Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin kirje ex-mieheni uudelle naisystävälle

Vierailija
01.03.2009 |

Hei.

Olet alkanut seurustella ex-mieheni kanssa. Onnittelen teitä molempia siitä, että olette löytäneet toisenne ja rakastuneet. Ilmeisesti olette seurustelleet jo ainakin kolme kuukautta?

Kuulin, että olette muuttamassa saman katon alle ja mahdollisesti hankkimassa yhteistä asuntoa. Olen sitä mieltä, että meidän naisten pitäisi edes jossain määrin auttaa toisiamme - niinpä haluaisin varoittaa sinua ja neuvoa ensiksi tutustumaan mieheen paremmin, ennenkuin esimerkiksi otatte yhteistä lainaa.

Mielestäni ex-miehelläni on narsistinen persoonallisuushäiriö. Se alkaa paljastua vasta noin vuoden tuttavuuden jälkeen. Siihen asti hän pystyy esittämään erittäin miellyttävää henkilöä. Täydellinen kyvyttömyys empatiaan, syyllisten etsiminen aina muualta kuin itsestä, laiskuus ja kykenemättömyys esim. raha-asioiden järkevään hoitoon tulevat esille ennen pitkää. Lisäksi hän harjoittaa henkistä väkivaltaa.

Oletko koskaan ihmetellyt, miksei nelikymppisellä miehellä ole takanaan kuin korkeintaan parin-kolmen vuoden mittaisia parisuhteita?

Ehkä oletkin - itsekin äitinä - ihmetellyt, miksei miesystäväsi tapaa lastaan kuin silloin tällöin, pari tuntia kerrallaan. Hän on varmaan selittänyt asian sinulle jotenkin järkeenkäyvästi. Totuus on se, että mies on niin laiska, ettei hän jaksa viettää aikaa edes kouluikäisen lapsen kanssa...

Ehkä luulet, että kun mies on vastuullisessa valtion virassa, hän on varmasti kunnon ihminen, Niinhän sitä luulisi!

Miehen välit hänen omiin sukulaisiinsa ovat erittäin huonot, mutta nyt hän on ilmeisesti lämmitellyt välejään esim. vanhempiinsa saadakseen itsensä näyttämään silmissäsi täydelliseltä.

En voi sinua varoittaa kuin tälla tavalla. Toivon, että olet niin järkevä, että odotat vielä hetken ja tutustut mieheen kunnolla. Hän pilaa elämäsi vuosiksi eteenpäin, jos sitoudut nyt liikaa.

Toivon sinulle kaikkea hyvää

terveisin

miesystäväsi ex-vaimo

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko ex-poikaystävällä juuri luonnehäiriötä, mutta seurustelu hänen kanssaan oli kuin olisi jyrän alle jäänyt. Aivan uskomaton paskiainen, jolle mikä tahansa asia oli aina osoitus jostain viasta minussa. Toipuminen on kestänyt kauan.

Mutta eipä ollut ketään, joka olisi voinut minua varoittaa - olin hänen ensimmäisensä, vaikka hänelle oli ikää kertynyt jo huikeat 28 vuotta. Minäkin haksahdin häneen lähinnä siksi, että olin siihen aikaan epätoivoinen. Enpä ihmettele yhtään, ettei ko. mies ollut saanut ketään sitä ennen, ja minun jälkeenikin tuli heti jätetyksi.

Vierailija
42/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan usko mitään siitä omasta uudesta kultamussukastaan.... Joten siinä mielessä nämä varoittelut on ihan turhia.

Olisi minullakin yksi ex joka oikeasti ei käy ihan täysillä, mitä tulee ihmisen kunnioittamiseen, loukkaamiseen ja tahallaan kiusaamiseen. Mutta en ole sen vertaa hänen elämästään ottanut enää selvää että onko nänellä nyxiä vai mitä meneillään. En missään nimessä varoittaisi ketään. Eivät uskoisi kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap muokkaisin kirjettä niin, että varoittaisin vain ja ainoastaan raha-asioiden hoidosta/hoitamatta jättämisestä. Ihmissuhteiden pituus ja lasten tapaamiset ovat asioita joissa voi olla monta puolta (taustalla esim hullu ex) mutta raha-asiat ovat yksiselitteisiä: ne voidaan joko sössiä tai sitten ei, eikä siitä voi ketään muuta syyttää kun miestä itseään.

Vierailija
44/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edelleenkin antaa ap:lle vinkkejä tuosta kirjeen lähettämisestä.

Vierailija
45/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edelleenkin antaa ap:lle vinkkejä tuosta kirjeen lähettämisestä.

Vierailija
46/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuskin koko vauva-lehden saittiporukka on kommentoinut tähän ketjuun...

Minusta ap:n aloitus oli vilpitön ja hyvä.

-narsistisen isän tytär

Vierailija
47/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän luultavasti kertoo kirjeestä miehelle heti kun saa sen tai jos hän uskoo sinua, hän kertoo kirjeestä vasta riitojen alettua. Tällöin saat luultavasti miehen hetkeksi kimppuusi, mutta uskon, että nainen on jälkeen päin kiitollinen varoituksestasi. Minä tekisin noin, ja olisin myös itse kiitollinen jos joku kertoisi minulle noin salakavalasta ja vakavasta persoonasta. Kokemusta on..

Vierailija
48/48 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä olltu tyytyväinen jos joku olisi minua varoittanut ex-mieheni väkivaltaisuudesta. En välttämämttä olisi asiaa uskonut aluksi mutta kun ensimmäinen uhkaava tilanne tuli olisi sanat/kirje muistunt mieleeni ja olisin varmaan tajunnut lähteä suhteesta aikasemmin. Minulla meinaan kesti aika kauan tajuta että väkivaltaisuus oli tosiaan ongelma ex miehelleni. Koska väkivaltaisuus alkoi niin salakavalasti. Oli vaan pientä tönimistä ynm ja ex mieheni osasi hyvin puhua jälkeenpäin asiat niin että jatkoin suhdetta.

Monesti olen ajatellut että voi kunpa joku olisi minua varoittanut etukäteen(vaikka sitten aluksi en olisi kertojaa uskonut) olisin säästynyt monilta ongelmilta ja monen vuoden tuskalta. Joka jatkuu tavallaan vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi