Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita tämä taantuma tai alkava lama ei ole hetkauttanut ollenkaan?

Vierailija
25.02.2009 |

Siis ei ainakaan negatiivisesti?

Meillä on muutaman kuukauden sisällä jäänyt tilille 700-1000 euroa kummallekin, kun seuraava palkka tulee.

Eikä siis olla mitään pohattoja, vaan ihan normiammateissa.

Jostain syystä rahaa vaan on enemmän kuin kulutamme, vaikka emme kulutustottumuksiamme ole muuttaneet, ainakaan tietoisesti.

Siksipä mietin, ollaanko miehen kanssa nyt vaan niin kauhean sinisilmäisiä tai tyhmiä kun ei koko taantumaa huomatakaan?

Tilanne muuttuu vähän siinä vaiheessa, jos jompikumpi lomautetaan tai jää työttömäksi. Siinäkin tapauksessa lainanlyhennykset voidaan hoitaa hyppienkeikkuen, vain osa siitä ylimääräisestä ehkä jää pois.

T. nelilapsinen perhe

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siltä näytä että kenkää tulisi lähitulevaisuudeessa kummallekaan. Asuntolainaan on vaikuttanut positiivisesti, se siis lyhenee nopeammin kun korot laskevat.

t.kolmilapsinen perhe

Vierailija
2/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettaja ja mies valtion virassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on samassa työssä, eikä irtisanomisia näköpiirissä, ja minä olen viimeiset 5 vuotta tehnyt pätkätöitä valtiolle, jolla on nousukaudenkin aikana ollut samat jutut mitä tulee palkkaamiseen tai vakinaistamiseen. Eli ihan samoilla mennään.

Vierailija
4/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hetkauttanut.

Vierailija
5/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilillä on pari tonnia ylimääräistä, ja miehelläkin hyvä työ.

Katsotaan kuinka käy kun jään äitiyslomalle...

Vierailija
6/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidät luokitellaan vielä pieni tuloisiksi... Mies on kuntoutustuella ja minä osa-aikatyössä kotihoidontuen ohella. Lapsia meilla kaksi ja ihan kivasti pärjätään. :)

Vierailija
7/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukan varressa on hätävaraa n 10 000 euroa. Minulla ei vakipaikkaa ja työt loppuu kesäksi, mutta vaikka ei heti uutta paikka löytyisikään, niin miehen palkalla pärjätään kyllä.

Vierailija
8/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lyhennettiin asuntolainaa ylimääräisellä 10000€:lla, eikä lainaakaan enää ole paljoa jäljellä;) Ollaan niin hassuissa töissä, että meillä kummallakin on työt lisääntyneet ainakin tuplaten. Mies vetää vähän ylityökorvauksia, mutta minä valtiolla teen sitä 8-16 -päivää töistä riippumatta. Eli mulla jää paljon töitä roikkumaan viikoiksi, kun ennen tein samana päivänä...

Vierailija
9/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talous pyörisi samanlailla vain toisenkin palkalla. Jos kumpikin irtisanotaan/lomautetaan, niin työttömyyskorvauksillakin eletään ihan hyvin lainattomassa talossamme.

Vierailija
10/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia tiukempaa on siksi kun jäin juuri vanhempainrahalta kotihoidon tuelle, mutta se nyt ei liity lamaan. Asuntolainan korkojen putoaminen on vaan plussaa. Molemmilla on vakityöt, enkä osaa pelätä niiden menettämisen puolesta. Ja siinäkin tilanteessa saisi jonkin aikaa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta, joka olisi huomattavasti parempi kuin hoitoraha. Ehkä siinä vaiheessa alkaisi pelottaa, että löytääkö uutta työtä. Mutta tällä hetkellä ei siis mitään vaikutusta. Toinen tilanne on tietysti lomautetuilla, irtisanotuilla ja yrittäjillä : (

Vierailija
11/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiiviseen suuntaan.

Päinvastoin itseasiassa, mutta koskaanhan ei tiedä mikä on tilanne kuukauden tai puolen vuoden päästä.

Minun työpaikka on kyllä melko varma, mutta huonopalkkainen kyllä. Miehellä hyvä palkka, mutta ala jossa työskentelee on epävarma. Että jos hänelle lomautus tulee, niin silloin on syytä katsoa mihin on varaa ja mikä hankinta jätettävä myöhemmäksi.

Uskon kuitenkin että ei tule mitään suuria huolia rahan suhteen kuitenkaan, on pienet asumiskustannukset ja muutenkin pystymme elämään halutessamme todella niukasti, jos on pakko.

Vierailija
12/12 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitoalalla ja töitä on LIIKAA. On jopa soiteltu kotiin ja tarjottu töitä, työntekijöistä kun on tällä hetkellä hirveä pula.

Mies alalla, missä ei taantuma ole ainakaan vielä tuntunut missään. Päin vastoin, työt sen kun lisääntyvät. Tulevaisuudestahan ei koskaan tiedä, mutta luottavaisin mielin ollaan.

Asuntolainan kk-eräkin on pudonnut ihan mukavasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi