Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 2,5kk mummolaan yöksi?

Vierailija
28.02.2009 |

Onko kukaan muu jättänyt näin pientä?

Tänään olis yks todella, todella mahtava keikka, joka haluttas miehen kanssa käydä katsomassa. Pikkusiskoni lupasi tulla hoitamaan isompia lapsia, mutta vauvaa en hänelle uskalla jättää.

Nyt äitini soitti ja sanoi, että vauva vois ihan hyvin tulla heille. Vanhempani vaan asuvat aika kaukana eikä meillä ole autoa, joten äitini hakisi vauvan jo klo 15 ja toisi huomenna sitten aamulla takaisin.

Olenko nyt ihan edesvastuuton, itsekäs äiti jos laitan pikkuherran mummin ja papan elämää sulostuttamaan vajaaksi vuorokaudeksi? Vauva on tissillä, mutta osaa juoda pullostakin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan olisi kyllä ottanutkaan, eli ei olisi tarvinnut miettiä. Mä en ole koskaan ymmärtänyt kuka uskaltaa edes ottaa ihan pieniä vauvoja hoitoonsa. Musta tuntuisi kauhealta hoitaa vauvaa, joka saattaa itkeä paljonkin, enkä yhtään voi tietää mikä on hätänä. Kerran hoidin ystäväni vauvaa muutaman tunnin ja se tuntui parilta vuorokaudelta. Lapsi oli puolivuotias, itki aivan koko ajan, ja huusi kurkku suorana nälkäänsä eikä suostunut aukaisemaan edes suutaan, että olisin saanut sinne jotain laitettua.

Vierailija
22/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk kun oli mummolassa yötä. Ihan hyvin meni ja on nyt normi 8 vuotias. ja olin kotiäitinä 5v ja väitän olevani eritäin hyvä ja lapsiini sitoutunut äiti. Yksittäiset yökyläilyt ovat ok pienillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan minkäänlaisia neuvoja, jotka liittyvät oman mielen piristämiseen. Tietää kyllä, millaisia vastauksia saa konservatiivimammoilta. "Vauva oltava etusijalla, kun sen on kerran pykännytkin". Ja vaikka väkisin. Keikalle vain, ei se vauva siitä kärsi. Sitten tiedät ainakin haluatko jättää toisenkin kerran.

Vierailija
24/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vietät oikein mukavan illan. vauva ei todellakaan siitä mitään traumoja saa. Jaksat itsekkin taas paremmin kun on vähän päässyt irroittelemaan:)

Mukavaa iltaa!

Vierailija
25/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 4 lasta ja en ole kyllä koskaan jättänyt noin pikkuista hoitoon enkä oikein vielä isompanakaan osaa vielä jättää hoitoon,mutta tunnen ihmisiä jotka tekevät niin.jos tunnet että äitisi pärjää vauvan kanssa ja itse voit nauttia olosta keikalla jätä hoitoon mutta jos epäröit ei kannata koska koko keikka menisi kuitenkin pieleen vaan sen takia ettet jaksaisi keskittyä koko keikkaan vaan sterssaisit koko ajan miten mummolassa menee...

Vierailija
26/32 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani jätin hoitoon 2 viikkoisena ja lähdin baariin. Enkä edes kadu.

Vierailija
27/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään mun viesti oli hävinnyt kun kirjoitin että täytyy antaa aikaa itselle ja parisuhteelle(myös lapsen etu) , joten ilman muuta menet konserttiin! se ei todellakaan tee hyvää äitiä että ei anna lastaan hoitoon...monesti näkee äitejä jotka ovat kireitä kuin viulunkielet ja purkaa huomaamattaan sitä lapseen.Ja kuinka lapsen läheiset: mm.kummit,mummit olisivat otettuja jos heihin luotettais ja annettais lapsi hoitoon heille. Ja joku kirjotti että 3v lapsi eikä pahemmin ole hoidossa ollut, niin ei varmaan tule hoidossa olemaankaan kun ei ole siihen tottunut.Sellainen lapsi ainakin huutaa luultavasti kun menee seuraavan kerran hoitoon.Mielummin totuttaa jo pienenä! Ja samalla lapsi oppii sosiaalisuutta...myöhemmin lapsi itse pyytää päästä esim mummille yökylään toisin kuin ne lapset jotka joutuvat vain äitin helmoja katselemaan päivät pitkät...

Vierailija
28/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että se konsertti olikin jo eilen, mutta mihinkäs ratkaisuun päädyit? veitkö hoitoon?

Vierailija
29/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo hoiti meillä yhden yön, kun lapsi oli 3vkoa. Yötä oli mummolassa n 2kk iässä (nukkui siis suurimman osan ajasta, heräsi vain syömään) ja kolmannen kerran 4kk iässä.. tuo viimeinen reissu oli kamala. Vauva oli itkenyt ja ihan selvästi tajunnut, että nyt on vieraassa paikassa. Itselle tuli paha mieli, vaikka pakko oli jättää (olin itse sairaalassa yön yli).

Mielestäni et ole itsekäs äiti. Isovanhemmat ovat tärkeitä ihmisiä lapsen elämässä :) Eikö äitisi voi tulla teidän kotiin hoitamaan? Tuttu ympäristö..

Vierailija
30/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kotona jopa 10-vuotias joka ei ole koskaan ollut yötä ilman vanhempiaan. Ensi on ekan kerran lähdössä parin päivän leirille.

Vierailija
31/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, ettei lapsi ole ennen 3-v ikää ollut yökylässä, tarkoita sitä, ettei lapsi ikinä uskaltaisi yökylään jäädä, kun ei ole pienestä vauvasta asti totutettu! Ei siihen tarvitse siis 2 kk iässä alkaa totuttaa.

Meidän esikoinen oli ekan kerran yökylässä yhden yön, kun oli vajaa 1,5-v. Hienosti oli mennyt, vaikkei sen nuorempana aloitettu. Sitä ennen oli reilu 1-vuotiaana yhden yön kotona miehen äidin hoidossa, kun oltiin miehen kanssa yö pois kotoa. Hyvin oli mennyt sekin. Ton aiemmin en olisi itse raaskinut olla lapsesta erossa ja se, ettei äiti raaski olla alle 1-vuotiaasta yötä erossa on musta nimenomaan tervettä. Ei se, että haluaa olla jo 2-viikkoisesta yön erossa niin kuin joku kertoi olleensa. Kun esikoinen oli 2 kk, meillä oli yksi tärkeä iltameno, jolloin vauva oli isovanhempien hoidossa klo 21-01 välisen ajan. Oli huutanut ekat pari tuntia ja oltiin jo miehen kanssa lähdössä juhlista kotiin sen takia, mutta vauva olikin sitten rauhoittunut, joten oltiin vielä pari tuntia. En ois millään pystynyt olemaan koko yötä vauvasta erossa.

Kuopus sen sijaan oli ekan kerran yökylässä jo 2 kk iässä, kun olin niin hirveässä univelassa (olin nukkunut 2 kk ajan vain muutaman tunnin yössä). Vein vauvan illalla klo 22 aikaan äidilleni, jossa imetin vauvan vielä ja tulin sitten kotiin nukkumaan. Tietty heräsin pari kertaa yön aikana vanhasta tottumuksesta, mutta oli se luksusta kun sai edes vähän paremmin nukuttua. Äitini toi sitten vauvan klo 8 aikaan meille. Vauva oli syönyt vähän pullosta, mikä ei ollut ollenkaan varma juttu, joten vähän riskihomma se oli, että vauva oli yön pois tissin luota. Näin jälkeenpäin olen ihmetellyt, miten ihmeessä raaskin niin pienen vauvan antaa yöksi pois, mutta olin niin tolkuttoman väsynyt, ettei ollut muuta vaihtoehtoa. Seuraavan kerran kuopus oli yökylässä esikoisen kanssa joskus 1-vuotiaana.

Vierailija
32/32 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista tarvetta. Vauva on vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi