Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitää kohta sanoa mun sekaisin olevalle kaverilleni

Vierailija
27.02.2009 |

että hän on oikeasti sekaisin. Alkaa olla täysin vainoharhainen, hysteerinen, pakkomielteinen, kuvittelee asioita ja tekee ihme salailutarinoita. Huh.

Se on tulossa nyt tänne ja aikoo kertoa salaliittoteorioistaan ja salailuistaan kaiken. Vie kuulemma todella kauan aikaa.

En tiedä miten saisin hänet tajuamaan että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Hän haluaa että autan häntä näissä jutuissa. Huh mikä perjantai-ilta tiedossa.....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi tilan.

Vierailija
2/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole tarkempaa tietoa minkälaisista asioista on kyse. Mutta mikäli hän todella on sekaisin, ei sinun auta mennä hänelle kertomaan, että olet sekaisin. Ehkä hän katsoo sinun olevan mukana juonessa.. Onko hänellä läheisiä jotka huomaisivat tilan ja toimittaisivat hoitoon? Voitko ilmoittaa jollekin heistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kävi täällä ja lähti yhtäkkiä. Ei pystynyt kertomaan muuta kuin että ei voi puhua minulle asioista nyt. Täytyy puhua joskus ja luottaa minuun että ymmärrän kaiken. Jokaisessa mainitsemassaan asiassa on jotakin salaperäistä ja todella kieroutunutta, sellaista josta hän ei voi puhua. Oli vielä sekavampi kuin pari päivää sitten.

Sanoin että olen hänen tukenaan ja autan jos tarve vaatii. Mitään järjellistä puhetta hän ei kyennyt ottamaan vastaan.

Pelottavaa. Huolestuttavaa. Nyt en tiedä mitä tekisin... Lähtiessään alkoi harjata hiuksiaan hysteerisellä vauhdilla ja voimalla, satoja kertoja veti harjaa läpi tolkutonta vauhtia ja kädet tärisi. Katse harhailee, kävelee ympäriinsä hysteerisenä.

ap

Vierailija
4/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä käy vastaanotolla. Ehkä voisit soittaa sinne ja kertoa. Jos tilanne menee ihan sekopäiseksi, ts. Alat pelätä mitä tänään tai viikonloppuna tapahtuu, voit vain soittaa hätänumeroon, ja kertoa huolesi. Toki jotain painavia esimerkkejä on syytä olla.

Vierailija
5/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aluksi tai mielenterveystoimistosta. Voisit mennä mukaan, jos ei itse saa aikaiseksi. T. Skitsofreenikon sukulainen

Oikealla lääkityksellä kaverisi pärjää hyvin ja harhat jäävät/vähenevät.

Vierailija
6/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahdonvastainen hoito voisi tulla kyseeseen, pitäisi saada hoitoon, ei hän tällä hetkellä ymmärrä tilaansa, joten turha sitä järkipuhetta on yrittää, mutta älä lähde hänen harhoisisa mukaan, jos kerran olet luotto ihminen hänelle, hoida hänet hoitoon, kiittää myöhemmin, toivottavasti.

Vierailija
7/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin äsken niistä netissä ja kammottavan yhteisiä piirteitä löytyi tämänpäiväiseen käytökseen. Ja aikaisempaankin.

Voi taivas, hirveä tilanne. Itse en täältä pääse mihinkään kun olen yksin kahden pienen lapsen kanssa, mutta puhelimitse voisin yrittää asiaa hoitaa eteenpäin.

ap

Vierailija
8/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soita sinne. Tai sitten soita mt-päivystykseen. He voivat viedä asiaa eteenpäin.

Monet mielenterveysongelmista kärsivät pystyvät skarppaamaan sen hetken ajan kuin ovat mt-hoitajansa pakeilla (joka voi muuten olla yllättävän harvoin).

Oikeasti, sinä näet ystäväsi arkena, teeskentelemättömänä ja tiedät muutoksen normaaliin. Hoitajat näkevät hänet korkeintaan kerran viikossa tunnin kerrallaan, jolloin hänellä voi olla suuri tarve vaikuttaa terveeltä. Eivätkä he ole tunteneet ystävääsi terveenä.

Vierailija
9/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin aivan pihalla. saimme vihdoin henkilön hoitoon, mutta ei ollut helppoa selvittää mitä pitäisi tehdä. henkilö oli siis psykoosissa, myöhemmin tämän kuulimme. silloin saimme ohjeeksi, että kuunnella pitää, mutta ei varsinaisesti myöntää todeksi, mutta vastaankaan ei saa vängätä, koska siitä ei ole hyötyä ja asiat sinänsä ovat henkilölle "tosia". "sinusta siis tuntuu että... " -alkuisia lauseita me sitten käytymme selvitäksemme näiden ohjeiden kanssa. ja selvisimmekin.

hoitavaan tahoon soittaminen on yksi hyvä, jos sellainen on. tärkeää on, että kaikki läheiset pelaavat yhteen pussiin eli mieti keiden muiden kanssa ko. henkilö on tekemisissä ja pitäkää palaveri asiasta ja päättäkää esim. ohjaatteko yhdessä hoitoon. jos yksi puhuu yhtä ja toinen toista, niin henkilö saa aina tukea omille harhoilleen.

voimia, edelleen muistan nuo yöt kuin eilisen

Vierailija
10/10 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän myös sen, että on vaikea sanoa, että milloin menee yli ja milloin on vaan "vähän outoa". yleensä kun tilanne nopeasti, mutta kuitenkin askeleittain pahenee - edellisiin ehtii juuri tottua, joten seuraavat tuntuvat vaan vähän enemmän hurjilta...

minulla auttoi se, että kerroin huoleni ulkopuoliselle ja kerroin sen, mitä viimeisemmäksi oli sanonut ja tehnyt ääneen. sitten itsekin tajusin, ettei kyse ole enää pienestä hermostuneisuudesta ja yliväsymyksestä vaan psykoosista ja harhoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän