Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUUKUPPI ja KOHDUNLASKEUMA???

Vierailija
02.03.2009 |

Olen käyttänyt kuukuppia äärettömän tyytyväisenä nyt puoli vuotta, täälläkin ole suositellut innosta hihkuen. Kuukautiset alkoivat. n. vuosi synnytyksestä ja kaikki on mennyt mainiosti.

Mutta:

Viime viikolla kävelin reippaasti tenttiin. Käveltyäni n. 200m huomasin ihmeekseni, että kuukuppi valuu ulos. Ennenkokematonta, se on aina pysynyt todella hyvin paikoillaan! No, muuta ei ollut tehtävänä, kuin takin alla salaa laittaa käsi pöksyihin ja työntää takaisin. No, jouduin toistamaan tämän vielä kahdesti. Loppumatkan kävelin lantionpohjan lihakset ylijännittyneinä.

Perillä livahdin vessaan, ja ihmeekseni tajusin, että ILMEISESTI kohtu oli laskeutunut sen verran että se painoi kupin ulos. Olen 28-vuotias, lantionpohjan lihaksissa ei tietääkseni heikkouksia, treeniä on ollut säännöllisesti. Olin ihmeissäni, mutta reippaana tyttönä koetin työntää kuppia painaneen takaisin sisään. Onnistuin, ja istuin saman tien 3h tentissä.

Kuppia en ole sen jälkeen käyttänyt, ja kohtu tms. on pysynyt siellä missä pitääkin. Olen tällä hetkellä ulkomailla, ja gynegologille en pääse toistaiseksi.

ONKO MAHDOLLISTA, että kuukupin alipaine yhdistettynä avoimeen tilaan emättimessä, saisi aikaan kohdunlaskeuman?

Tämä on ainoa keksimäni selitys asialle. Onko muita kokemuksia? Kiitos kun jaksoit lukea...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 18, miten raskaus eteni kun kohdussa oli kierukka? Missä vaiheessa huomasit?

Vierailija
22/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt kuukautiskuppia noin vuoden tosi tyytyväisenä. Nyt huomasin päivää ennen menkkoja, että tunsin kohdunnapukan sormellani. Eli en tiedä onko tämä sitten kuukupista johtuvaa, mutta kyllä vähän pelottaa sitä käyttää, jos alipaine vetää kohta vielä alemmaksi.

Toivottavasti toi laskeuma on vaan menoista johtuvaa.Tietääkö joku voiko menkat vaikuttaa kohtuun näin?

Mulla on 03 ja 06 syntyneet lapset ja lantionpohjanlihakset pitäis olla hyvässä kunnossa.

-Mä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohdunnapukka sijaitsee. Itselläni on lähempänä ovulaation ja menkkojen aikaan. Varmaan riippuu ihan ihmisestäkin, mutta vaihtelu on normaalia. samoinhan kohdunsuu laskeutuu synnytyksessä siihen ihan näkösälle jostain kaukaa takaa.

Vierailija
24/25 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tampooni ei meinaa pysyä sisällä vaan valuu ulos. Onko silloin vika kohdunlaskeumasta vai mistä? Itse epäilen, että "aukko" on jäänyt niin suureksi, ettei siellä pysy mikään : /

Vierailija
25/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no ite olen tota ihan samaa kelannu (lue siis skitsoillu), kun välillä poisottamisen hetkellä oon tajunnu sen kupin nousseen ylöspäin, ja tuntenu et kohdunkaula onkin kupin sisällä..?! Ja että siis se kuppi on sen kohdunkaulan ympärillä...eikä paljon alempana, niinku olis tarkotus. Niin sit aloin kelailee, et voikohan se alipaine, kun sä poistat kuppia, kiskoa myös sitä hiton kohdunkaulaa mukanaan...(??) ja sitä myöten ajan kanssa aiheuttaa sen laskeumankin...(?!?!)

Itelläni ei oo mitään oireita ollu kuitenkaan, ja kohtu on (kai?) paikoillansa ihan kaikkine kauloineen 😁 silti sitä mietin (sillä olen kova skitsoilee, eritoten kaikesta mahd terveyteeni liittyvästä.... Joten tossa ei mun mielestä ollu mitään naurettavaa, eikä mitään pienintäkään pilkkaamisen aihetta...!!! Ihminen ihmiselle vaan susi (eli homo homini lupus, latinaksi lausuen), ja NAISET NIISTÄ PAHIMPIA...!!!!

HÄVETKÄÄ, IDIOOTIT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi