Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään mieheni työpaikalla ne, ketkä irtisanotaan, saavat kirjeen....

Vierailija
04.03.2009 |

Jännittää ihan hulluna, vaikka monella tilanne on varmaan huonomminkin. Mulla on sentään vielä työtä, mutta pelkään kuitenkin. Rahallisesti tulee olemaan tosi tiukkaa, ja eniten se rassaa varmaan mieltä, jos näin meille käy.

Oli ihan pakko purkautua tänne. Kiitos ja anteeks.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, mitä nysveröitä esimiehiä joissakin paikoissa on! Palkkaisivat minut esimieheksi, niin hoitaisin kyllä homman kuin homman.

Vierailija
2/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama edessä viikon päästä ja minä kotihoidontuella eikä ole edes vakityöpaikkaa mulla :( tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne kirjeetkin jakaa henkilökohtaisesti. Kivempi tosiaan jos kaikille jaetaan kirje kerralla, eikä väkeä kutsuta yksitellen pomon huoneeseen. Se se vasta hermoja raastaa, odotella tuleeko oma vuoro...

Jestas, mitä nysveröitä esimiehiä joissakin paikoissa on! Palkkaisivat minut esimieheksi, niin hoitaisin kyllä homman kuin homman.

Vierailija
4/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne kirjeetkin jakaa henkilökohtaisesti. Kivempi tosiaan jos kaikille jaetaan kirje kerralla, eikä väkeä kutsuta yksitellen pomon huoneeseen. Se se vasta hermoja raastaa, odotella tuleeko oma vuoro...

Pomo huikkasi ovelta että "moikka, meillä on palsu tuolla neukkarissa nyt - tulisitko mukaan". Ja kun mies menee sinne niin paikalla on esimiesm HR-osaston edustaja ja luottamusmies jotka ilmoittavat irtisanomisesta. YT:t oli käyty (isossa talossa) jo 2kk sitten mutta tieto irtisanomisista tuli todella ripotellen sinne tänne. Osasto kerrallaan...

Mieheltä otettiin tuossa tilaisuudessa kulkulupa pois (piti roikkua aina kaulassa) ja kännykkä. Sillä aikaa kun tämä "palsu" kesti oli miehen tunnarit poistettu koneelta. Töistä piti lähteä heti palaverin jälkeen (sai sentään henkilökohtaiset tavarat hakea huoneesta rauhassa). Irtisanomisaika 6kk mutta ei työntekövelvoitetta eli töihin ei asiaa...

Noh, onneksi mies löysi uuden paikan jo tuolla irtisanomisajalla ja nyt on paikassa jossa ei yt:t uhkaa. Mutta jäi kyllä paska fiilis että kun tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä irtisanotaan niin silti kohdellaan kuin pahimman luokan rikollista joka on itse aiheuttanut irtisanomisensa.

Vierailija
5/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan täysin mahdollista, että miehesi tympiintyisi irtisanomisesta niin, että päättäisi lähettää yrityssalaisuuden eteenpäin? Taikka pistäisi deleten viuhumaan tai muuten vahingoittaisi yritystä.

Noh, onneksi mies löysi uuden paikan jo tuolla irtisanomisajalla ja nyt on paikassa jossa ei yt:t uhkaa. Mutta jäi kyllä paska fiilis että kun tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä irtisanotaan niin silti kohdellaan kuin pahimman luokan rikollista joka on itse aiheuttanut irtisanomisensa.

Vierailija
6/6 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun työnantaja on kirjallisesti aikaisemmin kertonut että ko. sähköpostia saa myös käyttää henkilökohtaisiin viesteihin. Tai se että koneelta poistetaan kaikki henkilökohtaiset filet (mm. valokuvia jne)....kun nimenomaan on ollut työnantajan kirjallinen lupa siihen että konetta saa myös käyttää henkilökohtaisien filejen käyttöön. Omia ohjelmia ei ollut saanut asentaa enkä ollutkaan niin tehty.

En siis ole tämä ed mainittu hlö joka kertoi miehensä tilanteesta mutta itselläni oli sama tilanne. Otin yhteyttä liittoon näiden papereiden kanssa ja kerroin mitä oli tehty. Sain aika muhkeat korvaukset työnantajalta väärin hoidetusta irtisanomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi