ENSKA-taaperot maaliskuussa 2009!!
Helmikuun jutut täällä:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (66)
Ihanaa, eka tonskavauva tähän porukkaan on maailmassa! Tosi paljon onnea!
Täällä onkin jännitetty sun ja Hermionen kuulumisia. Jokohan Hermionella on nyytti kainalossa?
Yhtäkkiä muistin, että Hannnah laittoi galluppia joskus aiemmin enkä ole vielä vastannut. Eli ei aiota ottaa äitiyspakkausta Ruulle, Siennalta on kaikki vaatteet tallessa ja makuupussikin joutaa vauvan käyttöön. Sukupuolta varmaan kysellään jos se suinkin selviää np-ultrassa, nykyään kuulemma kertovat sen myös Kättärillä (Siennan odotuksen aikaan eivät kertoneet).
Mun päivä alkoi tosi dramaattisesti kun lähdin viemään Siennaa tarhaan, paimensin sen hissiin, nappasin tytön tarharepun ja pamautin kotioven kiinni. Samantien hoksasin, että käsilaukku (sis. avaimet, lompakko, kännykkä, bussikortti yms.) jäi kotiin. Hetken siinä raavin päätä ja päätin sitten viedä Siennan tarhaan ja soittaa sieltä huoltoyhtiölle, josko joku pääsisi avaamaan mulle oven. Mä en koskaan ole jättänyt avaimia kotiin ja nyt kerran kun sen tein, se tapahtui tietenkin viikolla, jolloin mies on Kanadassa (työmatkalla, tulee ensi viikon pe), eikä kenelläkään ole vara-avainta. Huoh. No, palasin sitten kotiin odottelemaan huoltomiestä ja myöhästyin töistä 45 minuuttia. Onneksi aamun palaveri oli peruutettu.
Sienna on muuten nyt ihan tosissan tajunnut pottailut, osaa siis jo itse pyytää pääsyä potalle. Tänäänkin heti aamulla pyysi päästä. Tämä ei tarkoita sitä, että vaippa olisi kuiva, mutta ehkä joka toinen pissa tulee kuitenkin jo pottaan. Sen puhe edistyy niin mieletöntä vauhtia, että sen kanssa voi jo lähestulkoon keskustella. Eilen kuultu selkein lause oli "äiti tule sohvalle". Ihanaa kun toinen osaa jo selvästi kertoa, mitä haluaa.
Pakko jatkaa töitä, vilkutukset kaikille!
Tipu & Sienna 1v6kk (tarhassa) ja Ruu rv 15+2 (kera nivuskipujen, ikävää)
Ja suppareita Hermionelle, ellei siellä jo myös olla pikkuinen kainalossa : )
Mies on pitänyt nyt isäkuukautta, kun viimeinen mahdollisuus on. Päätti kuitenkin pitää sen, vaikka minä en vielä menekään töihin. Tiukkaa on, kun minä en saa mitään, mutta ihana viettää aikaa koko perheen kanssa. Ollaan reissailtu katsomassa mun siskon vauvaa, mummolassa ja nyt tällä viikolla kotona käyty uimahallissa yms. Uskomatonta vauhtia taaperot kyllä kehittyy tässä iässä! Justus ymmärtää jo tosi paljon puhetta ja asioita, esimerkiksi eilen kun sanoin, että lähdetkö äitin kanssa suihkuun, niin kipitti heti kylpyhuoneeseen ja alkoi osoitella suihkua. Sanoja on tullut muutamia lisää, tai lähinnä alkutavuja, mutta systemaattisesti niitä käyttää tiettyä asiaa tarkoittaessaan, esim. ma = maito ja maha, kah=kahvi (äiti vissiin juo aika paljon kahvia ;), kka = sukka ja ä-ä = koira (haukkuminen). Eilen kirjaa selaillessa sanoi perässä muutaman kerran pitkän sanan e-e-ona (leijona). Nokkamukista Justus on oppinut juomaan itse ja lusikkaakin mallailee suuhun ja osoittelee ruokapöydässä, mitä haluaa. Pitää vaan olla tosi tarkkana, ettei esim. pullaa laita välipalalla/päiväkahvilla tarjolle, jos tarkoitus olisi saada ensin jotain terveellistä alas : )
jahas, nyt siellä heräiltiin... Meillä on aika aikaiset nämä päikkärit, vaikka yksillä on jo pari kuukautta oltu, n. 11-13 nukkuu.
M & J 1 v 1 kk
Odottelijalle suuren suuret onnittelut pikkumiehestä:) Ei mun uni ihan pitänyt paikkaansa tuon sukupuolen suhteen, mutta laitokselle olit sentään päässyt (jos siis luit tuolta aiemmin että näin unta että teille synty tyttö vauva) :) Hassua sinäänsä nähdä unta jostain jota ei oo koskaan nähnyt, mutta ollaanhan me aika paljon tekemisissä kuitenkin.
Tipulle ja Siennalle vilkutukset myös:)
Terkuin Butterfly & pojat
Täällähän on kunnon säpinä ollut käynnissä ja pikkutonskia ropisee maailmaan!
*Odottelijalle* supersuuret onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta! Hienoa, että kaikki meni mallikkaasti. Kun jaksat ja ehdit, niin tule kertomaan mimmoinen oli synnytys ja miten isoveli on ottanut pikkuveikan vastaan :)
*Hermione* on varmasti jo pikkunyytti sylissään myös. Uutisia odotellessa..
*Tipun* aamu on alkanut tosiaan aika vauhdikkaasti. Onneksi et tuon enempää myöhästynyt töistä. Me ollaan viljelty vara-avaimia anoppilaan ja kavereille, sillä olen sen verta lahopää, että mulle voisi helposti käydä juuri noin. Tsemppistä liitoskipuihin, siis jos niistä kärsit? Mulla ne alkoi tässä toisessa raskaudessa ihan tuhottoman aikaisin. Tukivyö on auttanut.
*Hannnahin* galluppiin varmaan itsekin unohdin aikoinaan vastata, eli minäkään en ota uudelleen pakkausta, koska piiperöltä on kaikki tallessa ja hyvässä kunnossa. Sukupuolta ei otettu selville, ei otettu piiperöstäkään. Tosin rakenneultrassakin jalat oli vauvalla tiukasti ristissä, eli ei sitä olisi sieltä mitenkään edes nähnyt.
*Butterflylle* oikein ihanaa laatuaikaa miehen kanssa, kun pojat ovat mummolassa :)
Kiva kuulla pitkästä aikaa myös *Mamasta ja Justuksesta*. Sielläkin poju kasvaa niin että kohina kuuluu.
Meillä on alkanut pottailu sujua taas masutaudin jälkeen oikein mallikkaasti. Eilenkin saatiin kaikki kakat saalistettua pottaan, ja tänäänkin jo kaksi kakkaa on tullut oikeaan paikkaan. Vaippoja säästyy kyllä huima määrä, kun monet pissatkin saadaan saalistettua. Vielä kun piiperökin alkaisi itse osoitella potalle pääsyn merkiksi, niin hyvä.
Niin ja en muista kerroinko käyneeni masukaverin kanssa rakenneultrassa? No siis se käytiin ja kaikki oli mallillaan. Tosiaan sukupuolta ei varmaan edes kätilö olisi saanut selville, sillä niin tiukasti oli jalat ristissä vauvalla.
Mitäs pääsiäissuunnitelmia enskoilla on, oletteko kotona vai lähdettekö reissuun? Me lähdetään ensi viikolla pohjoiseen. Mukava saada vähän vaihtelua maisemiin.
Gaiole ja piiperö kera masukin rv21
Täälläpä oli iloisia uutisia sekä Odottelijalta että Hermionelta! Onnea molemmille pienistä prinsseistä! Ihana vauva-arki alkaa taas.
Mä täällä töissä taas. En näköjään saa muualla kirjoitettua. Nyt väsyttää niin hirveästi ja liikaa tulee tota kelloa vahdattua josko se aamu pian tulisi, että ajattlin mutaman rivin kirjoittaa.
Meillä on Kiian päiväkotielämä alkanut sujumaan jo paremmin. Itkua ei enää ole juuri ollenkaan ja muutenkin tätien mukaan Kiiasta tullut reipas ja touhukas oma itsensä. Vaippailussakin ollaan edistytty, tai siis vaipattomuudessa, niin että nyt myös päiväkodissa Kiia on ilman vaippaa muuten paitsi ulkona ja unilla. Vielä ei ole tullut yhään pyykkiä.
Gaiole kyseli pääsiäissuunnitelmia. Meillä ei ole sen ihmeellisempiä suunnitteilla. Mulla vapaata mutta mummolat niin lähellä että vaikka ei olisikaan niin ehtisi ne kiertämään.
Mamalle ja Justukselle moi pitkästä aikaa! Kiva kuulla että teillä menee mukavasti. Ja vaikka isäkuukausi olisikin taloudellisesti koetteleva niin varmasti tosi palkitseva, hienoa että pystyitte pitämään sen.
Tipu: voi kun kuulostaa ihanalta tuo Siennan puhe, kokonaiset lauseet jo. Täällä odotellaan vielä lauseita mutta paljon on tullut uusia sanoja viimeisen parin viikon aikana joten eiköhän nekin sieltä pian ilmesty.
Butterfly: miten teidän parisuhdeviikonloppu meni? Tekee kyllä hyvää itse kullekin. Itse kaipaan myös niitä ihania kiireettömia aamuja jolloin saa nukkua ihan niin pitkään kun haluaa. *huoh*
hannnah: ai te olitte thaimaassa, voi kun kuulostaa ihanalta. Itsekin tässä kaipaan johonkin lämpimään mutta taitaa olla niin että vasta syksyllä pääsee johonkin seuraavaan kerran. Ellei sitten innostuta jossain laivalla tässä poikkeemaan. Aurinko tule jo!
Ja vielä välikausipuvuista loppuun. Mä tein superlöydöt kirppiksltä yks aikanen lauantai aamu kun yks myyjä just oli laittanut tavaransa pöytään. Löysin nimittäin Kiialle sekä kevättakin (name it 5€) että välikausihaalarin (ticket to heaven 7€). Varsinkin tuo haalari lämmitti mieltä koska se oli täysin uudenveroisessa kunnossa ja kaunis kun mikä. Samasta pöydästä tarrtui mukaan myös sisävaatetta ja reiman välikausihanskat edullisesti. Joskus onnistaa. Kaapissa meillä on vielä travallen kaksosainen puku syksyltä ja näyttää sekin vielä menevän.
Ihanaa kun kello on jo noin paljon a kohta pääsen nukkumaan. Kiia ja isi lähtee aamusta jo mummolaan että äiti saa nukuttua ja jaksaa mennä vielä toiseksi yöksi töihin. Pakko tehdä noin, äänet ja touhu kotona ei haittaisi, mutta Kiia ei antais mun nukkua vaan olis koko ajan tönimässä ylös.
terkut ja heilutukset kaikille!
heltsy ja kiia 1,5v
Täällä ollaan kotona pienen tuhisijan kanssa.
Poika syntyi maanantaina 30.3 klo 23.00 paino 3170g ja 50,5cm pipo 34cm.
Pikkusen pääsi äidin yllättämään kun olin ihan varautunu siihen et huhtikuulle mennään. Klo 13 tuli eka kipee suppari, klo 16 alkaen säännöllisesti, sairaalassa oltiin noin 19.30. Synnytys oli tosi positiivinen ja mulle nopea kokemus! maanantai aamuna ei vielä ollu mitään oireita.
Kirjottelen siitä lisää joskus.
HERMIONELLE tsemppiä, vaikka taitaa sinullakin olla jo vauva vieressä. : )
Odottelija kera kahden pienen miehen.