Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKA-taaperot maaliskuussa 2009!!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs sittenkään ole kerinnyt koneella käymään vaikka aioin...

Sunnuntaina käytiin kyläilemässä ja eilenkin oli ohjelmaa. Eetu kävi 1,5vuotis neuvolassa. Mitat on paino 12,8kg ja pituus 81,5cm. Kaikki oli kunnossa ja rokotteen sai. Mä kävin sit iltapäivällä ripsien ja kulmien värjäyksessä.

Meidän viime viikon matka meni tosiaan hyvin. Mennessa Eetu oli valveilla melkein koko matkan mutta oli hirmu reipas. Tullessa tais olla matkaväsymystä kun nukkui 2,5h ja loppumatkan oli kiltisti. Tosi nätisti se kyllä jaksaa autossa istua. Mun äiti oli mielissään kun käytiin ja Eetukin oli siellä kuin kotonaan. Kissojen perässä juoksi ja mummi-sanaa höpötti aamulla ekana ja illalla viimeisenä. Eetu nykyään halii tosi paljon ja viihtyy sylissä, ihanaa =) meidän rakas mussukka. Puhetta tulee kokoajan, kaikesta ei saada selvää mutta höpötys on kova. Mulla on toi jalka edelleen kipeä, ei ole parantunut eikä pahentunut. Muuten vointi ihan hyvä.

Mites Odottelija????

Kiva että Viivioskarin ja perheen reissu oli mennyt hyvin =)

Sorry kun en nyt tän kummemmin jaksa kommentoida kellekään, luen kyllä kaikkien tekstit mut ei oikein tää kovalla penkillä istuminen tee hyvää tolle mun kipeelle kankulle. Ajatuksissa olette!

hermione ja Eetu kohta 1v6kk ja masukki rv 35+5

Vierailija
22/66 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan en jaksa kommentoida kun sänky kutsuu... Tulin kuitenkin pikaisesti päivittämään meidän kuulumiset kun kerrankin on kone kotona. Lähden huomenna kahden päivän työreissulle, joten edessä on historiallinen toinen yö jonka vietän erossa Siennasta... Toivottavasti tämä on tilaisuus nukkua hyvin, olen viime aikoina nukkunut todella huonosti ja väsyttää koko ajan.

Sienna oli kipeä viime viikolla, elämänsä ekaa kertaa kuumeessa. Lämpöä oli pahimmillaan 38,5 korvakuumemittarilla mitattuna ja neiti oli ihan märkä rätti, ei jaksanut muuta kuin maata. Kolme päivää vain joutui olemaan pois tarhasta, eli äkkiä parani. Itse olin yhden päivän kotona ja mies kaksi.

Sitten meillä oli 1,5v neuvola viime viikolla. Uudet mitat ovat 82,5cm ja 10780g. Hiukan keskikäyrän yläpuolella kasvaa. Muiltakin osin kaikki oli kondiksessa. Ensi viikolla meillä on vielä lonkkakontrolli Lastenklinikalla (kun Siennalla oli vauvana lonkkaluksaatio). Niin, ja ensi viikolla vaihdetaan uuteen tarhaan, jännää!

Muutenkin kuuluu ihan hyvää, Sienna on reipas pieni höpöttäjä joka jaksaa huvittaa ja haastaa (varsinkin äitiä) todella paljon. Uhmaikä on selvästi päällä, välillä ainoa vastaus jota saa on EI. Sienna puhuu nyt alkeellisilla lauseilla, kuten "äiti töissä, tarhaan" ja "isi kakka vaihtaa". Ruotsi sujuu ihan yhtä hyvin kuin suomi, eli yllättävän helposti se kaksikielisyys sieltä tulee.

Eipä nyt enempää, kömmin miehen viereen sänkyyn. Vilkutukset kaikille!

Tipu & Sienna 1v6kk ja Ruu rv13+1 (kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ilmottaudun että täällä ollaan yhdessä kasassa edelleen. Ja toivottavasti pysytäänki vielä ainaki viikon päivät. Saadaan muutto alta pois ja sit saa vauvakin jo tulla. : )

Ei kyllä ole mitään oireita ollu lähetyvästä synnytyksestä ja olo on hyvä.

Nyt on kyllä pakko painua nukkumaan, pikasesti vaan kävin lukasemassa olisko täällä joku käyny. : ) Paremmalla ajalla lisää...

Odottelija rv 38+6 (1,5h niin on jo rv 39) Ja Eemil 1v 2,5kk

Vierailija
24/66 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella kuulumisia enskoilta :)

Hyvä, että Viivioskarin ja perheen reissu meni noin hienosti! Jos pääset huomenna (eli keskiviikkona), niin tulkaa tärskyille Jumboon klo 12. Butterfly ja Pia pääsee tulemaan, me kans piiperön kanssa. Tuol on eri pino aiheesta.

Odottelijalla ja Hermionella ne viikot vaan paukkuu.. :) Täällä tullaan hitaasti mutta varmasti perässä. Masukaverin potkut on alkanu nyt tuntua, ihana tunne kyllä :)

Piiperö on kanssa alkanut haastamaan äitiä oikein urakalla. Nauraa vaan räkäsesti, kun kieltää tekemästä jotain kiellettyä. Ja varmasti tekee sen sata kertaa peräkkäin. Melkein helpommalla pääsee, että kiinnittää sen huomion johonkin muuhun asiaan.. Mutta onhan se opittava, että ei on oikeasti ei. Joka viikko tulee pari sanaa lisää sanavarastoon. Tuntuu oppivan nyt oikein urakalla kaikkea uutta. Ihana vaihe, kun koko ajan jotain tapahtuu.

Potalla käydään ahkerasti kanssa. Syöminen ei vielä kiinnosta itsenäisesti, menee lähinnä sotkemiseksi vaan ja lusikkaa harotaan ihan muualle kuin suuhun. Yöt on nykyään nukkumista varten, onneksi piiperökin on tajunnut sen :)

Dajmko se kyseli puuron syönnistä taannoin? Piiperöllä oli vaihe, että puuro ei uponnut olleskaan. Nyt menee sekä aamulla että illalla isot satsit, tykkää varsinkin kun laittaa pakkasesta marjoja sekaan. Jos puuro ei maistu, niin yritän syöttää sitten leipää enempi. ja oon tehnyt vähän vaihdellen erilaisia puuroja, ettei aina sitä perus kauraa. Mannapuuro on ihan suosikki.

Mutta kai tässä on lähdettävä koisimaan, että pääsee huomenna edes johonkin aikaan ylös ja tapaamaan enskakamuja :)

Öitä!

Gaiole ja piiperö 1v2kk ja masutyyppi rv 19

Vierailija
25/66 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikasesti vielä kun silmät pysyy auki... Kirjotusvirheitä meinaa tulla ku sormet on niin turvoksissa ettei osu näppäimille. : /

Yhdessä kasassa edelleen, ei oireita mitkä viittais synnytykseen.

Lauantaina muutettiin uuteen kotiin!! Tää päivä on menny tavaroita laitellessa ja vielä riittää hommaa ja paljon! Vauvan sänky on kuitenkin pedattu ja vaatteet kaapissa, että tervetuloa vaan tähän maailmaan! Ens yön voisin kyllä mielelläni nukkua kunnolla niin sitten voi alkaa syntymään. : )

Väsyttää ihan sikana, oon ihan puhki poikki. Yritän kommentoida joskus paremmalla ajalla...

Odottelija rv 39+4 ja Eemil 1v2,5kk

Vierailija
26/66 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija, hienoa että muutto on takana! Nyt vaan vauvaa odotellaan syntyväksi =) tsemppiä!!

Mites Tipun Siennalla on alkanut uudessa tarhassa? toivottavasti hyvin! Jokos sä tiedät millon sulla alkaa äippaloma? Toivottavasti pahoinvointisi on helpottanut..

Gaiolella tonskan odottelun puoliväli on tainnut paukkua viime kirjoittelusta =) Meilläkin Eetulla on edelleen omatoiminen syönti välillä yhtä sotkua. En tiiä missä vaiheeessa näillä taaperoilla pitäis olla syöminen hallussa mut ei Eetulla ainakaan vielä ole. Yritystä on..

Vieläkö Dajmin Pätkiksellä on puurolakko? Eetulle on yleensä maistunut puuro hyvin, joitain kertoja on ettei uppoa. Olikos teillä miehen kans joku reissu suunnitteilla nyt loppukuusta vai joko se meni...?

Vilkutuksia kaikille muillekin joita nyt en erikseen maininnut. Tulkaahan kertoilemaan kuulumisianne. Yritetään nyt pitää tämä pino kasassa..

Mulla on se takapuolen hermosärky hieman hellittänyt. Ehkä siks kun löysin vihdoin sellaisen venytysasennon missä saan sen kipeän kohdan venymään (aika hauskan näköinen asento..). Vauvan tarvikkeita on pikkuhiljaa laiteltu kasaan ja synnytyskassiakin olen jo pakkaillut. Vointi on kyllä ollut ihan hyvä, mitä nyt yöllä joutuu monta kertaa ravaamaan vessassa mut muita isompia vaivoja ei ole ilmaantunut. Toivotaan että kaikki menis hyvin loppuun asti.

hermione ja Eetu 1v6kk ja masukki rv36+4

Vierailija
27/66 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aina aattelee että tänään kirjottelen tänne mutta sitten se kuiteskii jää... Mielessä olette kuitenkin usein:)

Hermionelle ja Odottelijalle tsemppiä loppumetreille:) Vitsi täällä niin jänskätään teidän puolesta.

Gaiolelle ja Pia-Marialle kiitokset viime viikon treffeistä:)

Meillä on tällä hetkellä menossa ihan hullu äiti vaihe (etenkin Laurilla). Mä en saa ees sohvalta nousta ylös etteikö alkais hirveetä karjumista. Etenkin jos oon ollu vaikka koirien kanssa lenkillä tai muuten vaan pois niin sitten kiukkuilee mulle ihan älyttömästi. Huutaa ja kiukkuilee vaikka pääsis syliinkin. Jonkin aikaa aina kestää ennen ku leppyy.

Viikonloppuna oltiin mummolassa Kotkassa ja siellä kävi poikien 2kk ikäinen pikkuserkku kylässä. Ai että oli söpö<3 (ei auta kauheesti tähän mun vauvakuumeeseen...) Leevi oli tosi mustis vauvasta. Leevistä taantui kertaheitolla itekin vauvaksi kun mummo ja äiti piti pikkusta sylissä.

Mummolassa pojat harjottelivat myös syömään itse. Olivat innoissaan ja sotkua syntyi:) Mä en oo vielä antanu lusikkaa omaan käteen ku oon niin laiska siivoomaan. Kai sitä vois pikkuhiljaa alkaa harjotella. Kyllä se lusikka nimittäin sinne suuhunkin välillä eksyi.

Jaa eipä kai muuta... Toivottavasti tosiaan pino pysyy pystyssä:)

-Butterfly & Lauri ja Leevi 1v 1kk-

Vierailija
28/66 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/66 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkistanpa tänne piiiiitkästä aikaa ja kysyn vielä huolitte mukaan..?

Muistelin tossa että tais olla jouluntoivotukset mun edellinen viesti ja sitten vaan hiipui kirjoittelu. En tiedä mikä laiskuus ja saamattomuus iski kera sen että tosiaan meillä tietokone Kiian huoneessa ja sinne ei enää iltasella niin usein tule eksttyä. Nykyään kun Kiia nukkuu päikkäritkin sisällä mikä oli ennen mun surffailuaikaa. Jossain vaiheessa jaksoin lueskella teidän kuulumisia mutta nyt taas on ollut pitkö tauko siinäkin. Paljon on siis kaikille ehtinyt tapahtua. Niin meillekin.

No tässä sitä kuitenkin ollaan hengissä siis vielä. Töissä oon ollut pari viikkoa (nytkin parhaillaan) ja Kiia päiväkodissa saman verran. Päiväkotiasiassa koettiin aikamoinen pettymys kun ei saatu mistään meidän neljästä lähipäikystä paikkaa vaan jouduttiin kauemmas. Harmi koska kun oon vuorotöissä niin lähipäiväkodin kanssa olisi pystynyt paremmin hyödyntämään Kiian lyhyitä hoitopäiviä, nyt menee matkaamiseen aikaa kun joutuu kahdella bussilla menemään. Mutta töissä oon viihtynyt hyvin, pääsin samaan paikkaan mistä lähdinkin ja monta tuttua naamaa on työkaverina edelleen. Ja viihtyvyyttä lisää se että täällä ei tarvitse olla koko ajan;) Teen siis 30h työviikkoa, joka tosin ei tasaannu kolmivuorotöissä mitenkään loogisesti vaan välillä sitten tulee pitkiä viikonkin vapaita. Mukavaa viettää myös kotipäiviä.

Kiian sopeutuminen tarhaan on vielä alkumetreillä. Itkien sinne joka kerta jäädään ja useimmiten aamupäivät menee sylissä tai muuten hiljaisempana. Mutta eiköhän tää tästä ala pikkuhiljaa luonnistuun. Äiti tästä taitaa enemmän stressata ja murehtia kun Kiia. Juttua tulee Kiialta paljon, lähinnä omaa kieltä mutta oikeita ymmärrettäviäkin sanoja jo toistakymmentä. Piirtäminen ja kirjojen lukeminen on tällä hetkellä mukavinta touhua tai sitten muumitalolla leikkiminen.

Sitten teidän uutisiin! Tipu ja gaiole on ainakin onnitteluhalien vastaanottajina! Onnea paljon molemmille tonskista. Oliko joku muukin? Antakaa anteeksi jos jäi huomaamatta. Vauvakuumeesta ainakin kärsi muutama. Ja hermione ja Odottelija siellä jännittelee koska pääsee synnyttelemään, hui -onpa aika tosiaan mennyt nopeeta! Mukavia uutisia itse kullakin siellä oli, mutta nuo nyt jäi päällimmäiseksi mieleen. Itse täällä ei podeta vielä vauvakuumetta, vaikkakin riski sellaiselle on nyt kova kun palasin tänne vastasyntyneiden pariin.

Nyt tarvitsee alkaa tekemään välillä töitäkin, mutta heilutukset kaikille! Olette olleet mielessäni monesti. Toivottavasti saan nyt ryhdistäydyttyä ja aikaiseksi muutaman rivin tekstiä silloin tällöin.

heltsy ja kiia ens viikolla 1v6kk

Vierailija
30/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Heltsy!!! mä oon kyllä sua ihan kaivannut, kiva kun kirjoittelit. Toivottavasti Kiialla alkaa pian sujumaan päiväkotipäivät ilman itkuja. Varmasti surkea jättää sinne itkevänä mut onneks sä et joudu tekemään kokopäiväistä työtä.

Butterflyn pojista ihana kuva, niin hymyileviä molemmat =) vai että sullakin vaivaa vauvakuume...? onko ollut miehen kanssa puhetta yrityksestä?

Eetu heräs 5.40!!! huh... Sillä oli kakat vaipassa niin se kai sit herätti noin aikasten. Harvoin enää sattuu noita vaippakakkoja, yleensä just tolleen että aamulla herättyään tekee heti kakat. Se kun saattaa pitkäänkin höpötellä hiljakseeen sängyssä ennenku alkaa kunnolla meitä huhuilemaan. Ei tykkää siitä et heti heräämisen jälkeen nostetaan sängystä pois, niinkuin en tykkää minäkään. Nähtiin muuten lauantaina kaupassa sitä Eetun hoitotätiä, ei onneks Eetu alkanut mitenkään erityisesti sitä kaipaamaan. Ajattelin etukäteen että Eetu varmaan sen syliin mieluilee jos joskus sitä nähdään, se kun oli Eetulle nin tärkeä. Mut onneks ei. Taitaa äiti ja iskä silti olla ne parhaimmat =)

Meille on tulossa kaveri lapsensa kanssa kylään nyt aamusta. Mies lähti naapurikaupunkiin työhommia tekemään. Huomenna mennäänkin käymään Maman ja Justuksen luona, kiva käydä kyläilemässä nyt kun vielä suht helposti pääsee yhden lapsen kanssa. Voikaa hyvin!!

hermione ja Eetu 1v6kk ja masukki 36+5

Vierailija
31/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea Heltsyn kuulumisia, kyllä sua ollaan tänne välillä huhuiltukin! Toivottavasti Kiia sopeutuu päiväkotiin pikaisesti, ja eiköhän siinä niin käykin, noi pienet on niin sopeutuvaisia.

Uskomatonta, että Odottelija ja Hermione voi lähteä synnyttämään ihan koska tahansa... Jännää! Hermione: meillä herättiin kanssa tänään 5.40, kivaa...

Gaiole: missä välissä sä jo ehdit puoliväliin raskautta? Aika menee kyllä ihan kamalaa vauhtia.

Ihana kuva taas Butterflyn pojista! Taitaa olla aika tavallista tuo taaperon vauvaksi taantuminen mustasukkaisuustilanteessa, jota kuvailit. Saa nähdä miten meillä käy sitten kun vauva onkin ihan oma eikä lähde kotoa mihinkään...

Sienna oli tosiaan eilen ekan päivän uudessa tarhassa, tai oikeastaan pari tuntia isänsä kanssa. Vähän ristiriitaisin tunnelmin, paikka ei ole tilojen osalta läheskään niin kiva kuin vanha tarha eikä henkilökuntakaan kuulemma ole yhtä miellyttävää, tosin tämä on miehen arvio, itse en ole siellä käynyt. Pienten ryhmä kyllä muuttaa syksyllä isompiin tiloihin, eli ongelma ratkennee silloin.

Uudessa tarhassa on ihan erilainen pehmeän laskun käsite kuin vanhassa, jossa olin Siennan kanssa viikon ihan pitkiä päiviä, niin että laitoin sen päikkäreille neljänä päivänä ja viidentenä omahoitaja laittoi. Uudessa tarhassa tarkoitus on se, että ollaan vaan muutama tunti kerrallaan viikon-parin ajan ja sitten lapsi jo jätetään sinne, ilman että ollaan edes yritetty päikkäreitä vanhemman kanssa. Mulla olisi parempi mieli, jos meistä jompikumpi laittaisi Siennan edes kerran siellä nukkumaan ennen kuin tädit alkaa sitä tehdä, mutta minkäs teet. Toivottavasti mielikuva tarhasta tästä vähän kirkastuu kunhan päästään kunnolla sisälle sinne. Ainakin lapset siellä vaikuttavat iloisilta ja reippailta, mikä on kai paras todiste siitä, ettei paikka voi olla ihan kamala.

Tässä vielä kuva meidän pikkuipanasta sähköistettynä...

Nyt on pakko alkaa töihin, mukavaa viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 1v6kk ja Ruu rv 14+1
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fc9856df-183c-11de-ba63-…!

Vierailija
32/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on päässyt useampi kuukausi vierähtämään siitä kun olen viimeksi käynyt täällä palstalla lueskelemassa saati sitten kirjoittelemassa. Mutta kaikki muut vanhat tutut täällä näkyy onneksi olevan yhä paikalla ja näköjään yhtä aktiivisesti kuin ennenkin. Kovin tarkkaan en ehtinyt juttujanne lueskella, joten kertoilenpa nyt vain hiukan kuulumisiamme.

Ella kasvaa kovaa vauhtia, huomenna mennään 1,5 v neuvolaan. Asiaa neidillä tuntuu olevan kovasti, pääosin tosin molottaa ihan omaa kieltään. Vauhtia riittää ja tuo apinanpoikanen kiipeilee mielellään joka paikkaan. Mm. vessanpöntöllä seisten ylettyy kivasti pyykkikoneelle, yks päivä ihmettelin kun kone ei pysähdy lainkaan, kunnes huomasin että joku oli käyny vääntään sinne jonkun siliävien hienopesuohjelman päälle, tulipahan puhdasta pyykkiä kun kone pyöri kahteen kertaan. Ulkoilu on mukavaa, pakko pitää ulko-ovea lukossa tai muuten neiti on jatkuvasti sukkasillaan tuolla rapulla/pihalla ja päästää siinä samalla tietenkin myös koirat ulos :)

Kuun vaihteessa oltiin pari viikkoa Thaimassa lomailemassa. 10-11 tunnin lennot oli reissun haastavin osuus mutta suht hyvin nekin selvittiin Ellan kanssa. Oli kyllä mahtava reissu, uudesta jo haaveillaan. Ella nautti kun ei tarvinut pukea pariin viikkoon toppahaalareita ja sai pulikoida meressä ja uima-altaassa. Myös se iso hiekka"laatikko" (15km ranta) oli mieleinen.

Reissussa pysyttiin terveenä, mutta mahatauti (oksennus&ripuli) iski täällä koti-Suomessa Ellaan. Itse vältyin taudilta mutta myös isukki viihtyi vessassa yhden yön...

Siinäpä kai lyhyesti meidän kuulumisia. Ja tuonne kuumeilupuolelle aktivoiduin myös...

hannnah ja Ella 1v 6kk

Vierailija
33/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy: Ihana kuulla teistä:) On jo ihan ikävä ollut. Ja päiväkotielämäkin on teillä jo alkanut. Kyllä se Kiia varmasti pian tottuu hoidossa olemiseen ja sitten teillä onkin työ saada tyttö pois sieltä;) Kuinka aikaseen muuten haitte Kiialle hoitopaikkaa. Meiän pitäs vissiin pian alkaa hoitohakemuksia väsäämään...

Hermione: Meillä kans pojilla tuo että heti ei saa sängystä ottaa pois tai alkaa hirvee huuto. Myös äitiinsä tulleet;)

Vauvakuume mulla taitaa olla krooninen. Miehelle taas riittäis nuo kaksi:( Ei meillä oo mahiksia nyt yrittää vauvaa ainakaan kolmeen vuoteen. Täytyy eka opiskella loppuun ja töissäkin pitäs käydä että sais vähän paremmat rahat... No täytyy vaan nauttia noista kahdesta kullamurusta, jotka meille on suotu:)

Tipu: Ei vitsi mä repesin ku näin ton Siennan kuvan:) Aivan mahtava! Toivottavasti uusikin hoitopaikka osottautuu ensivaikutelman jälkeen hyväksi.

Hannah: Tosi ihana kuulla teistäkin:) Kiva reissu teillä ollut. Matkakuumetta pukkais täälläkin, mutta rahatilanne ei oikein näytä matkustelun kannalta hyvältä.

Meillä kävi tänään vieraita. Yks mamma johon tutustuin perhevalmennuksessa ja sitten nähtiin myös laitoksella. Hänellä on poika, joka on neljän päivää nuorempi kuin Lauri ja Leevi. Satuttiin törmäämään 1-vuotisneuvolassa ja vaihdettiin yhteystietoja. Tosi ihanaa ku on löytyny täältäkin suunnalta äiti kamuja. Heti viihtyy paljon paremmin täälläkin kaupungissa (johon en siis koskaan ole kunnolla kotiutunut). :)

Meillä Leevi rikko tänään tietokoneen hiiren. Yhtäkkiä toi sen vaan mulle keittiöön ja ku kokeilin et toimiiko ni eipä toiminu... Onneks oli toi vanha tallella niin laitoin sen nyt tähän kiinni. Oiski ollu iha hirveetä jos ei ois päässy surffailee ku pojat nukkuu;)

Nyt ootellaan sit et mies tulee kotiin ja sit mä lähen kirppikselle järjestelee pöytää... Hauskaa tiistaita kaikille:)

-Butterfly & pojat-

Vierailija
34/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla pitkästä aikaa HELTSYN ja HANNNAHIN kuulumisia.

Kiialla päiväkotiura alkanu, toivottavasti sopeutuu pian. : ) Onko HELTSY muuten erilaista nyt tehdä kätilön hommia kun on ite synnyttäny? Tai siis onko jotenki muuttanu suhtautumista tai jotain??

HANNNAH päässy lomailemaan Thaimaan lämpöön, oon niin kade! Ihanaa oli varmasti. Ja kuumeilu puolelle aktivoiduttu. : ) Joko mies on pehmitetty? Ella kuulostaa oikein reippaalle ja ehtiväiselle neidille.

TIPU, loistava kuva Siennasta! Toivottavasti uus tarha osottautuu kuitenki lopulta hyväks paikaksi. Meillä herättiin eilen 5.33!! Ei kiva. Tänään sentään nukuttiin 6.30 asti, se onki enkka nyt pitkään aikaan.

HERMIONE sullakin jännät paikat lähenee, ja eikö Eetu syntyny 38+jotain? Siihen ei ole enään ku hetki! Meillä Eemil taas haluaa samantien pois sängystä ku herää, eikä suostu välissäkään pötköttelemään ku just aamu halien ajan ja sit on jo mentävä. Ja ei tosiaan ole tullu äitiinsä siinä asiassa. Kiva että oot saanu kankku kipua helpotettua venyttelyllä. Kerro Mamalle ja Justukselle terveisiä! ja kyllä varmaan on pikkusen totutteleminen kahden pienen kanssa liikkumisessa... miten oot muuten ratkassu liikkumisen? tuplarattaat, seisomalauta vai mitä? mä ostin tuplat, ei me muuten päästäis mihinkään. Eemil pysyis siinä laudalla ehkä 10 sekunttia. kävelee kyllä ihan kivasti, silloin ku ite haluaa ja siihen suuntaan minne huvittaa. ja ku on koira niin liikkeelle on päästävä. ja kyllä muutenki, oman mielenterveydenkin takia. : )

BUTTERFLY, ihana kuva pojista. Ja kiva että oot löytäny mammakaverin samasta kaupungista! Se merkkaa tosi paljon. Ja juu sotkua tosiaan tulee tosta ite syömisestä... Meillä ainakin menee enemmän käsillä suuhun ja lusikka vaan heiluu siinä mukana.

Jaahas, Eemil nukku sitten 40min päikkärit... Heräs ihan kesken. Sitä vaan on ihan turha yrittää nukuttaa uudelleen. Kiva ilta tiedossa, no onneks mulla on tanssi ja mies saa olla täällä. : ) Jospa se tanssi lopulta vaikka käynnistäis synnytyksen. Kaikki S:ät on tehty eikä mitään oireita. ; ) Ei mulla oikeesti kyllä ole yhtään semmonen olo et nyt saa riittää ja tulis jo, vaan saa tulla sitten kun tulee. Vaan on se joka päivä jännää et josko tänään...

Jaahas, nyt pitää mennä viihdyttämään tuota kiukkukärpäsen puremaa lasta. Mukavaa viikkoa kaikille!

Odottelija jolla on huomenna LA!!!! ja Eemil 1v 2,5kk

Vierailija
35/66 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä toi Thaimaa vei niin mennessään että kyllä täällä jo hernekeittokuuria on mietitty :) että sais säästettyä rahat kasaan uutta reissua varten. Nyt kun ois aikaakin matkustella, oon siis ilmottanu olevani hoitovapaalla siihen asti kun Ella täyttää kolme, vaikka voihan olla et saan viä jatkoaikaa jos tuo tonskahanke tuosta etenee ;) Tuonne kuumeilupuolelle jo kirjoittelinkin pidemmät pätkät mut eilen ois pitäny hakee apteekista lisää pillereitä, mut isäntä ei vienyt mua apteekkiin ostoksille, joten on ilmeisesti(?) pehmennyt ajatukselle vauvasta....

Ella on ehtiväinen kaveri, kyllä näin vois sanoa. Äitini on tän viikon meillä ja tsiisus tuota menoa ja meininkiä, mummuhan antaa tietenkin Ellalle periksi kaikessa. (Ensi viikolla taas kauhee tappelu luvassa joka asian suhteen kun tyhmä äiti ei annakaan tehdä ihan kaikkea.) Eilen kaupassa Ella bongas nukenrattaat ja juoksi sit niitten kans ympäri kauppaa mummu perässään :) Tänään Ella halus lähtee omasta (onneksi aidatusta) pihasta kävelemään ja tietenkin mummu antoi mennä, nauroin jo etukäteen kun tiesin että kyllähän Ella pois päin kävelee/juoksee ties kuinka pitkälle mutta paluu onkin hankalampaa, niin mummu sitten kantoi hiki päässä huutavaa tenavaa takaisin kohti kotia, oli kuulemma heittäytynyt selälleen maahan kun piti palata kotiin päin. Ja illalla kauppareissulla mummu sit yritti juosta Ellan perässä ettei tuo olisi tyhjentänyt kaikkia hyllyjä ja hiukan pääsi irtokarkkejakin lattialle, mummu ei ihan pysyny mukana vauhdissa / ei arvannut kuinka nopeasti Ella tempasee kauhallisen irtokarkkeja laarista lattialle.

Nyt nukkumaan, huomenna luvassa 1,5v lääkärineuvola.

hannnah ja Ella

Vierailija
36/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Hannnahkin on aktivoitunut, mukava kuulla teidän kuulumisia!

Odottelija jo kyselikin Hermionelta järjestelyistä kahden lapsen kuljettamista varten, mutta tulin vielä utelemaan tarkemmin. Eli jos teillä on tuplat, niin minkä merkkiset? Entäs Odottelijalla? Mä olen ajatellut, että tuplat on pakko ostaa, kun Sienna on kuitenkin vasta 2v kun vauva syntyy ja tuskin jaksaa seistä seisomalaudalla kovin pitkään. Meillä on noin vartin kävelymatka tarhaan ja kuskaan Siennaa sitten aikanaan niin, että vauva on tietysti mukana tarhareissuilla, joten tuplat on pakko ostaa. Nyt on vaan merkki hakusessa. Ei varmaan mitään kovin kalliita aiota hankkia. Vinkkejä kaivataan!

Tuosta jo kai kävikin ilmi, että aiotaan pitää Sienna tarhassa ainakin osan viikkoa sittenkin, kun olen vauvan kanssa kotona. Tuntuu jotenkin hyvältä päätökseltä meidän perheelle.

Nyt töihin!

Tipu & Sienna 1v6kk (tarhassa) ja Ruu rv14+2 (masussa, oletettavasti)

Vierailija
37/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei henkilökohtaisesti ole noista tuplista (ainakaan vielä) mitään kokemusta. Mutta yks tuttu osti jostain kirpparilta tms käytettynä tuplat melko pian kun alko odottaan pikkukakkosta, merkistä ja mallista en tiedä. Kotona vasta huomasi/tajusi että kärryt on niin leveät että ei mahdu työntämällä ulko-ovesta vaan pitää jotenkin purkaa/kallistella et saa ulos. Eli ei saa pakattua vauvaa sisällä rattaisiin ja työnnettyä ulos. Ymmärtääkseni ko. kärryt jäi/jää heillä aika vähäiselle käytölle. Ei ole kiva käyttää jos tarvii ensin kikkailla vaunut ulos, mennä sen jälkeen pakkaamaan vauvaa kärryihin, niin että esikko (reilu 1,5v) ja koira juoksentelee jaloissa eteisessä/ulkona rapulla. Manaili vaan jälkiviisaana että olisi pitänyt hommata sellaiset tuplat missä istutaan peräkkäin eikä vierekkäin.

Ja siis, kokemustahan mulla ei ole, mutta itse kyllä uskoisin että kyllä 2v jo vartin verran jaksaisi seistäkin, korjatkaa te viisaammat jos olen väärässä. Ja talvellahan pystyy mahdollisesti veteleen Siennaa pulkallakin tarhan suuntaan, jos vaan lunta saadaan ensi syksynä/talvena.

Nyt ulos aurinkoon, mummu meni jo edeltä Ellan ja koirien kanssa.

hannnah ja Ella

Vierailija
38/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Heltsystä ja hannnahista lapsosineen :)

Toivottavasti Kiian tarhailu alkaa sujua, varmasti sydäntä särkee jättää pieni itkemään :( Harmi, kun ette saaneet lähempää tarhapaikkaa.

Hannnahin Ella vaikuttaa varsinaiselta vipeltäjältä :) Pysyypähän mummollakin kunto koholla, kun saa laukata perässä.

Butterfly ja Tipu olivat taas laittaneet kivoja kuvia pienokaisistaan :)

Kiva butterfly, että löysit mammaseuraa lähistöltä. Ja oli kiva nähdä viime viikolla!

Samoin Pia ja pötkö, kiitos shoppailuseurasta! Mites, ei kai pötkö vaan tullu kipeäksi reissun jälkeen? Ootteko tykänny siitä korvakuumemittarista?

Odottelijalla taitaa eräpäivä poksua tänään? Onko oireen oiretta mihinkään suuntaan? Hyvä, että pääsitte muuttamaan ennen vauvan syntymää. Suppareita puhaltelen sinnepäin! *puuuuuuuuuuh*

Hermionellakin viikot näyttää aika suurilta jo :) Kerropas se sun hyvä venyttelyasento, mulla on kanssa samankaltaisia oireita alkanut olla tuolla takalistossa ja vinkkejä "kuntouttamiseen" otetaan vastaan..

Tipullakin alkaa viikot kerääntyä Ruun kanssa :) Onko huono olo helpottanut jo? Toivottavasti Siennan päiväkoti olisi kuiteskin oikein mukava paikka sitten loppupeleissä.

Tuplarattaista täällä oli ollut puhetta ja kaipaisin minäkin jonkinlaisia kokemuksia kyseisistä vekottimista. Meillä myös tuplien hankinta edessä, sillä piiperö on vielä niin pieni tonskan tullessa maailmaan (1v8kk). Butterflyn vaunuja pääsinkin jo livenä katsastamaan viime viikolla, eikös ne olleet Emmaljungat? Minkälaiset Odottelija ostit? Kerro heti kaikki :) Mites Hermione, hankitteko te tuplat ja kenties mimmoiset?

Itse olen pohtinut ostavani ihan kunnon tuplavaunut, sillä varmaankin talvella tulee tehtyä jonkinlaista lenkkiä ja ainakin muskariin pitää päästä kulkemaan, sekä kauppaan. Seisomalauta ei tosiaankaan riitä, varsinkin jos lunta tulee etuviistossa. Näistä Etelä-Suomen talvista ei kyllä etukäteen tiedä, saattaa olla että matkiksillakin pääsee kulkemaan, mutta esim. tänä talvena on kyllä ollut ihan reilusti lunta. Ja en haluaisi hiki päässä puskea jollain kikottimilla tuolla eteenpäin.

Nykyään tehdään kait suht kapeitakin vaunuja, mutta toki kannattaa ovet, hissit jne. tarpeelliset paikat mitata. Itse olen kallistumassa "tavis"vaunuihin, jotenkin epäilyttää nuo peräkkäin istuttavat. Kävin lueskelemassa vauvan sivuilla olevaa Phil&Teds vaunukeskustelua, ja siellä kyllä moni vannoo kyseisen merkin nimeen, mutta itse en ehkä niitä hankkisi. Hinta on aika kova, säilytystila huono ja alaosasto aika suojattoman oloinen, sekä kuinka kauan vauva siellä oikein viihtyy kun ei pian näe yhtään mitään.. Etsinnän alla siis sellaiset vaunut, jotka mahtuisivat varaston ovesta ja istuinosat olisivat erikseen säädettävissä.

Mitäs muuta. Piiperö on taas kipeänä.. Sille iski oksutauti ja nosti kuumeen perään. Tosi nastaa.. Nyt taitaa olla jo ohi menossa - onneksi. Muuten ei ihmeitä kuulu, pääsiäistä odotellessa, olemme lähdössä pikalomalle pohjoiseen silloin. Mitenköhän sitä jaksaa istua autossa yli 9 tuntia.. Piiperö harjoittelee nyt askelien ottamista, mutta ei vielä kävele. Kiipeää rappusia ihan hurjaa kyytiä ja olisi koko ajan könyämässä sohvalle. Sanoja tulee kovaa kyytiä uusia koko ajan, suurin osa puheesta on kyllä sitä omaa "molotusta".

Pian on rakenneultra masuasukin kanssa, tulen sitten kertomaan oliko kaikki kunnossa. Potkuja on alkanut sadella oikein urakalla, eli jospa siellä kaikki olisi ok. Ihan huimaa, että kohta ropisee tonskia taas maailmaan ja omakin raskaus on tosiaan ehtinyt jo melkein puoliväliin! Miten tämä aikaa menee näin nopsaan?!?

Voikaa hyvin!

Gaiole ja piiperö pian 1v3kk sekä masuasukas rv 20

Vierailija
39/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä ollaan yhtenä kappaleena ilman oireen oiretta lähestyvästä synnytyksestä. : ) Varmaan vielä ainaki viikko mennään näin. Tai mistäs sitä ikinä tietää...

Tuplista, mä siis ostin tuplat, herqules merkkiset. Ei ollu ihan edullisimmat mut jälleenmyynti arvo näyttäis olevan hyvä. Oli tarkotus ostaa käytettynä, vähän käytttyjä on ollu myynnissä ihan kivasti. Mut sit isovanhemmat osalistu niin ostettiin uudet. Käyttökokemusta ei vielä ole, mitä yks lapsi kyydissä vähän pihalla työntelin niin tosi kevyiltä tuntuvat. Ulkoleveys on sama ku emmaljungissa, vai olikohan noi puol senttiä leveemmät? mut sisätilojen leveys on näissä 3cm leveempi. Tuntu kaupassa et emmaljungiin olis jääny Eemilille aika kapee tila ku koppa on paikoillaan. ja siis kumpiki puoli säätyy erikseen ja työntösuunnan saa vaihdettua kääntämällä istuinosaa. Heittoaisaa ei ole. Oran kantokoppa sopii. Kannattaa varmaan käydä kattelemassa ja testaamassa sitä esikkoa kyytiin. Meillä enimmäkseen liikutaan ulkona, ei shoppailla kaupoissa niin halusin sit mieluummin vierekkäin olevat. Peräkkäin olevia olen kuullu kehuttavan mut musta tuntu et Eemil on sit jotenki kaukana siellä edessä. ja halusin et saan lapset ainaki aluks kasvot muhun päin. Eemil vielä matkustaa ihan mielellään niin päin ja siinä tulee sitte höpöteltyä samalla lapsen kanssa. Monessa edullisemmassa mallissa ei saanu istuinosaa käännettyä, oli vaan kasvot menosuuntaan. Paitsi olikohan carenalla jolla oli semmonen et saa toisen kasvot eteenpäin ja vauvalle kopan. Tais emmaljungallakin olla semmonen malli. Niissä vaan se koppa näytti aika pikkuselle ja mahtaa olla melko lyhyt ikänen... Mutta siis, niinku jo sanoin ni käykää kattelemassa, sieltä se oma mieleinen ja just omiin tarkotuksiin sopiva löytyy. Tai sit tulee runsaudenpula ja haluaa vaikka mitä. : ))

GAIOLEN Piiperölle pikasta paranemista. Ja aika tosiaan kiitää hurjaa vauhtia näin tonskan kanssa, varsinki ku esikko on vielä niin pikkunen. Täällä odotellaan sitten niitä ultra kuulumisia. : ) Meinaatteko kysyä sukupuolta? Vai pidättekö yllätyksenä?

Jeps, tänne ei kummempaa. Ollaan nautittu pihalla ulkoillen ihanasta auringosta ja pidin lähes kokonaan lepopäivän tavaroiden järjestelystä. Mitä nyt pikkusen piti jotain laittaa paikoilleen ja imuroida. : ) Nyt sohvalle hetkeks ennen ku painun pehkuihin. Pitää yrittää ajoissa nukkumaan ku ikinä ei tiedä mikä yö tulee lähtö. : )

Odottelija rv 40 ja Eemil joka on muuten sopeutunu nukkumaan omassa huoneessa yllättävän hyvin! Ei mitään ongelmaa vaikka olin varautunu siihen et mies saa nukkua sen kanssa siellä aikansa ennen ku oppii. Hyvä niin. : )

Vierailija
40/66 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillon tosiaan mummu tän viikon kyläilemässä ja leikkimässä Ellan kanssa. On tuntunut ihan lomalta vaikka oon itekin ollu kotosalla ja mukana menossa. Nyt illalla vaan mummu (siis äitini) valitteli huonoa oloa, kaipa sille nyt iskee tuo mahatauti mikä meillä jylläs viime viikolla. Joten saankin vissiin lapsenvahdin sijasta yhden hoidettavan potilaan :(

Tänään käytiin 1,5v lääkärineuvolassa. Yllätyin kyllä kuinka lyhyt visiitti se oli, eipä meillä mitään ongelmia/kysyttävää ollutkaan mutta olisin silti kuvitellut lääkärin tutkivan hiukan enemmän tms. Terveydenhoitajan luonakin tais kestää pidemmän aikaa, eikä hänkään tehnyt siinä ajassa muuta kun mittasi ja punnitsi (84,3cm ja 11960g), sitä saa vissiin alkaa keräileen kohta 80-senttisiä vaatteita pois kaapista kun mun "pieni vauva" kasvaa tota vauhtia.

Tarvii kai lähteä unten maille, aamulla muskariin kuukauden tauon jälkeen (eka oli hiihtolomaviikko, sit oltiin pari viikkoa Thaimaassa ja viime viikolla Ellalla oli tuo mahatauti).

hannnah ja Ella