päätös muuttaa erilleen, mutta asuntoa ei löydy
Olen nyt lopultakin tehnyt päätöksen muuttaa lasten kanssa pois (miehen henkinen vuosia jatkunut väkivalta). Mutta asuntoa en ole löytänyt. Olen kunnan asuntojonossa, mutta sieltä ei kuulu mitään. Lisäksi olen yrittänyt löytää asuntoa lehdistä ja netistä. Kaikki jotka löydän ovat liian kaukana lasten koulusta.
Ja nyt lopulta löysin yhden, mutta siinäkin oli tulo- ja omaisuusrajoja. Kai noissa kunna asunnoissakin on, mutta veilä ei tarvinnut ilmoitella kuin kuukausitulot. Meillä on miehen kanssa yhteinen talo, ei velkaa, joten omaisuus vaikuttaa. JOten mistä ihmeestä löydän meille asunnon. Olen todella loppu ja paraneminen alkaa vasta kun pääsen täältä pois.
Lehteen en halua laittaa ilmoitusta, koska sen näkisi miehen lisäksi myös miehen sukulaiset, naapurit yms, enkä jaksa selitellä ennen kuin pääsen omaan kotiin. Miehelle olen sanonut hakevani asuntoa, mutta ei taida uskoa.
Muutenkin olen ihan hukassa miten edetä. Keskuteluapua olen saanut, mutta konkreettiset käytännönneuvot puuttuvat.
Kommentit (46)
olet selvästi asiaa harkinnut ja etsimässä jotain järkevää pysyvämpää ratkaisua itsellesi ja lapsillesi.
Tääää PK-seudulla ainakin alkaa olla paljon mymättömiä asuntoja, jotka khden asunnon loukossa olija ovat alkaneet vähitellen laitaa vuoralle. Oliskohan teilläkin päin ? Nämä tuntuvat menevän ihan näin myyntivälittäjien kautta siten että ilmoituksessa uisein lukee, että myös vuokraus mahdollinen eli kanttataavarmaan vaan kysellä ihan kaikki välittäjät läpi
lääkäriltä esimerkiksi masentuneisuus tms. myös lasten osalta tai sit soitat lähimpään sossuun kerro tilanne ja pyydä joku todistus ettet voi asua siellä, sit viet sen asuntotoimistoon tai vvo:lle tai mistä sinä nyt sitä asuntoa haet.
tilanteesi on kiireellinen, pommita asuntoja vuokraavia tahoja useasti, painota sana kiireellinen!!
jos olet valmis muuttamaan lasten koulua niin se voisi helpottaa asunnon saantia, tiedän kyllä se ei ole helppoa mutta jostain on tingittävä. Itse muutin tyttäreni kanssa toiselle paikkakunnalle ja tytär vaihtoi koulua, ei mitään ongelmia kaverisuhteet muodostuivat heti. itse siis muutin opiskelujeni perässä.
soittelin asuntojen perään, mutta niitä ei kuulemma vaan ole vapaana, väitti että ei kolmioita koko kunnassa.
Eihän se mukava ole asua niin ahtaasti, mutta pääsisitte pois ja sitten ehkä saisit eron vireille ja raha-asiat kuntoon miehen kanssa. Kun tiedät paljonko saat rahaa talon osituksesta, voisi olla muutenkin parempi alkaa miettiä sitä lopullista asumisratkaisua.
Tai jos rahaa kuitenkin jonkin verran on ja käyt töissä, niin kysele ihmeessä asunnonvälittäjiltä. Eikö Oikotielläkään näy teiltäpäin yhtään sopivaa vuokra-asuntoa?
Jos elämä kotona on hirveää, niin eikö kuitenkin olisi parempi päästä edes siihen kaksioon ja saada prosessi alkuun.
Kyllä varmaan jonkin aikaa pärjäätte sellaisessakin.
Yksityisten vuokra-asuntoja löytää joko lehdistä tai sitten voit katsoa www.vuokraovi.com:ista.
Ootko katsonut noita?