Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yritittekö pitkäänkin?"

Vierailija
01.03.2009 |

Oikeasti, kertokaa ensimmäistä odottavalle, että onko nykyään tapana kysellä tätä ihan puolituttujenkin? Minulla on maha alkanut näkyä ja nyt jokaisella illalliskutsulla jne. tilaisuudessa joku tulee minulta aina kysymään, että "yritittekö pitkäänkin?" OIKEASTI, voiko henkilökohtaisempaa enää kysyä?? Missä ihmisten korrektius??

Aihe on vielä vielä HITON vaikea, 3 vuoden lapsettomuuden jälkeen sain tämän onnen, enkä todellakaan ole unohtanut niitä helvetin hetkiä, kun harkitsin jopa itsemurhaa. Mitä tuossa voi vastata?! Mitä ne luulee, että vastaisin?? Rehellisesti, että JOO, 3 vuotta meni ja hoitoihin jotain reilusti yli 5000 euroa ja usein harkitsin itsemurhaa jotta mieheni ei joutuisi kärsimään ja itse en enää kipua ja tuskaa kestänyt.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja lapsensaanti on naisille niin tärkeä asia, että se ikäänkuin yhdistää ja sen vuoksi oikeuttaa ties mihin kysymyksiin ja kertomuksiin. Älkää ajatelko pahalla, siinä halutaan vain osallistua onneen, jakaa tuntemuksia ja nauttia kenties muistoista tai haaveista. EI ole niin iso asia vastata jotain ympäripyöreää, jos sillä saa toiselle hyvän mielen!

Vierailija
22/29 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyllä yksikään vielä kysynyt. Ettei vaan ap olisi niin, että olette esim ollet naimisissa useamman vuoden tms, että ihmisillä olisi joku SYY olettaa, että olette yrittäneet pitkään???

Me oltiin yhdessä ennen raskaaksi tulemistani vasta 6kk joten ei kukaan kysynyt. Mutta jos oltais oltu 6v, niin varmaan oisivat kyselleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisille niin tärkeä asia. Välttämättä ei siis osata ajatella, että asian kysyminen voisi olla jotenkin ikävää.

Vähän hauskempiakin juttuja voi sattua. Ostin yhden laukun pienestä putiikista toissapäivänä. Pari viikkoa aikaa laskettuun aikaan ja nyt kun vauvan kamat on hankittu, päätin hörhötellä vähän ihan itseni iloksi. Laukku olisi maksanut 50 euroa, mutta myyjä halusi myydä sen 30 eurolla, koska "sulla on nyt niin erityinen aika elämässäsi". En siis tinkinyt mitenkään, mutta olitiin puhuttu ohi mennen odotuksesta (todella kevyellä small talkin tasolla).

Vierailija
24/29 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin molempien kohdalla ja ekan kohdalla vastasin, että juu yritettiin ja pari meni kesken ja sitten apukeinojen kanssa onnistui. Siinä sitten kysyjä on saattanut jotain änkyttää, mutta siinähän änkyttää. ei ole mun ongelma, hän kysyi ja minä vastasin!

Vierailija
25/29 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi se kiinnostaa sinua?" Ei sinulla tietenkään ole mitään velvollisuutta alkaa selittämään, jollet halua. Usein kyllä nämä henkilökohtaisuuksien kysyjät ovat sellaisia sarvikuonoja, jotka eivät mistään vihjeestä tajua menneensä liian pitkälle, vaan heille on sanottava suoraan.

Toisaalta on ihmisiä, jotka kertoo henkilökohtaisia juttujaan kaikille. Tapasin tuttuni pitkästä aikaa ja hän kertoi olevansa raskaana. Onnittelin ja kysäisin, kuinka odotus sujuu.Hän alkoi minulle ja miehelleni laveasti selittää, kuinka hän eräänä iltana tarkasti liman kohdunkaulalta ja totesi, että ovulaatio on tulossa. Sitten hän pitkään kuvaili tuota liman ulkonäköä ja koostumusta. Lopuksi hän totesi, että hän tuli siitä kierrosta raskaaksi. Me ollaan nimitetty tätä muoria sen jälkeen ovulaatiolimaksi. Enkä kyllä enää kysy, mitä hänelle kuuluu.

Vierailija
26/29 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan _tekeminen_ on niin suunniltelmallista, että monilta pääsee unohtumaan se asia, etteivät kaikki saa lapsia, vaikka haluaisivatkin. Mielestäni lapset edelleen saadaan.[/i

että yritittekö kauankin, tietää jo kohteen olevan raskaana. Eikä niin, ettei kohde olisi raskaanakaan ja kysymys kuuluisi, että kai te nyt sentään yritätte, kauan on mennyt, ettekö te nyt jo hoitoihin...?

Vierailija
27/29 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa pitkään lapsettomuutta takana. Muutamalle kerroin esikoisen kohdalla hoidoista ja sitten yksi heistä kysyi heti toisesta raskaudestani onniteltuaan, että tuliko se luomuna vai tarvittiinko hoitoja. Vaihdoin puheenaihetta mut kysyi heti uudelleen. Eläköön korrektius!

lapsettomuushoidoista, että toisen raskauden kohdalla teema on sinulle liian intiimi. Hän oletti, että koska olet jakanut tämän asian hänen kanssaan aiemminkin, kysymys ei tule mitenkään pommina.

Vierailija
28/29 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa ajattelee, että ne on hyvä jakaa naisten ns. suullisena perimätietona.

Vierailija
29/29 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin molempien kohdalla ja ekan kohdalla vastasin, että juu yritettiin ja pari meni kesken ja sitten apukeinojen kanssa onnistui. Siinä sitten kysyjä on saattanut jotain änkyttää, mutta siinähän änkyttää. ei ole mun ongelma, hän kysyi ja minä vastasin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi