Joko täällä on marraskuisia?
Pillerit jätetty pois tammikuusta ja eilen sitten plussasin.
Vaikka näin alussa ollaankin, olisi mukava jos löytyisi jo sielunsisaria
jakamaan alkuraskauden jännityksiä :)
Kakkonen tulossa, ensimmäinen täyttää 2v loppukeväästä.
Iloisena ja onnellisena odottaen <3
Neuvola olisi huhtikuun 2. :)
Kommentit (63)
Heippa vaan kaikille!
Enpä olis ihan heti uskonut täällä odotuspuolella olevani, täällä sitä kuitenkin sitten ollaan :)
Mulla siis ihan pikkisen epäselvää kuulunko tänne vai lokakuisiin mutta oma veikkaus on että tänne. Mulla siis edelliset menkat tammikuun puolivälin paikkeilla ja about 4 negaa tuli testailtua sitten helmikuun puolen välin paikkeilla. Noo, menin sitten lääkäriin valittelemaan pitkittyneistä pms oireista ja pitkästä kierrosta ylipäätään, ja sitten labrassa katsottiin keltarauhashormonia jonka lääkäri epäili olevan alhainen. Samalla sitten varmistettiin raskaus ja kas kummaa, se oli kuin olikin positiivinen
Terkkari ja lääkäri ajan sain viikolle 12, siellä sitten selviää minkä kokonen nappula mahassa onkaan. Jännää on tämä touhu :)
Iloista odotusta kaikille,
Tervis rv jotakin ?:|
Emma! Olen tosi pahoillani! Tsemppiä uuteen yritykseen!
Täällä on edelleen aika epätodelliset fiilikset. On pitänyt soittaa neuvolaan joka päivä tällä viikolla, mutta töissä on ollut hulinaa ja varmaan sit kotona myös, kun en ole muistanut yhtenäkään päivänä! Soittoaika on kyl vaan tunnin päivittäin, jotenkin vaikeaa tällaiselle lahopäälle muistaa tuota. Kännykkäkään ei auta kun en voi sitä työpaikalla kantaa mukana... siihen olis kätevä laittaa muistutus...
Muutamille ihmisille olen kertonut asiasta, äidille, anopille ja parille ystävälle. Minä olen kanssa niitä ihmisiä että on pakko kerätä ympärille turvaverkkoa iloihin ja suruihin. Eipä ole nuo aiemmatkaan raskaudet kovin kauan salaisuutena pysyneet. ;) Mies sanoi että mun maha on turvonnut heti tosi paljon, varmaan onkin. Niin kai sit ihmiset tulee huomaamaankin aika pian. Muistan kyllä viime kerrasta että maha pullahti ihan uskomattoman pian esille. Esikoisella ei niin käynyt, sai piilotella vähän pidempään.
Väsyttää, paleltaa, heikottaa. Ja nyt tuli rinnatkin eilen kipeeksi. Kuvottaa tasaseen tahtiin n. tunnin välein, mutta en oksenna. Näin oli edellisilläkin kerroilla. Vettä juon kuin kameli, se auttaa jonkin verran.
Tämmöistä, mukavat viikonloput vaan kaikille.
T. Paakkis
Toivottavasti ensi kerta toden sanoo!
Itselläni pahemmat jomotukset yms. katosi kun aloin jumppaamaan ja hikilenkkeilemään:) Taisi kroppa kaivata lisää aktiviteettia?
Epäilen oloani, sillä en vielä pahemmin tunne mitään, peläten hieman paria seuraavaa viikkoa, jolloin väsymys voi todella alkaa... toivotaan että ei.
Kaksi tyttöä pitää kyllä äidin kiireisenä, joten ehkä en kerkeä tuntemaan oloa, sillä iltaisin kun käyn sohvalle makaamaan saattaa tulla sellaista huimausoloa, mutta sekin menee ohi vähän ajan kuluttua.
Olisi jo pääsiäinen niin sitten me uskalletaan julkaista tietomme kaikille :)
Olemme konservatiivisia ja odotamme 12 vkolle asti!
Neuvolaan en ole vielä kehdannut soittaa, siellä kun on niin kova kiire kokoajan ja tädit saikulla vuoron perään, niin tuntuu että on vaivaksi vaan... ultra ajan haluaisin kyllä jo ennen tuota pääsiäistä, onnistuisikohan? Voidaanko rakenneultraa tehdä ennen vkoa 12?
Ihanaa kun on viikonloppu! Hauskaa sellaista kaikille!!!!
Tänään oli aivan uskomattoman vaikea päästä sängystä ylös
kun piti töihin lähteä.. ja kun töistä pääsi niin ei kyennyt muuta kun
raahautumaan sängynpohjalle miehen kainaloon.
Tuli nukuttua melkein 2h päikkärit ja silti tuntuu että väsyttää vaan.
Ylenpalttinen väsymys on siis saapunut tänne,
en muistanutkaan kuinka väsynyt olo voi olla.
Kävin eilen katsomassa perheellemme uutta kotia (nykyinen kun on pieni kaksio)
ja huomenna pitäisi tehdä päätöksiä sitten sen suhteen..
Asunto oli aivan mieletön!
Ja toivonkin että saataisiin siitä uusi koti meidän perheelle.
Muutto tapahtuisi kuitenkin jo niinkin pikaisesti kuin
tämän kuun lopussa.. joten aika kovalla tahdilla siis pitäisi
asioita tehdä.
YTY: Mielestäni rakenneultra voidaan tehdä vasta rv 12,
mutta ultraaminen ja sikiön tarkastelu on kyllä mahdollista rv6 jälkeen..
Jolloin pystytään katsomaan että sikiö on oikeassa paikassa jne.
Mukavaa loppuviikonloppua kaikille!
ja reissussa tein plussa testin (menkat n. 4 päivää myöhässä).. Ja tänään vielä toisen(mankat viikon myöhässä), että kyllä se varmaan on uskottava että nyt tärppäs :D (oli siis 7 yk)
on kyllä vielä niin epätodellinen olo ettei vielä osaa ajatella asiaa suuntaan eikä toiseen. Oireita oli ennen plussausta mm. metallinmakua ajoittain ja myös menkkakipuja ja selkäkipuja silloin tällöin. Tissit oli myös tosi turvoksissa.
Lämmöt on mulla ollu oviksen jälkeen yleensä 36.4 mutta tässä kierrossa nousivat 36.6:teen noin viikko ovulaatiosta :D
Et nyt ei auta muuta ku toivoo että kaikki menee hyvin. Ja täytyy sanoo, että tän uutisen jälkeen on vähän väliä käynyt kurkkaamassa, että oliko siinä testissä todella kaksi viivaa!! Ja varmuuden vuoksi pitää kattoo molemmista testeistä :D Pikkuhiljaa alkaa mennä jakeluun, siksi minä tännekin tulin :)
Suhmura rv 5+0 (luulisin niin... jonkun laskurin mukaan hieman enemmän)
Hei kaikille!
Täällä on vallinnut epäilyttävä olotila. Kaikki muut oireet voisivat mennä alkavien menkkojen piikkiin, mutta merisairas olo autoa ajaessa on tuttu vain aikaisemmista alkuraskauksista. Tänään tein kolmannen testin ja viiva jatkoi tummumistaan. Ihan haalean vaalea vielä, mutta kyllä se ON :) Mieskin sen näkee :D
Ihan ihan alussa ollaan, laskurista sain la:ksi 17.11. Toivottavasti sinne asti pieni masukyytiläinen jaksaa, isoksi ja vahvaksi! Pikkusisarukseksi 4-vuotiaalle pojalle ja 2-vuotiaalle tytölle <3
_YTY_
Np-ultran ajankohta vaihtelee paikkakunnittain. Jossain tehdään jo rv 10.
_Emma_
Pahoittelut! Olen lukenut tätä pinoa taustalta. Onnea uuteen yritykseen!
- 0meNainen ja PikkuA, rv 3+5 (voi mahdoton!)
Onnea kaikille plussanneille! Meitä alkaakin olla jo ihan mukavasti. Muistakaahan käydä esittäytymässä marraskuisten esittelypinossa.
Sussu89, mekin ollaan muuttamassa ja kotia etsimässä, kunhan saisi tuon miehen hoputettua pankkiin. Muutatteko millaiseen asuntoon? Me ei varmaankaan koviin isoon voida muuttaa, kun ei tuota rahaa meillä puussa kasva ja mies on ylivarovainen tällaisten asioiden suhteen. Ihan hyvä, että onkin tällaisina aikoina.
Väsymys on täälläkin tullut voimalla. Eilen en meinannut pojalle jaksaa iltasatua lukea loppuun, kun lukeminen kävi yli voimien. Menin vielä viikko sitten liittymään jäseneksi kuntokeskukseen, joten siellä pitäs jaksaa käydä. Kunhan salille asti jaksaa raahautua, niin sit yleensä piristyy, mutta mihinkään spinningiin en jaksa kyllä osallistua. Ehkä sitten kun väsymys helpottaa.
Adara 4+6
Adara, vuokra-asuntoon olisi tarkoitus.. ei vielä omasta ole varaa haaveilla.
Jos tuo asunto saadaan niin se on 5h+k+s+p, vuokra on sama kuin
kolmiosta.. joten todellakin haluan tuon kämpän!!
Mukavaa että joukkomme jatkaa kasvamistaan,
toivotaan kaikille oikein paljon tarrasukkia matkaan mukaan,
että saadaan kukin omat marrasnyytit kainaloon!
Täällä on hieman kummastuttanut tuo masu..
Se nimittäin pullottaa jo niin että osa kavereista on arvannut
pienokaisen tulosta!
Osa tietenkin on turvotusta..mutta kuitenkin..
Siksi olenkin ruvennut miettimään että olenkohan pidemmällä
kuin arvelen.. minipillereitä kun söin ja niiden lopettamisen jälkeen
oli yhdet menkat..
Tosin mulla näkyi ensimmäisestäkin masu jo tosi ajoissa
ja liikkeetkin tuntu ja näky mahan päältä JO rv15
Tiedä sitten.. huhtikuun 2. asia varmaan selkeytyy edes hitusen.
Sussu rv 5+2(??!)
Sussu89, jos sulla on siella massussa kaksoset, silloinhan vatsa alkaa aikasemmin tulla esiin :) Tuo teidän kämppä kuulostaa tosi hyvältä. Miekin oon pohtinut, et voisin mieluummin vuokralle mennä kuin ostaa omaa, mutta mies haluaa taas sen oman eli oma hommataan, kun sopiva löytyy.
Nyt näin pikasesti, kun täystuhomme on taas vauhdissa...
Adara 4+5
Plussasin viime viikolla. Nyt tullut kyllä joka päivä pientä vaaleaa vuotoa. joten odottelen mites käy.
Muuten todella sekavat tunteet.
Kävinkin juuri tuossa esittelypinossa täyttelemässä tietoja. Meillä on ennestään tytöt -04 ja -05 ja nyt ilmoitti kolmas kaveri tulostaan. Ei kyllä oltu erikseen kutsuttu kylään, mutta saa toki tulla jos niin kovat halut on!
Olen käynyt täällä palstalla kurkkimassa että pääsee taas tunnelmaan mukaan
;-) Tuntuu että kaikki "vauva-asiat" on unohtuneet, raskauskrempat vaipuneet unholaan ja tavarat jaettu pois. Väsyttää ja viluttaa kamalasti. Ja närästää! Miten voi närästää jo nyt?
Ei olla vielä kerrottu kun yhdelle ystäväperheelle. Ja mies kertoi naapurille hiihtoladulla, hohhoijaa, olisi nyt perheelle voitu kertoa ensin :p Pitäisi varmaan saada kerrottua lapsille, niin hoitasivat sen tiedotuksen sitten eteenpäin. Tytöt on jo aikoja sitten tilanneet vauvan perheeseen, että ei uutisen kovana shokkina pitäisi tulla, mutta vähän aikaa vielä haluaisin odottaa.
Hmm, mitenkäs ne viikot taas laskettiinkaan...
misujamasu rv 5+2 - luulen
jolla on ikää 26v ja lapsia löytyy kotoa jo 4 ja he ovat syntyneet 4.12.2004,28.12.2005,10.01.2007 ja 25.03.2008 elikkä tämä tulokas ois viides jos vaan kaikki menee loppuun asti hyvin.
Oireina löytyy pahoinvointia aamusta iltaan sekä vilu/kuuma on vuorotellen mutta iltaa kohden tulee aina tosi kylmä ja silloin on pakko vetästä vähän enemmän vaatetta päälle.
Adara; sitä tässä on itsekin tultu mietittyä aika paljon kun
oviksen (jolloin luulen sen tapahtuneen) olin aivan järkyttävän kipeä
ja jäi hieman sellainen olo että olisi lähtenyt kaksi munasolua matkaan
yhden sijasta..
Tästä mainitsin miehellenikin, joka otti sen täysin shokkina vastaan
ja kieltäytyy edes ajattelemasta moista :'D
Olisihan se itsellekin aikamoinen shokki jos sieltä kaksi tupsahtaisi
samalla.. :D
Mutta tosiaan, semmoista olen tässä hieman uumoillut..
jännityksellä neuvolaa odottaen ;)
Emma: Jos olet vielä linjoilla, Olen todella pahoillani keskenmenosta. voimia ja jaksamista tulevaisuuteen. Halit.
Suhmura: Onnea mukavasta matkatuliaisesta. Mä olen tehnyt jo 6 testiä kotona + nuo gyneni tekemät ja tuntuu, etten usko tätä vieläkään.
Sussu: Täällä myös yksi jolla maha pullottaa. Molemmista lapsistani on tullut maha todella aikaisin ja äitiysvaatteet on olleet ainoa vaihtoehto esikoisesta 10 viikolta ja nuorimmaisesta viikosta 8 lähtien. Mä olen tällainen, että maha kasvaa alusta tuonne 25 viikolle ihan hillittömästi ja kaikki luulevat mun kohta synnyttävän, mutta sit tulee monen viikon hiljainen vaihe, kasvaa kyllä, mutta niin että monet toteavat, että sun maha ei kasvaa enää ollenkaan. Niinpä just.
Kukkafiina ja misujamasu: Tervetuloa. Luulen, että tässä on monella vielä aika sekavat tunteet. Itsellä ainakin on. Jos olis jotenkin megaluokan oksetus ja kaameat oireet, osaisi jotenkin olla rauhallisemmalla mielellä. Mutta on tavallaan aika "normaali" olo. Ainakin aamupäivät. Mä muuten olen myös unohtanut jotenkin ihan tyystin nämä "raskaus-ja vauva-asiat". Piti ihan googlettaa, että mitäs ruokia/aineita ei saanutkaan syödä/juoda.
Omanapa: On jännittyneellä ja pelokkaalla mielellä. Keskiviikon hcg oli "vain" 85. Gyneni mielestä luku on ihan hyvä eikä mitään huolen aihetta pitäisi olla. Lisäksi katsottiin progesteroniarvot, joka oli 15.7. On normaali alkuraskaudessa jos on yli 10, mutta haluaisivat sen olevan 20, joten siihen otettiin progesteronivalmiste tueksi. Näin mulla oli esikoista odottaessakin. Otettiin perjantaina uusintaverikoe, jossa hcg pitäsi olla siis tuplaantunut, jotta olisi normaali raskaudenkehitys menossa. Saan tuon tuloksen vasta maanantaina. Välillä on oireita tai väsymys on jokapäiväistä, mutta oireet on paljon lievemmät kuin ekassa raskaudessani. Nuorimmaisen raskausajasta en juurikaan muista mitään (esikoinen oli silloin 6kk), joten oli vähän muuta ajateltavaa ekan vauvan kanssa silloin. Mutta oireet ei tässä nuorimmaisen raskaudessa olleet niin voimakkaat kuin ekassa. Tiedän tosin, että mun ovis oli myöhään, joten sitä myöden on myös hedelmöittyminen ja kiinnittyminenkin tapahtuneet myöhemmin kuin mun kierronpäivät antaa olettaa. Pelottaa vaan aika kauheasti.
p.s. Miksi plussa ei voi vaan olla plussa....Miksi täytyy olla jotenkin ehkä plussa tai ehkä ei tai....plääh, ärsyttää. Jos vaan luottais pissatestiin, niin sitä olis vaan onnellisesti raskaana, mutta kun ei.
No, onneksi huomenna on maanantai ja saan ne perjantain verikoetulokset. Tulen sit taas kertomaan.
Emu ja ehkä pieni matkalainen mukana 4-5vk
Ilmoittaudun siis mukaan. LA on ilmeisesti 2.11 ja toistani odottelen, esikoinen on -07 syntynyt.
Vointi on hyvä aina silloin kun on jotain tekemistä (töissä), mutta kotona väsymys ja kuvotus ottaa yliotteen. MItään ruokaa ei tekisi mieli, paitsi jugurttia, kermaviiliä ja rahkaa... Ja maustettuja vichyvesiä.
Hormonitoiminta otti aikamoisen yliotteen musta edellisenkin raskauden aikana, ja olen taas satunnaisesti valvonut öitä. Toivon, ettei se mene pahaksi, kuten edellisellä kerralla, jolloin lopulta jäin saikulle sen takia.
Muuten kaikki hyvin, en ole paljoa ehtinyt raskauteen keskittyä, ehkä tätä palstaa seuraillessa paremmin...
ilmoittautuu
Olen nyt tehnyt kaksi haaleaa plussatestiä ja menkat ovat viikon myöhässä, joten varovaisesti ilmottaudun mukaan. :) Aion tosin tehdä vielä yhden testin huomisaamuna, miehen takia, koska on niin epäuskoinen. Laskettu aika olisi 11.11
Mulla on 3/06 syntynyt poika eli toista odotellaan. Mitään suurempia raskausoireita ei ole, alavatsaan koskee niin kuin edellisessä raskaudessakin. Viimeksi pahoinvointi alkoi viikolla 7 eli sitä odotellessa...
Ei olla vielä puhuttu raskaudesta muille, kai se tuntuu itsellekin vielä niin uskomattomalle. Ja täytyy nyt tehdä vielä se kolmas testi. Mutta jotenkin vaan tiedän, että nyt se on menoa. :)
mukavaa alkanutta viikkoa
Nanna ja pieni rv5
p.s. laitoin tämän viestin vahingossa ensin tuonne odotuskeskustelualueelle, vaatii hieman opettelua tämä kirjoittelu :D
... alkuraskauden hurauttaa pikakelauksella? Tämä on niin... No, tiedätte :D Toivon ja pelkojen vuoristorataa. Niin hirmuisesti ollaan toivottu tätä pientä. Voi kunpa kaikki menisi hyvin!
Päivät mataa - raskauden osalta, muuten puuhaa riittää. Jos vaan tämä kamala ihanuus jatkuu, aiotaan alkuraskauden ultraan. Sen jälkeen voisi harkita kertomista lähimmille. Lapsille ei vielä hiiskuta, koska sen jälkeen uutinen ei pysyisi salassa keneltäkään :D
- Omppu, rv 3+6
Tänään olen soittanut neuvolaan ja ilmoittanut tulevani taas raskauslistoille, oli täti iloinen ja minustakin alkoi tuntua jo, että olen raskaana! Ajan sain myös ekaan ultraan joka on 11+0, ehdotin itse et 10+2, mutta ei suostuttu kun päivät voi heittää ja sitten pitäisi mennä uudestaan myöhemmin... toisaalta ei se ois mua haitannut, mutta Jorvissa ei varmaan "turhaan" halluta ultrata.
Nykyään on kuulemma Espoossa varhaistettu tätä ekaa ultraa, tehdään jo vkoilla 10-12, eli todellisuudessa 11-12.
Vain reilu kuukausi enää, miten sais ajan kulumaan? Niin no,, opiskelu vois olla yks hyvä vaihtoehto, mutta kun ei mitenkään malta pysyä aiheessa :D
Raikasta talvipäivää kaikille! Taidan lähteä lenkille...
Ja tervetuloa kaikki uudet mukaan!
Lueskelin muiden juttuja ja ihan samanlaisia ajatuksia löytyy täältäkin. Koko ajan hermoilen, että jatkuuko raskaus vai ei. Olisi NIIN mukavaa vain olla onnellinen plussasta, mutta eihän sitä voi mitään itselleen eikä omille mietteille. Itse kyttään jokaista vessareissua (käyn vielä ehkä varmuuden vuoksi normaalia tiheämpään) ja jokaisella kerralla vilkaisen ensin kauhulla housuihin ja sitten vessapaperiin. On sen verran selkäytimessä ne vanhat vuotamiset..Välillä olen ihan varma, että ei tästä tule mitään, varsinkaan kun raskausoireita ei juuri ole ja välillä taas koitan luottaa, että miksei mullakin jos muillakin. En ymmärrä, että miten selviän vielä pari viikkoa eteenpäin! Neuvolaan en ole vielä soitellut, enkä varmaan pariin viikkoon soitakaan. Haluan ensin käydä alkuraskauden ultrassa varmistamassa kyytiläisen. Mullahan on se tilanne, että edellinen raskaus oli kohdun ulkoinen ja siksipä lääkärit suosittelivat tuota alkuraskauden ultraa..Kuinka moni aikoo ultrassa käydä tai on sen jo varannut ja mille viikoille?
Tällaisin epävarmoin ajatuksin Walpu rv 4+5
Lueskeltuani ihania viestejänne, uskaultauduin itsekin mukaan. Pahoitteluni Emmalle, voimia ja onnea uuteen yritykseen.
Kakkosta täälläkin odotellaan rv 5+1 ja la 4.11. Esikoinen on jo ehtinyt täyttää viisi vuotta, joten ikäeroa lapsille tulee aika paljon. Hän on kyllä kovasti jo puhunut ja toivonut pikkusiskoa mutta velikin kuulemma käy. Emme ole hänelle vielä asiasta puhuneet, vaikka kovasti mieli tekisikin. Maltetaan nyt vielä hetki.
Minulla samanlaisia oireita kuin teilläkin; viluttaa, väsyttää ja alaselkä on kipeä.
Aurinkoista päivää ja viikonloppua kaikille