Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa minulle syitä miksi minun pitäisi uskoa, että jumala on olemassa?

Vierailija
27.02.2009 |

Kertokaa minulle joku todiste, että mistä systä ihmisen pitäis uskoa, että jumala on todellakin olemassa. Tarkotan siis, että onko siitä olemassa mitään todisteita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

allekirjoitettua aukotonta tieteellistä tutkimusta siitä näyttää, mutta yhtälailla on teoriat siitä, että Jumala on kuin että ei olisi. On siis erilaisia todistusteorioita, mutta kaiken voi tieteellisessä mielessä kumota. Siis kaiken :)

Koko uskomisen pointti on se, että uskotaan sydämessä, vaikka mitään kumoamatonta todistetta ei ole!

Tietenkin heille, jotka uskovat on maailma täynnä ihmeitä jotka todistavat JUmalan olemassa olon. Monet kokevat Jumalan lähellä olon ja kosketuksen rukouksissaan ja elämässään. He eivät mitään todisteita tarvitse.

Itsellenikin Jumalan olemassa olo on niin itsestäänselvyys, että :)

Vierailija
2/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasummapeliä. Siksi sitä kutsutaan uskoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku korkeampi voima, kuin että kaikki olisi syntynyt ja pyörisi itsekseen.

Varma en tietenkään voi olla, mutta tällaiseen johtopäätökseen olen tullut ihan vain pitämällä silmäni auki ja tarkkailemalla elämää ja luontoa.

Vierailija
4/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksestä. Tiivistyvästä aineesta, joka on räjähtänyt.

Kysymys kuuluu, mistä tämä aine on tullut? Voiko tyhjästä nyhjästä?

Jos laitan tyhjiön lasipurkkiin ja odotan miljoona vuotta. Syntyykö sinne ainetta, joka räjähtää?

Vierailija
5/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat HYVIN kiintoisia ja perinpohjaisia. Vaikkeivät ne muuttaisi mielipiteitä ne voivat antaa lisää näkökulmia ja tietoutta.

Jotkut suuret filosofit ovat materialisteja ja toiset idealisteja ja jotkut siltä väliltä.

Jumalan klassiset olemassaolotodistukset ovat teleologinen todisatus, kosmologinen todistus ja ontologinen todistus.

Niitä voi googlailla... voi myös pastettaa jos joku tahtoo

Vierailija
6/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on täysin uskonasia, kuten sanakin viittaa. Jos et usko Jumalaan, niin miksi sinun tarvitsisikaan. Uskovat saavat ilmeiseti jonkinlaista lohtua ja helpotusta siitä itselleen, itse saan sen muualta. Koen silti olevani aivan hyvä ihminen , eettisesti ja moraalisesti ajatteleva ja toimiva.

Vierailija
7/7 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan kuten galaksit ovat ryhmittymiä on tämä tieteellisesti todistettu laajeneva universumi yksi oma ryhmittymänsä.

Mielestäni alkuräjähdysteoria koskee vain tätä universumia. Tavallaan omanlaisensa supernova vain suuremmassa mittakaavassa.

Usko jumalaan on jokin alkukantainen jäänne ajoilta kun ihminen laskeutui puusta eikä osannut muuten selittää näkemäänsä ja kokemaansa. Ihmisellä on tarve kieltää todellisuus. Sehän olisi aivan liian karu ajatus että tämä on tässä ja olemme vain klimppi katoavia molekyylejä muiden joukossa.