Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä uskontokuntaa edustivat nuo Meidän häät -ihmiset?

Vierailija
26.02.2009 |

Ei ainakaan lestadiolaisia. Eivät kuitenkaan halunneet sänkyyn ennen avioliittoa ja puhuivat Herrasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma tieto

Vierailija
2/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olivat _oikeasti_

odottaneet aamenta niin

a) nostan hattua, mielenlujuudesta

b) toivon, ettei pettymys ollut liian suuri



Avioliitto on iso asia. Miksi siihen pitäisi mennä "sika säkissä" mentaliteetilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin kymmeneen kertaan muistutettiin parin seksin odottamisesta, mutta silti morsian esitteli ALUSvaatteitaan koko kansalle? Melkein kaikki näytettiin päälläkin...

Vierailija
4/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin nuorilta vaikuttivat muutenkin...

Vierailija
5/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän noita seksijuttuja voi harjoitella, siinähän on koko elämä aikaa. Ei seksi ole suoritus, vaan rakkauden osoitusta toiselle. Eikä hääyö ole mikään mittari, jos silloin homma ei ole parasta mahdollista, mutta vuosien saatossa muuttuu yhä paremmaksi, niin mitä väliä? Parempihan se on niin.



Minusta Jumala on keksinyt seksin nimenomaan sillä lailla nerokkaasti, että se on sitä parempaa, mitä vanhempi suhde on. Kun on ollut 15 vuotta naimisissa, ja ensi-ihastus on jo vähän laantunut, niin seksi vaan paranee, ja saadaan yhteisiä tunnekokemuksia.



Ja ehkäisy on tavis-luterilaisten uskovien keskuudessa ihan hyväksyttyä.

Vierailija
6/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän menivät noin nuorena naimisiin sitten jos ei ole mitään kiirettä sille = ). Säälittää se poika, mielestäni tyttö oli ihan hirveä pirttihirmu jo nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana pari, tuli ihan omat häämuistot mieleen. Olin yhtä nuori ja kokematon, tosin oltiin seurusteltu vähän kauemmin. Meidän liitto kestänyt kolme lasta, ja 10 vuotta :)

Vierailija
8/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään "pirttihirmun" piirteitä? Ettet nyt vaan sekota edelliseen Satuhäät-pariin..?

Säälittää se poika, mielestäni tyttö oli ihan hirveä pirttihirmu jo nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikaisen siemensyöksyn vaara. Hui kauhistus! Ei voi kyllä avioliitto onnistua, ei millään. Oliko tämän asian esilleottaja (en muista numeroa) joutunut kokemaan tuollaisen traumaattisen tapahtuman ensimmäisellä kerrallaan vai osasiko olla kaukaa viisas ja valita seksikumppanikseen miehen, joka oli hankkinut runsaasti kokemusta erilaisten naisten kanssa? En ole ikinä kuullut, että parisuhde olisi päättynyt siihen että seksi ei onnistunut tai oli huonoa (huom. nimenomaan "tosi rakkaus odottaa"-pareissa). Luultavasti teillä on lukuisia esimerkkejä.

Vierailija
10/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miks sitä seksin aloitusta pitää ylipäätään muille kuuluttaa? Eikös se ole jokaisen pariskunnan oma asia missä vaiheessa suhdetta paneskelee? Jotenkin irstasta korostaa tätä seksihommaa vaikka on niin uskovainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovien keskuudessa sitä pidetään ainakin kauniina ja luonnollisena asiana, josta voidaan ihan hyvin puhua, ja jossa ei ole mitään väärää eikä likaista. Ihan terve perusta avioliitolle.



Sitä en ymmärrä, miten joku voi pitää seksistä puhumista irstaana, mutta sitä pitäisi sitten harrastaa kenen kanssa sattuu.

Vierailija
12/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiden yhteydessä ei ole tapana ilmoittaa aiotaanko panna hääyönä ja onko pantu aikaisemminkin. Koska seksi on yksityisasia, paitsi uskovaisille näemmä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös hääyöhän odottaneena ymmärrän tuota parin arvovalintaa erityisen hyvin, mutta sen korostamista en. Jotenkin tuntui tympeältä, kun sitä joka käänteessä korostetiin (tosin enemmän Lolan sanomana kuin avioparin, nehän asian taisi todeta vain kerran), se teki siitä jotenkin "likaisen".



Aivan kuin se, että eiolla rakasteltu, olisi jotain tosi tosi outoa ja ennen kulumatonta: itseasiassa se on hyvin monelle aivan luonnollinen valinta.



Itse lapsellisesti ajattelen, että vaikka seurusteluaikana ei rakasteltaisi ja "testattaisi" homman toimimista, seksuaalisen kemian kyllä huomaa pariskunnan välillä. Siis pariskunta itse kyllä huomaa, veetäänkö me tosiamme sillä saralla yhteen vain ei.



Ja mua ällötti se kuvaustapa, miten pariskuntaa kuvattiin heidän maistaessaan suklaata: tuskin he itsekään ilahtuvat, miten heidän maistelustaan tehtiin jotain esileikki -mielikuvaa.



Ja mitä tulee pirttihirmuuteen: minusta näiden hääohjelmien pareiksi ei ole tullut ns. tavallisia pareja: kyllä asia taitaa olla niin, että pääosin morsio on ohjelmaan halunnut ja vahvatahtoisina asian päättäneet, oli sulho mitä mieltä tahansa. Eli vahvempien naisten sarjaa lähes koko ohjelma :)

Vierailija
14/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo että pitää oikein telkkarista julistaa omasta seksielämästään. Voi aikoja ja tapoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tekopyhää..

Vierailija
16/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo pariskunta missään väittänyt kieltäytyvänsä alkoholista.

Vierailija
17/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi tietysti alkoholisteille tms. Ei ole mitään tekopyhää mistään karkeista tykätä, tai muustakaan.



Ja tosiaan, luuletteko, että hääpari on päättänyt itse, että televisio-ohjelmassa tehdään iso numero neitsyydestä. Hienoa minusta, että sanoivat sen ääneen, tulee kaikille selväksi, ettei kenenkään ole pakko elää missään arvottomassa irtoseksimaailmassa, vaikka media tarjoaisi sitä ainoana oikeana.

Vierailija
18/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väitti. Lola kysyi, mitä heidän häihinsä ei ehdottomasti tule, niin vastasivat alkoholi, koska he ja heidän vanhempansa eivät käytä. Kuuluu vakaumukseen.

Vierailija
19/19 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että heillä on hyvät mahdollisuudet onnistua. Avioliitto on elämän pituinen projekti, ei mikään pakollinen juttu joka hoidetaan suhteen jossain vaiheessa alta pois, ja minusta täm'än parin kohdalla asiaan suhtauduttiin terveellä tavalla vakavasti. Itse en odottanut hääyöhön, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan että jotkut odottavat - sehän on kaunis lahja toiselle annettavaksi; jotain yhdessä odotettua ja sen sitten yhdessä saa myös jakaa.