"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."
Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?
t. lasten hankintaa harkitseva
Kommentit (292)
Eläminen on hauskempaa kun on omia lapsia. Ja tarpeen tullen pääsen myös ilman lapsia liikenteeseen. Olen tyytyväinen.
Seksi on hauskempaa ilman lapsia. sit ku on lapsia seksistä tulee rajoittuneenpaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]
Ei pidä paikkaansa. Monesti aikuisporukalla tehdyt retket olisi ollut mukavia, jos oltais otettu lapset mukaan. Monet ei vaan niitä lapsia halua mukaan, koska haluaa viettää reissu-illat ryypäten. :(
[/quote]
Mitäköhän hauskaa niissä lapsissa on? Huutaa ja kitisee kokon ajan. Minä en halua käyttää retkellä aikaa lapsista huolehtimiseen vaan kavereiden kanssa olemiseen ja luonnossa nauttimiseen
[/quote]
säkin kitiset täällä koko ajan, varmaan ne sun kaverit on vaan tyytyväisiä kun et änjeä mukaan kitisemään ja "nauttimaan luonnosta."
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] Ei pidä paikkaansa. Monesti aikuisporukalla tehdyt retket olisi ollut mukavia, jos oltais otettu lapset mukaan. Monet ei vaan niitä lapsia halua mukaan, koska haluaa viettää reissu-illat ryypäten. :( [/quote] Mitäköhän hauskaa niissä lapsissa on? Huutaa ja kitisee kokon ajan. Minä en halua käyttää retkellä aikaa lapsista huolehtimiseen vaan kavereiden kanssa olemiseen ja luonnossa nauttimiseen [/quote] säkin kitiset täällä koko ajan, varmaan ne sun kaverit on vaan tyytyväisiä kun et änjeä mukaan kitisemään ja "nauttimaan luonnosta."
[/quote]
Ei vaan kyllä ne ihan kutsuu minut sinne. Minua ei tarvitse kenenkään vahtia ulkona toisin kuin lapsia
Elämä on paitsi hauskempaa, niin myös helpompaa ennen lapsia. Valitettavasti se pikkulapsiaika on vain yksi etappi niissä lapsissa. Sen ajan jälkeen tulee uudet murheet. Kaverit riesoo tai ei ole kavereita ja se riesoo - rahan meno lisääntyy teknisten tarpeiden myötä - teinit valvoo aina eikä tiedä milloin sekstailla rauhassa...
kauhulla jo ajattelen, milloin nuo lapset pääsevät muuttamaan pois, kun asuminen täällä helsingissä on niin kallista. Ehkä minä sitten maksan.... Ja saan sen maailmanympärysmatkani kun täytän 60 ...
Jos aikuinen on vielä siinä luulossa että aina pitäisi olla hauskaa niin ei kannata miettiäkään lasten hankkimista, itsekään ei ole tainnut vielä ihan henkisesti kasvaa aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] Ei pidä paikkaansa. Monesti aikuisporukalla tehdyt retket olisi ollut mukavia, jos oltais otettu lapset mukaan. Monet ei vaan niitä lapsia halua mukaan, koska haluaa viettää reissu-illat ryypäten. :( [/quote] Mitäköhän hauskaa niissä lapsissa on? Huutaa ja kitisee kokon ajan. Minä en halua käyttää retkellä aikaa lapsista huolehtimiseen vaan kavereiden kanssa olemiseen ja luonnossa nauttimiseen [/quote] säkin kitiset täällä koko ajan, varmaan ne sun kaverit on vaan tyytyväisiä kun et änjeä mukaan kitisemään ja "nauttimaan luonnosta."
[/quote]
Ei vaan kyllä ne ihan kutsuu minut sinne. Minua ei tarvitse kenenkään vahtia ulkona toisin kuin lapsia
[/quote]
Ehkä niistä on koomista katella sun nyrpistelyä ja yritystä nauttia luonnosta.
Miksiköhän mä en ole hoksannut moisia ongelmia sekstailun, matkailun tai oikein muunkaan suhteen? Ainoa mikä oli ikävää, oli ekan 3kk univelat, mutta sekin meni nopsaan ohi. Lapsia 3
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:05"]
Miksi miehet eivät koskaan osallistu näihin keskusteluihin?
[/quote]
Mistä näet kirjoittajien sukupuolet?
[/quote]
Kirjoituksen näkökulmasta :) Ei ole vaikeaa.
[/quote]
Minä olen vastannut tänne useitakin tekstejä ja olen mies. Joten et selvästikkään näe
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:46"]Jos pitää tuollaista miettiä niin tuskin mitään äitiainesta oletkaan. Parempi kun et tee lapsia ja pilaa heidän elämäänsä itsekkyydelläsi. [/quote] Tämä totta! Jos olet itsekäs egoisti: Älä hanki lasta! Empaattinen ihminen, joka osaa iloita toisen ilosta nauttii eniten lapsista, ja on todennäköisemmin myös hyvä äiti!
[/quote]
Aikuinen ihminen vaatii toiselta samat asiat kuin mitä itse antaa. Lapsilta ei saa mitään.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:59"]
Jos aikuinen on vielä siinä luulossa että aina pitäisi olla hauskaa niin ei kannata miettiäkään lasten hankkimista, itsekään ei ole tainnut vielä ihan henkisesti kasvaa aikuiseksi.
[/quote]
Aina ei ole hauskaa mutta kyllä se hauskuus pitää maksimoida
Minusta taas elämä olisi tyhjää ilman lapsia. Tarkoitan tunneskaalaa ja itsestä oppimista. Pikkulapsiaika oli rasittavaa mutta nyt teinien ja koululaisten äitinä olo on ihanaa. On aikaa omillekin jutuille mutta sitten se rikkaus keskustella, ohjata, opettaa lapsille elämää ja oppia itse. Seurata niiden kasvua, valintoja, pohdintoja, kavereita... Olen erittäin onnellinen lapsista. Hankin ne ajoissa ja nyt tuntuu että pikkulapsi ja kanaemovaihe meni aika äkkiä ohi ja taas on aikaa omillekin jutuille. Sopivassa määrin molempia. Ja kun on itse vielä suht nuori niin on jaksamistakin vielä. Olen onnellinen lapsista, en ikinä antaisi pois enkä vaihtaisi lapsettomaan elämään. Mutta kukin tavallaan. Ei lapsia pidä hankkia siksi että kuuluu tehdä niin.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:01"]
Miksiköhän mä en ole hoksannut moisia ongelmia sekstailun, matkailun tai oikein muunkaan suhteen? Ainoa mikä oli ikävää, oli ekan 3kk univelat, mutta sekin meni nopsaan ohi. Lapsia 3
[/quote]
Että pikkulapsiaikana seksin harrastaminen on ihan yhtä helppoa kuin ilman lapsia? Voitte nussia sen pari kertaa päivässä ja ottaa aamupanot vaikka keittiön pöydällä?
Kyllä se paikkansa pitää.
-kahden lapsen äiti-
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:01"]
[/quote]
Että pikkulapsiaikana seksin harrastaminen on ihan yhtä helppoa kuin ilman lapsia? Voitte nussia sen pari kertaa päivässä ja ottaa aamupanot vaikka keittiön pöydällä?
[/quote]
Eihän ne lapset ole koko aikaa hereillä tai kotona tai me olla sidottuina kotiin. Mielikuvitusta kehiin
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:01"]
[/quote]
[/quote]
minustakin elämä oli ihan samanlaista ensimmäiset vuodet. Lapsi tulee siinä sivussa ja nukkuu sikeästi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:01"] Miksiköhän mä en ole hoksannut moisia ongelmia sekstailun, matkailun tai oikein muunkaan suhteen? Ainoa mikä oli ikävää, oli ekan 3kk univelat, mutta sekin meni nopsaan ohi. Lapsia 3 [/quote] Että pikkulapsiaikana seksin harrastaminen on ihan yhtä helppoa kuin ilman lapsia? Voitte nussia sen pari kertaa päivässä ja ottaa aamupanot vaikka keittiön pöydällä? [/quote] Eihän ne lapset ole koko aikaa hereillä tai kotona tai me olla sidottuina kotiin. Mielikuvitusta kehiin
[/quote]
Mitä vapautta se on jos joudut odottamaan sitä kun lapset nukkuu? Miten nussitte kunnolla kun ääntäkään ei voi pitää?
Miten harjoitatte roolileikkejä kun lapset on kotona?
Ei pidä paikkaansa. Mulla on ainakin niin hauskoja lapsia, että viihdyn heidän kanssaan. Varsinkin nyt kun ovat jo isompia niin meillä on tosi hauskoja keskusteluja ja vitsejä ja lupsakkaa yhdessäoloa. Usein kokoonnutaan iltaisin yhteen pelkästään keskustelemaan. Olisin menettänyt paljon jos en olisi saanut lapsia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:01"] Miksiköhän mä en ole hoksannut moisia ongelmia sekstailun, matkailun tai oikein muunkaan suhteen? Ainoa mikä oli ikävää, oli ekan 3kk univelat, mutta sekin meni nopsaan ohi. Lapsia 3 [/quote] Että pikkulapsiaikana seksin harrastaminen on ihan yhtä helppoa kuin ilman lapsia? Voitte nussia sen pari kertaa päivässä ja ottaa aamupanot vaikka keittiön pöydällä? [/quote] Eihän ne lapset ole koko aikaa hereillä tai kotona tai me olla sidottuina kotiin. Mielikuvitusta kehiin
[/quote]
Mitä vapautta se on jos joudut odottamaan sitä kun lapset nukkuu? Miten nussitte kunnolla kun ääntäkään ei voi pitää?
Miten harjoitatte roolileikkejä kun lapset on kotona?
[/quote]
Jos sulle roolileikit ovat tärkeämpiä kuin lapset niin tietystikään ei kannata hankkia niitä lapsia. Minusta taas joskus se odotus saa homman tuntumaan vielä hauskemmalta, siksi asia ei ole ongelma.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]
Ei pidä paikkaansa. Monesti aikuisporukalla tehdyt retket olisi ollut mukavia, jos oltais otettu lapset mukaan. Monet ei vaan niitä lapsia halua mukaan, koska haluaa viettää reissu-illat ryypäten. :(
[/quote]
Mitäköhän hauskaa niissä lapsissa on? Huutaa ja kitisee kokon ajan. Minä en halua käyttää retkellä aikaa lapsista huolehtimiseen vaan kavereiden kanssa olemiseen ja luonnossa nauttimiseen