.o0O HELMITAAPEROT 08 O0o. Eka taaperoketju!
Sainkos minä nyt kunnian aloittaa meidän taapero-palstailun... =)
Enpä nyt ehdi kirjoittelemaan, mutta pikakuulumisina; meillä vietettiin eilen synttäreitä, varsinainen syntymäpäivä oli 26. pv. Viola konttaa jo hienosti, tosin ihan omalla ainutlaatuisella tekniikallaan, jossa toinen jalka kävelee ja loput kropasta konttaa... =) Syömälakossa ollaan ja ruokaa menee ihan uskomattoman vähän, mutta ihan keskikäyrillä kasvaa. 1v-mitat olivat 9810g ja 76,2cm.
Tervetuloa tänne taaperot-palstalle, kaikki helmet!
täysikuu ja Viola 1vuotta ja 2 päivää
Kommentit (33)
Meillä kans on viikonloppuna juhlittu synttäreitä ja lauantai ja sunnuntai meni kyllä täysin siihen. Samaan syssyyn kun tosiaan juhlittiin keskimmäisenkin synttärit niin vieraita sitten riitti ja niitä tulikin enempi kuin olin kuvitellut. No, onneksi tarjottavat riitti ja mummot riensi apuun leipomaan sillä itse olin vielä kipeä perjantaina :/
Neuvola on ensi viikolla joten 1v. mitat ihan hakusessa?? Syö nykyään onneksi taas paremmin ja syö purkkiruokaa sekä minun tekemää ruokaa. Silloin yleensä saa purkin kun on voimakkaammin maustettu mutta niitäkin annan maistaa jo. Puuro maistuu myös taas ja huomaa tuossa tuon yöuniin vaikutuksen. Eli kun puuron syö illalla niin nukkuu melkein putkeen sinne aamuun. Tänä aamuna herättiin ekan kerran vasta seitsämältä ja se on meillä ihme!! Jatkuisippa näin!! Itelläkin nyt on sitten virtaa vaikka muille jakaa ;)
Ai niin, päivähoitoa meillä ei vielä ole aloitettu ja täällä onkin miettiminen, että mitäs teen jatkossa. Todennäköisesti syksyllä alkaa päiväkotielämä..
(FB:stä muuten.. muutama hääotos löytyy sieltä minun profiilin alta :))
Vimpula ja Veikka
Olikin niin pitkä aika kun viimeksi oon kirjotellut että sain aikani hakata eri vaihtoehtoja salasanasta. Ja onnistuihan se.
No meillä eilen sitten Tilda oppi kävelemään, ihanaa.. Jännä miten siihen tarvitaan vaan se yks klik ja sitten mennään. Tukea vasten on kävelty varmaan melkein kolme kuukautta ..? Tilda kävi 1-v neuvolassa ja mitat olivat 76 cm ja 10 kg ja risat. Pitkän mössölakon jälken Tilda on ruvennut taas syömään ja ihan samaa ruokaa meidän muiden kanssa. Suurta herkkua ovat makaroonilaatikko ja kanakastike ja kaupan ruuista pinaattiletut ja tonnikalaperunasoselaatikko. Nakkejakin olen joskus antanut maistaa ja vauhdilla katoavat. Näkyy muuten jo neidin poskissa että on ruoka alkanut maistua...
Nukkuminen on vieläkin iso ongelma, onhan ne heräilyt hiukan vähentyneet, mutta kun ei ole vuoteen nukkunut yhtään kokonaista yötä ja pari kuukautta loppuraskaudestakin meni valvoessa niin välillä päivät tuntuu vähän ylivoimasilta.
Puhuminen. Omaa kieltään solkkaa varsin paljon ja joskus on sanonut äiti. Että siihen se on sitten jäänytkin. Sanoja odotellessa..
Tämmöstä meille kuuluu. Nyt on ensimmäistä kertaa tytöt yhdessä hoitoparkissa tässä lähellä ja oonkin istunut puhelin vieressä osaamatta tehdä yhtään mitään.. Tilda oli niin itkuinen aamulla, että vähän hirvitti jättää sinne. Mutta, joko tädit on tosi sitkeitä, tai sitten siellä on kaikki hyvin kun sanoin että soittavat vaan heti jos tuntuu ettei siitä mitään tule.
Nojanda ja Tilda ( 1-v ja 3 vkoa) Kuva on synttäreiltä :)
ps. Vimpula: Kyllä oot ollut upeen näkönen morsian!!!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d2ece761-0707-11de-af6d-…!
Täysikuu, meidän esikoinen konttasi aikoinaan samalla tekniikalla kuin Viola.
Nojada: Ihana kuva!
Täälläkin tuli 1 v. täyteen, mutta synttärit piti perua vatsataudin vuoksi. Ollaankin sairastettu tänä talvena ihan urakalla. Ei onneksi mitään hurjan vakavaa, mutta flunssia ja oksennustauteja vuoronperään. Josko nyt riittäisi vähäksi aikaa, kun tästä tämänhetkisestä räkätaudistaan selviävät...
Leo kävelee ja jo melkein juokseekin kovaa kyytiä. Kiipeilee kanssa innokkaasti. Kirjoja on nyt alkanut selailla ja palikat kiinnostaa. Torneja ei vielä juuri rakentele, mutta laittelee legoja ym. laatikkoon jne... Sanoja ei edelleenkään tule kuin äiti ja pari muuta.
Syömiset on ehkä vähän heikoissa kantimissa, mutta kyllä nyt päivän jokaisella aterialla jotain uppoaa. Ei silti puhettakaan, että voisi siirtyä vielä aikoihin syömään samaa ruokaa muiden kanssa. Ei allergioidenkaan vuoksi... Parhaiten uppoaa esim. lihapullat sormiruokana ja sit vaikka bataattimuusi lusikalla syötettynä. Soijakorvike on käytössä ja sitä juo ruokailujen yhteydessä nokkamukista/tavallisesta mukista ja sit pari kolme kertaa päivässä tuttipullosta. Meillä on neuvola vasta reilun viikon päästä, joten mittoja en tiedä, mutta liian hoikalta näyttää poju minun silmääni. Veikkaan, että pituutta alkaa olla 80 cm ja painoa on ehkä just ja just 10 kg. Vatsataudit ovat huonon syömisen lisäksi tuota painoa verottaneet...
Yöt on välillä edelleen levottomia, mutta imetyksen ja yöpullojen lopetus rauhoittivat tilannetta vähän. Usein Leo jo nukkuu heräämättä klo 20-06, mutta on niitä repaleisiakin öitä vielä. Aamut on törkeän aikaisia, ennen kuutta herää poju lähes aina. Sama homma oli kyllä esikoisella aikoinaan, ja vielä nelivuotiaanakin nukkuu vain harvoin yli seitsemään. Leo tarvii vielä kahdet päiväunet, jotka nukkuu n. klo 9-10.30 ja 13.30-15.
Eipä meille muuten ihmeempiä. Välillä mulla nousee savu korvista, kun noiden kahden vilpertin kanssa täällä kotona pyörin. Omaa aikaa on liian vähän. Onneksi esikoinen on 3 pv/vko perhepäivähoidossa. Ihanahan noiden kanssa on touhuilla, mutta ehkä juuri tällä hetkellä olen vähän leipääntynyt. Syksyyn saakka olisi kuitenkin tarkoitus vielä kotosalla olla.
Mukavaa kevään odotusta kaikille!
Lumileopardi + Leo
oli ihan mielettömän mukava ja pätevä nainen, Violallakin oli tosi hauskaa siellä! Eipä siellä kummempia, näytti miten kannattaa opastaa Violaa nousemaan ylös, konttaamaan "oikein" ja kehoitti harjoittelemaan seisomista, niin että varmasti varaa molemmille jaloille. *Lumileopardi* , siirtyikö teidän esikoinen konttausasentoon vai lähtikö tuosta asennosta suoraan kävelemään? Fyssari oli siitä "huolissaan", että jos eteneminen jatkuu tuolla tekniikalla kauan, toinen jalka ei vahvistu tarpeeksi. Viola ei nytkään varaa molemmille jaloille tasaisesti.
Eipä fyssari mistään ollut huolissaan, voi olla, että Viola on vain tuollainen, tai sitten voi olla jotain lievää aistiherkkyyttä. (meillä myös syöminen ollut aina vaikeaa ja Viola on aika herkkä uusille asioille.) Mutta mitään fysioterapiaa ei tarvita, toukokuussa käydään esittelemässä edistyminen. Tosi hyvä mieli jäi koko reissusta!
Mua alkaa kans vähän kyllästyttää tämä kotona oleminen, nuo muutamat työvuorot piristävät kummasti (vaikka raskaita ovatkin), kun maailma vähän avartuu. =) Violalle on haettu päiväkotipaikkaa elokuun alusta, 3pv/viikko ja pääasiassa 6 tuntia/päivä, satunnaisesti 8h. Ihan meidän lähellä on tosi kiva, pieni päiväkoti, jossa hoitajat ovat "erikoistuneet" pienten sylissä pitämiseen. Pidetään peukkuja, että Viola pääsee sinne!
täysikuu ja Viola 1v 1vk
Yövuoron maaninen hoitaja tässä hei!
Piti alkaa nostamaan tätä meidän surullisen hiljaista pinoa takas ekku-sivulle, vaikkei mulla uuresti mitään asiaa olekaan...
Kuukausi olis mammiksen alkuun, mut oon huomenna menossa ylimääräiseen lääkäriin ja kyllä tää alkaa olla tässä... Kun ei jaksa niin ei jaksa, pakko myöntää :P Mut se siitä, raskaudet kun on aina ihan erilaisia, pitäsihän se jo tietää...
Linuskin on pikkuhiljaa alkamassa muuttua pikku-ihmiseksi. Passiivista sanavarastoa alkaa olla ja ensimmäinen sanakin tuli pari viikkoa sitten; kaaka = kenkä. Tyyppi syö veljen saapasta ja hokee kaaka, kaaka :) Kulmahammasta on työstetty jo pidempään, edelleenkin suussa siis varsinaisesti vaan ne neljä ylhäällä ja kaks alhaalla...
Hoitopaikan kotka oli sitä mieltä, et mun pitäis viedä pojalle kengät tarhaan, et se lähtis vihdoin kävelemään. Juu, ymmärrän, et kävelemätön ja puhumaton lapsi on raskaampi hoidettava, kuin kuivaksioppinut itse syövä taapero, mut tästä kai heille maksetaan ?!?!? Kengät ei opeta lasta kävelemään. Siskon poika lähti 9kk kävelemään ilman kenkiä, meillä esikko 1v2kk ja Linus varmasti heti sitte, ko kokee sen omaksi jutukseen. Poika nousee keskilattialla seisomaan ilman tukea, mutta askeleita ei vielä ota, eikä mulla ole asian suhteen mitään hätää. Mä jo niin odotan sitä, et jäädään poikien kanssa vaan olemaan kotosalle ja aletaan hommaamaan kerho tai pari, missä kuljetaan sit ko aika on parempi!!!
Hei muuten.
Mitenkäs teillä muilla tuo kuivaksiopettelu? Joko te kovasti istutte potalla?
Ja toisekseen, miten ruokailut? Oma lusikka ja nokkamuksi? Joko joku syö itse?
No tässäpä tätä lyhyesti ja niin päin pois. PItänee lähtä kuivituskierrokselle ja sit kohta oliski antibioottien aika... :P
Luuk@ ja katras
Piti alkaa nostamaan tätä meidän surullisen hiljaista pinoa takas ekku-sivulle, vaikkei mulla uuresti mitään asiaa olekaan...
Kuukausi olis mammiksen alkuun, mut oon huomenna menossa ylimääräiseen lääkäriin ja kyllä tää alkaa olla tässä... Kun ei jaksa niin ei jaksa, pakko myöntää :P Mut se siitä, raskaudet kun on aina ihan erilaisia, pitäsihän se jo tietää...
Linuskin on pikkuhiljaa alkamassa muuttua pikku-ihmiseksi. Passiivista sanavarastoa alkaa olla ja ensimmäinen sanakin tuli pari viikkoa sitten; kaaka = kenkä. Tyyppi syö veljen saapasta ja hokee kaaka, kaaka :) Kulmahammasta on työstetty jo pidempään, edelleenkin suussa siis varsinaisesti vaan ne neljä ylhäällä ja kaks alhaalla...
Hoitopaikan kotka oli sitä mieltä, et mun pitäis viedä pojalle kengät tarhaan, et se lähtis vihdoin kävelemään. Juu, ymmärrän, et kävelemätön ja puhumaton lapsi on raskaampi hoidettava, kuin kuivaksioppinut itse syövä taapero, mut tästä kai heille maksetaan ?!?!? Kengät ei opeta lasta kävelemään. Siskon poika lähti 9kk kävelemään ilman kenkiä, meillä esikko 1v2kk ja Linus varmasti heti sitte, ko kokee sen omaksi jutukseen. Poika nousee keskilattialla seisomaan ilman tukea, mutta askeleita ei vielä ota, eikä mulla ole asian suhteen mitään hätää. Mä jo niin odotan sitä, et jäädään poikien kanssa vaan olemaan kotosalle ja aletaan hommaamaan kerho tai pari, missä kuljetaan sit ko aika on parempi!!!
Hei muuten.
No tässäpä tätä lyhyesti ja niin päin pois. PItänee lähtä kuivituskierrokselle ja sit kohta oliski antibioottien aika... :P
Luuk@ ja katras
Hei muuten.
Luuk@ ja katras
Ja Täysikuu; osanotot perheenjäsenen poismenon vuoksi...
Hei muuten.
Luuk@ ja katras
Ja Täysikuu; osanotot perheenjäsenen poismenon vuoksi...
Hei muuten.
Luuk@ ja katras
Ja sit se on täällä sen seittemän kertaa... Noh, toistolla tehoa :D
Täääh, Luuk@lla enää kuukausi lomaan?! Mä olen pudonnut ajanjuoksussa ihan kärryiltä!
Meillä likka on yhtä reipas kuin ennenkin, ja aurinkoinen. Potalla käydään sillon tällön, mut ei mitenkään säännöllisesti jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä. Ja pytylläkin istutaan välillä, jos äiti on laiska eikä jaksa kumartaa potalle. =D Lähes aina pissaa ja kakkaa. Yhä sormiruokaa syö itse, lusikasta ei oikein perusta. Juoda osaa itse nokkamukista, mut normaalista täytyy viel auttaa. =D
Eilen käytiin 1v2kk neuvolassa (vaikka jo kuun alussa tuli ikä täyteen), pituutta oli 77,5cm ja painoa 9415g.
Omaa tahtoa löytyy, ja lattialle osataan heittäytyä kiukuttelemaan. Kävelemään lähti 1v1kk ikäisenä, eli jo puoltoistakuukautta tepastellut, ja hyvin sujuu. Kun ollaan vierailtu jossain, niin tullut huomattua että vähän äitin ja iskän perään alkaa olemaan, kun huutaa jos molemmat poistuu näkökentästä hetkeks..
Mies piti isäkuukauden, ja ollut muutenkin nyt kotona lomautusten vuoksi, joten mä sain sattumalta "pääsyluvan" yhteen työhaastatteluun. Viel en oo haistattelussa siis käynyt, mutta työtä ois tarjolla vuodeks, jos sen homman sais. Vähän ristiriitaisin fiiliksin mennään, kun itse ajattelin vain hakea töitä kesäks ja syksyllä jatkaa likan kanssa kotona, mut nyt kun ei sellasia paikkoja oo tullut vastaan... =/ Haluaisin niin olla kotona likan kans, ettei tarttis pientä hoitoon laittaa. Nyt ainakin miehen työtilanne näyttäs siltä, että kesällä niitä ei juuri ole. Kesäkuussakin kaikki 3 työpäivää.. Kuinka mahtaa ukko jaksaa.. =P
Kiva lukea teidän muiden kuulumisia, kun itse saan aikaiseks niin harvoin kirjotella. Laiska. =D
jonttu ja rintsessa
Täysikuu: Osanotot lemmikin poismenon johdosta :( Minäkin vasta menetin ensimmäisen koirani. Nukkui pois luonnollisesti vaan jätti kyllä jälkeensä ison aukon ja suunnattoman ikävän :(
Jontulle tsemppiä haastatteluun. Käy siellä ensin ja eiköhän siitä suunnitelmat rupea selviämään sitten..
Täällä kyllä on tosi ihana ilma tänään ollut! Nyt vaan nuo ikkunat kummittelee kun näyttävät entistä likaisemmilta... Jos ne enää voi näyttää yhtään likaisemmalta :P No, minähän niitä päivät kahtelen..
Meillä ei vielä pottailla. Joskus olen istuttanut potale mutta ei sinne yleensä mitään tule. Menen samoin Veikan kohdalla kuin tyttöjen kohdallakin, että kun itseä rupeaa pottailu kiinnostamaan siis Veikkaa niin sitten aloitetaan se homma. Meillä tytöt on siinä 2-vuoden hujakoilla oppineet päiväkuiviksi sitten ja yleensä kesällä. Eli jospa se Veikkakin sitten vähän vanhempana kiinnostuu. No, nyt on hyvä esimerkki tuo keskimmäinen pottailija :)
Syö itse..... sormilla! Lusikka on toisessa kädessä ja toisella kädellä ammentaa ruokaa suuhun ;) ja mulla on sitten vielä se yksi lusikka. Tosi siistiä puuhaa :P ja juo nokkamukista itse ja joo, juo normaalistakin lasista oikein mielellään itse mutta lasin sisällöstä suurinosa löytyy paidalta ;) Just tässä vasta hörppäsi puoli litraa vettä äidin tuopista ;) Ruokahalua on taas löytynyt ja puurotkin maistuu ihan hyvin. Iloinen ja menevä pikkupoika joka on kovasti äidin perään. Vessassakin istutaan monet kerrat yhdessä.. *huokaus*
Niin, ja sen kiipeilyn jalon taidonkin oppi sitten viime viestin jälkeen heti! Eli siis sohvalle kiipeilyn ja syöttötuoliin ja ym ym.. On meillä melkoisen näköinenkin sitten pikku ukkeli kun mustelmia ja nirhaumia siellä täällä. No, otsan haava onneksi on hyvin parantunut ja ei nähtävästi jää isompaa jälkeä. Eli kerran on jo käyty liimauttamassa otsa. No, se on nyt tätä..
Itse olen syksyn suhteen edelleen miettiväinen, että olenko kotona vai joko alkaa hoitoputki lapsilla.. Rahallisesti kyllä tiukkaa tekee tämä hoitovapaa aika!! Mutta mutta kun vauvakuume on nostanut päätään ja ei laske sitten millään ;) No, kesää odotellessa ja suunnitelmia setviessä :)
Vimpula ja Veikka 1v2kk
Me käytiin Linuksen kanssa Mehiläisessä tiistaina... Tuloksena molemmin puolinen korvatulehdus sekä sokerina pohjalla allerginen astma... Nyt sitte hengitellään hoitavaa suihketta 2xpäivässä ja avaavaa suihketta 6x/vrk... Siis neljän tunnin välein myös yöllä!
Lääkäri katteli meidän hoitohistoriaa koneelta ja kyseli, et mitenkäs kun ootte tammikuussa viimeksi käyneet, et millon nää nykyiset "flunssa"oireet on alkaneet... Ja minä siihen, et ihan sitä samaa vaivaa me tässä edelleen... Yhtään viikkoa (ei välttämättä vuorokauttakaan) ole menny ilman, et nenä vuotaa, poika rykii ja lämpöilee... Pyysi ottamaan paidan pois ja voi voi... Ove (lääkäri) näytti äidille, ettei ole normaalia, että tämän ikäisellä erottuu kylkiluut! Siis Linuksella on muuten vauvanpyöreä massu, mut kylkivälilihakset on koko ajan niin kovilla, et erottuvat varsin selkeästi! Voi kamaluus...
Noh, käytiin spiirassa ja saatiin suun kautta hevosannos kortisonia ja sit noi lääkkeet kotiin. Ens viikolla kontrolli... Kuulemma yleensä nää vaivat helpottaa 3 vuotiaaseen mennessä, mut ko Linuksella on se maitoallergiaki ni näillä allergiavaivoilla tahtoo olla toisiaan kumuloiva vaikutus... :P
Sit poika oli jo niin herkillä, et jo kosketuksesta iho punoittaa ja tulee näppyjä jos jonkinlaisia. :(
Eka yöstä asti oleminen on ehkä ollu helpompaa ja muutenki hymyileväisestä pojasta on tullu oikea ilopilleri! Ja siinä ohessa meillä otettiin toissailtana ekat askeleetki!!!!! Ihanaa.
Siispä. Ens viikon kontrollin jälkeen käyn varmaan täällä taas, ihanaa kesän odotusta kaikille!
Luuk@ & pieni ja reipas Liinukka
Ikävää tietty muuten. :(
Käyn täällä aina lueskelemassa, mutta harvoin saan mitään kirjoitettua, Violasta on tullut niin jäärä, ettei anna mun istua hetkeäkään tietokoneella. Eroahdistus alkaa onneksi jo helpottamaan, kyllä siihen lahkeessa roikkuvaan, huutavaan pikku-hirviöön alkoi jo vähän kyllästyäkin...
Viola etenee edelleen hitaasti mutta varmasti, on liikkeissään todella varovainen, mutta tepastelee jo hienosti sohvan tai rahin reunoja pitkin ja uskaltaa jo siitä siirtyä esim. mun käsien varaan. Tämä viikko on harjoiteltu alas tulemista, nyt sujuu jo mallikkaasti. Tänään Viola uskalsi ensimmäisen kerran kontata nurmikolla pidemmän matkan ja kiipesi sitten jopa hiekkalaatikkoon! (kuulostaa varmaan monesta hassulta, mutta meille tämä oli riemuvoitto!!!) =)
Vastapainoksi, sanoja meillä on jo parikymmentä ja koko ajan tulee uusia. Viola on jo yhdistänytkin sanoja, esim. "äiti nukkuu" (kun viikonloppuaamuisin äiti aina nukkuu) =) Lempipuuhia ovat edelleen kirjojen lukeminen, palikoilla ja duploilla leikkiminen, vauvanuken syöttäminen, autoilla huristelu ja uusimpana Little People ukkelit, elukat ja autot.
Mä peruin meidän päivähoitohakemuksen viime viikolla, oltiin haettu osapäiväpaikkaa päiväkodista. Viola on kuitenkin niin varovainen ja vaatii rauhallista "käsittelyä", että todettiin, että hän olisi todella onneton päiväkodissa. Nyt pitäisi sitten alkaa täyttämään uutta hakemusta perhepäivähoitoon. En vielä tiedä haetaanko kunnallista vai yksityistä hoitajaa. Ehkä pitäis laittaa kunnalle hakemus vetämään ja katsoa kumpaa kautta löytyy parempi paikka.
Niin, ja meinasi jäädä tärkein kertomatta! Me muutetaan!!!!!!!! Kävi vähän nopeasti eikä muutto tosiaan ollut suunnitelmissa kuin vasta ensi talvena. Meidän taloyhtiöstä oli myynnissä kolmio, josta ensin vain haaveilimme, mutta sitten jotenkin asiat järjestyivätkin niin, että päätimme sen ostaa! Nyt on vanhassa kämpässä heinäkuun loppuun asti myyntiaikaa, ja silloin myös pitää maksaa uuden asunnon kauppahinta. Yksi kiinnostunut ostaja kävi jo toisella näytöllä, joten tarjousta odotellessa... Ensi viikolla on vasta kolmas näyttö ja kävijöitä on ollut 5. Pitäkää peukkuja!!!! Ihanaa päästä tästä kaksiosta kolmioon!!!
Ihanaa kesän alkua kaikille!!! Älkäähän kokonaan unohtako tätä vauva-palstaa!
täysikuu ja Viola
viivi puhuu jo paljon sanoja. oppi käveleen vapun aikoihin.
ja suurin reimuvoitto meille on paino.... nyt 8605g ja pituus 76cm...
kilo tuli lisää kolmen kk aikana... se on meillä paljon. aikasemmin tullut 100-250g/kk... ja meillä todellakin kylkiluut paistaa.
nukkuu nyt paremmin kun putket laitettiin.
ruokailu sujuu niin että syö itse haarukalla(lasten) tai keittoa lusikalla. tosin ei kaikki suuhun mene mutta yrittää. tupperin nokkiksesta juo kotona ja hoidossa.
lasista ei vielä osaa.
ja kylläpäs sitä pikkumies ihmetteli moista paikkaa!! Sormi suorana osoitteli joka paikkaa ja hyvin kyllä viihtyi rattaissa sen ajan mitä tytöt kulki laitteissa :)
Tosi on omapäinen ja edelleen hurjasti äidin perään ja vieläkin heräillään yössä ainakin sen yhden kerran mutta niin meillä herää tuo keskimmäinenkin sen yhden kerran yössä. Noo.. tosi vähältä nuo tuntuu siihen 15 kertaa yössä heräilyihin, että eipä sillä.. joitakin sanoja tulee jo ja uusiakin sieltä putkahtelee melkein päivittäin. Ihmeesti jo jaksaa keskittyä legoilla rakenteluun ja kirjojen katseluun ym. Jos sitten syksyllä ollaan vielä kotosalla eikä hoidossa niin ajattelin taaperojumpan aloittaa Veikan kanssa. Meillä ollaan melko vähän missään oltu Veikan kanssa missä olisi lapsia niin tuo jumppa touhu olisi sitten siihen ihan hyvä.
Täysikuulle muuten onnittelut uuden asunnon johdosta! :) Minä myös kaipailisin lisää tilaa mutta nyt saa jäädä vielä kaipailun asteelle. Ehkä sitten joskus kun molemmat ollaan taas työelämässä.
Ja Luuk@: Hyvä, että hoito löytyi Linukselle!
mutta nyt alkoi rähinät taas taka-alalla joten erotuomaroimaan siis!!
Vimpula
Täältä töiden lomasta pikaseen muutama sananen...
Meille ei mitään ihmeitä. Neiti kävelee ja juoksee, ruoka maistuu (minkäänlaisia syömälakkoja ei oo ollu) ja yöunetkin sujuu nyt jo tosi hyvin, on öitä ettei heräile ollenkaan ja välillä muutamia kertoja, ja sillonkin riittää kun laitan kättä pinnasängyn puolelle.
Viides hammas puhkes vihdoin ja viimein ja sanoja käytössä kaka (kakka) ja kako (kato)...
1v-neuvolassa mitat oli 9465g ja 76,5cm (jos nyt muistin oikein...)
Meilläkin neiti konttaili välillä silleen toinen jalka hassusti pystyssä, mut siitä se vaan nous jo 7-kuisena seisomaan tukee vasten ja 9-kuisena alko kävellä=)
Miehellä alko lomautus ja on nyt lasten kanssa kotosalla, saa nähä miten selviivät... tai kyllähän ne tietenkin selvii...mä vaan haluisin, ett asiat tehtäs just tietyllä tavalla....mies tuskin näkee sitä niin tarpeelliseks=D
No, mä koitan jaksaa viel pakertaa vähän aikaa hommia.
Mukavaa kevättä kaikille!!
Millamalla ja Siiri 1v ja risat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7f674276-0cae-11de-9424-…!
uki (ukki), kato, tätä, äiti eri muodoissa, kissa, haukku ja vauva.
kävely harjoitukset on edistyneet sen verran et kengät jalassa saanyt kävelyttää mut ei viel itse kävele kuin tukien. ilman et pitää kiinni niin nojaa seinään tai muuhun ja ilmeet on sen mukaisia.
ja iloinen kiljunta kuuluu kun taluttaa pitkät pätkät neitiä... :) pari kk sitten ei saanut yhtään taluttaa kun laittoi heti pyllyn lattiaan. ilman kenkiää varvistaa koko ajan eikä silloin tietty ole mahdollista pysyä pystyssä tai kävellä.
meidän kuulumisia...
viivi kävelee varpaillaan tukia pitkin. ja taluttaa ei saa kun laittaa heti pyllyn lattiaan. itse voi kyl tunnin pyöriä sohvapöydän ympäri.
syödään kaikkia aikuisten ruokia. ja on päiviä kun ruokailu onnistuu myös kotona eikä vaan pph:n luona. mut siel ollaan muutenkin kiltimpiä.
1v painoa oli 7620 ja 73.5cm... tiistaina paino seuranta sairaalassa.
hoidossa tykkää olla ihan mielettömästi, sinne aina jää mielellään ja tykkää hoitajasta sekä muista lapsista joita on viivin lisäks kolme. 1,5v tyttö ja 3v kaksospojat :))))
yritetään etsiä isompaa asuntoa et viivi sais oman huoneen. heräilee 2-7krt yössä riippuu et onko hammas tulossa vai ei.
se on jännää et vaik söis kuin hyvin illalla herää silti yöllä. mut ei olla viel haluttu katkaista yö juomista koska on niin pieni. välillä jatkaa kyl unia pelkällä tutilla ja silittelyllä.