Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko täällä on marraskuisia?

02.03.2009 |

Pillerit jätetty pois tammikuusta ja eilen sitten plussasin.

Vaikka näin alussa ollaankin, olisi mukava jos löytyisi jo sielunsisaria

jakamaan alkuraskauden jännityksiä :)

Kakkonen tulossa, ensimmäinen täyttää 2v loppukeväästä.

Iloisena ja onnellisena odottaen <3

Neuvola olisi huhtikuun 2. :)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessareissun saldo housuissa ruskeaa valkovuotoa, joka aina tavallisesti ennakoi menkkoja:(:(

Walpu

Vierailija
42/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän arastellen raskauden suhtee. Mulla on yksi keskenmeno takan ennen esikoista. Poika siis 9/07. ja nyt mulla ois laskettu aika 12.11. Ja nyt menossa siis 4 vk 4 pv. Tein ensimmäisen testi päivää ennen kun kuukautisten olis pitäny alkaa ja näytti tosi haaleeta viivaa. Sitten tein apteekin testi päivän myöhässä ja näytti negaa. olin ihan ulalla. No kuukautiset ei alkanu ja tein nyt sunnuntaina taas testi ja nyt tuli selvempi viiva, ei kuitenkaan yhtä selkee kuin testi viiva. Se eka testi oli sellanen joka näyttää päivä ennen kuukautisia.

Nt mulla on oireena tolkuton väsymys ja lievä ajoittainen huono-olo. Rinnat ei ole kipeät, mutta välillä aika harvoin kihelmöi jännästi nännejä. Mä nyt pelkäänkin onko liian vähän raskausoireita ja onko kaikki hyvin. Niin ja on mulla alavatsa kiepä ja samoin alaselkä. Mutta muistan et pojalta, mulla oli kans kovia alvatsakipuja.

Mä soitin tänään jo neuvolaan ja sain ajan huhtikuun alulle. Lisäks sain ajan ultraan viikolle 7+0. Se on siinä ja siinä näkyykö sydämenlyönnit, mutta jos ei vielä näy, saan uuden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa tuohon alkuraskauden ultraan yksityiselle parin viikon päästä, eli silloin ois menossa rv 7+1. Meille on ensimmäinen tulossa niin haluan mahdollisemman pian tietää, että toukka on oikeasti mukana matkassa. Mullakaan ei ihan hirveästi raskausoireita ole ollut paitsi väsymys ja rintojen aristus, satunnaisesti sitten kuukautisten tyyppisiä kipuja vatsassa.

Toivotaan ja uskotaan että kyytiläiset on mukana! =)

Tsemppiä toivottaen, Päksy

Vierailija
44/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille Merlii,Nanna, Omenainen, Uma81.

Walpu: toivotaan nyt, että on vain väärä hälytys. Mulla oli enemmän ja vähemmän vuotoa esikoisesta viikolle 15-16 asti. Ja se oli kyllä yhtä helvettiä. ja siis ihan terve poika syntyi lopulta.

Merlii: Mä muistan esikoisen ajalta, että tuli hillitön himo piimään. Kai se kroppa yritti kertoa, että lisää kalsiumia tarvitaan. Mutta se oli jotenkin huvittavaa, kun sitä piti saada. Ny ei vielä mitään mielitekoja ole.

OmeNainen: Täällä toivotaan myös alkuraskauden pikakelausta. Tässä kyllä joutuu pää koville, kun koko ajan joutuu hermoilemaan. Miksi vaan olis onnelisen tietämätön ja se ekat 12vk vaan hurahtais ohi.

Omiin kuulumisiin kuuluu onneksi nyt hyvää. Sain tänään perjantain verikokeen tulokset ja hcg oli tuplaantunut 85->170 ja progesteroni oli noussut myös itsekseen ennen kuin olin aloittanut prog.lääkitystä. Kai tämä nyt on vaan uskottava. Välillä kun mulla oireet helpottaa niin heti on kauhea huoli päällä ja vessatarkistukset on jo aivan naurettavia. Alkuraskauden ultra ja lääkärintarkistus (joka olisi suomessa eka neuvola) on perjantaina 27.3. En tajua miten pää kestää tän odotuksen sinne.

Kaikille hermoja näihin alkuviikkoihin ja onnellista odotusta.

Emu ja matkalainen 5+0

Vierailija
45/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että mitä mieltä naiset olette siitä, että laitetaanko jossakin vaiheessa pystyyn oma "Marrasmasut, marrasmammat, marrasvauvat tms" niminen oma lista marraskuisten sijaan. Ja laitettaisiin joka viikolle oma aloitus.

Sillä vaan mietin, että kohta kun viestejä alkaa ketjussa olemaan paljon niin sit ei pysy mukana jutuissa, kun pitäis kelata monta sivua. Selitin sekavasti, mutta toivottavasti saitte selvää :)

Emu

Vierailija
46/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli selkeä plussa testiin. Noin viikon ajan oli pientä tiputtelu vuotoa joka loppui viikonloppuna. Olin ajatellut testata vasta huomenna mutta en malttanut odottaan.

Nyt sitten jännätään ja odotetaan että viikot kuluisi nopeasti.

Mulla on takan keskeytynyt keskenmeno viime kesältä ja onnistunut raskaus josta syntyi poika 10/2003. Eli toista odotellaan.

Tuon keskenmenon johdosta on todella ristiriitainen olo. Ei oikein uskalla täysillä iloita asiasta. Mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Ajattelin varata omalle gynelle ajan alkuraskauden ultraan koska viimeksi mentiin viikolle 13 asti ennen kuin huomattiin keskeytynyt keskenmeno oli tapahtunut vkolla 7-8.

Turkinpippuri2008 rv 4+2

la 15.11

Vierailija
47/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaltakin varovainen kadennosto - nyt menossa 5+2 omien laskujen mukaan:). Pienta kuvotusta on mukana kuvioissa, samoin jarkyttavaa palelua. Toista odotellaan ja toivotaan ,etta kaikki menee loppuun saakka hyvin. Taustalla on km viime vuodelta joten kamalasti tassa ei viela uskalla ilosta riemuita. Mulla on eka laakari jo varattuna eli tan kuun lopulla on paikallisen kaytannon mukaisesti ensivisiitti ja sitten heti paasiaisen jalkeen ultra.

Emu76: hauska huomata, etta taalla on joku toinenkin talta mantereelta :)

-rinnah

Vierailija
48/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mustakin ois mukava meille marraskuisille oma viikottainen pino, jossa jakaa kuulumisia, tuskastella raskausoireita tai niiden puuttumisia ja taivastella kaikkea ihania ja vähemmän ihania raskausjuttuja. Onko nimiehdotuksia?

Argh, mäkin niin toivoisin, että nämä 12 ekaa viikkoa voisi hypätä yli. Tämä stressin määrä alkaa ylittää sietokyvyn :) Jos tulee yhtään isompi nipistys mahaan, olen ihan varma, että nyt se on menoa.

Adara 5+0

Vierailija
49/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin minä oon sillä kannalla että ois kiva saada semmone pino kasaan mä tässä muuten voisin tehä mutta mä en ehi ku vasta yöllä sitä tekee jos muistan ja jaksan..oisko se marrasmasut hyvä nimi?ja mitäs mieltä ootte jos tohon listan alkuun laittas kaikkien tiedot kuta kuinkin näin:

nimimerkki....ikä....monesko tulossa...synnäri......

Vierailija
50/63 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut eilen ja tänään vähän veristä vuotoa. Merkitseekö sit keskenmenoa, en vielä tiedä.

Mieli tosi maassa eikä oikein tiedä mitä ajattelisi :(

Vierailija
51/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

näyttäisi siltä, että marraskuussa saadaan taas vauva taloon.. Ei tunnu todelliselta, jännittää, pelottaa.. Mutta vaikka raskaus ei ihan varsinaisesti ole suunniteltu, niin kyllä tämäkin kolmonen on toivottu. Isot sisarukset ovat vasta 2 ja 3. Mitenkähän siitä arjesta tämmöisen porukan kanssa selviääkään! No, onhan tässä vielä aikaa tottua ajatukseen. La on kai 17 paikkeilla.

Hyvävointista alkuraskautta kaikille :)

Vierailija
52/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatka sit kanssanne marrasmasuissa. Tuli sen verran paljon kaikkea ulos tänä aamuna et oon varma et ohi on.

:(

Vierailija
53/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko, uusi kuukausi :D

Voi hurjaa, tänään on rv 4+0 ja tiedän raskaudesta jo 5. päivää :O Niin alussa vielä ja pelottaa.

-----

_kukkafiinalle_ pahoittelut!

_Walpulle_ hurjat tsempitykset! Täälläkin vähän rusehtavaa bongattu :S

Onnea uusille plussanneille :)

- Omppu ja PikkuA, rv 4+0 (Jee!)

Vierailija
54/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkafiinalle pahoittelut:( Tiedän itse niin hyvin tuon tunteen..

on: eilen vuosi jo vähän enemmän, mutta vielä ei ole niagara avautunut (varmaan nyt sitten lähtee kun näin kirjoitan). Soittelin tänään neuvolaan ja sain huomiselle lääkärille soittoajan. Toivoisin että pääsisin hcg-mittaukseen, jotta näkisi onko tuolla mitään elinkelpoista ja että mihin suuntaan hcg menee. Nyt vain seurailen tilannetta, mutta jotenkin on usko mennyt ja hirveä masis päällä:(

Emu: mullakin vuosi eka raskaus samoille viikoille kuin sulla, joten kyllä tämä tavallaan on tuttua. Silloin vain vuotoa oli vähemmän ja samalla oli raskausoireita, joita nyt ei siis ole lainkaan..

Walpu

Vierailija
55/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt se näytti niin selkeää plussaa, että mieskin uskoi että raskaana ollaan.

Kukkafiinalle jaksamisia... :( kurja juttu kerta kaikkiaan

Ja Valpulle ja Emulle tsemppiä ja koittakaa olla hermoilematta, vaikka uskon, että se on vaikeaa. Päivä päivältä kuitenkin pidemmällä ollaan.

Mullakaan ei ole raskauoireita oikein mitään, paitsi mahankivistys. Niin ja terästynyt hajuaisti, joka oli viime raskaudessakin ja on aika huvittava ominaisuus. :)

Kerroin tänään ystävälleni raskaudesta, joka tiesi, että aion testailla. Muuten en sitten tiedäkään kenelle kerrotaan ja milloin.

Meillä on muutto edessä tässä kuussa ja haluaisin saada sen tehtyä nyt kun vielä on olo hyvä. Uskoisin, että jos kaikki menee niinkuin pitää, parin viikon päästä alkaa oksentaminen. :/

Noniin, nyt jatkan opiskeluja, pakko ainakin yrittää olla tehokas.

Hyvää viikonjatkoa kaikille

toivottaa Nanna ja pieni rv 4+jotain

Vierailija
56/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkafiinalle pahoittelut ja voimia.

Walpullekin paljon voimia ja uskoa. Toivon kovin, että kaikki on hyvin.

Joku työtoveri sanoi vähän aikaa sitten, että vuodet vierivät niin nopeasti, ettei perässä meinaa pysyä. Joo-o miksi sitten nämä päivät tuntuvat menevän niiiiin hitaasti.

Mulle on tullut rintojen kivistelyn lisäksi etomisfiilis joka alkaa iltapäivällä ja kestää iltaan. Aika pientä vielä verrattuna esikoisen odotusaikana olleeseen koko päivän kestäneeseen krapulafiilikseen (pahaolo, päänsärky, vapina)

Tänään olin aamujumpassa, jossa piti maata vatsallaan kovalla lattialla. Voi saakeli miten tissit sattuivat. Taisi suustani livetä joku kirosanakin siinä maatessa, vaikka samalla hymyilytti ja tuntui ihanalta.

Joku reipas oli perustanut meille oman pinonkin. Täytyy varmaan sinne kirjoitella seuraavaksi. Fiilistelin nyt kuitenkin vielä tänne jatkoon, kun luin tekstejänne.

Lumisin terveisin

Aippu ja papu 5+5

Vierailija
57/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi toiveikas liittymässä joukkoon mukaan.

Ensin testasin negan pari päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää, ja eilen testiin ilmestyi haalea viiva :) Olo on vielä aika epätodellinen, eikä oireitakaan juuri ole satunnaisen huonovointisuuden ja pienten vihlaisujen lisäksi. Takana on myos yksi alkuraskauden keskenmeno (RV 6) joten kovasti jännittää miten tässä käy.

Tarrasukkia kaikille mukaan matkaan!!

Luna, RV 4+5

Vierailija
58/63 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita ei vieläkään ole oikeestaan muuta kuin se et mahaa kivistää ja olen aivan älyttömän väsynyt. Voisin vain nukkua. Ja välillä on tosi lievää pahaa oloa. Yritin kysellä tuolla vähän oireista, muttei kukaan vastannu. Joten kysyn teiltäkin, et onko kaikilla rinnat kipeenä? Mulla kun rinnoissa ei ole tuntemuksia ja välillä pelottaa tosi paljon. Toivon niin et kaikki menee hyvin.

Mutta nyt mentävä kun poika huutaa vieressä.

uma81 4+5

Vierailija
59/63 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustamisesta.

Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa.. En vaan tiennyt mitä tuleman pitää ja että olisi tällaista.

Mutta ei muuta kun eteenpäin ja muita ajatuksia. Kohta on kevät ;)

Kaikkea hyvää teille raskauteen..ja muistakaa iloita joka hetkestä!!

Vierailija
60/63 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille marrasmasuille!

Täällä yhden pojan (05/07)äiti Kymenlaaksosta. Takana on yksi km vuonna 2004, rv 8. Joten tuttua on tuo vessassa ravaaminen ja joka kerta pitää tihrustaa jäikö vessapaperiin mitään punaista... :(

Kiertoni on toooosi epäsäännöllinen 26-42 päivää, raskaustestin tein kp38 ja kyllä siihen viiva ilmestyi, melko himmeä vielä. Raskauviikkoja olis nyt tasan 5 ja LA ehkäpä 14.11. (laskettu 33 päivän kierron mukaan) Tosin se muuttuu varmaan vielä paljon, kun toi kierto on niin epäsäännöllinen.

Oireita ei paljon ole, massua vähän kivistää ja "juilii" välillä ja pissattaa. Miehen veljen perheessä on vastasyntynyt, jota huomenna pääsee ihailemaan, saa nähdä tuleeko tippa linssiin ;) Viime raskaudesta muistan sen miten helposti kaikki itketti. Vollotin täysiä kun Kristian Meurman lauloi Lapin kesän Idolsissa, se oli niin kaunista ja minulla tuli ikävä Lappiin :x