Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!
Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.
Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.
Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.
Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.
Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.
Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??
Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!
Kiitos!
Kommentit (420)
Tuo, että haukut kusipääksi ja kateelliseksi on nimittelyä ja selvä moite. Taidat oöla ap, kun noin kolahti.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:27"]
Karjalanpiirakat on oikeesti ihan hyvä vaihtoehto. Niitä voi ostaa myös pakasteena, yhdeksän kpl parilla eurolla. Ostat vaikka pari per nassu eli neljä pakettia. Päälle voit keittää kuusi munaa (euron hujakoilla), siitä munavoita (voi maksaisi pari euroa). Karjikset munavoilla yhteishinta 11 e.
meinaan vaan, jos ei aina viitsi paahtoleipää ja reissaria syödä, niin vaihteluksi.
Omenoita saa tosi halvalla Lidlistä parin kilon pusseissa, osta pari sellaista lisäksi jos haluat.
[/quote]
Tuo kelpaa minulle ihan viikonloppuruaksi kerhoon, teen sen. Kiitos!
ap.
[/quote]
Ja parilla karjalanpiirakalla sekä ompulla pitäisi pärjätä koko kuvailemasi viikonloppupäivä? Anna mun kaikki kestää... Jospa nyt vain reippaasti ottaisit huolesi lasten syömisestä esiin ohjaavan opettajan kanssa, niin hän saisi patisteltua vanhempia. Vai onko tämä ohjaava opettajakin joku todellisuutta tajuamaton nörtti?
Vie vedenkeitin ja jokainen saa tuua nuudeleita jne mitä siitä vedestä voi tehdä. Helppoa. Ja näin ruokakulut jakaantuu
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:27"]
Karjalanpiirakat on oikeesti ihan hyvä vaihtoehto. Niitä voi ostaa myös pakasteena, yhdeksän kpl parilla eurolla. Ostat vaikka pari per nassu eli neljä pakettia. Päälle voit keittää kuusi munaa (euron hujakoilla), siitä munavoita (voi maksaisi pari euroa). Karjikset munavoilla yhteishinta 11 e.
meinaan vaan, jos ei aina viitsi paahtoleipää ja reissaria syödä, niin vaihteluksi.
Omenoita saa tosi halvalla Lidlistä parin kilon pusseissa, osta pari sellaista lisäksi jos haluat.
[/quote]
Tuo kelpaa minulle ihan viikonloppuruaksi kerhoon, teen sen. Kiitos!
ap.
[/quote]
Ja parilla karjalanpiirakalla sekä ompulla pitäisi pärjätä koko kuvailemasi viikonloppupäivä? Anna mun kaikki kestää... Jospa nyt vain reippaasti ottaisit huolesi lasten syömisestä esiin ohjaavan opettajan kanssa, niin hän saisi patisteltua vanhempia. Vai onko tämä ohjaava opettajakin joku todellisuutta tajuamaton nörtti?
[/quote]
Jos jokaiselle on keitetty kananmuna, 2 karjalanpiirakkaa ja omena, kyllä se pahimman nälän vie.
ap.
Ei ole väärin, että ap tekee muonat siksi, että haluaa lapsensa harrastuksen jatkuvan. Halusin vaan miettiä syytä tuolle. Ap on ylen innokas kannustamaan, että lapsi vaan harrastaisi.
Toimintaan ja rahan käyttämiseen on aina syy.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:47"]
Vie vedenkeitin ja jokainen saa tuua nuudeleita jne mitä siitä vedestä voi tehdä. Helppoa. Ja näin ruokakulut jakaantuu
[/quote]
Olen kertonut jo selvittäväni tämän vedenkeitin asian.
ap.
Ei ton ikäiselle riitä muna, 2 karjalanpiirakkaa ja omena. Ei ainakaan pojille. Miksei ne ota edes viikonloppuisin eväoyä. Outoa.
Kuka vahtii, ettei joku ota niin paljoa ruokaa, kun mieli tekee ja muut jää ilman
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:49"]
Ei ole väärin, että ap tekee muonat siksi, että haluaa lapsensa harrastuksen jatkuvan. Halusin vaan miettiä syytä tuolle. Ap on ylen innokas kannustamaan, että lapsi vaan harrastaisi. Toimintaan ja rahan käyttämiseen on aina syy.
[/quote]
No mietippä sitä...moniko vanhempi huutaa pelikentän laidalla ja kannustaa lapsiaan, kuskaa harrastuksiin ja pelimatkoille, hommaa purtavaa koko bussilastilliselle? Jos nörttilapsen mamma haluaa kannustaa rualla, onko se sulle ongelma?
Pastaa tomaattikastikkeella. Varaat n. 80g. kuivaa pastaa per henkilö. Eli 1.6 kg. Ota joku nopeasti keitettävä pasta. Siihen 2-3 tomaattimurskaa, jonka lämmität ja laitat vähän öljyä ja jotain oregano, basilikaa mausteeksi. Sotket kaiken ja se on siinä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:51"]
Ei ton ikäiselle riitä muna, 2 karjalanpiirakkaa ja omena. Ei ainakaan pojille. Miksei ne ota edes viikonloppuisin eväoyä. Outoa. Kuka vahtii, ettei joku ota niin paljoa ruokaa, kun mieli tekee ja muut jää ilman
[/quote]
Jos ei pärjää niillä, ei se ole ap.n vika vai onko?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:53"]Pastaa tomaattikastikkeella. Varaat n. 80g. kuivaa pastaa per henkilö. Eli 1.6 kg. Ota joku nopeasti keitettävä pasta. Siihen 2-3 tomaattimurskaa, jonka lämmität ja laitat vähän öljyä ja jotain oregano, basilikaa mausteeksi. Sotket kaiken ja se on siinä.
[/quote]
Tarkoitin 2-3 tölkkiä siis
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:53"]
Pastaa tomaattikastikkeella. Varaat n. 80g. kuivaa pastaa per henkilö. Eli 1.6 kg. Ota joku nopeasti keitettävä pasta. Siihen 2-3 tomaattimurskaa, jonka lämmität ja laitat vähän öljyä ja jotain oregano, basilikaa mausteeksi. Sotket kaiken ja se on siinä.
[/quote]
Tuo oli juuri eilen, olipa muuten paljon pastaa kiehumassa parissa isossa kattilassa C:
ap.
En ostaisi mitään etnisen kaupan riisiä, kun niiden laadusta ei ole varmuutta kuten tavallisen kaupan merkkiriisistä.
Onkos Ap:lla hygieniapassi? Millä meinaat pitää huolen siitä, että kukaan ei saa ruokamyrkytystä tms. ? En mä vaan haluaisi, että mun lapsi söisi jonkun kouluttamattoman sapuskoja.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:51"]
Ei ton ikäiselle riitä muna, 2 karjalanpiirakkaa ja omena. Ei ainakaan pojille. Miksei ne ota edes viikonloppuisin eväoyä. Outoa. Kuka vahtii, ettei joku ota niin paljoa ruokaa, kun mieli tekee ja muut jää ilman
[/quote]
Jos ei pärjää niillä, ei se ole ap.n vika vai onko?
[/quote]
No ei, mutta kun hän varta vasten on korostanut, että viikonloppuisin hän haluaa tarjota lämpimän ruoan. Itse kyllä laittaisin tuon viikolla tarjottavan välipalan kategoriaan, etenkin kun kyseessä on kasvavat nuoret.
Ap, kun kerran vastailet täällä paljon, niin voisitko vastata myös tähän. Mitä tapahtuisi, jos et ruokkisi noita nuoria, joista osa jo lain silmissä aikuiseksi luetaan. Jospa vaan lopettaisit sen hyysäämisen ja pitäisit huolta siitä omasta nuorestasi. Mitä tapahtuisi??
Tuon ikäiset tarvitsevat paljon proteiinia, että jaksavat.
20 murkulle riittää varmaan yksi sokeripala.
Eilen tilanne oli tämä, lapseni meni sinne kerhoon aamulla klo 8. Tekstailin ja kyselin onko joku vanhempi tuonut sinne ruokaa? no se perunalastupussi oli ilmestynyt, kellään ei ollut eväitä mukana. No, menin ja ostin pasta-ainekset ja sain sapuskat valmiiksi koko porukalle. En vaan halua, että lapsilla on nälkä.
En minä ole kiletänyt tuomasta sinne eväitä, mutten halua kerholaisilla olevan nälkä.
Kyllä jokainen vanhempi joka oli siinä perustamiskokouksessa tietää, etten minä sitoutunut ruokkimaan heidän lapsiaan. Koulun ei kukaan myöskään oleteta hommaavan ruokaa. Jos lapsi kertoo, että luokassa oli ruokaa, onhan se ihme, jos vanhemmat kuvittelee sen sinne itsekseen tulevan.
ap.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:40"]
Joo, ap pelkää, että harrastus loppuu, kun ihmiset kyllästyvät nälissään harrastamiseen. Ap haluaa, että oma lapsi saa meriittiä harrastuksesta tulevaan työhönsä/opiskeluunsa. Ei kukaan tuollaista huvikseen rupee järjestämään ja maksamaan vielä. Ja tää ei ole mikään moite, vaan toteamus.
[/quote]
Toisaalta, jos tilanne olisi tuo, mikä siinä on jotenkin väärin?
en ole ap.