Tuliaisen hinta? Menemme kylään syömään sunnuntaina 2 aik + 1 lapsi.
Minkä hintainen tuliainen olisi perheelle sopiva?
Kommentit (24)
veisin vaikka kukkakimpun/asetelman, hinta 20-25€
juomineen ja jälkiruokineen noin 100 e.
Veisin noin 60 - 70 € tuliaisen.
Meillä saatetaan viedä kympillä kukkia, lapsille karkkipussi tai aina ei yhtään mitään. Eihän kahden aikuisen ja yhden lapsen ruoat edes maksa paljoa. Ja kai sitä ystäväpiirissä jonkinlaista vastavuoroisuutta harjoitetaan.
Me viedään usein kukkakimppu (siis sidottu n. 20+ euroa) ja pullo viiniä. Joskus vain pullo hyvää viiniä, joskus taas kynttilöitä ja kukkia. Riippuu vuodenajasta ja perheistä. Ei mitään hintarajoja.
EIhän tuliaisella ole tarkoitus masaa syömisä, hyvänen aika!
tuodaan esim. viinipullo ja kukkasia. Nuo yhteensä 50 euron lahjat kuuluvat sitten yökyläilyyn.
oonko mä jotenkin outo..kun en veis mitään=)siis en oottas et kukaan meillekkään mitään toisi
Siis meidän piireissä ei anneta 70e lahjoja edes 50vuotis päiville tai häälahjaksi!!! Mutta vanhempien ja sisarusten luo en vie mitään, kavereille ehkä kysyn mitä vois tuoda syömisiä, tai puoli tutuille vien just jonkun viinpullon tai kukkakimpun
Siis meidän piireissä ei anneta 70e lahjoja edes 50vuotis päiville tai häälahjaksi!!! Mutta vanhempien ja sisarusten luo en vie mitään, kavereille ehkä kysyn mitä vois tuoda syömisiä, tai puoli tutuille vien just jonkun viinpullon tai kukkakimpun
Jos ei nyt sitten ole jotain todella speciaalia viemistä ja menuun sopivaa.
että te tuotte sitten jälkiruoan.
Me viedään joku pieni suklaarasia (siis ei mikään halpis vaan esim joku kiva ulkomainen rasia,ostan itse näitä täältä meidän paikkakunnan karkkikaupasta,siel on sellainen tuliaisiksi tarkotettu hylly...) tai sit kukkakimppu ja itse ostan yleensä ihan max 15e hintaisen kimpun (Joo,tällä saa jo),en osta niitä valmiita koska niissä on monesti jotain hopeahörhelöä tmv rumaa..
Ja sit ihan "hätätapauksissa" olen kyllä vienyt kauniin kynttilänkin tmv (esim jos pikana kutsuttu,kaupat kii jne,mulla on aina noita kynttilöitä kaapissa omiin tarpeisiin ja ne EI oo mitään havin pöytäkynttilöitä heh heh)
Joskus oon saattanut leipoa korillisen pikkuleipiä tai viedä omaa tekemää hilloa purkin :)
Mutta 70 e tuliaisessa ei ole mitään mieltä.
Riittävät ja ilahduttavat varmasti. Tuliaisella ei ole tarkoitus maksaa ateriaa tai edes "osallistua" sen kuluihin, vaan ilahduttaa isäntäperhettä.
joten sun ei tarttee miettiä, mitä ruoka kyläpaikassa (tai ravintolassa) maksaa. Vie normaalit tuliaiset. Joku keväinen kukkakimppu ja pullo viiniä tai joku muu sopiva tuominen. Shamppanjahan on aina hyvä, jos perheissä katsotaan, että aikuiset voivat ottaa lasillisen lasten nähden. Jos se ei sovi teille, mieti joku kiva muu vaihtoehto. Ennen on viety paketillinen Juhla Mokkaa, mutta se on todellakin vanhanaikaista. Robert's Coffeelta löytyy sen sijaan kivoja lahjapakkauksia, joissa on joku erikoiskahvi ja vaikkapa konvehteja. Se niiden suklaakahvi on muuten todella ihanaa.
jos miettii asiaa hinnan kautta. Enemmin niin, että mistä isäntäväki ilahtuisi.
kai sulla aivot on?