Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Paras Arabian ruoalautanen ja syvä lautanen?
01.03.2009 |
Ja miksi?
Pitäisi ostaa uudet lautaset mutta en osaa päättää mitkä. Valkoista 24h ja teemaa olen miettinyt, ruokalautanen 24h ja syvä lautanen (ei siis murokulho) teemaa. Onko kokemusta? Mielipiteitä? Mitä suosittelisit?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Meillä on 24h matalat lautaset. Ne on tosi hyvät valkoisina. Tykkään edelleen kovasti, vaikka on jo reilut kymmenen vuotta käytetty. Ruoka pääsee hyvin oikeuksiinsa, kun on yksinkertainen lautanen. Muuten lautasia on kaapissa juhlaviin tilanteisiin Villeroy & Boch:tla. Tykkään niistäkin, valkoisia kaikki ja ihanat leveät koristekuviot reunassa, mutta ne maksaa yleensä arabiaa enemmän. Arkisemmat syvät lautaset (ainoat värilliset lautaset mitä talosta löytyy :-)) on myös siltä firmalta, mutta ne löysin tehtaan myymälästä sattumalta halvalla. Toiset syvät lautaset on antiikkilautaset kirpparilta. Niistä tykkään myös kovasti. :-) Jos syviksi lautasisksi pitäisi valita arabiaa niin ottaisin koko-sarjan syvät lautaset.
Kai se riippuu mausta, minkä sarjan astioista tykkää. Itse olen pysynyt valkoisella linjalla aika systemaattisesti, näin kaikki astiat voi sekoittaa ja ei ole miettimistä mikä käy minkäkin kanssa. Ruoka näyttää ihanan raikkaalta valkoista varten, eli esteettinen syy on minulle ollut aina tärkein. Murokulhot ja pikkulautaset on koko-sarjasta, niillä saa hyvää väriä tarjoiluun.