Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käytte ulkona pienten lasten kanssa näillä ilmoilla?

Vierailija
04.03.2009 |

ellei pakkasta ole yli -20 tai sada kaatamalla vettä, taikka olla sairaana tmv

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaks kertaa päivässä käydään ulkona miltei kelillä kuin kelillä. Ap:ltä ja muilta haluaisin kysyä, että miten teillä se sisällä olo sitten sujuu/mitä teette? Vaikka pukeminen on urakka ja vie sen puolisen tuntia, niin silti mun mielestä ulkona on niin paljon helpompaa. Sisällä leikit muuttuu hetkessä riehumiseksi ja tappeluksi. Jatkuvasti pitäisi itse olla mukana leikissä ohjaamassa ja ideoimassa, jotta homma toimisi.

Vierailija
2/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä aamupäivästä mennään parin tunnin reissulle. Lapset ovat aika kärttyisiä jos eivät pääse ulos joka päivä. Pakkasesta riippuu, -15 alkaa olla raja meillä, varsinkin jos tuulee. Pukeminen on alkanut vauvan tulon jälkeen sujua paremmin, lapset tajuavat ettei voi koko päivää kiukuta vaatteiden kanssa eikä minulla ole aikaa juosta tyhjää perässä. Onneksi ovat oppineet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan kaikki vauvaleikit niin mieluisia ja aina kun ulos ollaan lähdössä pitää kiva leikki keskeyttää. Lapset jo yhdessäkin leikkivät jonkin verran. Ei mene lapsilla hermot. Ulkona esikoinen vain haluaisi istua keinussa, ei ole pulkkamäki lapsia. Kyllä me käydään aina jossain perhekahviloissa, kavereilla jne. muutaman kerran viikossa. Uskoisin, että kun kuopus oppii kävelemään ulkoilukin on antoisampaa kummallekin. On nimittäin huomattavasti aktiivisempi tapaus tuo nuorempi.

Niin kuin sanoin, pitäis vain ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä edes iltapäivisin pihalle. Ehkäpä saisin tuon tyttönikin muuttumaan talvi-ihmiseksi. Nyt kun ei enään ole pimeääkään!

t.ap

Vierailija
4/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kyllä aika nopeesti hermot.. =)

Mä olen ottanut asian siltä kannalta (vaikka talvisin onkin tylsä aikusena lasten kanssa ulkoilla), että siinä kuluu aika kuin siivellä. Pukemisten ja riisumisten kanssa on tosi meilläkin välillä kinaa, mutta jos ei ole kiire minnekään niin ei ole vakavaa.

Niin ja silloin kun on huono ilma, niin käydään mekin vaan sellasia pikkureissuja kauppaan. Kierretään ehkä pienen mutkan kautta, kuhan saa vähän ulkoilla.

Vierailija
5/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka pvä ei ulkoilla, jos ei jaksa. Olen raskaana ja joskus laiskottaa.

Mutta pyrkimys on, että kerran päivässä ulos ja yleensä se toteutuukin.

Kun on miehen vuoro hoitaa lasta, kun minä olen töissä ( Ollaan siis molemmat töissä ja vuorotelleen hoidetaan lasta, ettei tarvi viedä hoitoon. ), niin mies käy mielellään lapsen kans enemmänkin ulkona, näin talvisin esim kaks kertaa ja kesäisin enemmänkin.

Vierailija
6/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uloslähtö on vaikeaa niin olkaa sisällä.

Itse en ota stressiä jokapäiväisestä ulkoilusta, ulkoillaan jos jaksetaan ja ehditään. Jos ei huvita niin sitten ollaan sisällä.

Vierailija
7/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se on ihan viitseliäisyydestä kiinni!

meillä näet on 4v, 2v ja 4kk ikäiset ja kyllä mäkin ne ulos puen, välillä vaikka hampaat irvessä.

Tänään aamulla oltiin kaksi tuntia ja juuri heräsivät päiväunilta ja ollaan ulos lähdössä ennen ruokailua. Täähän on paras keli kun voi touhuta tuolla hangessa!

Vierailija
8/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian märkää/kylmää/ei muuten vaan huvita/sisällä on jotain tekemistä niin me ei ainakaan mennä ulos.

Jos se on viitseliäisyydestä kiinni niin ilmeisesti mä en sitten vaan viitsi. Kukin tyylillään.

Vierailija
9/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joilla isommat jo koulussa? Itse en jaksaisi kohta 1-vuotiaan kanssa juuri ulkoilla kuin sen pakollisen puoli tuntia, kun saatan ja haen isompia koulusta.

Vierailija
10/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo ihan hävettää kun on oikeasti päiviä, että ei mennä ollenkaan pihalle. Meillä kaksi alle 3 vuotiasta lasta. On vain niin vaikea saada rytmit sovitettua ja pukeminen on yhtä tuskaa kun nykyään jopa kuopus osaa tapella sitä vastaan.

Vierailija
11/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4- ja 2-vuotiaat ja käydään kyllä joka päivä vähintään kerran edes lyhesti kotipihalla tai puistossa. Jos on huono sää, ritetään keksiä joka päivälle joku syy lähteä pois kotoa, kirjastoon, kauppaan, kylään tms. Meillä aainakin vanhempi menee pitkin seiniä, jos ei yhtään ulkoilla, joten vaikka pukeminen onkin toisinaan yhtä tuskaa, se on vaivan arvoista.

Vierailija
12/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ilmat teillä sitten oikein on?

Meillä lunta, pikkupakkaset, joskus sataa lunta.. tällä hetkellä ei.

Nyt on +1 aste, oikein mukava lumiukonteko keli..

Ymmärrän, jos pakkasta on enemmän kuin 15 astetta, tai vettä tulee kaatamalla.. silloin mekin pysytellään sisällä.

Vierailija
13/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nollakelissä? Päivittäin vähintään kerran, yleensä kaksi kertaa.

Vierailija
14/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään ongelmia ulosmenossa

Vierailija
15/15 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä kun kuopus nukkui vielä suurimmaksi osaksi mentiin vähintään kahdesti päivässä pihalle, mutta nyt jos menemme aamulla ulos, kuopus nukkuu koko ulkoiluajan, jolloin en taas saa lapsia samaan aikaan nukkumaan päivätorkkuja. Mikä taas on välttämätöntä kun esikoinen ei suostu nukkumaan torkkuja muuta kuin minun vieressä (ja se tietenkään ei onnistu jos kuopus on hereillä).

Pihalle lähtö on uhmaikäisen ja melko haasteellisen vauvan kanssa yksin hoidettuna 30 minuutin pukemisoperaatio eli siis ei noin vain mennä pihalle kuin esim. lämpimimmillä ilmoilla. Sitten taas voisin sanoa, että iltapäiväulkoilun poisjättö on vain ja ainoastaan minun omaa laiskuutta ja haluaisin siihen muutosta. Sitä tässä nyt ehkä haen tällä keskustelulla takaa, että potkisitte minua p...suuksille, että saisin raahattua koko perheen ulos leikkimään.

t.ap