Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajoen keuhuista: mitä mieltä olette tokaluokkalaisen

Vierailija
01.03.2009 |

poikani opesta? ELi ope ei koskaan kehu poikaani. Jos saa täydet pisteet kokeista (kuten saa yleensä) ei todellakaan ole mitään kehuja kokeessa. Kun kokeessa on ollut jokin pieni virhe, on kokeessa iso merkintä, että tarvot harjoitusta tässä asissa huutomerkin kera. Jos pojalla matikan aika vaativat vihkotehtävät kaikki oikein opella merkintänä; käsialasi on huonoa!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty voisi kehuakin kun aihetta. Ja mun mielestä pitää kehua.

Mutta opettajat on erilaisia. Kyllä käsialasta pitää myös huomauttaa jos epäselvää ja huonoa. Tosin 2.luokalla vielä useilla on heikko käsiala.

t. ope

Vierailija
2/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota asia puheeksi, kun teillä seuraavan kerran on vanhempainilta. Itse muistan, että ne pienet tarrat, plussat ja hymiöt antoivat potkua opiskeluun.. vielä vanhempanakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aina ehdi kirjoittaa kokeeseen kehuja. voi olla että on suullisesti kehunut.

Vierailija
4/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon kyllä poikaani kun hän sanoo, ettei ole. Olen muutoinkin vanhempainavartissa huomannut että opella aika negatiivinen asenne poikaani kohtaan. ap

Vierailija
5/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin huono tyyli, että vain virheistä saa huomiota ja onnistumisista ei kehuta.

Veikkaan, että on iältään jo yli 40v opettaja.

Vierailija
6/8 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla sairastutat lapsesikin.

Vierailija
7/8 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestini av:lle! Ainahan sanotaan, että opettajillla on suuri vaikuitus lasten itsetunnolle, joten onko ihme jos tuollainen mietityttää äitiä.

Vierailija
8/8 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty voit sanoa uudelleen, ja voit toivoa, että muutkin vanhemmat huomauttavat samasta asiasta. Ja jos näin, niin ehkä vuosien myötä opettaja itsetutkiskelun tehtyään hieman muuttaa tyyliään.

Mutta kaikki eivät harrasta itsetutkiskelua. Eikä tuo myöskään ole mikään sellainen virhe, johon kenenkään tarvitsisi mitenkään puuttua. Se on vain opettajan opetuslinja.

Joten koska et sille juuri mitään voi, niin ei kannata jäädä suremaan asiaa liikaa. Vaan muista, että vaikka opettajalla toki on lapsen elämässä suuri rooli, niin yksi opettaja ei opeta lasta kovin pitkään. Ja opettajat yhteensäkin viettävät lasten kanssa kuitenkin vähemmän aikaa kuin muut ihmiset. Joten voit hyvinkin kompensoida tuota opettajan kehumattomuutta kehumalla itse senkin edestä. Kyllä sinulla ihan yhtälailla oikeus kehua hyvin mennyttä koetta kuin opettajallakin. Ja soittakaa yhdessä vaikka isovanhemmille hyvän kokeen jälkeen, jotta kehu saa suurempaa yleisöä.