Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kermavaahtoa kakkuun?

Vierailija
27.02.2009 |

Poika haluaisi synttärikakkunsa väliin kuulemma kermavaahtoa ja mansikkahilloa. Onnistuukohan sellainen mitenkään? Eikös kermavaahto littaannu ja imeydy kakkupohjaan kokonaan, jos sitä yksinään (tai siis hillon kanssa) sinne laittaa?

Olen aina laittanut kerma-rahkaseosta ja sillä onnistuu täydellisesti, makukin on ihanan raikas. Poika vaan ei rahkasta suuremmin välitä, joten en tietenkään hänen kakkuunsa sitä väkisin änkeä.

Entäs sitten kaikki vispicremet sun muut? Voisiko niitä maustaa esim. vaniljalla niin että maku muistuttaisi kermavaahtoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marenkikakun väliin.. Ja paljon! se siellä miksikään mene. VAtkaa tarpeeksi kovaksi vaahdoksi.

Ja Ei todellakaan Cremejä ihmisten kakkuun... VArsinkaan lasten.. Et vissiin ole vilkaissut koskaan purkin kyljestä cremejen sisältöjä.....?

Vierailija
2/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kun kostuttaa pohjan, laittaa hillon ja sen päälle hyvin vatkatun kermavaahdon, niin hyvää on! Ja mielummin täytä edellisenä päivänä, niin kakku saa vetäytyä ja maistuu vielä paremmalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin laitan brita-kakkuun (eli siihen marenkikakkuun) aina banaania ja kermavaahtoa, koska se nyt yksinkertaisesti kuuluu siihen :-)

Mutta nyt on kyse tavallisesta sokerikakkupohjasta, joka leikataan siis kolmeen osaan ja päällystetään salmiakki"kinuskilla" ja kermalla. Eli siis on huomattavasti raskaampi kuin marenkikakku ja siksi pelkään että se kermavaahto ei olekaan enää mitään vaahtoa, kun on hetken ollut kakussa vaan sinne jää pelkästää kerros hilloa ja kermavaahto on imeytynyt kakkupohjaan.

Ja ei, en ole ennen käyttänyt cremejä kakussa, mutta ajattelin vaan pysyisikö se paremmin kuosissaan kuin kermavaahto. Tuskin kukaan tuota kakkua syö kuitenkaan niin isoa määrää, että kovin vaarallista olisi cremenkään käyttäminen... :-)

Vierailija
4/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vispiä suosittelen! Siitä tulee kiinteä vaahto. En ole ikinä tullut mieleenkään etteikö kermavaahtoa voisi laittaa kakun väliin...hmmm.

Vierailija
5/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina mansikoita ja kermavaahtoa, kahteen välikköön eli kolmekerroksiseen kakkuun. Eikä imeydy mihinkään.

Vierailija
6/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaa joo se karmakin...

Vierailija
7/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ei sellaisa koskaan tehty. Eli pelkkää kuohukermaan vatkattuna väliin.

Näin minä teen aina ja ei mene miksikään.

Jos on iso porukka tulossa saatan laittaa kermaa yhteensä 8 dl, osa siistä siis päälle, mutta rviolta väliin 4-5 dl ja hyvänä säilyy,

Vierailija
8/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaahto imeydy koska siinä on rasvaa.

Toki voit tehdä sellaisen että ostat vaniljakreemijauhetta joista tämä on parasta

http://www.solhub.info/xweb/sites/mauste-sallinen/pXWeb.php

sekoitat ohjeen mukaan ja lisäät siihen kermavaahtoa, 50/50, teet siis diplomaattikreemin joka on todella hyvää parempaa kuin rahkat.

Jos lapsesi siis pitää vaniljan mausta tämä toimii.

Ensin hillo ja sen päälle tota kreemiä tai pojan ehdottamaa kermavaahtoa.

Kondiittori

Vierailija
9/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että S-Marketeissakin tuotetta on samoin kuin muissa isoissa kaupoissa.

Mauste-Sallisen tuotetta, on laktoositon. Myös muita jauheita kaupasta löytyy mutta ne muut joita olen kokeillut maistuu esanssille ja siksipä en niitä suosittelekaan.

Vierailija
10/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nimittäin RAKASTAA vaniljaa! Kuulostaa hyvältä, onko tuo vähän smaa kuin oikeaoppisessa prinsessakakussa?

Vierailija
11/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee varmasti IHANAA kakkua! :-)

Vierailija
13/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten laitan uudestaan CityMarket ja S-Market ? Prisma

Vierailija
14/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin olen jakanut osaamistani ja tietotaitoa täällä usein kun joku on pulassa leipomuksiensa kanssa tai suklaan käsittelyn sekä marsipaanin yms.

Todella harvoin siitä kukaan kiittää vaikka uskon että vinkeistäni on ollut apua monille.

Itselleni tuottaa iloa jakaa tietoa ihan pyyteettömästi mutta kiitokset saa hyvälle mielelle.

Toivon että juhlanne onnistuvat kaikilta osin.

kondiittori

Vierailija
15/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahto ei imeydy kakkuun kunhan muistaa kakun säilytyksen oikein eli ei liian pitkään huoneenlämmössä :) vatkaa kerma lähes täyteen tilavuuteen eli kuviot näkyy pinnassa kun kosket vaikka lusikalla niin se pysyy tasaisena hillon kanssa välissä :)

Vierailija
16/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tulee kyllä liian ällön makuinen kakku, jos maustat kermavaahdon vaniljalla ja päällystät salmiakkikinuskilla. Ja vielä hillot väliin.

Kun mä teen kinuskikakun, yritän saada täytteen mahdollisimman raikkaan makuiseksi, sillä kinuski on niin makeaa.

Vierailija
17/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa kotigastronomi, niin löydät jälleenmyyjien yhteystiedot.

Vierailija
18/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki"kinuskilla" tarkoitan siis kiiltävän mustaa päällystettä, jonka teen keittämällä kermaa ja hopeatoffeeta "kinuskiksi". Poika kun haluaa mustan kakun, johon valkoisella (marsipaanilla) pääkallokuvio päälle.

En usko että tulee ällömakea tuolla 50-50 kermavaahto-vaniljakreemitäytteellä vaikka mansikkahillo onkin mukana.

mun mielestä tulee kyllä liian ällön makuinen kakku, jos maustat kermavaahdon vaniljalla ja päällystät salmiakkikinuskilla. Ja vielä hillot väliin.

Kun mä teen kinuskikakun, yritän saada täytteen mahdollisimman raikkaan makuiseksi, sillä kinuski on niin makeaa.

Vierailija
19/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä kiinnostaa sen maku.

Vierailija
20/21 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutusliemi vesi+sokeri+sitruunanmehu

Makea kakku on raikas jos siinä on hapokkuutta.

Itse käytän aitoa sitruunan puristettua mehua en kaupan valmiita sitruunavalmisteita ja takaan että ei ole ällöä.

Lisäksi täytyy muistaa että kakut on makeita leivonnaisia ja toki kaikki eivät niistä pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän