Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päätös muuttaa erilleen, mutta asuntoa ei löydy

Vierailija
05.03.2009 |

Olen nyt lopultakin tehnyt päätöksen muuttaa lasten kanssa pois (miehen henkinen vuosia jatkunut väkivalta). Mutta asuntoa en ole löytänyt. Olen kunnan asuntojonossa, mutta sieltä ei kuulu mitään. Lisäksi olen yrittänyt löytää asuntoa lehdistä ja netistä. Kaikki jotka löydän ovat liian kaukana lasten koulusta.

Ja nyt lopulta löysin yhden, mutta siinäkin oli tulo- ja omaisuusrajoja. Kai noissa kunna asunnoissakin on, mutta veilä ei tarvinnut ilmoitella kuin kuukausitulot. Meillä on miehen kanssa yhteinen talo, ei velkaa, joten omaisuus vaikuttaa. JOten mistä ihmeestä löydän meille asunnon. Olen todella loppu ja paraneminen alkaa vasta kun pääsen täältä pois.

Lehteen en halua laittaa ilmoitusta, koska sen näkisi miehen lisäksi myös miehen sukulaiset, naapurit yms, enkä jaksa selitellä ennen kuin pääsen omaan kotiin. Miehelle olen sanonut hakevani asuntoa, mutta ei taida uskoa.

Muutenkin olen ihan hukassa miten edetä. Keskuteluapua olen saanut, mutta konkreettiset käytännönneuvot puuttuvat.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kunnalta ei välttämättä saa asuntoa jos on asiat "noin hyvin", pitäisköhän muuttaa osoitteeksi poste restante, vailla vakinaista asuntoa niin sais sen asunnon nopeammin....

Vierailija
2/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.... muuttaminen on mahdotonta, kun kämppää ei tule alle. ostaisin vaikka oman, mutta en näillä tuloilla saa lainaa juuri nimeksikään. =( en asu helsingissä, ja kaikki mahdolliset tarjoavat tahot on kysytty/haettu, yksityisiä myöten... huonolta näyttää edelleen!!!! =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakotiin tai sukulaisten luokse väliaikaisesti. Istuta mies alas ja sovitte jaosta, se on kurjaa ja rankkaa mutta pakko tehdä. Itse luopuisin myös salailusta, ennen pitkää ero tulee kaikkien tietoon kuitenkin ja sen peittely syö tässä vaiheessa sinun voimiasi ihan turhaan.

Meillä tosin kävi niin, että mies kertoi etsivänsä asuntoa ja aikovansa muuttaa pois heti kun löytää. Minä sitten vaadin että sovitaan raha-asiat jo etsintävaiheessa, etten joudu yhtäkkiä miettimään mistä kaivan rahat kotini lunastamiseen. Mies mietti asia yön yli ja sanoi, että ehkä hän nyt sitten kuitenkin voi vielä asua tässä. Eli ei ollut tosissaan alun perinkään vaan haeskeli asuntoa vain ajatusleikin vuoksi.

Vierailija
4/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereen lähellä.

Tottakai olis helpompi pistää eropaperit ja jakaa omaisuus saman tien. Mutta olen niin väsynyt, että pelkästään asunnonhaku on todella rankkaa. Olen sentään saanut asiat alulle ja puhunut lääkärille asiasta.

Mutta nyt minun täytyy päästä pois, jotta voin jatkaa tästä eteenpäin. Tarvitsen etäisyyttä. TUrvakotiin tai sukulaisten luo en lasten takia voi lähteä. Tämä on heille muutenkin tosi rankkaa. Olen kunnassa asuntoa hakiesssani kertonut, mistä syytsä asuntoa haen.

Tiedän, että mies ei muuta japoelkään että kun lopulta näkee että olen tosissani, nii alkaalaittaa kapuloita rattaisiin.

Tässä kunnossa en paljon pysty tekemään.

Vierailija
5/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.... muuttaminen on mahdotonta, kun kämppää ei tule alle. ostaisin vaikka oman, mutta en näillä tuloilla saa lainaa juuri nimeksikään. =( en asu helsingissä, ja kaikki mahdolliset tarjoavat tahot on kysytty/haettu, yksityisiä myöten... huonolta näyttää edelleen!!!! =(

Joo tällä alueella ei vaan ole edes kamalasti vuokra-asuntoja. Lainan ottaminen tässä tilasnteessa ei onnistu, enkä halua ostaa jotain kämppää ja katua myöhemmin. Olen aivan avuton näissä asioissa ja ei ole ketään jota voisin pyytää avuksi.

Vierailija
6/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakotiin tai sukulaisten luokse?Hyvät hyssykät sentään!

Vierailija
7/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sellaisia sukulaisia joiden luoksi menisin ja lapsille olisi kova paikka olla pois koulusta ja asua jossain turvakodissa.

Nähtävästi et itse ole ollut samassa tilanteessa. Muutenkin jo syysllisyys painaa lasten takia. Eikä sitä vuokra-asuntoa löydy sen nopemmin vaikka olisin turvakodissa.

Vierailija
8/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta mietin lähtöä ja se ekan askeleen ottaminen oli tosi raskasta. Nyt kun sen tein, niin huomaan, ettei se auttanut. Pois en pääse.

Olen vanhemman lapsen kanssa puhunut muutosta ja itketty on monta kertaa. Lopulta hyväksyy asian, mutta vain jos ei tarvii muuttaa koulua, ainakaan nyt kesken lukukauden.

Vierailija
9/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon nopeasti,tuuria kai.En tarkoittanut millään pahalla, mutta minusta sinun pitää ajatella itseäsi ja lapsiasi , ja juuri siksi mentävä pois.Miksi lapset eivät voisi turvakodista käydä koulussa?

ei ole sellaisia sukulaisia joiden luoksi menisin ja lapsille olisi kova paikka olla pois koulusta ja asua jossain turvakodissa.

Nähtävästi et itse ole ollut samassa tilanteessa. Muutenkin jo syysllisyys painaa lasten takia. Eikä sitä vuokra-asuntoa löydy sen nopemmin vaikka olisin turvakodissa.

Vierailija
10/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUrvakoti on eri paikkakunnalla

Vierailija
11/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on että lapsesi saattavat joutua muuttamaan koulua ja vaihtamaan kaveripiiriäkin. Kaikkea ei saa rahalla mikä sulle jää kun asunto myydään.

Vierailija
12/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralaisen etsintään, sieltäkin voi kysyä. Sitten kaupan ilmoitustaulut. Kun koulut loppuu toukokuussa alkaa vuokra-asuntoja oleman enemmän tarjolla. Tsemppiä.

Ai niin, jos laitat ilmoituksen lehteen etkä halua numeroa näkyviin ota kännykkään prepaid liittymä r-kioskilta. Tosi harva kyllä osaa ulkoa kenenkään puh.numeroita kun ne numerot ovat kännykän muistissa eikä niitä näpytellä, joten vaara rivi-ilmoituksesta paljastumisesta lienee kuviteltu ja käytännössä olematon.

Vierailija
13/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on että lapsesi saattavat joutua muuttamaan koulua ja vaihtamaan kaveripiiriäkin. Kaikkea ei saa rahalla mikä sulle jää kun asunto myydään.

Joo näin voi käydä, mutta en halua sen tapahtuvan tänä keväänä.

Ehkä ei olis pitänyt kirjoittaa tänne. Olen vaan niin puhki. Syytän itseäni kaikesta ja ehkä kaikki onkin minun syytäni. Pitäisi pystyä pitämään parempaa huolta lapsista. Lastem ei kuulu olla onnettomia, vaikka minä olenkin. Paska äiti minä olen, en pysty tekemään tätäkään hommaa oikein, mies taitaa olla oikeassa.

Vierailija
14/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten hän pahoinpitelee henkisesti?

Vierailija
15/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytös vaikuttaa lapsiin.

Olen hakanut apua lääkärsitä ja perheneuvolasta. Ovat olleet sitä mieltä että asuntoa hakemaan, mutta kukaan ei ole sanonut, että pitäis mennä turvakotiin.

Ovat vaan käskeneet odottaa, kyllä se asunto lopulta löytyy. Mutta nyt olen taas tosi maassa ja tuntuu ettei löydy.

Vierailija
16/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole laittaa mitään ehdotuksia sulle tänne, mutta halusin kirjoittaa, kun taas kerran näyttää siltä et täällä ei osata tukea toista ja kannustavaa sanaa sanoa.

Sulle jaksamista tohon eroprosessiin. Se on varmasti rankkaa. Yritä jaksaa ja pidän peukkuja, että se asunto jostain löytyy. Voimia!

Vierailija
17/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene turvakotiin????Eikö sun omassa päässä raksuta yhtään?

Anteeksi,mutta haluan herättää sut tajuamaan, ja voimahali, rutistaisin sinua jos voisin.

T:se, joka on ollut samassa jamassa,ja ymmärrän sinua paremmin kuin luuletkaan;(

Vierailija
18/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talonne on velaton, sitä vastaan voi tietysti ottaa lainaa uutta asuntoa varten ennen ositustakin, mutta siihenkin tarvitsee miehen luvan. Eikö sinulla olisi ketään ystävää tai sukulaista, joka voisi olla tukena tässä asuntoasiassa ja selvitellä tuota käytännön puolta puolestasi? Nyt kuulostaa siltä, että olet juuttunut jonkinlaiseen epätoivon silmukkaan ja poljet vain paikallasi, vaikka kaikkien kannalta parempi olisi hoitaa homma ripeästi.

Vierailija
19/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osta R-kioskilta se pripaid (vai mikä se nyt on) liittymä. Laita asuntoilmoitus lehteen ja siihen kakkosnumerosi. Onko sinulla mahdollisuus maksaa noin 3 kuukauden vuokra etukäteen? eli takuut + kuukauden vuokra.

Vierailija
20/46 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jää kotiin ja kärsii;(