Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.o0O HELMITAAPEROT 08 O0o. Eka taaperoketju!

01.03.2009 |

Sainkos minä nyt kunnian aloittaa meidän taapero-palstailun... =)

Enpä nyt ehdi kirjoittelemaan, mutta pikakuulumisina; meillä vietettiin eilen synttäreitä, varsinainen syntymäpäivä oli 26. pv. Viola konttaa jo hienosti, tosin ihan omalla ainutlaatuisella tekniikallaan, jossa toinen jalka kävelee ja loput kropasta konttaa... =) Syömälakossa ollaan ja ruokaa menee ihan uskomattoman vähän, mutta ihan keskikäyrillä kasvaa. 1v-mitat olivat 9810g ja 76,2cm.

Tervetuloa tänne taaperot-palstalle, kaikki helmet!

täysikuu ja Viola 1vuotta ja 2 päivää

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santerilla ei montaa sanaa vielä tuu,äittä,tä,kato.anna

Meillä santeri on ihan mahoton kiipeileen..Kirjahyllyyn menee et suhina vaan käy..

Juoksu askeliaki jo ottaa.

Santeri on tosi hyvä syömään,kaikki ruoka mitä syöttää niin kelpaa.

Luuk@:miten sulla raskaus menee?joko oot käynyt toisessa ultrassa?

anna_liisa ja santeri 1v.1kk

Vierailija
22/33 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton on tämä talvi ollut. Meillä on kokoajan joku kipeänä!! Nyt on Veikka kolmatta päivää kuumeessa ja on kyllä poika, että äiti kovilla sillä itse olin just ennen Veikkaa taaaaaas sairaana. *huoh*

No, neuvolassa käytiin tällä viikolla ja pituutta oli 74 cm ja painoa vajaa 11 kg. Eipäs siellä mitään ihmeitä sitten ollut.

Niin ja kiitokset Nojanda ja täysikuu :)

Ja minä kans oottelen Luuk@n kuulumisia! Linuksen, että raskausjuttuja. Niitä on aina mukava lukea vaikka ei itsellä niin ajankohtaista raskaus olisikaan. Välillä täällä vauvakuumetta taas pukkaa vaan näiden tautien lomasta kyllä laskeekin se kuume kuin lehmänhäntä :P

Takaisin pientä potilasta hoitamaan...

Vimpula ja Veikka poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimpula, SAMA TÄÄLLÄ! Koko talvi on sairasteltu, flunssaa ja vatsatautia vuoronperään. Mulle ja miehelle ovat tulleet nuo taudit lievempinä, mutta yhtäkaikki koko ajan on joku enemmän tai vähemmän kipeä. Tosi raskasta! Ei tuo esikoinenkaan ole ollut ikinä ennen näin usein kipeä, vaikka hoitopaikkakin on se sama pph kuin aina aiemminkin.

Täysikuu, meidän esikoinen konttasi sillä tekniikalla ehkä pari kuukautta, kymmenkuisesta 1-vuotiaaksi. Oli muistaakseni noin 11 kk, kun alkoi nousta tukea vasten seisomaan. Ja yksivuotispäivänä otti ekat askeleet jo ilman tukea. Sen jälkeen alkoi konttailut vähentyä. En kyllä muista, että tuosta konttaustyylistä oltaisiin ikinä oltu mitenkään huolissamme, eikä siitä oltu huolissaan neuvolassakaan. Kukin tyylillään!

Täällä Leolla on melkoinen vauhti päällä. Juosta kipittää jo huoneesta toiseen ja kiipeää ihan joka paikkaan. Portaita menee ylös pikavauhtia, mutta takaperin alastulo ei oo kyllä täysin vielä hallussa. Tai osaa sen, mutta ei käytännössä HALUA tulla ikinä alas mistään. On kyllä äärimmäisen ketterä kaveri!

Meidän 1-vuotisneuvola on vasta huomenna (ainoastaan 3 vko myöhässä;-). Tuun sitten kertoilemaan mittoja. Nyt en ekaa kertaa puoleen vuoteen ole huolissani Leon kasvusta. Ruoka maistuu vihdoin pojalle - huh, miten huojentunut olen!

Yöt ovat aika hanurista välillä. Joskus Leo nukkuu klo 20-06 max. yhdellä nopealla heräämisellä, mutta useimmiten herää monta kertaa, eikä hirmu helposti rauhoitu uudestaan nukkumaan. Mulle on tullut paha tapa antaa vettä pullosta noissa tilanteissa. Mies onnistuu paremmin tassuttelussa. Tuttiahan Leo ei oo syönyt koskaan. Ja aamuissa tuo herääminen klo 6 olisi jo hyvin, mutta valitettavasti tosi usein ollaan jo puoli kuuden jälkeen ylhäällä. (Esikolla oli kyllä aikoinaan sama meininki varmaan vuoden ajan.)

Jotenkin tuntuu, että jos Leo nukkuisi aamuisin edes seitsemään, niin voisi yrittää venyttää päikkäreille menoa lähelle puoltapäivää - ja silloin pystyisi siirtymään yksiin uniin. Ja se ehkä sitten taas omalta osaltaan lisäisi unimäärää yöllä. Mutta nyt vielä ei ole sellaisesta toivoakaan. Kun nuo aamut on noin hiton aikaisia, niin Leo on kyllä klo 9 ihan sippi ja on pakko laittaa unille. Toiset unet nukkuu sitten n. klo 14-15. Ei oo kyllä vieläkään näköpiirissä, että päästäis yksiin uniin siirtymään. No, deadline on ensi kesä, jolloin elokuussa lähtee perhepäivähoitoon.

Nyt kokkailemaan ja lasten kanssa touhuamaan. Tehdään pian miehen kanssa vahdinvaihto ja minä pääsen omiin harrastuksiini hetkeksi.

Kuulumisiin!

Lumileopardi + Leo 1 v 3 vko

Vierailija
24/33 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, 1-vuotisneuvolassa käytiin vihdoin eilen. Tässä Leon mitat:

Pituus 78,2 cm

Paino 10280 g

Päänympärys 49,5 cm

Leo-parka, huono syöminen, vatsataudit ja todella aktiivinen liikkuminen ovat vieneet painoa vain alaspäin. Katsoin juuri neuvolakortista, että Leo on painanut 9-kuisena enemmän kuin nyt, ja viime käynnistäkin paino oli tippunut. No, ei sentään vielä kovin pahasti miinuksella mennä. Ja nyt Leo (ekaa kertaa puoleen vuoteen) ihan oikeasti syö, vieläpä kohtuullisella ruokahalulla. Joten en ole huolissani.

Pituutta olisi varmaan voinut tulla enemmänkin - sitä käyrää tuolla allergiapolillakin aina seuraavat, ja nyt se on kyllä laskenut. Mutta toukokuussa on seuraava kontrollikäynti, toivottavasti siihen mennessä käyrät näyttäisivät vähän paremmilta.

Päänympärystä terkkari ihmetteli, kun se ei ollut lisääntynyt lainkaan viime käynnistä. Noh, Leolla on todella paksu tukka ja hoksasinkin heti, että kävimme pari viikkoa sitten parturissa, jolloin siitä lähti varmaan puolet pois. Pistettiin siis pysähtynyt kasvu parturoinnin piikkiin.;-)

Vierailija
25/33 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi_leopardi: Joo, tämä talvi on kyllä ollut aivan älytön just noiden tautien takia. Nyt on Veikka terveenä niin nyt sitten on Siiri sairaana :( *Huoh* ja seuraavaksi varmaankin sitten esikoinen.. Joka kyllä on ihme kumma ollut taas oikeastaan ainoa meistä kuka ei ole sairastellut juuri ollenkaan?? Kyllä tuntuu todellakin yöt äitissä..

Ja niin, toivottavasti tosiaan sitten ne toukokuun käyrät on jo nousussa päin teillä. Mutta toisaalta kun itse tiedät, että syönti edistyy ja kaikki hyvin niin se on pääasia :)

Noista öistä vielä:

Meilläkin on minulla just se paha tapa sitä vesipulloa Veikalle työntää suuhun kun herra heräilee mutta mies ei kyllä edes herää lapsiin. Sais varmaan pommi räjähtää miehen vieressä ja se vain kääntäisi kylkeä ;P eli minä meillä nuo yöheräilyt lähes kokonaan hoidan ja meillä siis heräilee Veikka sekä Siiri öisin. No, Siiri yleensä kömpii itse meidän väliin mutta toisinaan on niitä öitä kun Siiri uneksii tosi paljon eli se pitää sitten hereillä minua. Veikka sitten muuten vain tietyn verran yössä nousee kiljahtelemaan. Välillä tyyntyy tuttiin, välillä pulloon ja toisinaan viereen... Just tänään tuumin puhelimessa yhdelle tutulle, että ei meillä sentään esikko enää öisin heräile ja esikolla on ikää se 9 vuotta ;)

Jahas, vaan ruuanlaittoon ja sitten järkkäilemään tyttöjen vaatteita. Tutulle lupasin antaa kaikki tyttöjen pieneksi käyneet vaatteet mitkä vain haluaa niin pitää nyt sen verran järjestää, että koon mukaan suurinpiirtein menisivät...

Vimpula keväisissä tunnelmissa

Vierailija
26/33 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytettiin santeria korvalääkärillä.Tulehdusta ei ollut onneksi,mutta santerilla tulee putki pois oikeasta korvasta ja juuri siittä korvasta missä tulehdus aina ollutkin.

Ei ollut ku pikkusen tärykalvolla enään kiinni,sano lääkäri et pelimenetetty,putkesta ei enään oo nyt hyötyä.

Santerillahan oli viimekuussa se tulehdus niin jos nyt kevään aikana tulee etes yksi tulehdus niin puket heti uudestaan laitetaan.

Voi että ku ei tulis enään,hirvittää jos poika taas pittää nukuttaa):

anna_liisa ja santeri kohta 1v2kk.

Vierailija
27/33 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut aikaa välissä kun olen viimeksi kirjoittanut. No, neidin perässä kun saa nykyään olla kaiken aikaa juoksemassa, sen verta kovaa konttaillaan läpi ns. kielletyt paikat...:) Eipä kyllä kävellä meillä, ei tosiaan, mutta tosi napakasti jo seistään tukea vasten ja yritetään heittäytymällä liikkua.:) Ruokaa menisi niin paljon kun antaisin, ei edelleenkään yhtään allergiaa. Maitoa juodaan ruokajuomana, mutta nukkumaan mennessä on Nan2 tai iltavelli. Nukutaan edelleen perhepedissä, ihmettelen koko ajan että miten saisi siirrettyä tuonne pinnikseen, kai se on enemmän mun korvien välistä kiinni. Kiva sitten kun elokuussa meitä on neljä samassa pedissä...

Oma napa laajenee pikkuhiljaa, nyt rv 19+2. Rakenneultra olisi 31.pvä, ja aion taas kysyä kumpi on tulossa. Itellä ihan poikaolo.:)

Montako hammasta teidän taaperoilla on? Meillä nyt 8, juuri tulossa 2 poskihammasta läpi. Niitä on nyt vähän kiukuteltu.:(

Päikkäreistä,mites teillä niitä suostutaan nukkumaan? Meillä vastahakoisesti 30min aamupäivällä, ja vastahakoisesti tunti iltapäivällä.:/ Yöunia vetelee sen 12h putkeen.

Jaahas, neiti tietty heräs. Great. 45min kasassa. Täytyy mennä.

Valentine, Typy 1v1kk ja masu 19+2

Vierailija
28/33 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: Toivotaan tosiaan, että korvatulehdukset jättäisi jo teidät rauhaan :( Kurjaa tuollainen! Meillä ei ole korvatulehduksia nyt vähään aikaan ollut mutta kaiken näköiset muut virukset on vieraillut tässä perheessä. Viimeisin oli joku tosi sitkeä virus mikä piti kuumetta yli viikon tuossa 3-vuotiaassa:( Veti kyllä voimat täysin neitistä. No, onneksi nyt jo parempaan päin..

Onpas kiva kuulla Valentinesta pitkästä aikaa :) Meillä muuten nukutaan perhepedissä melkein joka yö niin, että meitä on neljä :P On kyllä melkoisen kipeät niskat täällä päässä vaan olen jotenkin niin saamaton tuon asian suhteen, että rupeaisin siirtelemään omaan sänkyyn. Muutenkin jo heräillään niin usein tässä perheessä yöaikaan, että lisä heräilyt ei kiinnosta sitten yhtään. Jotenkin ottaa mielummin sitä unta silloin kun on mahdollista ja mahd. pienellä vaivalla.. No, jospa viimeistään miehen loman aikaan tulisi muutosta tähän jos varsinkin minulla alkaa opiskelut ja työt syksyllä!

Meillä ei ole hampaita vasta kuin kaksi alhaalla ja neljä ylhäällä. Tulossa kyllä on kun kuolanmäärä on uskomaton ja kaikkea pitää jäkertää ja pureskella.. eli hampaita odotellessa..

Päiväunet Veikka nukkuu ulkona pääsääntöisesti. Eli noin 12-15 ja jos sisällä niin lyhenevät tunnilla. Yöunet heräilyineen kestää noin 10h.

Valentinelle mukavaa vatsan kasvattelu aikaa! :)

Mutta nyt imuroimaan ja ulos sillä täällä paistaa aurinko kyllä niin kauniisti ja harvinaista kyllä meillä ollaan terveitä niin päästään uloskin :)

Vimpula_ ja Veikka

Vierailija
29/33 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa, vaikka lukemassa oonki käyny, ni aina on ollu "jotain", et kirjoittamaan en oo ehtiny...

Linus on hienosti oppinu kävelemään tuen kanssa, touhuaa isoveikan kanssa poikien leikkejä ja tyhjentää kaikki keittiön laatikot... Ja mikä parasta, kiipeää portaita.

Hampaita meillä on yhtä paljon ko Veikallaki, eli 4ylhäällä ja kaks alhaalla ja niillä mennään.

Sihtinielu poika on edelleen, oksentaa surutta, jos peruna on liian suurina paloina... :P * hienohelma *

Päikkäreitä Linus nukkuu hyvin vaihtelevasti. Toisinaan 2,5h ja toisinaan tunnin... Yöunia sit 20.30-7(8)

Mut se mikä mua kummastuttaa on, ettei Linuksella ole ensimmäistäkään sanaa. Ei ala hokemaan pullon nähdessään mitään, eikä sen kummemmin minunkaan tullessa huoneeseen, vaikka ilmeisen riippuvainen minusta onki... Nuotti jokelluksesta löytyy, mut ehkä poika alkaa juttelemaan sit kaikki asiat kerralla kolmi-vuotiaana... ?

--

Pojat aloitti kuun alusta 10pv/kk hoidossa. Otan pojat pois, kun jään kotiin. Tarhan tädeistä yhden kanssa ei synkkaa mulla eikä pojilla ja sepä sit riittää... Se on jotenki niin kylmän oloinen emäntä. En oo koskaan nähdny sen pitävän lapsia sylissä ja esim Lukaa ei välttämättä edes tervehdi ko me mennään paikalle... Ja asiaa ei TOD paranna se, et Luka jaksaa huutaa äitiä ekat pari tuntia ja päikkäreiltä herättyään alkaa itkeä isäänsä, kun tietää sen olevan tulossa kohta hakemaan... :P

No mutta. Oon menossa keikalle entiselle työpaikalle, joten pitänee alkaa valmistautumaan...

Mukavaa kevään jatkoa HELMET!!!

Luuk@ ja pojat

Vierailija
30/33 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/33 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa ilmeisesti influenssa, itse olin kolme päivää todella kovassa kuumeessa, Violan kuume kesti onneksi vain vuorokauden, mutta nenä vuotaa ja yskä on kova jo kuudetta päivää. Edellisyönä oksensi kaksi kertaa sänkyynsä, kun yski niin lujaa, raukkapieni. :( Nyt on molempien vointi jo parempi, jännään vaan meneekö tuo Violan räkäisyys taas korviin... (talvellahan oli kaksi flunssaa, joista molemmista seurasi korvatulehdus)

*yösyötöstä* Viola on viime aikoina (taas vaihteeksi) syönyt huonosti, siis jo ennen flunssaa, ja herääkin aamuisin 06-07 aikoihin nälkäänsä, vaikka yöunet jatkuisivat 08-09 asti. Olen sitten lykännyt pullon suuhun ja takaisin nukkumaan. Meillä ei vain ole yösyöttöjä ollut enää moneen, moneen kuukauteen, joten tuntuu vähän hullulta, mutta on niin selkeästi nälkäinen, että ei kai muutakaan voi.

*Hampaita* on jo 8, alhaalla ja ylhäällä 4. Viime yönä oli selvää kipuitkua, joten ehkäpä ne poskihampaat tekevät tuloaan.

Ja *eroahdistus* on ihan valtavaa! Pari viikkoa on tyttö roikkunut mun lahkeissa eikä anna mun pahemmin tehdä mitään. Jos ollaan kahdestaan, niin kaikki on ihan hyvin, mutta jos on puoliso tai joku muu paikalla, niin Viola vaan huutaa. Jos en ota syliin, niin puree! Onpa kiva juttu. Sais jo mennä ohi...

Meillä ei vieläkään nousta seisomaan, tuettuna Viola kyllä seisoo hienosti ja ottaa askeleitakin, mutta ei ole vielä hoksannut miten itse noustaan ylös. Lempipuuhaa on kirjojen lukeminen. Perhekahvilassakin oli tuhat lelua ja kymmenen lasta ympärillä, niin eikös Viola mene hakemaan kirjan, jonka sitten toi mulle ja kiipesi syliin. Aika herttaista. :)

Sitten ihan kamalia uutisia. Kuulin eilen, että yhden tutun kaksoset olivat syntyneet keisarinleikkauksella (rv30) ja seuraavana päivänä kuolleet, molemmat. =( Ko. äiti ei ole minun läheinen ystäväni, mutta kamalalta tuntuu silti. Parempi kai näin, vauvoilla oli mm. vaikea sydänvika ja mahdollinen kehitysvamma, joten eipä heidän elämänsä olisi pitkä ollutkaan. Surullista.

No, kaikesta huolimatta, mukavaa kevään jatkoa munkin puolestani kaikille!

täysikuu ja Viola 1v 1kk

Vierailija
32/33 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut "vähän" hiipua tämä kirjoittelu tänne mutta onhan se tietty ymmärrettävää.. eli nostellaanpas pinoa ylöspäin..

Ai niin, Luuk@: Toivottavasti hoitotädin kanssa asiat sujuu jo paremmin.. ja jos ei niin onneksi ei pitkä hoitoputki ole edessä kun kerran tarkoitus on pojat sitten ottaa kotiin kun uusin syntyy :) Täällä meinaa pieni vauvakuume nostaa päätään. Liekkö kevät syynä kun virtaa riittää ja aurinko paistaa :)

Täysikuu: Kurjia aina nuo uutiset :( Pistävät ajattelemaan ja paljon!

Meille muuten: Sanoja on pikkuhiljalleen ruvennut löytymään tai ei nyt selviä sellaisia mutta selkeästi kuulee mitä tarkoittaa. Kiia on meillä meidän koira eli kissa Veikan mielestä :) tai itseasiassa kaikki karvaiset on kissoja :P Telkkarissa näki tänään apinan niin kissahan se siellä taas oli Veikan mielestä ;) ja anna kuuluu usein ja kovaa. Sitten on sellaista apinointia eli tekee mitä näkee siskojensa tekevän eli kaikkea mahdollista tyhmää.. :P Sohvalle ei onneksi vielä pääse kiipeämään ja toivottavasti ei opikkaan ihan heti sitä.

Hienosti kävelee jo ulkonakin ja kesää odotellessa.. Saa vähentää tuota vaatetusta niin ulkoilukin on sitten huomattavasti mukavempaa.

Mutta mukavaa kevään jatkoa kaikille ja kirjoitellaan :)

Vimpula ja Veikka

Vierailija
33/33 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on jo niin keväistä ja lämmintä! Viola oli just viime yön isovanhemmilla hoidossa ja nyt hän lähti vielä toisen mummin luo kyläilemään puolisoni kanssa. Ihan mukava kun on saanut nauttia omasta ajasta, ikävä on silti!

Viola oppi vihdoinkin viime viikolla ponnistamaan itsensä seisomaan, ja saman tien lähtikin tepastelemaan sohvan ja rahin reunaa pitkin. Jeeeee!!!!

Uusia sanoja tulee jatkuvalla syötöllä ja Viola toistelee paljon tavuja ja matkii sanoja. "Oikeita" sanoja on jo lähemmäs kymmenen, mutta "äitiä" ei kuulu vieläkään. Eilen illalla hän oli kuulemma mun valokuvani nähdessään sanonut "äääääääääää - ti". =)

Toivottavasti Luukan hoitoasiat järjestyvät! Me ollaan haettu 3pv/viikko paikkaa lähipäiväkodista elokuun alusta, mut nyt jo jännittää sopeutuuko Viola sinne... Hän on aika varautunut ja pelkää joitan uusia asioita, esim. ulkona hän ei uskalla koskea ollenkaan hiekkaan. Tosin hiekkalaatikolla oloa on vasta 3 kertaa kokeiltu, joten kyllä se siitä. Mutta Viola on siis e-r-i-t-t-ä-i-n hitaasti lämpenevä lapsi... No, voihan sieltä päiväkodistakin pois lähteä, jos ei homma toimi, mä en kuitenkaan vielä tänä vuonna edes hae kokopäivätöitä.

Yritetään käydä perhekahvilassa vähintään kerran viikossa, jotta hän tottuisi muihin lapsiin, ja nyt Violakin tuntuu jo viihtyvän, kunhan on ensin istunut mun sylissä 20min tarkkailemassa tilannetta... =)

Vauvakuume nostaa täälläkin jo vähän päätään. Ei silti aleta yrittämään toista kuin vasta ensi vuonna, että saadaan työasiat vähän vakaammiksi = saadaan pankista lisää lainaa = saadaan isompi asunto. Tähän kaksioon ei enää yhtään lisää ihmisiä, kiitos! (tosin täällä on nyt vähän tyhjää, kun rakas, rakas pupumme jouduttiin nukuttamaan, häneltä kun pettivät takajalat alta. Hän oli kuin pieni koira, tosi seurallinen tapaus, joten ikävä on.)

Mukavaa kevättä kaikille meidänkin puolestamme!!!

täysikuu ja Viola 1v2kk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ddc5946b-2833-11de-9723-…!