Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt ryssin pahemman kerran..

Vierailija
27.02.2009 |

en kaipaa mitään moraalisaarnoja, tiedän jo itsekkin olleeni typerä. tilanne siis tää: avioliitossa, ihan suht toimivassakin.. pitkään haaveiltu raskaus toteutui, ja kannan siis sisälläni ylpeänä uutta elämää. raskaus on edennyt ekaan ultraan asti, ja tulos järkytti. kuukautisten mukaan lasketun ajan ajankohta muuttui sikiön koon mukaan melkein kaksi viikkoa. eihän siinäkään mitään, mutta jos lasken hedelmöittymisen tapahtuneen ultran kertoman mukaan, olen ollut mieheni lisäksi toisen miehen kanssa samoihin aikoihin. yhden kerran, ja syitä en lähde erittelemään mikä tähän ajoi. käytimme kuitenkin tämän toisen miehen kanssa kondomia, ja olimme hyvin tarkkoja siitä,ja en huomannut sen kyllä rikkoutuvankaan, vaikka humalassa olimmekin. mieheni kanssa emme ole käyttäneet mitään ehkäisyä, mieheni kanssa olin ensin, ja tämän toisen kanssa jälkeen. kadun syrjähyppyäni aivan todella paljon, ja tekisin sen tekemättömäksi jos se olisi mahdollista. nyt kuitenkin joudun miettimään, että onkohan mitenkään mahdollista että lapsen isä olisikin tämä toinen mies, vaikka järki sanoo että sen ei pitäisi olla mahdollista. raskasta odottaa syksyyn asti että näkee ketä vauva muistuttaa. onko kellään kokemuksia vastaavasta kamalasta tilanteesta? voinkohan olla turvallisin mielin siitä että lapsi on rakkaalle aviomiehelleni?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi melkoinen sattuma, että olisit tullut raskaaksi MIEHELLESI juuri nyt, kun olit toisenkin miehen kanssa.

Entä jos toista lasta ei kuulu ja lapsettomuushoidoissa paljastuu, ettei miehesi voi saada lapsia tai että se on erittäin epätodennäköistä?

Vai oliko tuo pitkään yrittäminen liioittelua?

Vierailija
22/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin miheltä suoraa tunnustusta sillä jos kyse olisi ns.yhden kerran mokasta, voisin antaa uuden mahdollisuuden edes lasten takia. Mutta salailu ja vahongossa paljastuminen veisi viimeisetkin mahdollisuudet luottamukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aivan sama lässyn lää kauniit ja rohkeat tyyli.

Vierailija
24/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aivan sama lässyn lää kauniit ja rohkeat tyyli.

Kiitoksia kohteliaasta kommentistasi. Vaikka itse koen kirjoitustyylini asialliseksi ja järkiperäiseksi en niinkään lässyn lääksi. Käyn mieleeni tulleet tosiasiat ja vaihtoehdot läpi. Vai koitko ongelmaksi lukea niin pitkän tekstin keskittyneesti? ...

Yhden miehen nainen

Vierailija
25/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeyttää vaan se raskaus. Olisit onnellisempi ilman sitä äpärälasta

Vierailija
26/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään erityisen aktiivisesti vauvaa tekemällä tehneet, vaan enemmän tyyliin tulee kun tulee. jokatapauksessa hetkellisen huonon liiton hetken jälkeen kaikki muuten tuntuu nyt hyvältä, olemme molemmat todella onnellisia raskaudesta. olen kuitenkin varma, että mieheni ei olisi tukenani raskauden aikaa, jos olisi pienikin mahdollisuus ettei lapsi ole hänen. ja kuitenkin aika varmana pidän että lapsi miehelleni on, niin en uskalla ottaa riskiä ja kertoa tapahtuneesta, ja pilata samalla kaikkea mitä olemme yhdessä aikaan saaneet. mm. aikaisemmat lapset.

Vierailija
27/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin, että olin eronnut miehestäni, ja muuttanut väliaikaisesti toisen miehen luo. Palasin kuitenkin takaisin mieheni luo, kuukautiset tulivat normaalisti, myöhemmin huomasin olevani raskaana. Ultrassa sitten paljastui että raskaus oli pidemmällä. Mies kohteli minua, ja myöhemmin lasta, kuin se ei olisi hänen. Ensin kielsin selvittämästä isyyttä, sillä tuo toinen vaihtoehto oli seinähullu. Ensimmäinen ajatus oli lapsen nähtyäni: voi luoja.. Lapsi näytti todella tuolta toiselta.. Myöhemmin testit tehtiin, ja mies, nyt kylläkin ex, on enemmän lapsen isä kuin minä äiti.. Joten ulkonäöstä on paha päätellä.

Minä olisin aika varma, että lapsi on miehesi. Surkea tilanne kyllä, kun epäilys jää..

Vierailija
28/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itse en silloin kertoisi vaan eläisin mielummin valheessa ja pitäisin lasteni perheen pystyssä. Tietenkin riippuen lasten iästä, ovatko he niin vanhoja että kykenisivät ymmärtämään ja jotenkin hyväksymään avioeron ja toisesta vanhemmasta eroon joutumisen?

Jos miehesi ei tukisikaan raskausaikana, palaisiko hän positiivisen isyystestin jälkeen?

Vierailija
29/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2 alle kouluikäistä, ja luulen ettei hän antaisi anteeksi tätä, hän on omat virheensä tehnyt, ja minä omani, mutta kun en itse hyväksy tekoani, en voi odottaa että kukaan muukaan hyväksyy.

ap

Vierailija
30/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne sinulla. Onneksi käytit kuitenkin kondomia vieraan miehen kanssa kondomia.

Mutta asiaan...minä olen tumma: tumman ruskeat hiukset (joku sanoisi jo mustat), ruskeat silmät (kuten vanhemmillanikin...isoäidilläni äidin puolelta sen sijaan oli siniset silmät). Mieheni on vaalea: keskivaaleat hiukset ja siniset silmät. Tyttärellämme (nyt 4v) on ollut koko lapsuutensa vaaleammat hiukset kuin isällään ja siniset silmät. Jos en paremmin tietäisi niin olisin varma että lapsi vaihtui laitoksella. Lapsi kun ei ole isänsä ja minun välimuoto väritykseltään. Minun värini jäivät jonnekin matkan varrelle! Lapsella kun kuitenkin on syntymämerkki jonka huomattiin jo heti lapsen synnyttyä ja kun tuolla tytöllä yhä on samanlainen syntymämerkki niin kyllähän se on uskottava että tämä tyttö on minun. :)

Joten eivät nuo ulkoiset piirteet aina mene ihan niin kuin luulisi...

Tsemppiä. Ihan oikeasti. Elämänkokemusta on täällä sen verran että tiedän ettei mikään ole mustavalkoista.

Ja ei, en ole ap... ;)

Vierailija
31/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n tilanteessa sanoisin, että pidä suusi kiinni. Älä siirrä syyllisyyttäsi muille, siis miehelle ja lapsille. Kanna itse taakkasi. Lapsesi tarvitsevat kokonaisen perheen, tämä syntymätön tarvitsee isän.

Vierailija
32/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse pystyisi elämään valheessa. Ottaisin sen riskin, että mies haluaa erota. Tällöin tekisin abortin.

Vierailija
33/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa menee huonsoti ja silti yritetään vauvaa. Ei uusi vauva ikinä mitään huonoa liittoa pelasta, tuo vaan lisästressiä. Uusi vauva on stressitekkijä hyvässäakin suhteessa. Sinun pitää ottaa aikuinen vastuu tekemistäsi, ja kertoa miehellesi. Tuskin niin kuitenkaan teet -vastuuntuntoinen ihminen ei yritä lisälapsia, kun liitossa menee surkeasti.

Vierailija
34/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse pystyisi elämään valheessa. Ottaisin sen riskin, että mies haluaa erota. Tällöin tekisin abortin.

Ja ettei abortti ole enää vaihtoehto. Silti useampikin vastaaja on sitä ehdottanut. Missä sisälukutaito?

Vierailija
35/35 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisin jaksaa lapsen syntymään asti. Sitten teettäisin isyystestin (mammaksi.fi:ssä myydään) ja eläisin sen tuloksen mukaan. Voitko saada muuten siltä syrjähypyltä sylkinäytettä? Jos tulos olisi, että miehesi on lapsen isä, huokaisisin syvään ja jatkaisin elämää. Mikäli tulos olisi eri, kertoisin miehelle sillä en voisi elää loppuelämää valheessa.