Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pakaste vadelmat

Vierailija
24.03.2009 |

mistä tietää voiko jäätelöä jossa on vadelmaa syödä? onko keitetty jossain vaiheessa? söin pirkan marjaisaa jugurttijäätelöä ja nyt sit vasta huomasin että se on tehty virossa. voiko olla listeriaa? siinä on maitojauhetta. olen niin raskaana.

Ja kiitos ei vittuilu viestejä. Voin sanoa ne itsekin "olet tyhmä. mistä näitä sikiää, raskaana ei voi syödä mitään, miten olet pärjännyt elämässä tähän asti, kaikkea saa syödä" jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka lehdestä että Pirkka-pakastevadelmat pitäisi kuumentaa

ennen syöntiä...?? meillä ainakin vain sulatettu ja syöty...

Vierailija
2/7 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjat. Pakastevadelmissahan on käsittääkseni ollut kaliki-viruksen mahdollisuus, joten niiden kuumentaminen kannattaa. En usko (vaikka eihän tämä uskon asia ole..) että jogurteissa on listeriaa, nehän on valmistettu pastöroidusta maidosta.

Mutta ymmärrän huolesi. En kuitenkaan itse olisi tippaakaan huolissani jos olisin sinä. Muistan kyllä oman raskausaikani, jolloin huomasin että olin syönyt salaatin seassa pakaste(!)maissia, ja olin varma että juuri siinä erässä on ollut listeria. Mutta eipä ollutkaan, kuten ei varmaankaan yleensäkään ole. Todennäköisimmin listerian voisi Suomessa saada vakuumipakatuista kylmäsavulohi(ja vastaavista) tuotteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle lääkäriasemalle viikoittain otattamaan listeriatesti. Mikään ei ole tässä elämässä varmaa ja listeria voi muhia jääkaapissasi jo nyt.

Vierailija
4/7 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mennävuosina vadelmissa (serbia, puola) oli kalikivirusta (norovirusta) joka taisi johtua likaisesta kasteluvedestä.

Nyt halusin kokeilla vadelmakakkuohjetta, ja kun kotimaisia pakastevadelmia ei ollu enää missään kaupassa, ostinkin kolme pussia vadelmia, pirkka-merkkistä ja sitä toista suonenjoen marja vai mikä. molemmissa alkuperämaa puola tai serbia.

ja just ajattelin sitä, että pitäsikö soittaa sinne kulutusneuvontaan ja kysyä asiaa. 5 hengen perhe sitten sairastuu, jos sairastuu.

Vierailija
5/7 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on aika hyvä kysymys.

koska ennen (esim. 50vuotta) sitten ei ollut virosta tuotuja pakastevadelmia. suurinosa oli kotimaisia ja ruuat tehty kotona itse, omasta pellosta. Nykyään joka paikasta tuodaan kaikkea. Ei ennen suomessa ollut pakastepizzoja jotka on tehty sakassa.

Ja tuskin toi yksityiselle käynti ja soitto sinne Pirkkaan on aiheellisia. lähetä vaikka asiakaspalautetta jossa kysyt asiaa.

Vierailija
6/7 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka vain tietty omien tuotteidensa vuoksi halusi tarkentaa asian.

Mutta siis ulkomailla(maat joista marjat tulevat) voi kasteluvesi olla saastunut ja siten marjoissa voi elää vaikkapa juuri tuo Noro.

oiskohan ollut jopa KTL joka asina ihan virallisesti suositti, en nyt enää muista.

itseäni kiinnosti vain lopputulos :)

ap. kysymykseen suosittelen soittamaan Pirkan asiakaspalveluun.

Vierailija
7/7 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luulette jäätelössä käytettävän raakoja marjoja???

Jestas mä en kyllä tiedä miten päin täällä olis kun ei voi olla mahdollsita olla noin idiootti.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä