakuutteli, että se oli ollut ihan normisynnytys.. hehhee.. kommentoin, että jos se oli normia niin en todellakaan halua tietää mitä se on jos tulee ongelmia. Lopuksi lähdin kotiin "miettimään" uskaltaisinko sittenkin synnyttää lapsen ja kun määräaika oli kulunut, soitin kätilölle etten edelleenkän uskaltaisi, joten hän antoi minulle sitten sektioajan.
Joten suht helposti sain, kun vaan jaksoin jauhaa asiasta neuvolassa ja käydä pelkopolilla.
Sitten tietty sektiohaavani tulehtui pahasti... ja olin sairaalassa 3 viikkoa sen takia.. Lääkäri totesi, että vain 10 % haavoista tulehtuu, ja niistä vain 2 % niin pahasti kuin omani :(
Mutta sterilisaation sain TOODELLA helposti näiden kokemusten jälkeen! Sitäkin varten piti käydä keskustelemassa, mutta lääkäri vilkaisi vain potilaskansiotani ja sanoi ymmärtävänsä täysin, etten halua lisää lapsia, joten varataanko sterilisaatioaika :)
tai ole käynyt