Kuinka nopeasti harjoituskorvikset pois?
Otatin eilen korvareiät aiempien mentyä umpeen. Tässä nyt mietinkin, kun aiemmalla kerralla annettiin ohjeeksi noin 4-5 viikkoa pitää harjoituskorviksia, ja nyt tällä kertaa (eri paikka) ohjeissa lukee jopa kahdeksan viikkoa...
Kysymys siis n: kuinka nopeasti olette ottaneet harjoituskorvikset pois?
Kommentit (43)
Siis missään nimessä ei saa räplätä, pyöritellä eikä käyttää kemikaaleja parantavaan lävistyksen. Taidat olla scammeri? Vaarallista toisten terveyden kustannuksella.
Toivottavasti kukaan ei enää ota ammuttuja? Saat siitä koneesta 95°% varmuudella tulehduksen joka ei parane todella pitkään aikaan.
Kaikki lävistykset tehdään steriilillä neulalla eivätkä tarvitse muuta hoitoa kun normaalin suihkutuksen paranemisvaiheessa ja malttia pitää sormet pois haavasta.
Mulla luki että pitää olla 6 viikkoa harjoituskorvikset
Lävistetty611 kirjoitti:
Siis missään nimessä ei saa räplätä, pyöritellä eikä käyttää kemikaaleja parantavaan lävistyksen. Taidat olla scammeri? Vaarallista toisten terveyden kustannuksella.
Toivottavasti kukaan ei enää ota ammuttuja? Saat siitä koneesta 95°% varmuudella tulehduksen joka ei parane todella pitkään aikaan.
Kaikki lävistykset tehdään steriilillä neulalla eivätkä tarvitse muuta hoitoa kun normaalin suihkutuksen paranemisvaiheessa ja malttia pitää sormet pois haavasta.
Kuus reikää on muhun ammuttu sillä enkä oo kuollu. Tunnen myös aika monta muutakin joille on niitä ammuttu. Jokanen tyylillään.
Jospa pidät sen aikaa kuin ohjeissa on. Kerta mennyt jo kerran umpeen niin voi olla että pidemmällä ajalla varmistetaan ettei mene tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:44"]
Oikeestiko vielä tehään pyssyillä ja joku vapaaehtosesti suostuu tuohon??!!Tietona ,että ei niitä pyssyjä klaavata/desinfioida ikinä!Ei millään kultasepällä ole mitään ultrapesureita ja klaaviuuneja takahuoneessa!Suolavedellä voi putsata tai ostaa valmiinliuoksen apteekista!
Niin, no edelleen, siihen pyssyyn ei se korvis tai korva kosketa missään vaiheessa. Korvis tulee steriilin kasetin sisältä. Ja aika monella on se ultrapesuri takahuoneessa, mutta ei sillä kyllä varmaankaan sitä pyssyä liotella, vaan koruja ym.
Se koru ei ole terävä. Neulalla tehtäessä tulee siisti reikä, kun taas pyssyllä runnotaan tylppä koru kudoksesta läpi. Neulat myös ovat kertakäyttöisiä, lävistäjä käyttää nitriilihanskoja ja korut ovat varmasti steriilejä.
Itsellä ensimmäinen reikä tehtiin pyssyllä, kun olin kolmannella luokalla. Reikä ei ikinä parantunut ja tulehteli aluksi paljon. Olin tässä seitsemän vuoden jälkeen ilman korviksia kaksi kuukautta ja kyseinen reikä meni samantien umpeen. En todellakaan halunnut mennä uudestaan kultasepänliikkeeseen ottamaan pyssyllä reikää sillä pyssy vain työntää ihokudosta pois alta eikä sieltä anneta kunnollisia hoito-ohjeita. Oikella lävistäjällä otettu reikä ei ole tulehtunut kertaakaan. Parantumisaika riippuu yksilöstä. :)))
Ömm kultasepän liikkeessä lävistyspyssy pyyhitään vain jollain puhdistus aineella, jolla kaikki lika ei tosiaan lähde pois. Plus liikkeissä täysin amatöörit ampuvat korut korviinne. Lävistäjällä on taas käytössä täysin uusi neula joka kerta. Puhumattakaan ammattitaidosta ja puhdistusaineista.
Ihme vouhotusta tää lävistys intoilu. Ampumalla on tehty varmasti useimmat reiät korviin ja aivan turvallista. Kannattaa tietysti kysyä suosituksia liikkeestä missä reiät teettää. Kuukauden verran yleensä harjoituskorviksia pidetään. Tottakai pitäisi putsata välillä.
Mulle sanottiin että ei missään nimessä saa pyöritellä
Joo ei odellakaan kannata ottaa ampumalla, koska silloin reijän tieltä lähtevä iho ei pääse pois vaan rullautuu reijän sisälle. Tälöin reikä tulehtuu helpommin. Mitään puhdistus aineita ei tule myöskään käyttää sillä ne saattavat ärsyttää turhaan. Puhdistus runsaalla vedellä samalla korua pyöritellen muutaman kerran päivässä pitäisi riittää. Jos reikä tulehtuu sitä voi varovasti puhdistella suolaliuoksella.
Otin korvikset eilen ja ohjeessa luki että harjoituskorviksia täytyy pitää 4-8 viikkoa. Laitettiin Kultajousessa pyssyllä. Ne on puhtaita eikä mitään pöpöjä. Uskokaa se jo! Puhdistan aamuin illoin vanulapulla ja desinfiointinaineella. Pyörittelen myös. Pesee vain kädet hyvin. N. 1 minuutin käsienpesu riittää. Käyttää vaan kunnon saippuaa! Toivottavasti tästä oli jollekkin apua.❤️♥️
ite oon kyllä pyssyllä ottanu yhteensä neljä reikää ja ei oo mitään käyny, se ei eroa tavalla tai toisellakaan siitä neulasta. yhtä epähygieninen se neula on kun se pyssy! vaikka sanotaan että pyssyn avulla ne reiät tulehtuu mutta ei mee nii. tääl muut monetki on sanonu että on pyssyllä vedelly ja ei oo mitenkää vaikuttanu ku on pitäny 6-8viikkoa! ne tulehtuu vaan jos niitä näprää kokoajan, eikä kuulu pyöritellä kovin paljoa mut kuitenkin kannattaa välillä. eikä niitä ole pakko desinfioida, voi esim vedellä putsata ja näin. en oo itse koskaan käyttänyt minkäänlaisia desinfiointihommia,vedellä saa puhtaaks kans
Eikai kukaan enää tänä päivänä ota läväreitä ampumalla??!
ite ainaki otan, en nää siinä mitää pahaa
Itse pidin 4 viikkoa, olin korvisten pois oton jälkeen tunnin ilman korviksia eikä millään meinannut koru mennä läpi
Eiköhän aapee ole kerennyt umpeuttaa reikänsä jo useaan kertaan tässä ajassa. Tuskin käyttää ainakaan enää niitä harjoituskorviksia.
Itse en ole tehnyt näille mitään en puhistanu en pyöritellyt kohta ollu neljäviikkoa ja ei vieläkään oo tulehtunut vielä arvon voiko ottaa pois
Voi apua miten vanhentuneita ja huonoja neuvoja täällä on annettu! Tuo yksi kultasepänliikkeen työntekijäkin niin ammattilaisena kertoo miten ampuminen on paras tapa ja kehottaa lotraamaan desinfiointiaineilla!
Ainoa oikea tapa tehdä lävistys on neulalla ammattitaitoisen lävistäjän studiossa. Kaikki tarvikkeet on steriilejä ja korut titaania.
Desinfiointiaine kuivattaa ihoa ja tappaa myös hyvät bakteerit läväristä, mistä seurauksena tulehduksia ja ärtymistä. Lisäksi lävistyksen paranemisaika pitenee ja pitenee.
Koruja ei pyöritellä tai turhaan kosketella. Käsistä pääsee bakteereja läväriin ja pyörittely hidastaa normaalia paranemisprosessia.
Läväri puhdistetaan kerran päivässä suolaliuoksella (natriumkloridi) ja thats it.
Koruja ei vaihdeta ennen kuin lävistys on täysin parantunut. Tämä on yksilöllistä, mutta noin pari-kolme kuukautta se vie korvanlehtien kohdalla.
Ennenvanhaan näistä asioista ei tiedetty, joten tulehdukset ja nikkeliallergiat oli arkipäivää melkein jokaisella, jolle reiät on tehty ampumalla. Myös mulle. Mun korvanreiät ja nenälävistys eivät parantuneet koskaan kokonaan, vaikka ne oli parikymmentä vuotta. Annoin mennä umpeen ja kävin nyt aikuisiällä kokeneella lävistäjällä hakemassa uudet. Arvatkaas mitä? Ei mitään samoja ongelmia kuin ysärillä!
No mä oo 9 ja viikon päästä on nää ekaa kertaa pois niin pitääko mun pitää niitä aitpja kulta ja hopee korviksia yölläkin vai täh?