Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pesettekö usein vessat ja paljonko sairastatte?

Vierailija
02.03.2009 |

Meillä vessat pestään (siis pönttö, reunukset, lavuaari, ovenkahvat ja valokatkaisin pyyhitään) kerran tai kahdesti viikossa ja emme sairasta juuri koskaan. Viimeisen vuoden aikana minulla on ollut yksi nuhakuume, samoin miehellä, lapsista yhdellä (meillä on kolme lasta) pieni nuha, sitä ennen en edes muista, koska oltaisiin oltu kipeänä.

Voiko siis vessojen siisteys vaikuttaa sairasteluun? Monilla tutuillani on epäsiistit vessat (vaikka muuten kohtuu siistiä onkin) ja lapset jatkuvasti kipeänä. Tuuria vai meillä vaan hyvä vastustuskyky?

Niin ja lapsista 2 on jo koulussa, yksi vauva. Emme sairastaneet silloinkaan kun isommat lapset olivat päivähoidossa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä vessanpytyt joka päivä samoin lavuaarit

ja ei sairasteta paljoakaan,

esikoinen jo aikuinen ja ei ople syönyt yhtään antb kuuria

ehkä kerran vuodessa max nuhaaa

vatsatautia ei ole ollut elämän aikana kun kerrA

Vierailija
2/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on monesti likainen samantien. POikalapset kun eivät oikein osu pynttyyn.

SAirastellaan todella harvoin. Ehkä olemme tottuneet omiin pöpöihin. Eikös sitä yleensä sanota päinvastoin että liika siisteys laittaa ihmiset sairastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisestä hygienian tasosta, esim käsien pesu. Voin olettaa että jos vessaakaan ei siivota koskaan niin ei käsiäkään kovin usein pestä. Flunssat ei nimittäin paskasta tartu.

Itse kysymykseen: kerran viikossa käyn läpi lavuaarit ja pöntöt desinfioivalla puhdistusaineella. En muista koska olisin viimeksi ollut flunssassa tai mahataudissa.

Vierailija
4/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siisteystaso hyvä, kerran-kaksi viikossa siivotaan vessat HYVIN. Toinen lapsi on aina terve, toinen saa kaikki kiertävät pöpöt. En siis allekirjoita ap:n teoriaa ;)

Vierailija
5/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kyllä pari-kolme kertaa viikossa mutta talossa on kolme pientä poikaa... Ei silti olla juurikaan kipeänä.

Vierailija
6/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikutte omalla autolla ja lapset ovat jo niin isoja, ettet heidän sairasteluistaan muista. Todennäköisesti myös olet vienyt sairaana hoitoon tajuamatta heidän olevan sairaana. Näinhän monet tekee, joiden "lapset ei koskaan sairasta". Nähty on.

Vierailija
7/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemme kädet aina kun tulemme kotiin päivähoidosta ja käymme suihkussa päivittäin. Yleinen hygieniataso on pakko pitää korkealla, sillä meillä on astmaa ja allergiaa. Minusta täydellisen typerä väite. Tiedän, että monet luulevat sen olevan noin, ihmiset jotka eivät ole koskaan meillä käyneet. Entisellä työpaikallani, josta kukaan ei koskaan meillä käynyt, vihjaili myös hygieniatasostamme sairastelumme vuoksi.

Olemme siis usein sairasteleva, mutta SIISTI perhe. Olen neuroottisen bakteerikammoinen. Käytämme myös käsihuuhdetta ja pesemme pyykkiä liian usein.

Vierailija
8/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan mahataudissa eikä lapsenikaan. Kerran olen ollut flunssainen ja lapsellani 2 nuhakuumetta. Teoriasi ei päde.

Vierailija
9/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vesirokkoa jne? Minusta outoa.

Vierailija
10/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat olivat siivousfriikkejä ja olimme aina sairaina, vaikka olimme kotihoidossa kouluun saakka. Vessat pestiin kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
11/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pönttö ja sen ympärys täytyy pestä. Samalla tulee lavuaarikin pestyä. Ovenkahvat ja valonkatkasijat pyyhkii yleensä lapset kahden viikon välein.

Meillä ei kyllä töistä saa ikinä lomaa lasten sairastelun vuoksi, kun ei nuo ole ikinä kipeitä. Ei edes korvatulehduksia ollut.

Meillä ei kyllä muuten ole kauhean siistiä ja on koirakin.

Itsekään en ollut ikinä koulusta poissa, koska olin aina terveenä. Lapsuuden kodissani oli suorastaan hygieenisen siistiä, kun äiti oli siivousintoilija ja ei ollut eläimiä. Aikuisenakaan en ole sairastellut. Mies on useammin flunssassa, mutta sekin vain ehkä kerran vuodessa.

Luulen, että kulkee geeneissä, eikä niinkään ole siivoamisesta kiinni.

Vierailija
12/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat taas altistavat sairastamisella, kun elimistö on jo valmiiksi puolustustilassa normaaleista asioista.

Vierailija
13/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessa pestään aivan liian harvoin (viimeksi ehkä kuukausi sitten). Emme sairasta juuri koskaan, lapsi porskuttaa koulussa vaikka muut sairastelevat. Jo päiväkodissa ihmettelivät, miksi lapsemme ei koskaan sairasta vaikka muu päiväkoti oli räkäisenä. Samoin itse olen työpaikkani ainoita, joilla ei ole edes flunssakautena sairaspoissaoloja. Viimeksi minulla oli flunssa 3 vuotta sitten.

Käsihygienista meillä huolehditaan: kädet pestään aina vessäkäynnin jälkeen, kotiin tullessa ja ennen ruokailua.

Vierailija
14/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavan usein unohtuu. Mutta sairasteta meillä ei juuri koskaan.

Eikä meillä edes pestä käsiä paljon koskaan. Poika pesee kätensä pyyhittyään kakkapyllynsä, mutta muuta säännöllistä pesusysteemiä ei ole kenelläkään. Ei siis pestä käsiä ulkoa tullessa eikä ennen ruokaa. Eikä juuri koskaan vessakäynnin jälkeenkään. (Kuinkahan moni hygieenikko siellä jo yökkää? :))

Vierailija
15/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairastetaan tosi paljon, meillä on myös allergiaa ja astmaa. muuten ei kyllä olla mitään siisteysfriikkejä mutta tykkään puhtaasta vessasta. meidän kohdalla perimä vaikuttaa enemmän kuin hygienia, suvussa kun on ollut allergisia jo monessa sukupolvessa.

Vierailija
16/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytäntö lipsuu. Emme sairastele paljoa paitsi mies jonkin verran. Olen itse ollut aina huipputerve kuten muutkin lapsuudenperheestäni, samoin lapset. Mies taas ollut lapsesta asti sairalloinen kuten koko heidän perheensä. Uskonkin enemmän perintötekijoiden, ravinnon ja liikunnan merkitykseen kuin vessan siisteystason vaikutukseen.

Vierailija
17/27 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sairastella. Ovenkahvoja ja valokatkaisijoita pyyhkäistään vain, jos niissä on näkyvää likaa. Pönttö putsataan, jos se on likainen ja "myrkkyjen" kanssa ehkä kerran parissa viikossa, samoin lavuaari.

Itse olen ollut viimeksi pari päivää lievässä kuumeessa noin puolitoista vuotta sitten. Lapsi on päiväkodissa, ja on viimeksi ollut kipeänä ehkä vuosi sitten lievässä nuhakuumeessa. Mitään allergioita hänellä ei ole. Tupakoivalla miehelläni on nuhakuume kerran - pari vuodessa.

Käsihygieniasta meillä huolehditaan, joskaan käsidesiä tms. emme käytä.

Vierailija
18/27 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä jollakin on aikaa/energiaa pestä wc joka päivä? Ja miksi joka päivä? Kuulostaa jo melkein neuroottiselta..

Vierailija
19/27 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Pari kertaa vuodessa, ei sairasteta juuri koskaan

Vierailija
20/27 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa pestään milloin muistetaan/jaksetaan. paitsi valokatkaisijaa ja kahvaa en pese ikinä.

Melko vähän mekin ollaan sairasteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme