ALKUVUODEN YRITTÄJÄT MAALISKUUHUN :)
Aloitellaan uutta pinoa ja mennään kohti kevättä, onneksi aurinko paistaa ja on ihana ilma..täällä tuhruttelee lugejen läpi. Se oli siinä sit!
Pidän varmaan matalampaa profiilia hetken..
Kaikille tasapuolisesti zemppiä tähän prosessiin!!
Kommentit (73)
Huomenta kaikille!
Perjantaina oli verikoe ja koko päivän odotin, että saan soittaa tulokset. Plussaa tuli ja olo on huima. Elämäni paras synttärilahja. Ultra on tiedossa 26.maaliskuuta. Siihen asti siis taas jännätään, et miltä näyttää. Rinnat on olleet viikon verran kuin tulessa, mut oletin vaan et ne johtuu niistä Lugeista, nyt en oo enää käyttänyt mitään "aineita" ja sama tunne jatkuu. Sen ainakin pitäisi vissiin tarkoittaa ihan hyvää.
Rizzalle tsemppiä punktioon!
Katinalle, tiedän tunteen. Ystäväni sanoi viisaasti ku itse kävin samoja olotiloja lävitse, että odotusten suuruus ja alas putoaminen eivät ole mitenkään suhteessa toisiinsa eli vaikka kuinka olisit intoilematta ja haaveilematta plussasta niin pudotus on silti korkealta ja kovaa. Joten haaveile ihan rauhassa.
Oikein ihanaa maanantaita!
Tervetuloa Katina ja zemppiä piinailuun, sitä aikaa ei oikein saa kuluun millään, vaikka kuin yrittäs..aina se on mielessä. Ei vaan, kyllä työn teko vähän auttaa ja arjen rutiinit, sillä huomaa, et jee on taas ilta ja huominen taas lähempänä testipäivää. Mut se on todella PIIIINAAAAVAAA...zemppiä!!
ONNEKSI OLKOON KJT!!! *HALAUS* WAAAAUUUUU...tämä ketju on tosiaan plussaonninen!! Todella hyvä prosenttimäärä jo onnistunut!!
Maggyoo, unohtui vastata sun kyssäriin seksielämästä..siis todellakin se on välillä suorittamista ja pelkkää vauvan yritystä..ja maistuu tooooodella puulta! Meillä on nyt vaihe, että sillä saralla on NYT asiat hyvin ja on taas intohimookin tullut, mutta pitkään oli, ettei huvittanut pätkääkään!! Sen tää prosessi tekee...:(
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. Toukokuussa kevyt ivf.Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Nyt 2. yritys, pitkä IVF/ICSI. PLUSSA,TUPLAONNI 02/09!!!-> 1 kyytiläinen mukana.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Lääkäri 04/09.
MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. PLUSSA 02/09!!!
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.
JAANA.P3, 27+M32. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana 3v, 1 inssi tehty ja IVF jonossa,aikaisintaan elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, eka suunnittelukäynti 3vkon päästä. Puoli vuotta jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(
MK06, 6.2siirto-> PLUSSA!!!
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
4VILJA, ICSI-hoidosta pian 5-vuotiaat pas-kaksoset, ja marraskuussa turha pas, joka johti kohdunulkoiseen raskauteen. Pas 02/09 -> PLUSSA!!!
KJT-78, 31+M33. Y reilu 5v. Syksyllä 07 aloiteltiin selvittämistä, syy: miehestä johtuva lapsettomuus, joku arvo korkealla, jolloin elimistö ei tuottaisi siittiöitä. Syksynä08 miehelle tehtiin leikkaus, jossa kivespusseista kerättiin siittiöitä talteen. Niitä siis oli siellä, mutta eivät tulleet ulos. Punktio 18.2, kerättyä saatiin 18 munasolua. Näistä 8 oli lähtenyt hedelmöittymään niillä miehen pakastetuilla siittiöillä. 20.2 laitettiin 1 hyvä yksilö, ja 6 pakkaseen. PLUSSA!!
KATINA74, 6.3 2kpl alkioita siirrettiin.
En jaksanut mennä veritestiin vaan tein vielä kerran pissatestin aamulla ja nega, täysin puhdas. Eli olen nyt testannut aamulla pp10 ja pp12 negat, joten eiköhän se ole siinä sitten. En jatka enää tukilääkitystä tällä kertaa ja täytyypi miettiä jatkoa. Virallinen testipäivä oli vasta pp14, mutta tuskin enää jaksan hakea uutta testiä kaupasta.
Aiemmin ajattelin, että pidettäisiin ainakin kuukauden hoitotauko, mutta nyt vähän mietityttää. Mulla oli ensin ICSI ja sitten suoraan seuraavasta kierrosta PAS, joten olisiko syytä päästää elimistö lepoon? Pääkoppa on kyllä hajalla, mutta vielä enemmän se on hajalla odottelusta. Toisaalta lieneekö mahkut huonommat, kun tekee putkeen liian monta kertaa. Osaako kukaan auttaa? Mulle klinikalta sanottiin, että voidaan tehdä heti perään taas, mutta olisi kiva kuulla, mitä toisille on sanottu. Ne on meidän viimeiset pakkasalkiot, joten sen jälkeen ollaan sitten tyhjiä ja täytyy taas miettiä tilannetta uusiksi. Mies ehdotti, että kokeiltaisiin sitten clomeilla. Kun miehen simppanäyte oli ICSI:n yhteydessä selvästi aiempaa parempi ja vasta-aineita oli alunperinkin 10%, kun piti olla alle 10%, että jees. Tarkoittaa sitä, että miehen arvot oli siinä rajoilla, ettei olisi vielä siedettäviä ja siksi pelkän ovulaation hoitokin voisi toimia...
...no voishan sitä ajatella, että näkyisi jo testissä edes haamuna, mutta mulla näkyi vasta pp13 (tosin inssistä) NIIIIIIN HAAMU, että halogeenin alle piti mennä..ja plussa se oli.
Ei kuiteskaan mtn vuotoa? oottele sitä nyt ensin..tai "oottele ja oottele"...u know.
Mää oon miettinyt ihan samaa ton tauon kanssa, ja oon huomannut, että keho alkaa tottua näihin myrkkyihin ja koko ajan näköjään sais laittaa vahvempia aineita kehiin, että tehoaisi..
Esim. teroluteissa aikoinaan, toimi hyvin, menkat tuli ajallaan, ja hups. ei sit toiminutkaan..eli vaihdettiin vanvempiin primoihin ja toimi taas. Luget piti viimeksi vuodon poissa joka alkoi aina ilman niitä jo pp12, mutta tässäpä kierrossa ei pitänytkään enää vaan vuoto alkoi niidenkin läpi...
Eli kyllä mää uskon, et tauko olis hyvä juttu..ja itekin olisin sen tarpeessa nyt! Siksi en oo soittanutkaan polilla, nyt jo kp10. Huomenna pakko soittaa ja kysyä millä suunnittelulla mennään...kun huhti-toukokuun vaihteessa pitäs olla jo punktio! Eli primot pitäis alkaa kohta ja menkat tulis n. 26.3...seuraaat menkat ajottuis n. 21.4 ja siitä piikit alkais ja seuraavallas vkolla punktio jo...ei mul kyl koskaan vkossa oo munikset kehittyny..et mitenköhän käy..?!
....Ja aamulla ultra.
Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä että sieltä löytyy sydänäänet...
Huomenna on vielä tosi kiire duunissa.. joten jos aamun ultrassa
tulee pettymys on edessä helvetillinen päivä. Palaveri palaverin perään ja duunia ilta yhdeksään...
Voimia kaikille hoidon vaiheesta riippumatta! Laitan viestiä ollaanko täällä huomenna onnen kukkuloilla vai syvässä mustassa montussa jonne valoa
ei siivilöidy mistään raosta.
Rvsr, pidetään vielä peukkuja, että plussa tulisi virallisena testipäivänä! :)
Täällä selvitty eilisestä punktiosta. Olin koko eilisen päivän todella kipeä, mutta nyt alkaa jo vähän helpottaa, kunhan vaan lepäilen pitkältäni enkä kävele yhtään. Munasoluja kerättiin 18, joista 15 oli tarpeeksi kypsiä. 10 oli yön aikana hedelmöittynyt, joten pari ei ollut hedelmöittynyt ollenkaan ja pariin oli änkenyt monta siittiötä kerrallaan. Mutta kai tuo 10 on hyvä? Huomenna on siirto, jos alkiot lähtevät jakautumaan ja mahdollisesti saataisiin pakkaseenkin jotakin. Ainakin toivon sitä niin kovasti!
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja viisaista sanoista...
Rvsr, kovasti pidetään peukkuja, että se plussa tulee sitten virallisena testipäivänä. Mites muuten nuo etukäteen tekemäsi testit, onko ne jotain sellaisia joissa raskaus pitäisi näkyä jo enne virallista testipäivää? Itsekin tekisi mieli ostaa tukkupaketti testejä ja testailla vaikka joka aamu, mutta olen ajatellut että se on turhaa... eli missä vaiheessa voisi apteekin testeillä saada plussan, jos raskaus on alkanut? voisiko tämä piina loppua jo aikaisemmin?
mk06 kovasti onnea sinne ultraan, kyllä siellä pieni sydän sykkii, niin me kaikki uskotaan ja lähetetään sulle virtuaalisia voimasäteitä ja sille masuasukille tietty myös.
huomasin, että olette ilmeisesti jo pitkään kirjoitelleet tänne listalle, koska teistä kaikista oli vähän tietoja tuossa Anen viestissä. Olen pahoillani, mutta en mitenkään vielä muista kaikkien "nimiä" ja osaa yhdistää niitä oikeisiin "tarinoihin", mut mua saa kyllä oikaista, enkä todellakaan halua tahallisesti mahdollisilla erehdyksilläni aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä, joten sitä pyydän anteeksi jo etukäteen. Nyt ajattelin laittaa lyhyesti myös meidän tarinaa tähän. Eli mä 35 ja M43, ei yhteisiä lapsia, mulla luomusti tyttö02/01 edellisestä suhteesta, nykyisen miehen kanssa yritystä 06/03, hoitoihin 10/05. Miehellä sperman laatu heikko, simppojen määrä alhainen ja normaaleita 0%, tehty kromosomi tutkimukset simpoista, ei poikkeavaa, mun ylipainon vuoksi hoitoja jouduttu odottamaan, laihdutin 30 kg ja vihdoin 10/08 päästiin hoitosuunnitelusta jatkoon, nyt 03/09 ICSI, josta alkion siirto siis 6.3 ja testipäivä 20.3, kaksi alkiota siirretty.
Kaikille kovasti plussaonnea ja lohdutus säteitä pettymyksen tavalla tai toisella kokeneille... Niin ja muillekin piinailijoille toivotan kovasti pitkää pinnaa...
Ilmoittaudun nyt mukaan tänne lapsettomien puolelle. Tähän asti olen ollut tuolla vauvakuumeen kuukausipinoissa. Tämän päivän tulosten jälkeen oli pakko luovuttaa ja siirtyä tänne. Olen 29v, mies 33v. Yritystä vasta 9/08 lähtien. Tutkimuksiin lähdettiin näin pian, koska minulla endo (+ 5 muuta pysyvää sairautta) ja lyhyehkö luteaalivaihe. Lapsettomuuden syyksi paljastui tänään että munanjohtimet on tukossa (endometrioosin takia). Hormonit kunnossa ja ovuloin, miehen simpat ui hiukan hitaasti, mutta ne ei ole syynä. Lääkäri totesi siis koeputkihedelmöityksen meille ainoaksi keinoksi saada lapsia. Hoidot aloitetaan joskus pääsiäisen jälkeen.
Nyt pitää alkaa ottaa selvää kaikista hoitoihin liittyvistä termeistä ja asioista.
Moona
Katina, ei haittaa ollenkaan, lista seurailee mukana juurikin siksi, että sieltä voi kertailla asioita ja seurata missä kukakin menee 8)
Ei mekään kaikkea muisteta, ollaan jo viime vuoden lopusta ketjuilta, mutta paljon on uusi tullut mukaan! Ja monet on lähteneet odottavien palstalle, sitä jokainen odottaa ja siihen tähdätään! ;)
mk06, varmasti siellä pieni sydän pamppaa!! Muistan kyllä tuon pelon, se oli aivan karseeta...hyvä kun henkee sai odotus huoneessa. Ja kun ruutuun ilmestyi pieni papu jolla puolet oli sydäntä ja pamppas vimmatusti niin mies hyppäs pystyy ja löi päänsä lamppuun ja huudahti, että tuoko se on! hahahaa...
Kyllä se oli NIIIN MAHTAVA TUNNE!!
Onnea huomiseen!! <3
Rizza, jaksatko kertoa tarkalleen koko punktio homman...mulla se eessä ja alkaa sekin kohta jännittään, mennään nyt tuo leikkaus ensi vkolla ja sit alan jännään seuraavaa toimenpidettä...huh...
Omaa napaa...soitin sitten VIHDOSTA VIIMEIN, polille tänään, kun en vaan oo jaksanut. Ja pitäs mennä jo vajaa kahen vkon päästä suunnittelu käynnille ja hakeen pistos ohjeet yms!! huih...menkat pitäs sillä vkolla alkaa. Eli alotan primot sunnuntaina. En aatellu et se on näin nopsaa...
Töidenkin kannalta taas kaikki käynnit toooosi huonoja...:(
Lisäilen teitä uusia listaan taas, TERVETULOA!!
Tosiaan uudet TERVETULOA!!
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. Toukokuussa kevyt ivf.Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Nyt 2. yritys, pitkä IVF/ICSI. PLUSSA,TUPLAONNI 02/09!!!-> 1 kyytiläinen mukana.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Lääkäri 04/09.
MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. PLUSSA 02/09!!!
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.
JAANA.P3, 27+M32. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana 3v, 1 inssi tehty ja IVF jonossa,aikaisintaan elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, eka suunnittelukäynti 3vkon päästä. Puoli vuotta jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(
MK06, 6.2siirto-> PLUSSA!!!
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
4VILJA, ICSI-hoidosta pian 5-vuotiaat pas-kaksoset, ja marraskuussa turha pas, joka johti kohdunulkoiseen raskauteen. Pas 02/09 -> PLUSSA!!!
KJT-78, 31+M33. Y reilu 5v. Syksyllä 07 aloiteltiin selvittämistä, syy: miehestä johtuva lapsettomuus, joku arvo korkealla, jolloin elimistö ei tuottaisi siittiöitä. Syksynä08 miehelle tehtiin leikkaus, jossa kivespusseista kerättiin siittiöitä talteen. Niitä siis oli siellä, mutta eivät tulleet ulos. Punktio 18.2, kerättyä saatiin 18 munasolua. Näistä 8 oli lähtenyt hedelmöittymään niillä miehen pakastetuilla siittiöillä. 20.2 laitettiin 1 hyvä yksilö, ja 6 pakkaseen. PLUSSA!!
KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin.
MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.
Se itse päättämäni testipäivä oli siis eilen: nega. Olin kuitenkin näkevinäni siinä jotain, joten tänä aamuna uusi testi: sama homma. Sitten alkoi jo naurattamaan itseänikin koko homma. Eihän se olematon viiva minua raskaaksi tee, jos ei masussa ketään ole. Siispä päätin, että ainakin pari seuraavaa aamua ollaan testaamatta. No, kuinkas ollakaan työmatkalla ne liian tutuiksi tulleet kouraisut mahassa alkoivat, joten kp 1 tästä lopulta muodostui. Onneksi kuitenkin oli 28 päivän kierto. Tähän kiertoon otankin sitten 2 clomia kp 3-7 ja varaan seurantaultran.
Sorry oma napa, mutta nyt on alettava töihin! Ja kaikki uudet on todellakin tervetulleita pinoon!
Omppu
Aamulla ultrassa lääkäri asiallisesti totesi juu kyllä... ja sitten oli vain hiljaa ja tutki...
Ja pyöritteli sitä ultralaitetta ja nappaili kuvia..
"No... onko... juu kyllä hyviä vai huonoja uutisia" kysyin... ... ja juu kyllä vastasi: "Kyllä täällä on alkio ja sydän sykkii...Onneksi olkoon."
Siis alku hyvin tässä vaiheessa. Tosin ultrassa näkyi pieni vuotokohta ruskuaispussin vieressä, mutta ei kuulemma ole vaarallista, eikä haittaa mitenkään kun oli niin pieni...Silti se jäi hieman kaihertamaan.
Tosin mun oksennustauti oli niin rajua muutama viikko sitten että ihme että koko pikkukamu säilyi kyydissä. Ehkä olin pinnistellyt niin kovasti että vuoto oli siitä - tosin lääkäri sanoi että mahdotonta sanoa mistä se on tullut, mutta sanoi että sen puolesta ei ole mitään huolta.
Kertaan vielä oman tarinani tässä: Olen 38 vuotias ja mieheni on 39, meillä on 3,5 vuotias tytär jonka tekemiseen meni 3 hormonikuuria: pari inssiä ja yksi kotona hoidettu hedelmöitys. Tytär sai alkunsa niin että olin kesken hoitojen päättänyt vetää kunnon terapia huppelit iloisesti puregonista huolimatta ja sinä yönä sitten hedelmöityin. Ei ehkä kannata suositella kenellekkään, mutta näin meillä silloin kävi.
Nyt kun tätä kakkosta on yritetty ehdittiin käydä läpi 5 inseminaatiota.
Ne koin helpoiksi ja ne meni arjen ohella tosi huomaamattomasti. Nega oli tietysti aina pettymys. Mutta silti tuntui että kyllä tämä tästä vielä.
Yritystä on ollut noin 2 vuotta.
Eka ivf meinattiin keskeyttää huonon vasteen vuoksi... mutta kas nyt tässä ollaan ekasta tuoresiirrosta raskaana ja pakkaseen jäi vielä yksi pikkukaveri odottelemaan. Te joilla on vuosien IVF-putki takana lähetän suuren suuret halaukset ja voimavarat täältä.
Itse piikitys ja punktio tuntuivat kohtuullisen siedettäviltä, (ei helpoilta, mutta ei nyt kovin raskaaltakaan) mutta tämä
siirron jälkeinen piina on kyllä ollut omaa luokkaansa. Punktion jälkeisenä iltana tanssin iloisena keittiössä ja olin päättänyt että tästä se alkaa.. odotus.. ja voi miten piinalista tämä on ollut.
Toivottavasti mahdollisimman moni meistä saa tuon plussan tikkuun ja pyöreitä masuja tulee listalaisille!
Meillä on vielä haaveissa adoptoida yksi perheenjäsen, mutta askel kerrallaan - nyt keskityn odottomaan tätä pikkukaveria... kunhan vielä piinailen tuonne viikolle 10..sitten uskallan sanoa ääneen " Olen raskaana"
Vähän kaiholla lähetän sinne lämpimän halauksen ja onnen toivotuksen!!!
Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Todella ihana kuulla, että näillä hoidoilla tosiaan voidaan saada se kauan kaivattu looputulos. Jotenkn kun itsellä on tällä hetkellä niin epätoivoinen olo, kun tuntuu, että kaikki onnistumismahdollisuudet ovat niin olemattomia. Siis prosenttiluvut ovat niin pieniä ja sitten kun meillä on muutenkin ollut suuria vaikeuksia päästä edes punktioon ja siirtoon saakka, niin tieto siitä, että "projektiin" vaikein vaihe onkin se alkion kiinnittyminen vei jotenkin pohjan pois koko touhulta. Nyt tuntuu siltä, että me ei koskaan voida onnistua. Ehkä tätä mun tän hetken masista lisää se, että aamulla oli sellaisia tuntemuksia vatsassa, joita normaalisti on pari päivää ennen menkkoja, joten pahoin pelkään, että menkat ovat alkamassa ja tämä mahdollisuus menetettiin :(.
Mutta anteeksi nyt tämä voivottelu ja todella vilpittömät onnentoivotukset jatkoon! Voin kuvitella tunteen, itse tunsin itseni lottovoittajaksi kun siirto oli saatu tehtyä. En varmasti pysty olemaan hiljaa, jos testi reilu viikon kuluttua näyttäisi plussaa... Ihanaa kvutella sitä tunnetta ja tietää, että siellä ollaan nyt niissä fiiliksissä.
Anen halusit tietää siitä punktiosta. Voin kertoa oman kokemukseni joka oli hyvä. Aamulla menin syömättä yhdeksäksi sairaalaan, punktio tehtiin siis kunnallisella puolella. Sain vaihtaa sairaalan vaatteet päälle ja kattella sängyltä telkkaria vajaan tunnin, jonka jälkeen hoitaja passitti vessaan ja sitten siirryttiin sängyn kanssa toimenpidehuoneeseen. Se oli siellä ainakin tosi pieni huone, jota vallitsi keskellä sijaitseva tuoli jalkatukineen. Siinä tuolissa mulle laitettiin kanyyli käteen, josta meni jotain rauhottavaa ja kipulääkettä. Verenpainetta ja pulssia seurattiin koko ajan. Kohdunkaulan puudutusta en huomannut ollenkaan vaikka tiesin tietysti mitä se lääkäri siellä alhaalla puuhaili. Itse keräys hieman nipisti, koska munasarjahan ei ollut puudutettu eli kun se neula meni sinne lävitse. Multa kerättiin yhteensä 18 munasolua ja aikaa meni kaikkineen 7 minuuttia. Eniten mulla siis sattui kanyyli. Sen jälkeen pääsin takas osastolle lepäileen ja sain kipulääkettä. Noin tunnin sisällä sain mennä syömään aamiaista ja sen jälkeen kun kerran olo oli hyvä pääsinkin jo kotiin. Olin siis takas kotona jo noin puol kaksitoista eli kaiken kaikkiaan nopea toimitus. Mulla ei ollut punktiosta mitään kipuja enkä tarvinnut sen sairaalassa saamani kipulääkkeen jälkeen mitään tabuja. Olo oli oikein hyvä ja otin tietysti silti rauhallisesti kotona. Mä jännitin itse tuota punktiota aivan mielettömästi, mutta siis aivan turhaan. Eihän se mikään miellyttävä toimenpide ollut, mut ei todellakaan mikään kamala tai kivulias. Reippaasti siis vaan sinne.
Oikein paljon onnea mk06!!! Mulla olisi ultra kahden viikon päästä ja nyt oon alkanut jännittää mitä sieltä löytyy.
Tsemppiä muille!
Anen kyselit siitä punktiosta, mä voin kertoa oman hyvän kokemukseni. Menin syömättä yhdeksäksi sairaalaan, tehtiin siis kunnallisella puolella. Sain vaihtaa sairaalaan vaatteisiin ja katselin vähän aikaa telkkaria. Hoitaja tuli hakemaan ja vessan kautta lähdettiin toimenpidehuoneeseen. Täällä ainakin huone näytti ahdistavalta kun pienen huoneen keskellä oli valta tuoli jalkatukineen :) Lääkäri laittoi kanyylin, josta sain jotain rauhoittavaa ja kipulääkettä. Verenpainetta ja sykettä seurattiin koko ajan. Kohdunkaulan puudutusta en huomannut ollenkaan vaikka lääkäri sieltä alapäästä koko ajan kertoikin mitä tekee. Paikalla oli meillä ainakin lääkäri, 2 hoitajaa ja biologi. Hieman tunsin sellaista nipistystä ja vihlontaa kun se neula meni munasarjaan, jota ei tietty oltu puudutettu. Multa kerättiin yhteensä 18 munasolua ja koko homma oli ohi 7 minuutissa. Eniten taisi toi kanyylin laitto sattua. Sitten pääsin takas osastolle ja sain kipulääkettä. Noin tunnin sisällä sain syödä aamiaista ja kerran vointi oli hyvä pääsin kotiin. Olin takas kotona jo puol kahdentoista aikoihin eli ei siihen kauhean kauaa mennyt. Mulla ei ollut punktion jälkeen mitään kipuja enkä tarvinnut siis kipulääkettä sen sairaalassa saamani jälkeen ollenkaan. Maltoin kuitenkin ottaa rauhallisesti vaikka olo oli mitä parhain. Mä jännitin itse tota punktiota aivan mielettömästi, mut siis aivan turhaan. Eihän se mikään miellyttävä toimenpide ole, mut ei todellakaan mikään kamalakaan tai kivulias. Reippaasti siis vaan sinne!
Oikein hurjasti onnea mk06! Mulla on ultraan vielä kaks viikkoa, enkä malta pysyä housuissani ku haluaisin jo tietää mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään.
Tsemppiä muille!
kiitos tosi paljon kjt punktio infosta!!
ok, menen avoimin mielin myös! ja jos multa kerätään se 1-2 niin en oo sitten sitäkään aikaa siellä.
voimia uä:n odotteluun! :)
Myös minä voisin kertoa oman kokemukseni punktiosta, kun se nyt maanantaina oli.
Minulla myös tehtiin julkisella puolella ja aamulla sain syödä kevyesti kotona. Myös omissa vaatteissa sain olla, housut vaan pois ja siihen gynekologin petiin makaamaan jalat tukiin asetettuna. Paikalla oli lääkäri, hoitaja ja biologi. Hoitaja laittoi kanyylin, joka luonnollisesti sattui. Sain sinne kipulääkettä, mutta täytyy sanoa, että minulla se ei vaikuttanut tarpeeksi, vaan puudutuspiikki emättimeen sattui ja paljon. Puudutti vielä toisenkin kerran ja vedet silmissä siinä sitten makasin miehen silittäessä hiuksia. Minulla oli niin paljon rakkuloita kasvamassa, että lääkäri sanoi minun olevan kipeä pari viikkoa punktion jälkeen. Oikea puoli punkitioitiin ensin ja se ei tuntunut ollenkaan. Vasemmalle puolelle siirtyessäni aloin tuntea jo kipua, joka kerta munarakkulan sisälle mentäessä. Punktio kesti minulla noin puoli tuntia ja 18 munasolua saatiin.
Menin noin puoleksi tunniksi lepäämään toiseen huoneeseen ja sitten sain lähteä miehen käsipuolessa kotiin. Pyörrytti ja kävelin etanavauhtia. Olin tosi kipeä illan, eikä särkylääkkeet auttanut. Märkää ja kylmää pyyhettä olen pitänyt vatsan päällä ja se on ainoastaan helpottanut oloa.
Tiistaina sain soiton, että 15 munasolua oli kypsiä ja 10 oli hedelmöittynyt. Pari ei ollut hedelmöittynyt ollenkaan ja pariin oli änkenyt monta siittiötä kerralla.
Eilen keskiviikkona kävimme sitten hakemassa yhden palleroisen kyytiin ja kahdeksan pakastettiin. Kaikki huippuyksilöitä. Yksi oli pudonnut pelistä huonolaatuisuutensa vuoksi. Testipäivä on 27.3.
Olen yhä kipeä ja kävelen etanavauhtia. Eilen ultratessa lääkäri sanoi munasarjojeni olevan todella turvoksissa ja mustelmia täynnä. Saan kuulemma varautua kipuun vielä ensi viikollakin. Silti olen todella onnellinen, että sain yhden alkion kohtuuni ja niin monta pakkaseen. :) Valmis olen punktioon uudestaankin, kyllä sen kestää!
No hui..olipas sulla erilaisempi tarina!!...
Se on yksilöllistä toki...
No just..eli mulla ei sit puudu alapää ollenkaa, meinaan koin sen synntyksessä..ei epiduraali ei lukuisat piikit eikä sumutteet puuduttanu alapäätä kun hoitaja alkoi ommella nirhaumia...ja se oli PAHEMPAA KUIN SYNNYTYS! Aivan järkkyä...
Eli siis...pelkoa aiheuttaa mulle toi!! :(
Täytyy sanoa, et rauhottavaa sitten tupla määrä!
Eikö Rizza sulle laitettu rauhottavaa ollenkaa?
En saanut ollenkaan rauhoittavaa, vain suonensisäistä lyhytvaikutteista tehokasta kipulääkettä, jonka vaikutus alkoi lakkaamaan toista munasarjaa tyhjentäessä. Rauhoittavaa olisinkin kaivannut, niin olisi ehkä lihakset olleet rennommat, sillä lääkäri pyysi koko ajan rentouttamaan reisilihaksia, joita jännittyneenä pusersin. :)
Minulla oli vatsa todella kipeä jo punktioon mentäessä, sillä tosiaan niitä rakkuloita oli niin paljon ja nestettä vatsaontelossa, joten lievää hyperiä oli jo havaittavissa. Onneksi toimenpide kuitenkin kestää sen puoli tuntia korkeintaan, joten sen kestää. :)
Rvsr, onnea vielä piinailuun! Nuo viimeisimmät päivät on varmasti aivan kamalia.
Pablolle pahoittelut :(
Katinalle tseppiä piinailuun!
Minulla on huomenna punktio ja jopa jännittää...Se on menoa nyt!