Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKA-taaperot maaliskuussa 2009!!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti vielä kysellä, et mites te tonskan odottelijat....

- Ootteko ottaneet tonskasta äitiyspakkausta?

- Ootteko kysyneet ultrassa / aiotteko kysyä sukupuolta?

hannnah

Vierailija
42/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNNAH se tosiaan on lomaa ku on mummu kyläilemässä. : ) Tai ku mennään mummolassa käymään ja saa ite istua ja joku toinen kattoo termiitin perään ja touhuaa sen kanssa välillä. Muualla kyläily ei sitten ookkaan yhtä rentoa, siis semmosissa lapsettomissa paikoissa. Ite ei voi yhtään rentoutua ja istua juttelemassa ku pitää kokoajan vahtia ettei Eemil tuhoa mitään. Toivotaan että teillä mummu selviää ilman tautia!

Mä en ottanu äitiyspakkausta, kaikki on tallessa Eemililtä ja monet vaatteet täysin käyttämättömiä. Saatiin sillon niin paljon vaatteita, ihan ihme ihmiset muisti vauvaa lähettämällä vaatepaketin. : ) Siis semmoset joiden en todellakaan olettanu huomioivan mitenkään. : )

Ja sukupuoli kysyttiin.

Siitä seisomalaudasta, mä luulen et riippuu aikalailla lapsesta miten siinä seisoo 2v. Toiset jaksaa hienosti, toiset ei. Ja Eemil varmaan olis semmonen et jaksais mutta ei malttais seistä vaan haluais kävellä ja kävelis sitten minne haluaa.

Sisaristuimesta mulla yks ystävä sano (lapsilla ikäeroa 1v10kk) et muuten oli ihan ok, mut jos esikoinen sattu nukahtamaan niin sit oli tosi hankala työntää vaunuja ja tukea toisella kädellä sitä nukkuvaa lasta. Ja lastentarvikekaupassa sanovat että niitä ei enään valmisteta, joku eu säädös. Tuli vaan mieleeni tämäkin.

Meillä on ihan totaalinen pottalakko! Eemil jo hienosti kävi potalla ja valtaosa kakoista saatiin sinne. Nyt vaan ei oo pariin viikkoon suostunu siihen istumaan, vetää ittensä ihan kaarelle eikä istu vaikka mitä tekis. Tai jos istuu nousee salamana ylös ja pissaa vaikka potan viereen. Tai sit menee ja kakkaa vaippaan heti ku on noussu potalta. Jonku aikaa tein niin että käytin pöntöllä ja se suju, vaan nyt ei enään suostu siihenkään. Tosi turhauttavaa, saa taas pestä pyllyä ja vaippoja kuluu... En oo alkanu pakottamaan, kyllä tuo vielä ehtii oppia. Nyt vissiin pitää vaan uhmata ihan kaikkea vastaan.

Ja oliko DAJM joskus ku puhu siitä puurolakosta? Sori, nyt voin kyllä muistaa väärinkin... Joka tapauksessa meillä kanssa lakkoiltiin puuroa(kin) vastaan. Mut nyt oon tehny taas puuron maitoon niin on uponnu. Ja kaikkia mahdollisia puuroja vaihdellen. : )

Mitenkäs HERMIONELLA menee?

Jeps, nyt aamupalalle ja sit taidetaan lähtee kerhoilemaan. Lauhtuis vaan toi pakkanen! Siellä kun on joku ulkotapahtuma tänään.

O 40+1 ja E 1v 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella pinoa kun on paljon luettavaa =)

Kiva Hannnah kun sinäkin olet palannut maisemiin. Mä myös kerran Thaimaassa käyneenä menetin sydämeni sinne ja haluan vielä joskus uudestaan. Millaista oli Ellan ruokailujen suhteen siellä? söikö samaa ruokaa kuin tekin vai oliko teillä jotain purkkievästä lisäks mukana?Tsemppiä ja onnea tonskailuun! Me ei otettu äippäpakkausta ja oltais haluttu tietää sukupuoli ultrassa mut ei selvinnyt. Yllätys siis loppuun asti =)

Tipu ja muutkin olivat keskustelleet vaunuista. Me ei edes harkittu tuplavaunuja. Ensinnäkin ne ei mahdu meidän varaston ovesta sisään, ei auton takakonttiin eikä todellakaan eteiseen sisälle. Ulkosäilytykseen en vaunuja halua. Ovat sitten ihan kosteena ja haisevana ja täynnä hämähäkkejä yms muurahaisia. Meillä on aidattu takapiha jossa voidaan kesällä olla ja lähimpään isoon leikkipuistoonkin on vain n.150metriä jonka Eetu jaksaa kävellä jo nyt. Taloyhtiön hiekkalaatikko ja keinut on noin parin metrin päässä meidän pensasaidasta joten varmaaan eka kesä pärjätään ihan tässä lähiympäristössä. Vaunulenkit täytyy ajoittaa iltoihin ja viikonloppuihin kun on mies kotona työntämässä toisia vaunuja. Seisomalauta hommataan Eetulle. Mun sisko pärjäs Espoossa seisomalaudan kanssa vaikka sen lapsilla on pienempi ikäero kuin meidän lapsilla tulee olemaan. Mä luulen että mä ainakin kahden lapsen kanssa viihdyn ekan kesän aika hyvin ihan tässä lähimaastossa, onneks Eetulle on tarjolla paljon virikettä ihan tässä lähellä. Ja jos tarve vaatii jossain vaiheessa, voidaan tuplia harkita uudestaan.

Mites Tipun Siennalla menee uudessa päiväkodissa? toivottavasti ensivaikutelma on muuttunut positiivisempaan suuntaan... Mahtava kuva tytöstä!!!

Odottelija, en hoksannut kertoa terkkuja Mamalle mut jospa hän kävis itse täällä lukemassa. Olivat kyllä lähdössä tänään reissuun. Eetu synty 38+4 joten mä toivoisin että tää toinenkin syntyis vähän etuajassa. Nyt on parina päivänä tuntunut sellaista jännää paineen tunnetta tuolla takapuolessa, samanlaista kuin Eetua synnyttäessä. Katsotaan nyt sit millainen ikäero sun ja mun tonskille tulee? =) hienoa että Eemil oppi nukkumaan omassa huoneessaan!

Sit ajankohtainen kysymys valikausiasuista. Maman kanssa jo eilen juteltiin mut kysympäs täälläkin että millaisia välikausipukuja olette taaperoille hommanneet? Ja minkä kokoisia? Me ostettiin Prismasta aika tukevaa kangasta oleva puku kokoa 92cm. Takki on vähän iso mut housut on hyvät. Merkki on Ch!li. Kirjoitetaan siis tolleen huutomerkin kans. Ei taida olla mikään merkkituote mut aika kestävältä vaikuttaa.Housuissa on henkselit ja rinksut lahkeissa. Pitäis kestää kosteuttakin jonkin verran.

Täällä on nyt monena aamuna ollut pakkasta reilusti yli -10 ja iltapäivällä sit vesikeli. Haastavaa pukea ulos...

Gaiolelle niistä venytysasennoista vielä. Yks perusvenytys pakaraan/takareiteen on että (seisoessa) laitat venytettävän jalan nilkan toisen jalan polven päälle ja sit niinku istut taaksepäin. Ylävartaloa eteenpäin ja venytettävän jalan polvesta voi kevyesti painaa alaspäin. Tukea kannattaa ottaa jostain. Hyvin venyy ja voi tehdä ihan loppuraskauteen asti vaikka olis iso masu. Sit se mun oma venytys on kyllä hankala selittää.. Nostan venytettävän jalan sopivan korkuiselle pöydälle ja sitten vaan pidän pöydästä kiinni ja vedän itteäni lähemmäs pöytää. Siinä saa jonkun aikaa hakea oikeeta asentoa että se mun kipukohta alkaa venymään mutta on se aina onnistunut. On myös helpottanut. Toivottavasti Piiperö on jo parantunut ja tsemppiä rakenneultraan!

Nyt aamupuurolle.

hermione ja Eetu 1v6kk ja masukki rv37 tasan

Vierailija
44/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täällähän on "kadonneet lampaatkin" palailleet palstalle : ) Piristää kummasti mieltä lukea teidän juttuja: olen nimittäin mahatautia parantelemassa kotona. Vielä ei ole ykä lentänyt (ja toivottavasti ei lennäkään...), mutta mahassa kiertää ja lihakset on järkyttävän kipeät. Jos tässä vähän yrittäisi kuitenkin muutakin tehdä, kuin makoilla vaan.

HERMIONE: Tsemppiä viimeisin viikkoihin (tai päiviin, mistäs sitä ikinä tietää)! Ja kiva, että olet löytänyt hyviä venyttelyasentoja. Ton nilkan nosto polven päälle -venytyksen voi muuten tehdä myös lattialla (tai sohvalla tai penkillä...) istuen eli nostat toisen jalan nilkan polven päälle ja siitä kumarrut eteenpäin selkä suorana. Venyttää mukavasti alaselkää myös. En sitten tiedä, miten helppo tää on tehdä ison mahan kanssa, en muista kokeilinko silloin. Meillä myös välikausiasun hankinta olisi ajankohtainen, vielä en oikein ole edes päättänyt, että haalari vai takki/housut. Ja kuravaatteita pitäs varmaan myös hankkia. Niitä saan ehkä käytettynä kaveriltani, mutta varsinaisen asun taidan hankkia ihan uuden, kun hoidossa kuitenkin paljon ovat ulkona. Koko varmaankin tulee olemaan 86 cm, Pätkis on nyt pikkusen vajaa 80 cm, joten 86 cm menis varmaan sitten syksylläkin ehkä. Ja joo, Vuokatin reissu olis lauantaina, saa nyt nähdä päästäänkö lähtemään eli ollaanko terveitä.

ODOTTELIJA: Onnea uuteen kotiin! Siellä LA paukkunut, vautsi vau! Suppareita varmaan voisi jo siulle lähetellä, vaikka et kyllä vaikuta olotilaasi kypsyneeltä : ) Ja juu, Pätkis teki puurolakon, mutta se meni jo ohi. Osittain ainakin: vielä ei olla tavan puuroja kokeiltu, ostettiin vaihteeksi pari pakettia noita "vauvapuuroja" eli jauhoista tehtäviä. Niitähän tuo joten kuten nyt syö. Ja sitten mielellään syö sellaista jotain välipalapurkkiruokaa, jossa on hedelmiä ja kauraa. No, kai se vaihtelu virkistää itse kutakin. Ja siellä Eemil pottalakkoilee: samma här! Kävely kun alkoi paremmin sujua, niin saa tosissaan viihdyttää tyttöä potalla kirjan kanssa tai muuten vain, että edes hetken siinä malttaa istua. Hoidossa muiden lasten kanssa sujuu homma kuulemma paremmin. No, en ota hirveetä stressiä asiasta. Eikös tuo joskus taas alkane sujua. Eli sori vaan, neuvoa en osaa. Oliko muuten perhekerhossa otetut kuvat onnistuneita?

HANNNAH: Kiva, että tulit tänne(kin) taas jutustelemaan. Ja kiva, että mies alkaa tonskailun puolelle taipumaan, siitä vaan sitten houkutuskeinot käyttöön ; ) Varmaan ihana matka teillä ollut Thaimaahan, oi että. Ja Ella kuulostaa olevan entisensä, paitsi että uhmaakin havaittavissa, vai miten on?

GAIOLE: Jokos Piiperön oksutauti meni ohi? Mie pidän peukut ja varpaatkin ristissä, ettei tämä tarttuis Pätkikseen (mies sairasti toissaillan ja eilisen ja mie eilisillasta lähtien), mutta saattapi olla toiveajattelua. Tsemppiä rakenneultraan! Mietinkin tuossa jo, että jokohan olet käynyt: ei näköjään enää muista niin tarkkaan niitä viikkoja, joilla siellä käydään. Miten muuten olet voinut?

BUTTERFLY: Kiva, että olet saanut mammaseuraa, se on kyllä tärkeä juttu. Suloinen kuva poitsuista!

Jaahas, herjaa liian pitkää viestiä... nappastaanpa kahteen osaan....

Vierailija
45/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIPU: Hassu kuva Siennasta! Ja harmi, että uusi tarha ei ihan vastannutkaan käsitystäsi. Jospa ne uudet tilat parantaisivat kuitenkin asiaa ja muutenkin alkaisi tuntua kivemmalta, kun tutustutte paremmin. Tosiaan taitaa nuo käytännöt pehmestä laskusta vaihdella hoitopaikoittain, me ei Pätkistä nukutettu myöskään yhtenäkään päivänä, vaan alusta asti lähdettiin ennen päikkäreitä pois. Ja hienosti on onneksi sujunut.

HELTSY: Hei, tosi kiva kuulla siusta ja Kiiasta! Kiva, että sait järjestymään töissä sen lyhennetyn viikon ja toivon mukaan Kiiakin alkaa viihtyä hoidossa. Kokemuksesta tiedän, kuinka se riipaisee, kun oma pikkuinen jää itkemään perään. Ensimmäisten hoitopäivien jälkeen piti autossa kuivailla kyynelet poskilta itseltäkin, täytyy myöntää. Meillä sitä kesti ehkä 1,5 viikkoa ja sen jälkeen tyttö on jäänyt mielellään hoitoon: välillä vaan vilkuttaa pikaisesti äidille ja lähtee kavereiden kanssa touhuamaan. Eli nopeasti ne tottuu, tsemppiä vaan sinne!

Meillekin on muuttanut pieni apinanpoikanen : ) Pätkis keksi kiipeämisen ihanuuden ja nyt kipuaa joka paikkaan. Kävelee jo tosi hyvin, konttaa enää harvoin. Ulkona kävelykin lähti sujumaan pienellä harjoittelulla, pitkään arasteli sitä. Nyt sitten siellä ei maltettaisi istua ollenkaan pulkassa/rattaissa vaan pitäis koko ajan taapertaaa itse. Pitkät pätkät työntelee omaa selkänojallista pulkkaansa. Juttua tulee myös paljon, lähinnä omaa höpötystä, mutta muutama oikea sanakin. Kirjaa lukiessa eilen oli jokainen esine "otootti", paitsi aasi oli "äiti" (no juu, saattaa pitää paikkaansakin...) Pätkis oli varahoitopaikassa muutaman päivän, kun hoitajan perhe sairasti tätä samaista mahatautia. Hienosti oli mennyt, ihan yllätyin, miten mielellään jäi ihan ilman itkuja sinne. Tosin tämä varahoitaja on sellainen, jota kuulemma näkevät puistossa melkein joka päivä eli oli vähän tuttu jo ennestään.

Hyvää torstain jatkoa kaikille!

Dajm (joka lähtee kohta takas peiton alle) ja Pätkis (pph:lla, varmaankin päiväunilla)

Vierailija
46/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija: Kiva et Eemil on tottunut omaan huoneeseen:) Tuleeko siitä sitten jossain vaiheessa Eemilin ja vauvan yhteinen huone vai onko molemmille omat huoneet?

Hannah: Kiva että oot saanu sinne apujoukkoja. On se luksusta ku välillä saa hieman hengähtää:)

Tipu: Meillä on Emmaljungan tuplat, mutta mallia en muista (2005 vuonna ostettu). Mun mielestä plussaa noissa on se että ne on kapeet (oon mahtunu lähes joka kauppaan ja pois), ne on kevyet työntää ja jousitus on ihan priimaluokkaa, hyvä tavaratila alhaalla, hyvä säätövara aisassa ja sitten noissa meiän rataissa ei oo ilmakumirenkaita eli ei tarvii olla koko ajan pumppailemassa. Miinuksia taas on toisaalta sit tuo kapeus eli toppavaatteissa pojilla meinaa olla ahdasta ja toinen on se ettei oo heittoaisaa. Heittoaisan olisin halunnu, mutta jostain oli pakko tinkiä.

Gaiole: Hyvä että siellä masukilla tuntuis kaikki olevan hyvin:) Onnea puolivälistä!

Hermione: Mä ostin pojille tarjouksetsa Lassien vk-haalarit kokoa 80. Ovat aika reilun tuntuiset 80 centtiset. Laurille tosi väljät, mutta menee toivottavasti vielä syksylläkin. Mä oon kans todennu et on aika haastavaa pukea ulos. Vielä ku noi meiän tenavat ei ees kävele...

Sullakin jo vauva täysiaikainen:)

Dajmille jaksuja vatsatautiin:) Täältäkin löytyy muuten pari apinaa... ja aasi myös;)

Mä oon ollu tosi onnellinen ku Lauri on pitkän aikaa syöny tosi hyvin. Pitkään jätti syömättä välillä parikin ateriaa päivässä ja muillakin aterioilla sai patistaa syömään. Välillä saatto olla pari päivää et söin kohtuullisesti, mutta sit taas lakkoili. Nyt on menny varmaan viikko tai pari et on syöny jokaisen aterian lähes kokonaan tai kokonaan ja äsken söi jopa jälkiruokaakin päälle:)

Leevi oppi tässä yhtenä päivänä kippeämään sohvalle. Nyt oon sitten sydänsyrjälläni et millon tippuu sieltä. Laurikin osaa kiivetä mut tarvii jotain apuvälinettä. Siirtää sohvan viereen jotain minkä avulla sit kiipee sohvalle. Hyvin noi pikkuset keksii kaikkea:)

Jaa eipä kai sitten muuta. Tosi ihana et enskat on taas aktivoitunu kirjottamaan. Taitaa olla kevättä rinnassa itse kullakin:) Sais vaan vähän nopeemmin joutua sieltä.

Vierailija
47/66 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ODOTTELIJA:

Ootkos paljastanu vauvan sukupuolta tutuille (tai täällä) vai pidättekö salaisuutena siihen asti kun syntyy?

HERMIONE:

Oli mulla Thaimaassa jonkin verran purkkiruokiakin mukana, mutta ei kauheesti. Ella on aina ollu hyvä syömään melkein mitä vaan, joten en kauheesti viittiny sit kanniskella. Ja kun tietää ettei siellä kuumassa niin kauheesti lämmin ruoka itsellekään maistu, niin arvelin ettei Ellakaan normaalimääriä ruokia syö. Ja ravintolassa löytyi useasti omalta lautaselta paljon Ellallekin sopivaa ruokaa, pizzaa, riisiä, kasviksia jne. Hedelmiä tuli syötyä aika paljon ihan koko porukan voimin, maistui kivasti siellä kuumassa tuoreet ananakset, banaanit, meloonit jne. Onhan Ellalla ikää jo tuo 1,5v joten syö kotioloissakin melkein mitä vain, joten reissussakaan ei ollut ongelmaa syömisen suhteen. Mehän oltiin viime syksynä Ellan kanssa viikko Kreetalla, silloin mulla oli kyllä varattuna purkkiruoat koko viikoksi, tosin silloin Ellalla oli ikää vasta se 1v 2vkoa, joten kotonakin vasta pikkuhiljaa oli alettu totutteleen normaaliin ruokaan.

En mäkään varmaan tuplarattaita lähtis katteleen jos nyt sattusin alkaa tonskaa odotteleen. Tosin ehstihän noille jo reilu pari vuotta tulla sit ikäeroakin, mut en kyllä usko et oisin hommannu vaikka oisin just nyt ollu saamassa toista vauvaa. Ella kun on jo puolisen vuotta kävelly ja on aika reipas käveleen/oleen jalkeilla pidemmänkin aikaa. Joten kyllä mä luultavasti oisin ainakin kokeillu/kokeilisin seisomalaudan kanssa liikkumista.

Puurolakoista oli puhetta. Ootteko kuinka paljon syöttäny lapsille puuroa, siis kerran päivässä vai aamuin illoin vai vielä useammin? Itse kuvittelisin että monella ongelma saattaa johtua tuosta kyllästymisestä, ei kaikilla tietenkään. Meillä Ella on aina syönyt ja syö edelleen hyvin mielellään puuroa, mutta sitä on ollut aina meillä tarjolla vain iltapalaksi. Aamupalalla ja välipalalla syödään sitten joghurttia, muroja, leipää, viiliä tai jotain muuta, ihan sillä että äiti on laiska keittelemään puuroa aamusella, mikropuurosta en itse tykkää joten en ole sitä halunnut antaa Ellallekaan. Uskoisin että tuon ansiosta Ella ei ole päässyt kyllästyyn puuroon missään vaiheessa (joku muu voi olla tietty eri mieltä). Parilla tutulla on kanssa ollut puurolakko-ongelmia ja heillä puuroa on syöty 2-3 kertaa päivässä, joten en ihmettele jos alkaa hiukan tökkimään.

Ja sitten välikausihaalareista... Ostin Ellalle viime kesänä Ideaparkista Jonathanin haalarin tarjouksesta (-50%). Haalari on kokoa 80, mutta tosi reilu, viime syksynä sai kääntää hihoja kaksin kerroin, joten uskoisin että mahtuu vielä nyt tämän kevään. Tuntuu nuo eri merkit olevan hyvinkin eri kokoisia. Mielestäni tuo Jonathanin 80cm oli paljon reilumpi kun Lassien 86cm (vertasin yhteen tutun haalariin). Toivon siis että tuo haalari mahtuu vielä tämän kevään. Kaapissa on pari käytettynä saatua 92cm haalaria jotka varmaan otetaan käyttöön sitten ensi syksynä. Jos meillä ei nyt olisi noita haalareita, niin todennäköisesti ostaisin kokoa 86 (Ella siis 84,3cm pitkä eilen neuvolassa). Ja ostaisin kyllä mieluummin haalarin kuin takki&housu-yhdistelmän. Haalarissa ei ole missään vaiheessa selkä paljaana eikä pääse vesi sitä kautta kastelemaan ja siis hankkisin sellaisen veden&tuulen pitävän (kuten tuo meidän haalari onkin), niin ei tarvisi ihan joka kelillä olla kuravaatteita pukemassa. Kauppa&kyläilyreissuja/autoilua varten sitten voi olla joku takki ja housut, niiden nyt ei tarvi sen paremmin vettä pitää.

DAJM:

Uhmaa on juu Ellalla, välillä vähän enemmänkin kuin tarpeeksi. Osaa kyllä olla oikein herttainen ja hymyileväinen ja käyttäytyä nätisti, silloin kun itse niin haluaa. Mutta sitten kun neiti päättää olla asioista eri mieltä niin sen kyllä huomaa ja kuulee - hyppii, pomppii, heittäytyy maahan makaamaan, huutaa, kiljuu jne. On siis oikein sellainen äidin pikku kullannuppu, toisinaan :)

Ja se kiipeily.. en tainnut vielä täällä kirjoitellakaan. Sanoin viime viikonloppuna isännälle että voisi ottaa jouluvalot (ne sellaiset "jääpuikot") pois roikkumasta tuolta kuistilta. Isäntähän sitten asiaa sen tarkemmin ajattelematta tuli ottamaan niitä valoja pois viime lauantaina kun me oltiin Ellan ja koirien kanssa pihassa ulkoilemassa. Valothan on korkealla, joten isäntä kiipeli kuistin kaiteelle seisomaan että ylettyi ottamaan valoja pois. Joten arvatkaapa vaan kuka pikku apinanpoikanen nyt sitten on tuolla ulkona jatkuvasti kiipeämässä sinne kaiteen päälle seisomaan????

Taidanpa mennä hörppäämään kupin kahvia ennen kuin tuo edellä mainittu apinanpoikanen herää päikkäreiltä ja saadaan lähteen ulos aurinkoon kiipeilemään kaiteille :)

hannnah ja Ella

Vierailija
48/66 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin toivottelemaan viikonloppuja, kohta pitää rynnätä palaveriin loppuiltapäiväksi.

Kannan minäkin korteni kekoon välikausihaalariasiassa: käytiin eilen ostamassa Siennalle Lassien haalari Citymarketista, sai vielä halvennuksen plussakortilla (taisi olla 55eur). Koko on 86cm ja uskoisin sen menevän jopa vielä syksylläkin, tytöllä on nyt pituutta 82,5cm. Joka tapauksessa 92cm näytti ihan liian isolta.

Vielä tuohon seisomalauta vs. tuplavaunut-keskusteluun selvennykseksi, että kun sanoin ettei Sienna varmaan jaksa seistä kovin kauaa, niin en tarkoittanut, etteikö se fyysisesti jaksaisi, vaan ettei se malta. Se kun mielellään ryntää joka suuntaan tutkimaan maailmaa, yleensä eri suuntaan kuin mihin äiti olisi menossa. Tätä yritin sanoa, mutta kommunikaatio on joskus kovin vaikeaa....

Kaikesta huolimatta aurinkoista viikonloppua enskoille ja penskoille!

Tipu & Sienna 1v6kk (ekaa kertaa päikkäreillä uudessa tarhassa, toivottavasti) ja Ruu rv 14+4

PS. Tässä vielä tuoreehko kuva meidän isosta tytöstä iänikuinen "tupsu" päässä, se aina vaatii, että laitetaan tuollainen.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=354909de-1ab7-11de-ae7c-…!

Vierailija
49/66 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietin viime yön sairaalassa tarkkailussa. Kaatua rytkähdin jäätikällä eilen iltasella, soitin synnytyssaliin ja kysyin ohjeita niin sanoivat että kaatumisen jälkeen pitää tulla näytille sinne. Olin sit siellä yötä kun illalla vauvan sydänkäyrässä oli jotain hieman poikkeavaa. Se poikkeavuus oli kyllä ohimenevää mut pitivät siellä salissa kuitenkin yön. Ei tarvinnut siirtyä osastolle kun synnytyssaleissa ei ollut ruuhkaa. Täällä menee siis kaikki päivystystapaukset suoraan synnytyssaliin ja meille on neuvolassa sanottu että soittaa suoraan sinne jos on raskauteen liittyvää ongelmaa. No onneks kaikki nyt näyttäis olevan ok. Vauvan liikkeitä ja omaa vointia pitää nyt erityisesti tarkkailla. Vauvan painoarvio nyt 2830 eli melkein jo samankokoinen kuin Eetu syntyessään. Ja viime yönä yoli yövuorossa kätilö joka oli Eetun synnytykssessä, kiva sattuma =) Takapuoli alkaa nyt vaan kipuilemaan, ei se eilinen kaatuminen sen verran kova. No onneks kaaduin takapuolelle enkä mahalleni... Yritän palailla vaikka illemmalla paremmin.

Vierailija
50/66 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks HERMIONE taisit selvitä säikähdyksellä! Mä oon monesti meinannu kaatua ku on niin pirun liukasta, vielä oon onneks pysyny tolpillani. Saas nähdä tosiaan minkälainen ikäero meidän tonskille tulee, voi vielä käydä niin että sä saat nyytin syliin ennen mua. : )

Mitähän vielä piti kommentoida... Puhelin soi välillä niin kaikki unohtu.

HANNNAH tutuille ei olla paljastettu sukupuolta, siis ystäville ja sukulaisille. Joillekki perhekerhomammoille oon kertonu kysyttäessä ja täällä oon paljastanu. Eli toista poikaa on meille veikattu kahden eri ultraajan toimesta. Mulla on ollu itelläni alusta asti tosi vahva poika olo. : ) Valtaosa ystävistä ja läheisistä on veikannu et tulee tyttö. : ) Mun äiti ja anoppi on ainoastaan sanoneet että on poika. vaan pianhan tuon sitten varmaks näkee.

Mitenkä niiden pillereiden kanssa kävi? ; )

DAJM siellä kärvistelee vatsataudissa. Yök. Toivottavasti Pätkis selviää ilman tautia. Saa tänne jo suppareita puhallella. Vielä en tosiaan oo yhtään tuskastunu, nyt vaan alkaa olemaan aikaa ajatella koko asiaa. Ja vauva on tervetullut koska tahtoo.

Välikausipuvuista, mä ostin jo syksyllä alesta remun haalarin kokoa 86cm. En ole kokeillu mut luulen kyllä et on nyt just passeli. Meillä käytetään nyt 86cm vaatteita. On tuulen ja vedenpitävä. Sit mulla on kaapissa joku saatu vanhempi puku, olikohan kokoa 92cm, sitäkään en oo vielä kokeillu. Vielä ollaan ulkoiltu toppapuvulla, iltapäivästä on vaan ollu ohutta alla, maa on kuitenki vielä kylmä ja Eemil möyrää tuolla hangessa. Kengät meillä olis ostoslistalla, en vaan oo vielä päättäny minkälaiset ostan... Luultavasti ihan kumpparit märille keleille ja sit jotku kävelykengät/lenkkarit ku maa kuivaa. Mutta pitää vielä katella, vielä en oo kaupoille asti kerenny valikoimaa ihmettelemään. : )

Mulle varattiin tänään yliaikakontrolli synnärille 7.4 klo 8. Sit varmaan käynnistellään jos ei ennen sitä tule itsestään. Toivon kyllä että tulee ennen sitä! Ite oon veikannu ens viikonloppua. Siis 3-5.4. Mutta saa nähdä. Tänään kävelin tunnin lenkin ja ainut mitä sai aikaseks on kipeet jalkapohjat! Kumminki 15kg tullu painoa...

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä oon autotallileski. ; ) Miehen haave on toteutunu muuton myötä ja sai autotallin ja nyt siellä kuuluu musiikki pauhaavan ja autoa laittaa kuntoon. Nyt siinä on kyllä ihan oikeestikkin laitettavaa. : )

Odottelija rv 40+2 ja Eemil 1v 2kk ja 3vko. : )

Vierailija
51/66 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu, kyllä mä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit. Meilläkin vaikka Eetu jaksaa kävellä jo pitkiäkin matkoja, suunta ei todellakaan ole aina se mihin pitäis mennä. Jos olis sellainen tilanne kuin teillä, että olis pakko kuskata vaunuilla lapsia jonnekin, harkittais varmaan tuplia. Mutta kun meidän elämä pyörii aikalailla täällä kotimaisemissa niin ei etukäteen niitä ainakaan osteta. Katsotaan sitten mitä se arki ja esim.ensi talvi tuo tullessaan. Eetulle pitää kyllä ens talveksi ostaa Stiga niin ei se varmaan suostu enää vaunuissa istumaan. Rakastui nimittäin serkkunsa Stigaan mut ei enää tälle talvelle viitsi ostaa omaa kun lumetkin alkaa jo sulamaan. Toivottavasti Siennalla menee hoidossa hyvin, hieno kuva taas. On tyttö ihan itsensä näköinen =) siis sen näköinen millaisena mä olen tottunut näkemään.

Mä aloin miettimään tuota Eetun pukua että onkohan se liian iso kun täällä kaikki muut ostaa 86senttisiä...? mut älysin sitten että kai se painokin jotain lisää tuo tuohon pukeutumiseen vaikkei Eetu kovin pitkä olekaan. Painoa kun on nyt se 13kg niin kaipa se tuo sitten täytettä sinne pukuun. Ja kuten Hannnah kirjoittikin, kokoeroja on merkkien välillä tosi paljon. Ja me ostetiin kaks osainen puku ihan sen takia kun on saatu käytettynä monet ulkohousut mut ei juurikaan takkeja. Ja housut näyttää Eetulla kuluvan enemmän. Voi sitten saman takin kanssa käyttää useita housuja jos/kun menee likaiseksi. Kuravaatteet meillä onkin jo kun piti hoitoon syksyksi ostaa.

Hienoa että Butterflyn Lauri on alkanut syömään hyvin! Ja kekseliäiltä kuulostaa pojat kun pääsevät sohvalle =)

Jokos Dajm on parantunut? toivottavasti Pätkis säästyi taudilta!

Odottelija, toivottavasti teidän vauva syntyy aiemmin ettei tarviis ihan huhtikuulle asti mennä. Vaikka eipä sinne enää montaa päivää ole. Ja toivon tosiaan että mä selvisin säikähdyksellä siitä eilisestä. Ei mulla nyt ainakaan mitään vuotoja tai kipuja ole ollut ja vauvakin liikkuu hyvin.

Nyt sohvalle katsoon eiliset ohjelmat kun jäi katsomatta. Mukavaa viikonloppua kaikille!

hermione ja Eetu 1.5v ja masukki 37+1

Vierailija
52/66 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIPUn kuvaa en saanut harmikseni näkymään. Taitaa taas olla täällä sivuilla jotain tilapäistä häikkää, kun joku muu vissiin oli saanut kuvan auki...

HERMIONE:

kaatuminen tais onneks olla vaaraton, hyvä niin.

Siitä Stigan hankinnasta... tänä talvena ei varmaan ole käyttöä juurikaan, vielä kun lupailivat vesi-/räntäsateita viikonlopuksi. Mutta jos haluaa jokusen pennosen(?) säästää niin kannattaa katella Stigoja jo nyt. Jossain kaupassa (en vaan nyt muista missä) meinaan katselin että myivät STigoja, pullkia, liukureita, minisuksia yms talvivermeitä -40% joten kyllä se jo Stigan hinnassakin tuntuu. Tietenkin hankala jos ei ole kunnon säilytystiloja kesän ajaksi. Vaikka sama säilytysongelma tulee eteen varmaan myös tulevina kesinä.

POLKUPYÖRÄILY?????

Kyselinkin tuolla jossain muussa ketjussa jos pyörilyjuttuja... Oletteko saaneet/hankkineet/aiotteko hankkia polkupyöriä jo tänä keväänä/kesänä? Itse alustavasti niin ajattelin, mutta mies sai mut kyseenalaistamaan et olenko vuoden verran etuajassa?!? Mahtaako tuollainen 1,5-2-vuotias vielä ymmärtää mitään polkupyörän päälle? Tuskinpa se nyt vielä pitkiä matkoja pyöräilee mutta pysyisiköhän kyydissä ja voisiko edes yrittää polkemista? Jostain mainoslehdestä katselin että pituussuositus 12-tuumaiselle pyörälle oli 90cm> ja eihän Ella ole kun tuon 84,3cm joten mahtaakohan edes ylettyä polkimille?!

ODOTTELIJA: Noista pillerijutuista kirjoittelin enemmän tuonne kuumeilupuolelle, katsopa sieltä, ajattelin että asia kuuluu enemmän sille puolelle...

Koitahan käydä synnyttään 6.4. se on hyvä päivä syntyä... nimim. kokemusta on :)

Vai että 15kg on kertyny painoa, paljos sulle tuli edellisellä kerralla? Pääsitkö kiloista helposti eroon edellisellä kerralla? Mua hiukan hirvittää et jos tässä raskaaksi tullaan uudelleen, et paljonko kiloja tulee ja lähteekö ne toisella kerralla yhtä helposti pois kun ekalla kerralla. Ellasta mulle tuli 20kg (ja sen kyllä huomas tässä mun 160cm:n pituudessa) mut onneks se hävis nopeemmin kun mitä oli kertynyt ja yllättävän helposti, oikeestaan ihan itestään. Paino oli kolmessa kuukaudessa entisellään ihan vaan imetyksen ja normaalin liikkumisen myötä (no, ehkä mä koirien takia liikun keskivertoa enemmän).

Kiva et täällä on muitakin autotallileskiä, mullakin taitaa alkaa ne ajat taas kun tässä kevät koittaa, mies siirtyy hiveleen ja fiksaileen meijän moottoripyöriä yms. Ois varmaan menny jo tänään mut sanoin et tää ilta ollaan vaan kahdestaan sohvalla yms, joten kai se huomenna hiipii kuluttaan aikaa talliin.

Kenkähankinnat täälläkin mietityttää. Ootan innolla et kelit lämpiäis, kun Ellalla on sellaiset lämpimät korkeavartiset Goretex-talvikengät joilla ulkoillaan, ja ne on onneksi vielä ihan hyvän kokoiset. Mutta ne kengät on hiukan liian lämpimät autoiluun ja kauppareissuille, joita varten meillä on ollu tän talven käytössä sellaset kevyemmät varrettomat kengät jotka alkaa olla nyt ihan siinä hilkulla et mahtuuko vai onko pienet. En millään viitis hankkia enää uusia, isompia kun ei sit mahdu ens talvena kuitenkaan. Kevääks mulla on valmiina yhdet käytetyt siistikuntoiset Adidaksen lenkkarit, mut ne on taas puolestaan hiukan viileät vielä näillä keleillä. Joten pikaista ilman lämpiämistä odotellaan...

ON: Meijän "vauva" lähti tänään ekaa kertaa mummulaan koko viikonlopuksi, on jotenkin niin outoa. Oishan tuo voinu mennä jo paljon aiemminkin, ei oo koskaan vierastanut ketään eikä oo sillai äidin perään, mut ei vaan oo ollu mitään tarvetta viedä hoitoon, enkä oo jaksanu lähtee ihan vaan huvin vuoksi ajelemaan ja viemään neitiä mummulaan (matkaa noin 100km) ja hakemaan sitten päivän parin päästä takaisin. Nyt lähti sitten yhdessä mummun kanssa (joka siis oli meillä tämän viikon) ja lupasin sitten sunnuntai-iltana hakea takaisin. Hyvin siellä oli ainakin eka päivä mennyt, Ella "soitteli" tuossa muutama tunti sitten, eihän tuo puhelimeen juuri muuta sano kun "too too" ja nyökyttelee kun siltä kyselee jotain. Oli päässyt mm leikkimään pikkuserkkujensa kanssa joten hauskaa on kai ollut. Nyt täytynee lähteä takaisin tuonne isännän kainaloon nauttimaan tästä rauhasta...

hannnah (ja mummuloiva Ella)

Vierailija
53/66 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen.

HERMIONE kovasti näyttää siltä että huhtikuulle mennään tämän vauvan kanssa. Ja tosiaan kyllähän painokin tuo täytettä vaatteisiin ja hurjasti on eroja koossa vaatteiden välillä. Meillä käytetään nyt pääosin 86cm, mut jotkut on vielä tosi isoja ku toiset taas alkaa olemaan jopa pikkusen piukkoja. Onko vointi pysyny hyvänä, ettei kaatuminen aiheuttanu mitään kipuja yms enempää?

HANNNAH Eemilistä mulle tuli kiloja 18, 5 oli jäljellä ku aloin tätä toista odottamaan. En kyllä laihduttanu missään vaiheessa. Imetin vielä kun pikku kakkonen sai alkunsa. Nyt pitää kyllä ottaa kunnon ryhti kuuri! Kävin vakoilemassa kuumeilupuolelta kuulumiset. : ))

Mä oon kans tosi huono laittaa Eemiliä hoitoon ku ei oo mitään syytä. Vaikka mummola olis tossa ihan lähellä. On ollu siellä vissiin 3 tai 4 kertaa yön yli. Toivon kyllä et tää tulis ennen sitä 6.4. ; )

Pyöräilystä, en oo pahemmin vielä asiaa miettiny. Mitä nyt välillä lehtiä selaillu ja kattonu semmosia kolmipyöräsiä. Joissain on takana vielä semmonen työntöaisa jos muksu ei osaa ite polkea ja saa muutenki vähän ohjailtua mihin menee. Että semmonen varmaan meille tulee, jos pyörä hommataan. Eemil on saanu serkultaan poljettavan traktorin ja kyllä se kyydissä istuu jos joku työntelee, vielä ei yletä polkimille.

Nyt aamupalle!

Mukavaa viikkoa kaikille, tää olis hyvä viikko yhden pienen ihmisen syntyä tähän maailmaan: : ))

Odottelija rv 40+5 ja Eemil 1v 3kk (sunnuntaina)

Vierailija
54/66 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelijan kuulumisia tulin katsastamaan.. Nyt olis kyllä hyvä viikko syntyä! vaikka meidän molempien vauveleiden =) Kiitos vaan kysymästä, vointi on ollut ihan hyvä. Vauva liikkuu hyvin eikä mitään erikoisia kipuja ole tullut. Supistelee kyllä mutta ei kipeästi. Takapuoli on siitä kaatumisesta kipeä niin ettei kovalla istuminen tunnu hyvältä.

Hannnah, mekin ollaan suunniteltu jonkinlaisen pyörän ostamista niin että mäkin mielenkiinnolla lueskelen muiden kokemuksia ja neuvoja.

Miehen halusta sit käytiin ostamassa Eetulle Lassien välikausipuku Prismasta(koko 86c). Oli kyllä reilumpi koko kuin mitä siinä puvussa mikä ostettiin viime viikolla. Nyt on ainakin vaatetta millä ulkoilla. Meillä olis kova yritys nyt kääntää Eetun sisäistä kelloa pysyvästi tunnilla eteenpäin. Viime yö meni ainakin hyvin klo20-07 unilla, normaalistihan Eetu nukkuu 19-06. Katsotaan onnistuuko rytmin siirto pysyvästi...?

Mukavaa viikkoa kaikille!

hermione ja Eetu 1,5v ja masukki rv37+4

Vierailija
55/66 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin katsastamaan, että onko Odottelija vielä maisemissa :) Jospa se tällä viikolla syntyisi, suppareita vaan sinne, että pääset tositoimiin! Tule sitten heti kertomaan, jos alkaa olo oirehtia. Voidaan täällä jännätä sitten :)

Hermione oli kaatunut, voi hurja! Onneksi ei käynyt pahasti. Toivottavasti tuo kankkukin parantuisi ennen synnytystä. Ja sielläkin ilmeisesti jo sellainen olo, että synnytys voisi alkaa :) Suppareita siis sinnekin, ja samat sanat, tule raportoimaan kaikki alkavat oireet!

Miten teillä muuten alkoi edelliset synnytykset, vesien menolla vai supistuksilla? Kiva (toivottavasti) kuulla sitten, että miten meni toinen synnytys verrattuna edelliseen.

Oliko Odottelija, jonka enskalla oli pottalakkoilua? Tervetuloa kerhoon.. Meilläkin sujui jo pottaan pissaus ja kakkaaminen oikein mallikkaasti, monena päivänä ei tarvinnut kakkavaippoja katsella olleskaan. Mutta nyt tosiaan neiti nousee potalta ja tekee joko pissat siihen lattialle potan viereen tai panttaa kakkaa niin kauan, että saa vaipat jalkaan.. Onpa parit pökäleet kerätty lattialtakin.. Lievästi sanottuna turhauttavaa. Mutta kai tämä on joku vaihe ja menee ohi. Kovasti yritän kehua jokaisesta pottaan saadusta saaliista. Nyt tosin on takapakkia muutenkin tän mahataudin takia, ei paljoa ole ripuleita tullut pottaa metsästettyä.. Eli alkaa taas uudet pottakuviot parantumisen myötä.

Hannnahille onnea miehen "taivutuksesta" tonskailuun :) Olen käynyt kanssa välillä lueskelemassa noita kuumeilupuolen pinoja. Itse ei tullut sinne silloin kuumeiltua, vaikka kuumetta on enempi ja vähempi ollu ilmassa jo monta kuukautta :) Toivottavasti pian tärppää!

Välikausipuvuista ja kengistä olitte jutelleet. Pitäisi hankkia kait molemmat. Pitää vielä katsoa, että mitä vaatteita saatiin sukulaisilta ja onko ne minkä kokoisia. Ainakin yksi huonompi hiekkishaalari meillä on saatuna, mutta kenkiä ei olleskaan. Osaatteko suositella hyviä merkkejä ensikengiksi? Minä päädyn varmaan haalariin tuossa välikausipuvussa, niin ei tartte pohtia, että onko selkä paljaana jne. Ja meillä riittää varmaan kooksi 80 cm, kun piiperö on niin pieni. Tosiaan merkeistäkin riippuen vaihtelee koot tosi paljon. Onko kukaan katsellut huuto.netistä?

Täällä mahatauti on poistumaan päin, VIHDOIN. On kyllä maailman ällöimpiä tauteja, näistä tavistaudeista. Pyykkikone on rallattanut jatkuvalla syötöllä. Lisäksi kun neiti on päässyt itse maistelemaan mustikoita, niin vaatteet on tosiaan sen näköiset. Itsellä alkaa happi loppua, kun ei ole päässyt pihalle pitkään aikaan.

Nyt olisi sopivan pilvinen ilma ikkunoiden pesuun, mutta enpä taida jaksaa.. Sain juuri imuroitua koko kämpän, tai no piiperön huone jäi vielä imuroimatta kun duplot oli yllättäen ilmestyneet taas pitkin lattioita sillä aikaa, kun imuroin omaa makuuhuonetta :) Joten ruoanlaittoon ja sen jälkeen sohvalle - sitten kun joskus saan piiperön keikistymään päikkäreilleen.

Terkkuja kaikille!

Gaiole ja piiperö 1v3kk ja masuasukas rv 21

Vierailija
56/66 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni niin mahdottoman nopeasti tämä maaliskuu, toisaalta mehän oltiin pari viikkoa tästä kuusta Thaimaassa joten sekin varmaan hiukan vaikuttaa, siellä kun ei tarvinut paljon miettiä mikä päivä tai kuukausi on...

Gaiole:

Mua hiukan hirvittää kans et iskeekö meillä pottalakko/pönttölakko. Ellahan on 7 kk:n ikäisestä lähtien pääosin kakannut ja usein pissannutkin pottaan/pönttöön, mut nyt tässä on ollu viimeiset neljä viikkoa jonkinlaista erikoistilannetta päällä, joten hiukan hirvittää miten tää paluu arkeen sujuu. Pari viikkoahan oltiin siellä Thaimaassa, siellä oli kyllä se pöntönpienennysrengas mukana, mutta ei täysin istunut siihen hotellin pönttöön ja oli aika kiikkerä, kyllä siihen kakattua saatiin mutta pissat meni pääosin vaippaan kun Ella ei oikein viihtynyt sen keikkuvan renkaan päällä. Sit seuraavalla viikolla oli mahatauti, jollon suurin osa tuli vaippaan kun sitä kakkaa tuntui valuvan vähän väliä. Ja sitten vielä viime viikon Ella oli mummun hoidettavana, ensin täällä meillä ja sitten viikonlopun mummulassa ja mummu kun ei aina muistanut/huomannu viedä neitiä potalle, niin sai sitten vaihdella vaippoja vähän useammin.

Ensikengistäkin oli kyselyä, meillä oli viime kesänä Kavat-merkkiset kengät ja mä ainakin tykkäsin niistä, ne sai kunnolla auki eli oli helppo laittaa jalkaan ja ottaa pois, ja tietenkin oletan niiden olleen myös hyvät jalkaan. Ehkä eniten kannattaa katsoa juuri sitä miten kengät saa jalkaan. Kaveri oli hankkinut pojalleen mahdollisimman kivan näköiset kengät, myönnetään että kivalta ne näytti mutta minä ainakaan en saanut niitä tungettua pojan jalkaan kun kerran yritin...

ON: Ellan mummulaviikonloppu oli sujunut ihan hyvin, oli kai vähän ollut ikäväkin kun oli käynyt vähän väliä hakeen kirjahyllystä äitin ja isin kihlajaiskuvan ja halaillu ja pussaillu kuvaa (oli kehys hiukan kuolainen). Mutta kyllä neiti oli riemuissaan eilen kun menin hakemaan ja kaipa tuo hiukan pelkäsi että "hylkään" uudelleen kun koko illan vahti mua, tänä aamunakin meinasi saada kamalan hepulin kun lähdin viemään roskapussia ulos.

Tänään pyörähdettiin Ellan kanssa tuolla kirpparilla, ostin mä lopulta Ellalle pari vaatetta (niinku niitä nyt ei muutenkin olisi jo aivan liikaa), mut paljon enemmän huomasin katselevani äitiysvaatteita ja vauvajuttuja, ai miten niin vauvakuume jyllää???

hannnah ja Ella

Vierailija
57/66 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan. Lapsivedet meni ihan yllättäen eilen iltapäivällä rv37+5. Vielä ei ole suurempia tapahtunut tilanteessa, josko tänään jotain tapahtuis. Osastolla siis olen nyt ollut yön. Mä olin unohtanut noi tunnukset niin piti kirjautua uudestaan hieman erilaisella nimimerkillä.

Mites Odottelija??

Terkkuja kaikille!!

hermione

Vierailija
58/66 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Tsempityksiä synnytykseen jos vielä ehdit lukemaan kuulumisia:) Täällä jänskäillään!

Odottelija: Jokos teillä on tositoimet käynnissä tai peräti ohi? Mä näin toissa yönä unta että teille synty tyttö;)

Hannah: Kiva että siellä oli mummolareissu menny hyvin. Meillä pojat kans lähtee huomenna mummolaan:)

Gaiole: Ihana että siellä ollaan taas elävien kirjoissa:) Tuo vatsatauti on kyllä niin inhottava tauti. Kauhulla odotan millon se meille ensimmäisen kerran tiensä löytää...

Äsken tultiin kaverin luota kyläilemästä. Oli molemmat pojat niin poikki ku tultiin kotiin. Leevi sammu heti sänkyyn ja Lauriakin tartti vaan vähän silittää. Ennenhän noi kävi heti nukkumaan ku vaan laitto sänkyyn mutta toi kellojen siirto teki sen että eivät millään kävis nukkumaan. Toivottavasti pian tottuisivat uuteen rytmiin. Ainut hyvä tässä on että nukkuvat tunnin pidempään kuin ennen=)

Pojat on nyt oppinu oikein kunnolla kerjäämään ruokaa. Ärsyttävää syödä ite ku molemmat huutaa vieressä "anna, anna"! Mistähän lie ovat tuonkin sanan oppineet?!? Usein sitä sit sortuu antamaan maistiaisia, joka on tavallaan hyväkin että tottuvat samaan ruokaan kun mekin. Nyt oonkin antanu melkein toisen ruuan aina meiän kans samaa ruokaa ja toisen sit kaupan purkkiruokaa.

Huomenna pojat tosiaan lähtee yökylään mummolaan ja me saadaan miehen kanssa olla kaksin<3 Kivaa pitkästä aikaa viettää parisuhdeaikaakin:)

Juups eipä tässä kai sen kummempia. Pitäs alkaa tiskaamaan ja laittaa pyykit kuivumaan.

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi 1v2kk (sunnuntaina)

Vierailija
59/66 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Butterfly tsempeistä =) mä sain ekan käynnistys kapselin kohdunsuulle aamupäivällä ja tuloksena vaan muutama supistus =( kohta saan toisen kapselin, toivottavasti se pistäis vauhtia tähän hommaan. Alkaa nimittäin jo tympäsemään tää osastolla odottelu kun ei mitään tapahdu.

Odottelija on varmaan myös laitoksella kun ei mitään ole kuulunut...?

Vierailija
60/66 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle extralähetys tsemppiä, jos vielä kärvistelet! Vai joko lie tonska masun ulkopuolella... Jännää! Odottelijan kuulumisia myös odotellessa... Dajm+Pätkis