Kyllä tuntuu pahalle miehen vanhempien epäreiluus!
Miehen veli on todella hyväpalkkaisessa työssä, elää kuitenkin aivan kädestä suuhun ja nyt on rakentanut uuden talon.
Miehen vanhemmat pyysivät mun isää hoitamaan velkakirja-asiat miehen veljelle lainatuista rahoista ja muutenkin neuvoa heidän raha-asioista. Mun isä teki paperit ja ne ovat meillä, mies kurkkasi mitä ovat. Tiedän, et on väärin, että katsoi paperit. Kyllä tuli paha mieli.
Miehen veli on ottanut vanhemmiltaan korotonta lainaa 600 000€ vanhemmiltaan taloa varten. Miehen veli oli miehelleni kyllä kertonut miehelleni saaneen pienen vippilainan vanhemmiltaan, jota ei kuulemma aio maksaa takaisin vaan on ennakkoperintöä. Miehen vanhempien muu varallisuus on 90 000€ rivariasunto ja säästöjä 40 000€.
Meillä on rahasta tosi tiukkaa ja mies pyysi lainaan 500€. Ei kuulemma ole nyt lainata, kun veljelle on tulossa vielä suuri rahameno ja ovat luvanneet lainata.
Miehen veli on sinkku, joka asuu 300neliön uudessa omakotitalossa, matkustaa ainakin 5 kertaa vuodessa kaukomatkoille vähintään 3 viikoksi, kuluttaa rahaa aivan törkeän paljon, on jatkuvasti aivan rahaton ja anoppi niin suree pojan suuria velkoja ja makselee niitä.
Meillä miehen palkka bruttopalkka on reilut 2000€, minä äitiyslomalla, meillä 3 lasta. Joka ikinen euro saadaan laskea. Lapset saivat yhetiseksi joululahjaksi rahaa 15€.
Me ollaan onnellisia, rahalla ei tällaista onne saa. Nyt veti kyllä mielen aika surulliseksi toi miehen vanhempien epätasa-arvoinen suhtautuminen poikiaan kohtaan! Toinen on aina saanut kaiken, koska on kärkäs vaatimaan ja ottamaan vaikka tuhkatkin pesästä. Toinen ei saa koskaan mitään.
Kommentit (34)
mutta joku väläytteli aiemmin, että kyseisestä lainasta menisi hurjat korotkin. Mikään lakihan ei säädä, että lainalla pitäisi olla korko. Koroton laina onkin yleinen tapa erityisesti läheisissä sukulaisuussuhteissa. Verottaja seuraa kyllä, että lainaa myös lyhennetään, joten ihan vain "paperilla" kyseistä oikeustoimea ei voi tehdä. Rahaa pitää myös siis liikkua pojalta vanhempien suuntaan. Toki esim. joka kolmas vuosi lainaa voidaan lyhentää verottomasti verovapaan lahjan suuruisella enimmäismäärällä.
on lainasta, on se vanhempien kuoltua kummankin kuolinpesän saatavia, jotka voidaan vaatia maksettavaksi, jotta kuolinpesän varat voidaan arvioida ja halutessa jakaa täysmääräisinä.
Muistaakseni vanhemmat eivät voi suosia yhtä rintaperillistä tavalla, joka loukkaa muiden rintaperillisten lakiosaoikeutta, joten veli voidaan velvoittaa maksamaan muille (toiselle?) rintaperilliselle summa, jolla tämän rintaperillisen perintö täydentyy lakiosaa vastaavaksi.
Kummeina on kyllä hänen hyviä ystäviään, hänen ehdotuksestaan, useampia. Mutta sukulaisiin hänellä ei ole kovin lämpimät välit, joten ei luonnollisestikaan näitä ehdottanut. Enkä minäkään omiani, meillä on tosiaan kaikki kummit ystäviä.
" Ei minun mieheni ainakaan koskaan ehdottanut siskoaan tai ketään muutakaan. "
Tossun alla on sunkin miehes :-O kun ei saa ees ehdotaa ketään.....kauheita naisia maailma täynnä!!!!!
varsinkin jos on syytä epäillä veronkiertoa. Ja silloin kyllä syynätään kaikki tiliotteet. Tämä siis vastauksena sille joka väittää ettei verottaja tutki tiliotteita ja että ihmiset saa tehdä omaisuudelleen mitä haluaa. Ottaisit hieman selvää asioista.
" Ei minun mieheni ainakaan koskaan ehdottanut siskoaan tai ketään muutakaan. "
Tossun alla on sunkin miehes :-O kun ei saa ees ehdotaa ketään.....kauheita naisia maailma täynnä!!!!!
Se olisi laitonta rahoitustoimintaa ja koron kiskontaa.
koska puolet perinnöstä, siis vanhempien omaisuudesta kuuluu miehellesi..
Se olisi laitonta rahoitustoimintaa ja koron kiskontaa.
Tuo ei voi olla totta. Meillä on miehen sukulaiselta lainaa ja maksamme isompaa korkoa kuin on tällä hetkellä markkinakorko, oli tosin hieman markkinakorkoa pienempi kun velan otimme.
Kyllä ihmettelen näitä katso peiliin -kommentteja!
Vaikka minä olisi kuinka kamala appivanhempien mielestä ja ei olisi vanhemmille mieleen, niin kyse on kuitenkin OMAN POJAN valitsemasta puolisosta! Jokainenhan valitsee puolison itselleen, ei vanhemmilleen!
Meillä vastaava tilanne, että lastenhoitoapu, remontointiapu, kaikenlainen apu menee sille röyhkeimmälle ja rikkaimmalle, joka kehtaa pyytää.
Oletin toki, että mekin saamme vastaavan ja saman avun. Vähitellen välit mennett, koska röyhkeys on sitä luokkaa, kuten ap:n tilanteessa, että kaikki valjastetaan (kuten köyhän ap:n vanhemmat) rikastuttamaan tätä yhtä perhettä. rikkainta ja ahneinta.
Olemme itse vaatimatomia ja hiljaisia, ja huomasin, että pyytämällä vain saa. Mutta meidät leimattiin ahneiksi, kun yhtäkkiä sanoimme, että mielestämme olemme jääneen paljon vähemmälle kuin toiset.
Mutta onko laillista antaa koko omaisuutensa yhdelle lapsista?
Joillakin on vissiin aika hyvä ego. Ehkä se veli nimenomaan ei ole halunnut sukulaisiaan kummiksi? Ei minun mieheni ainakaan koskaan ehdottanut siskoaan tai ketään muutakaan. Ystäviä ovat kaikki lastemme kummit. Eikä kuulu kummankaan vanhemmille yhtään.
Ei kuulukkaan mutta tossun alla on veli kylläsen näkee ku sivusta seuraa se on liian kiltti.....kyllä mä veljeni tunnen ;) ja välit veljeeni on hyvät olemme paljon tekemisissä soittelemme ja mesettelemme.....no kummeina ovat:
-vaimon veli
-vaimon serkku
-vaimon hoitolapsien sisko?????Ei ristin sielua veljen puoleta ei kaveria ei ketään.... olisi nyt edes joku kaveri ollut kun ei sukulaiset vaimolle kelpaa.... mutta kun ei......
Elämä on semmosta :DDDDD
että yhtä sisarusta, nuorinta, kohdellaan aina heikompana, jolle ostetaan pyytämättä vaikka kodinkoneita ja muut sitten hankkivat tavaransa omiin talouksiinsa ihan itse. Multa ei tosin puutu mitään, joten ei taloudellisessa mielessä haittaa enkä halua rikkoa vanhempien vakaata käsitystä siitä, että 30-vuotias ei esim itse osaa hankkia haluamiaan verhoja, kodinkoneita, huonekaluja. Äiti huolehtii myös joulu- ja juhannussiivouksesta, ikkunanpesusta, mattojen pesusta ym kaikesta, mistä lapsi ei vielä voi itse osata huolehtia.
veli on kun voi olla 5 x 3 viikkoa eli 15 viikkoa vuodessa ulkomailla?