juottaako joku muu vauvaa tavan AINUN tuttipullosta
Mä oon niin helvetin pöljä äiti.. Ensin jouduin luopumaan imtyksestä alkuvaiheessa.. nyt, kun siitä selvisin henkisesti niin tuli tämä tuttipullokohu.
Olen lämmittänyt mikrossa tuttipullossa maitoa ja pessyt pullot astianpesukoneessa.. lisäksi meillä on käytössä vanhoja tuttipulloja, jotka ovat olleet 2 lapsella.. Siis olen pilannut lapseni elämän jo tässä vaiheessa, kun hän on 4kk.
Jotenkin tuntuu, että en taida ansaita lastani, kun teen aina kaiken väärin.
Kommentit (10)
miltä tuntuu katsoa lasta myöhemmin silmiin, kun selviää että hänellä on syöpä..
jos olet ihan hyvässä uskossa nitä pulloja käyttänyt.
Vaihda pullot nyt kun tiedät.
Pitäisi olla kirjoituskielto nro 4:n kaltaisille idiooteille.
Ihan turhaan ap otat paineita niistä pulloista. Tuskin keität maitoa sata-asteiseksi siellä mikrossa kuitenkaan. Jos pullot kuumentaa, ne täytyy huudella kylmällä vedellä todella hyvin. Älä siis stressaa turhista! Vauva kasvaa terveeksi sillä korvikkeellakin.
Kertokaa merkit niin minäkin voin olla hetken parempi äiti. Ja tiedoksi kaikille uteiliaille:
- Täysi-imetystä pakon sanelemana 9 kk
- Poika 1,5 ja tykkää ottaa pullosta vettä imetysten välillä.
:( mitä tässä maailmassa enää uskaltaa tehdä? Miten ihmeessä tutissakin voi olla myrkkyä? :(
Ihan ulalla...
tv. äiti joka syöttää 6kk vanhaa allergista vauvaa Ainun tuttipulloilla
En ole seurannut, eli en tiedä mikä tuttipullokohu on kyseessä? Tuttikumeissa myrkkyä? vai mikä?
Mulla on 5 v terve reipas lapsi, jok aon maitonsa saanut ihan vastasyntyneestä lähtien AINUN tuttipulloista. Hyvin kasvoi, ei hätää kellään. Lapsi sai maitonsa sylissä! Aivan samantyyppisessä asennossa kuin olisin imettänyt. En edes kuvitellut mitään muuta tapaa syöttää / juottaa, kuin syli, vaikka pullovauva olikin.
Hienoa oli, että myös isi pystyi osallistumaan vauvan tärkeään elämänhetkeen jo heti alusta pitäen.
Toisen lapsen kohdalla yritin myös imetystä, se epäonnistui mutta eri syistä kuin isomman kohdalla.
Nyt meillä oli AVENTIN tuttipullot ja -kumit, terve ja vahva lapsi on kasvanut hänestäkin, isä on myös osallistunu syöttämiseen.
Lapsillani on isäänsä myös lämmin ja läheinen suhde, onhan se alkanut jo ihan vauvasta lähien.
Minä olen jaksanut lapseni tosi hienosti, syliä on vaikka kuinka paljon..
En ole seurannut, eli en tiedä mikä tuttipullokohu on kyseessä? Tuttikumeissa myrkkyä? vai mikä?
Mulla on 5 v terve reipas lapsi, jok aon maitonsa saanut ihan vastasyntyneestä lähtien AINUN tuttipulloista. Hyvin kasvoi, ei hätää kellään. Lapsi sai maitonsa sylissä! Aivan samantyyppisessä asennossa kuin olisin imettänyt. En edes kuvitellut mitään muuta tapaa syöttää / juottaa, kuin syli, vaikka pullovauva olikin.
Hienoa oli, että myös isi pystyi osallistumaan vauvan tärkeään elämänhetkeen jo heti alusta pitäen.
Toisen lapsen kohdalla yritin myös imetystä, se epäonnistui mutta eri syistä kuin isomman kohdalla.
Nyt meillä oli AVENTIN tuttipullot ja -kumit, terve ja vahva lapsi on kasvanut hänestäkin, isä on myös osallistunu syöttämiseen.Lapsillani on isäänsä myös lämmin ja läheinen suhde, onhan se alkanut jo ihan vauvasta lähien.
Minä olen jaksanut lapseni tosi hienosti, syliä on vaikka kuinka paljon..
ei tässä ole kyse mistään läheisyydenpuutteesta, vaan siitä että muovipulloissa käytetty bpa on todella vaarallista vauvoilla (toimii estrogeenin tapaan).
Aamulla tuli ensimmäisenä mieleen, miten asiattoman kommentin tänne jätin. Varmasti loukkasin jotakin, jos en ap:ta niin jotain toista :(
Tarkoitus oli vain sanoa, ettei mielestäni tarvitse olla huolissaan, jos on juottanut tavallisista tuttipulloista maitoa, mutta tietenkään vanhoja kuluneita pulloja ei kannata käyttää. Näin olisin voinut kirjoittaa, mutta sormet näpyttelivät jotain ihan muuta. Jos on hermo kireällä, niin silloin kannattaisi pysyä poissa av:lta.
T.4
Aika kiva valikoima kaupoissa, ja ihan vaan sinua varten, eikö? Kyllä ne ovat viitseliäitä siellä Ainulla, mutta olethan sinä tärkeä henkilö ja vauvasi maailman keskipiste.