Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hmmm. mitä tästä pitäisi ajatella?

Vierailija
10.12.2008 |

.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa nyt aivoon ja pahasti!

Huomasin että yksi lapsistani tulee saamaan aika paljon vähemmän lahjoja kuin sisarensa kun hänellä on käly kummina ja yksi kummi vähemmän kuin sisaruksillaan ja itse ollaan ostettu hänelle vähemmän lahjoja,kun saa yhden hieman kalliimman lahjan.

Eli nyt tulee lapselle paha mieli, voisin ostaa itse pari lahjaa hänelle lisää, mutta se taas sotii omaa periaatettani sisarten tasavertaisesta kohtelusta vastaan.

Ja vielä sekin risoo, kun anoppi suosii kälyn lapsia ja ostaa heille enemmän lahjoja ja käly tykkää mainostaa asiaa, joten omat lapseni saavat serkkujaan vähemmän lahjoja eikä sekään jää lapsiltani huomaamatta.

Voi vittu tätä materialistista joulua!

Taidan ensi vuonna ilmoittaa kaikille, että jokainen ostakoon omille jälkikasvuilleen lahjat ja that`s it, meille ei tarvi paketin pakettia kenenkään tuoda.

Ja nyt tänä vuonna ostan muutaman paketin omille lapsille varuilta ja inventoin ennen aattoa kaikki lasten lahjat ja tarvittaessa otan niitä jemma lahjoja jakoon.

Kälyn perhettä ei sitten tavata joulunaikaan lainkaan, niin ei tarvi lastenikaan pettyä serkkujen lahjamäärästä.

Vierailija
2/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se nyt lasten vika ole, jos äiti käyttäytyy omituisesti?

Siksi toisekseen, miksi edes harrastetaan tällaista lahjavertailua? Jos annetaan lahjoja, niin eikö ne anneta siksi, että halutaan? Vaikuttaako siihen lahjan antamiseen todellakin se, antaako lahjan saaja (tai tämän vanhempi) lahjan sinulle (tai sinun lapsellesi)? Tällainen ajatusmaailma on kyllä itselleni vieras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää kilpailla lasten keskenään, miksi pitää ajatella mitä kälyn lapset saavat?

Ei meillä ole KOSKAAN edes mietitty, että yksi sisaruksista olisi saanut vähemmän.

Ei olla KOSKAAN laskettu pakettien määrää.

Meille joulu on ollut aina sellainen iloinen asia jolloin saa muutaman paketin, toinen saattaa saada kavereilta, toinen ei. Mutta mitäs sitten, kuitenkin jokainen saa edes muutaman lahjan.

Nytkin minun omassa perheessäni esikoinen saa lahjoja noin 100 € edestä, kuopus 5€:n

Vierailija
4/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen kaikkeni että lapset siitä nauttivat ja ettei he pahoita mieltään.

Toiseksi arvostan että jouluna on rauhallista.

Lapseni ovat sen ikäisiä että huomaavat kyllä jos toinen saa enemmän toista lahjoja ja meillä on noudatettu itse tasavertaisuutta, jos yhdelle ostetaan jotakin niin toisetkin saa silloin, ketään ei suosita.

Jos toiset saa tyyliin 10 lahjaa ja yksi vaikka 4, niin huutohan siitä syntyy ja koko joulun ajan kestävä mielipaha.

Ja olen ostanut kälyn lapsille lahjat, kun olemme heidän lasten kummeja. Heidän lasten lahjat on eurolleen saman hintaisia kuin muiden 4:n kummilapsemme, noudatan siinäkin tasavertaisuutta.

Kälyni on tosi tarkka lahjojen arvosta. Hän käy tutkimassa kaupassa paljonko saamansa lahjat ovat antajalleen maksaneet.

Minulle olisi edelleenkin ok se että käly laittaisi lahjat vain omalle perheelleen, mutta se että vain veljensä lapsi on se joka ei lahjaa saa minua häiritsee.

Nyt vain huomasin, että tämä yksi lapsi vain sattumalta olisi saamassa aika paljon vähemmän lahjoja kuin muut lapseni, onneton sattuma.

T:ap

Vierailija
5/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei saa väittä jotain ja tehdä toisin!

2. Lapset todellakin vertailevat pakettien määrää!

3. Lahjojen antaminen perustuu vastavuoroisuuteen!

Voi väittää, että antaa pyyteettömästi lahjoja, mutta ei se niin mene. Lahjoilla ylläpidetään ihmissuhteita. Vastalahja on välttämätön, vaikkei se aina olekaan materiaa.

Vierailija
6/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta olisi ollut ihan kohteliasta keskustella asiasta hyvissä ajoin.

Käly olisi vaikka soittanut minulle ja sanonut että kävisikö että emme tänä jouluna laita tosillemme lahjoja lainkaan. Minä olisin voinut hyvällä omallatunnolla skipa lahjojen oston heidän perheelle ja he meidän perheelle.

Nyt vain ilmoitti asian textarilla ja sekin osoittautui nyt valheeksi.

Käly tietää ihan hyvin että minä muistan kaikkia kummilapsia tasapuolisesti ellei jotain muuta olla erikseen sovittu. Ja tuo textarin viesti oli sellainen etten minä sen perusteella oikein voi jättää heidän lapsia muistamatta.

Minusta sellaiset pienet muistamiset kuten vaikka konvehtirasia tai joulutee tms. on sellainen joka ei vaadi vastavuoroisuutta, mutta jos tapana on ollut vaihtaa 20-30€ lahjat niin silloin minusta pitäisi olla vastavuoroinen.

Vierailija
7/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaa olla antamatta.

Vierailija
8/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly ilmoitti ettei osta joululahjoja muille kuin omalle perheelleen ja asia oli minusta ihan ok. Nyt sitten sattumalta kuulin keskustelun jossa käly sanoi yhdelle kaverilleen, että heillä olisi joulupaketteja tämän kaverin perheelle.

Itse olen ostanut kälyn lapsille lahjat ja aika kalliit vielä, kun minusta lapsia kuuluu jouluna muistaa, aikuiset on sitten toissijaisia.

Nyt alkoi sitten vituttaa kun käly muistaa kyllä jonkun vanhan kaverin lapsia, joihin ei juuri yhteydessä ole mutta oman veljensä lapsia ei muista mitenkään. Ja jos tuon vanhan kaverin lapsia muistaa niin sitten muistaa varmasti muita kummilapsiaan paitsi meidän lasta.

Syy minkä käly ilmoitti toimintamalliinsa oli minusta hyvä mutta se vesittyi kyllä kertaheitolla nyt.

Nyt pyörittelen noiden kälyn lasten joululahjoja kädessäni ja mietin että laitanko niihin omien lasten nimet vai kälyn lasten, joille lahjat olen alunperin ostanut.

Ehkä laitan nuo lahjat kuitenkin ja ostan vanhemmillekin jotkin lahjat. Ehkä omatunto hiukan sitten rassaa sitä naista.

Vierailija
9/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kälyn lapsille ne lahjat mitä olet ostanut ja kälylle ostat vielä käytöksen kultaisen kirjan!

Vierailija
10/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostelee sitten kavereilleen niin on tuo nyt vahan tylsaa, ma saattaisin kylla olla sen verran ilkea myos etta paattaisin olla antamatta lahjoja sitten puolin eika toisin, sehan olis ihan reilua jos niin oltais sovittu.

Vierailija
11/11 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut rehellinen ja sanonut ettei muista nyt meidän lapsia lainkaan, mutta sanoi ettei muista ketään ja siitä valheesta jäi nyt kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän