Olipa tökerö pph :(
Vein äsken lapseni hoitoon. Ajattelemattomuuttani sanoin, että mukavaa kun lapsi nykyään hoidossa. Kerrankin saan sairastaa rauhassa. Viikonlopun olen ollut kuumeessa ja olen vielä vähän kipeä. Pph sanoi olleensa itsekkin kipeä viikonlopun ja vieläkin on kuulemma etova ja heikko olo. Lisäsi vielä, että sairaslomaa ei tänään pidä koska lapset joutuisivat varahoitoon. Jaksaa hoitaa heitä tänään kun jättää ulkoilut väliin. Minulle tuli ihme fiilis. Olen kuitenkin sairas, enkä jaksanut kommentoida asiaa. Rivien välistä luin kuitenkin näin, oletpa kumma äiti kun et pidä lasta kotona.
Kommentit (43)
Jos pph on sairas, niin hakekoon saikkua ja lapset varahoitoon. Jos ei hae saikkua, niin kärsiköön, ei se ap:n vika ole.
Jos lapsi on terve, niin sen paikka on hoidossa, eikä kotona sairaan äitinsä seuralaisena.
Ja jos äiti on sairas, niin hän saa sairastaa kotona, kuten kaikki muutkin ihmiset, ja viedä terveen lapsensa hoitoon.
Mikä tässä on ihmeellistä?
Tämäkin ketju osoittaa pph-systeemin heikkouden. Siis kunnissa, jossa sitä ei ole osattu organisoida järkevästi.
helpompi olla sairaana töissä kun ruveta järjestelemään varahoitoja, jos ei ne ole kunnan puolesta kunnolla järjestetty. Soittelepa nyt sunnuntaina lapsille varahoidot ja sitten vanhemmille, kipeänä sitä ei jaksa ruveta.
Ei kai se pph äitiä syyllistänyt, totesi vain tilanteen.
Ja edelleen: olisiko ap vienyt lapsensa varahoitajalle (joskus epidemia-aikoina kuusikin lasta hoidossa) vai pitänyt kotona, jos oma hoitaja olisi ollut sairaslomalla?
Olisi ap vaan onnellinen, että pph oli töissä niin saa sairastaa vapaasti.