Joko täällä on marraskuisia?
Pillerit jätetty pois tammikuusta ja eilen sitten plussasin.
Vaikka näin alussa ollaankin, olisi mukava jos löytyisi jo sielunsisaria
jakamaan alkuraskauden jännityksiä :)
Kakkonen tulossa, ensimmäinen täyttää 2v loppukeväästä.
Iloisena ja onnellisena odottaen <3
Neuvola olisi huhtikuun 2. :)
Kommentit (63)
hei vaimo 27,
naistenklinikka ja kättäri on varmaan ihan yhtä hyviä. ja molemmissa on aina välillä se "sulku" päällä eli paikat täynnä ja lähettävät jorviin... mulla ei itellä siitä kokemuksia mutta kavereilla on.
Ite olen synnyttänyt kaksi kertaa kättärillä ja voin suositella lämpimästi. Asiallista meininkiä, kivat kätilöt. Ainakin Haikaranpesässä. Mun eka synnytys oli niin pitkä (27h vesien menosta) että tuli tavattua monta kätilöä siellä... toisessa pärjäsin kahdella kätilöllä ja anestesialääkärillä ja kaikki oli tosi mukavia.
Mä olen kanssa vantaalta.
Ite olen kertonut aina läheisille melkein heti. Olen ajatellut niin, että jos jotain ikävää kävisi niin sitten olisi tukijoukot valmiina... Mutta niin, se 10 viikkoa kaiketi on raja jolloin keskenmenon riski vähenee. Monet odottaa siihen. Mulla on yksi sukulainen, joka ei kertonut kenellekään ennenkuin vauva syntyi :)
neuvolaan pitäisi mennä viikon 8 tietämillä, ainakin tällä alueella millä asun.
Onnea tosi paljon ja tsemppiä matkalle! - kaikille muillekin! ja kestämistä öklötykseen jne...
t. paakkis
vinkeistä, itsekin ajattelin kätilöopistoa, sillä sinne on helpompi sitten kiireellä päästä, kun on niin lähellä Lahdentietä.
tein tänään aamulla toisen testin, kyllä se aika selkeeltä näyttää, mutta ei ole vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva, tuleeko se yhtä vahvaksi?
Mutta aikaisemmin ei ole näyttänyt mitään, joten pakko kai se on uskoa, että se on PLUSSA!! En vaan milllään voinut uskoa silmiäni, olen niiiin onnellinen siitä. vaikka isukki yrittää pidätellä mun innostusta, niin en millään malttaisi olla kertomatta kaikille läheisille!
Taidan vielä muutaman viikon odotella, nyt on rv 5+1 ja ensimmäinen neuvolakäynti sovittu viikolle 8+2.
Kenellä on kokemusta, saako ensimmäisellä neuvolakäynnillä listan kielletyistä ruoka-aineista vai voiko noihin nettiartikkeleihin ( esim. kaksplussan sivuilla on pitkä lista kielletyistä ruoka-aineista) uskoa?
Kyllähän niistä jotakin tietää itsekin, mutta mietin, jos nettijutuista on joku olennainen osa jäänyt pois.
Onko vinkkejä nettiartikkeleista, joita kannattaa ensikertalaisen lukea?
rv 5 + 1
Hei kaikki marrasmasut!
Tein tänään aamulla testin, ja haaleaa viivaa näytti!!!
Mutta kun alkuviikosta tein ma ja ke kaksi testiä, niin ei vielä näkynyt mitään. En uskalla vielä hyppiä kattoon ilosta, mutta tosi toiveikkaana ollaan. pitää vissiin tehdä parin päivän päästä uudestaan, mutta 2 testiä näytti haaleaa viivaa, joten todella, todella toivon, että tulemme saamaan esikoisemme marraskuussa.
Emme uskalla vielä kertoa sukulaisille eikä ystäville, vaikka muutama mun kaveri tietää, että kuukautiset oli myöhässä tällä viikolla.
Mikä on teidän mielestänne se aika, kun uskaltaa jo vanhemmille sanoa, että heistä tulee ensimmäistä kertaa mummeja ja pappoja?
Mun mies sano, että 12.viikkoahan pitää ensin odottaa, ennen kuin se on varmaa, mutta mä en millään malta niin kauan odottaa!!
Kertokaa ensikertailaiselle, mikä on se riskiaika, onko se 10-12 viikkoa vai? Milloin saa / pitää mennä ensimmäiselle neuvolakäynnille?
Ajattelin soitella jo ensi viikolla neuvolaan ja kysyä, kuinka pian saa tulla sinne ensikäynnille saamaan hyviä vinkkejä vältettävistä ruoka-aineista yms. Olen kyllä aika hyvin tutustunut nettijuttuihin, mitä ruoka-aineita pitää välttää.
Esittely:
mies 31 ja vaimo 27
vantaalta
la: 13.11. ehkä???
synnytyssairaala: kätilöopisto ehkä?
Onko kokemuksia hyvistä synnytyssairaaloista, onko naistenklinikka vai kätilöopisto parempi? kertokaa omia kokemuksia?
vaimo 2007, rv 3 ehkä, haamuviiva kp 35, toivotaan vahvempaa viivaa pian! :)