Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!

Vierailija
01.02.2015 |

Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.

Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.

Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.

Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.

Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.

Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??

Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!

Kiitos!

Kommentit (420)

Vierailija
381/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi uunimakkarat ja porkkanarraaste

Bataatti-juuressosekeitto ja sämpylät tai paahtarit

Vierailija
382/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoarvot, jälkiruuat ja proteiinit. Kas kun ei vielä alkupalat ja tervetuliaisdrinkit. Ei se ravinto niin ihmeellistä tarvitse olla, koska vanhemmat ovat valmiina pitämään jopa nälissään. Parempi ravintoarvo tuossa tomaattipastassa on, kun ihan siinä muiden vanhempien tarjoamassa pelkässä ilmassa. Proteiinit ja jälkkärit jokainen tuokoon kotoaan tai syö sitten kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:33"]

Ravintoarvot, jälkiruuat ja proteiinit. Kas kun ei vielä alkupalat ja tervetuliaisdrinkit. Ei se ravinto niin ihmeellistä tarvitse olla, koska vanhemmat ovat valmiina pitämään jopa nälissään. Parempi ravintoarvo tuossa tomaattipastassa on, kun ihan siinä muiden vanhempien tarjoamassa pelkässä ilmassa. Proteiinit ja jälkkärit jokainen tuokoon kotoaan tai syö sitten kotonaan.

[/quote] Copy!

Vierailija
384/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni kysäisin omalta 17v pojalta, niin ensinnäkin hän haluaisi myös robotinrakennuskerhoon ja toiseksi, tuumi, että jos osaa rakentaa robotin, osaa tehdä voileivän eväspussiin. Ruokavihjeitä en valitettavasti kohderyhmäläiseltä saanut, ainoot ideat oli pizzan tilaus ja itse tehdyt eväät.
Pakko muuten kysyä, ap, että tapahtuuko tää kaikki Suomessa?

Vierailija
385/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minestronekeitto:

2kg peruna- ja keittokasviksia (pakaste, 4 pussia)

2,5 litraa kasvislientä

15 dl pätkäspagettia

2-3 pussia kinkkusuikaleita

2,5 dl tomaattipyrettä

10 tl oreganoa

5 tl sokeria

2,5 tl mustapippuria

Makaroonimössö:
3-4 pkt jauhelihaa + 4-5 pussia 400 gramman makaroonipusseja + mausteita + ketsuppia

Risotto:

3 kpl iso punasipuli
1 kpl purjo
4 kpl paprika
10 dl riisiä
2,5 litraa kanalientä
3-4 pkt pekonia

Mausteena valkopippuri, curry ja paprikajauhe.

Pilko sipulit ja paprika, kullota nitä rasvassa
Lisää riisi ja ruskista kevyesti n. 5min.
Lisää lihaliemi ja anna kiehua kannen alla paketin ohjeen mukaan (kunnes liemi on imeytynyt)
Mausta
Paista pekoni suikaleina pannulla
Sekoita pekonisuikaleet riisin joukkoon vasta ennen tarjoilua ja sekoita varovasti.

Tähän vois ehkä lisätä myös pakasteherneitä.

Vierailija
386/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 15-18v on kerhossa nälissään niin on syytä katsoa peiliin - siis sen 15-18 veen ei kenenkään vanhemman!
Kyllä mun poika sais olla ihan vapaasti nälissään jos ei tajuisi ottaa eväitä mukaan tai vaikka pyytää mua tekemään eväät.

Vierailija
387/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää MIKSI ap ei halua muiden lasten olevan nälissään.

Vierailija
388/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:35"]

Minestronekeitto:

2kg peruna- ja keittokasviksia (pakaste, 4 pussia)

2,5 litraa kasvislientä   15 dl pätkäspagettia   2-3 pussia kinkkusuikaleita     2,5 dl tomaattipyrettä   10 tl oreganoa   5 tl sokeria   2,5 tl mustapippuria   Makaroonimössö: 3-4 pkt jauhelihaa + 4-5 pussia 400 gramman makaroonipusseja + mausteita + ketsuppia   Risotto:   3 kpl iso punasipuli 1 kpl purjo 4 kpl paprika 10 dl riisiä 2,5 litraa kanalientä 3-4 pkt pekonia   Mausteena valkopippuri, curry ja paprikajauhe.   Pilko sipulit ja paprika, kullota nitä rasvassa Lisää riisi ja ruskista kevyesti n. 5min. Lisää lihaliemi ja anna kiehua kannen alla paketin ohjeen mukaan (kunnes liemi on imeytynyt) Mausta Paista pekoni suikaleina pannulla Sekoita pekonisuikaleet riisin joukkoon vasta ennen tarjoilua ja sekoita varovasti.

Tähän vois ehkä lisätä myös pakasteherneitä.

[/quote]

No kiva sotku se tostakin tekstistä tuli, näytti ihan normaalilta enne lähetystä... Siinä on kuitenkin minestronekeitto, makaroonimössö ja risotto.

Vierailija
389/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia, pekonia ja kermaa. Hyvää ja halpaa mutta epäterveellistä

Vierailija
390/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:29"]

Lasten vanhemmatko muistuttaa?

ap.

[/quote]

Tuon ikäiset osaa laittaa kännykkään toistuvan muistutuksen. 

Jotenkin tämä ketju on tosi pelottava. Nörtit voi olla kyllä sellaisia, että kun ne uppoutuu johonkin juttuun ja on flow päällä, niin ei ne edes huomaa sitä nälkää. Mutta jossain vaiheessa se nälkä iskee ja sitten ne litkii jotain limuja ja energiajuomia, yöks. Mutta että jonkun nörtin äiti on noin ylisuojeleva helikopterivanhempi että haluaa ruokkia koko koulun nörtit? Ei ole mitään luottamusta siihen, että kyllä ne hoksaa ottaa eväät mukaansa jos niitä ei passata piloille. Eikä mitään luottamusta siihen, että nuorten vanhemmat osaisivat itse miettiä näitä asioita. Kyllä jokaisella näistä nuorista on äiti, joka osaa miettiä ja ennakoida, jos nuori ei vielä osaa.

Minun tyttö pyörii myös nörttiharrastuksissa suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa alkaa pyöriä erilaisia nörttivävykandidaatteja meillä kotonakin. Tämän ap:n varoittavan esimerkin jälkeen aion kyllä ottaa alusta asti nämä vävykandidaatit mukaan ruuanlaittoon ja varmistaa, että oppivat edes alkeet, jos heidän äitinsä on ap:n tavoin noin pahasti kasvatuksen laiminlyönyt. Minun lapseni ei pidä yksin keittössä perheellensä kokkaaman, mikäli se minusta riippuu.

Vierailija
391/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse jostain köyhän asuinalueen koulusta? Vammaisista? Eikö näillä nuorilla ei ole rahaa eväisiin tai kotona ruokaa? Normaali ihminen voi hyvin olla syömättä 4-6 h mutta jos ainoa ruoka on koulun lounas, niin voi viikonloppuisin olla nälkä.

Arvelisin kuitenkin, että nuorilla olisi eväitä mutta he eivät niitä jaksa tehdä. Ap:n jälkikasvu on sitten keksinyt, että meidän mamma voi tuoda ruoat hänelle ja kavereille. Ap:n mamma vielä tarjoilee kaikkea "paskaruokaa", josta nuoret tykkää mutta eivät ehkä saa syödä kotona.

Vierailija
392/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläasteen vanhempainillassa luokanvalvoja sanoi, että suuri osa lopettaa kouluruokailun kokonaan seiskaluokan jälkeen. Mahtaakos osa niistä harrastajista olla syönyt viimeksi aamulla.

Vierailija
393/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni teini on hyvin kranttu. Ei kelpaa mikään halvalla kyhätty soosi.

Vierailija
394/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:29"]

Lasten vanhemmatko muistuttaa?

ap.

[/quote]

Tuon ikäiset osaa laittaa kännykkään toistuvan muistutuksen. 

Jotenkin tämä ketju on tosi pelottava. Nörtit voi olla kyllä sellaisia, että kun ne uppoutuu johonkin juttuun ja on flow päällä, niin ei ne edes huomaa sitä nälkää. Mutta jossain vaiheessa se nälkä iskee ja sitten ne litkii jotain limuja ja energiajuomia, yöks. Mutta että jonkun nörtin äiti on noin ylisuojeleva helikopterivanhempi että haluaa ruokkia koko koulun nörtit? Ei ole mitään luottamusta siihen, että kyllä ne hoksaa ottaa eväät mukaansa jos niitä ei passata piloille. Eikä mitään luottamusta siihen, että nuorten vanhemmat osaisivat itse miettiä näitä asioita. Kyllä jokaisella näistä nuorista on äiti, joka osaa miettiä ja ennakoida, jos nuori ei vielä osaa.

Minun tyttö pyörii myös nörttiharrastuksissa suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa alkaa pyöriä erilaisia nörttivävykandidaatteja meillä kotonakin. Tämän ap:n varoittavan esimerkin jälkeen aion kyllä ottaa alusta asti nämä vävykandidaatit mukaan ruuanlaittoon ja varmistaa, että oppivat edes alkeet, jos heidän äitinsä on ap:n tavoin noin pahasti kasvatuksen laiminlyönyt. Minun lapseni ei pidä yksin keittössä perheellensä kokkaaman, mikäli se minusta riippuu.

[/quote]

Miten niin ap. on kasvatuksen laiminlyönyt? Eikös se kertonut, että omallaan oli eväätkin mukana jne. Opettaa myös lapselleen, että muistakin huolehditaan siinä samalla.

Minusta ne kaikki muut on unohtaneet vastuunsa vanhempina, ei ap.

Vierailija
395/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:39"]

[/quote]

Mä kyllä ihmettelen, että ap:n viemä keitetty spagetti ja tomaattimurska meni kaupaksi. Saa olla ihan helvetillinen nälkä, tollasta suttua söis ehkä 1% teinipojista "normaalioloissa".

Vierailija
396/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:39"]

[/quote]

Mä kyllä ihmettelen, että ap:n viemä keitetty spagetti ja tomaattimurska meni kaupaksi. Saa olla ihan helvetillinen nälkä, tollasta suttua söis ehkä 1% teinipojista "normaalioloissa".

[/quote]

Ap. kertoi laittaneensa tomaattikastikkeen, joku muu ehdotti sitä murskaa...

Vierailija
397/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:11"]

Miksi kutsut aikuisia äijän köllejä "lapsiksi"?

[/quote]

Haittaaks se?

ap.
[/quote]Kyllä se vähän korvaan särähtää.

Vierailija
398/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä tekis tolle laumalle sapuskoja montaa viikkoa omasta pussista, eihän ne eikä niiden vanhemmat osaa arvostaa sitä edes....

jos hyväntekeväisyyttä haluaa harrastaa, niin harrasta sellaisten kanssa, jotka todella tarvitsevat apua. 

Vierailija
399/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:53"]

en ikinä tekis tolle laumalle sapuskoja montaa viikkoa omasta pussista, eihän ne eikä niiden vanhemmat osaa arvostaa sitä edes....

jos hyväntekeväisyyttä haluaa harrastaa, niin harrasta sellaisten kanssa, jotka todella tarvitsevat apua. 

[/quote]

Saan varmaan ihan itse valita mitä teen ja ketä autan. Laitan rahaa myös moneen keräykseen, joiden lopullista määränpäätä en koskaan saa selville. Saan kai  auttaa myös lähimmäisiäni, tuskin se on sinulta pois?

ap.

Vierailija
400/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:39"]

[/quote]

[/quote]
Koska sipsit, nakit, kaupan lihapullat, paahtoleipä ovat jotenkin laadukkaampaa?
Jos teinipojilla on nälkä, syövät vaikka spagettia ketsupilla. Muussa tapauksessa ei taida olla kovin nälkä edes. Voihan sitä tietty kokeilla pussimuussia veteen ja siihen kaaliraastetta. Sekin on halpaa. Tai riisiä ja tabascokastiketta. Ehkä couscousia ja lihalientä. Tai sitten maksavat omat lempiherkku sapuskansa ihan itse.

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tätä lahjahevosen suuhun katsomista ja ap:n kritisointia. Ap tekee paljon enemmän kun yksikään muu vanhempi ja sitten ruikutetaan, ettei ole gourmet ruokaa ja pojat ei tykkää, kun on niin halvalla kyhätty soossi?!
Aina voi olla syömättä, jos ilmainen ruoka ei kelpaa ja maku ei miellytä.