Syökö muiden lapset lunta?
Kun tuo meidän 2v. tytttö syö ulkoillessa jatkuvasti lunta. Ei auta puhuminen, saattaa itse sanoa perässä - ei saa syödä lunta ja -että tulee matoja mahaan (olen pelotellut madoilla ym. ei vaikutusta) ja jatkaa samalla tavalla. Mikä avuksi?
Kommentit (21)
tutkikaa sitten yhdessä mitä se lumi sisältää.
Tyttö 3 v tuumi vain, että vau ja jatkoi seuraavana päivänä lumen syömistä...
Söi varmaan 8-vuotiaaksi ja voin kertoa, että kihomatoja ollaan häädetty useampaan kertaan kyseiseltä daamilta :-(
Eli kyllä siinä selviä mieltymyseroja on :)
Esikoinen meillä 5 v. ja kuopus 4 v. eli iässäkään ei paljoa eroa ole (1 v 4 kk), ja aina on näin ollut.
ja ihan tajuttomasti. Ollaan myös sulatettu lunta lasissa ja näytetty miten likaista on, mutta ei mitään vaikutusta. Ja ovat sen ikäisiä ettei enää voi koko aikaa kieltääkään, kun ovat eskarissa ja koulussa.
ikää tällä pikku miehellä kohta 5v. Syö lunta kotona ja tarhassa ja ei tottele ettei saa syödä. On nuollut pikkuisen likakaivonkin, kun juttelin tarhan tädin kanssa.
Ilmeisesti mitkään bakteerit eivät valloita tätä poikaa.
molemmat lapseni ovat syöneet lunta, myös ruohoa, hiekkaa.. Ei ole ollut kihomatoja eikä muita. Tänä talvena ei olla sairastettu kertaakaan minkäänlaista tautia, vaikka päiväkodissa on ollut liikkeellä flunssaa, vatsatautia....
Meidän lapset ei sairastele, niillä on niin hyvä vastustuskyky kun syövät kaikkea minkä suuhunsa saavat.
Lapset nyt 6 ja 4 v. Ja nykyään syövät toki vähemmän pihalta löydettyjä maistiaisia.
Älkää mammat hermoilko!
Täältäkin löytyy kaksi mukulaa jotka syövät kaiken minkä kiinni saavat.
etttei meidän muut lapset (isoimmat kylläkin jo aikuisia) syöneet tässä määrin lunta, mutta voipihan se aika kullata muistot ;)
Kihomatoja minäkin pelkään muksun lumesta saavan, yöks!
-ap
Onkohan lapsissamme jotain vikaa? 4 ja 6-vuotiaat, on rittänyt kun on sanonut että lunta ei syödä.
meillä ei lapset (kohta 4v ja 2v) ole koskaan mun nähden lunta suuhunsa laittaneet.
tässä suhteessa outo koska kaikki hoitolapset pistelee lunta suuhun minkä kerkeävät
Itsekin söin vielä aika isona lapsena, muista oikein hyvin. Voi että se oli hyvää, en tiedä miksi.
kun olin pitkällä hiihtolenkillä ja ei tullut juotavaa mukaan ja jano yllätti....
Olen aina tykännyt syödä lunta - onko se puiden oksilla ja aidoilla sitten niin likaista??
Toki kiellän lapsia enkä syö heidän nähden, mutta enpä näe räystäältä roikkuvien jääpuikkojenkaan imeskelyn olevan kovin vaarallista.
Siis mitä kaikkea niistä voi saada?
meillä siis salaa syö myös kuusivuotias poika ja yksivuotias koettaa saada lunta suuhunsa...
Katso maistuuko vielä sen jälkeen.
Olen aina tykännyt syödä lunta - onko se puiden oksilla ja aidoilla sitten niin likaista??
Toki kiellän lapsia enkä syö heidän nähden, mutta enpä näe räystäältä roikkuvien jääpuikkojenkaan imeskelyn olevan kovin vaarallista.
Siis mitä kaikkea niistä voi saada?
meillä siis salaa syö myös kuusivuotias poika ja yksivuotias koettaa saada lunta suuhunsa...
Se kai loppuu aikanaan... Toivon niin.