Kävin eilen pään magneettikuvassa ja.....
palvelu yksityisellä puolella oli todella töykeetä. En ymmärrä. Maksoin siitä yli 300 e ja olin todella kipee ja peloissani, kun menin kuvaan.
Ei kerrottu mitään, vaan sanottiin, että tonne pää ja sitten ylös.
Pää oli niin lukittu, että sitä ei pystyny liikuttaan ja silti tultiin äkäisenä sanomaan, että ymmärrätkö, että pään pitää olla paikalla, muuten kuvaus ei onnistu.
Tärkeintä, että vastaus oli normaali, mutta ikävä olo jäi kuvauksesta.
Kommentit (11)
Kävin itse julkisella puolella vastaavassa kuvauksessa ja sain oikein mukavaa kohtelua.
ihan samalla tavalla kuin vaikka vaatekaupassa tai kahvilassa. Eihän se hyvää palvelua ole, mutta ei rikollistakaan eikä siitä mitään sanktioita kenellekään seuraa. Magneettikuvatkin ovat niin suosittuja ja ajat täynnä joka paikassa, ettei pulju nurin mene yhden piipityksestä.
Töölön Sairaalassa oli aivan loistava palvelu. Sain lähetteen magneettikuvaan 48-tunnin sisällä. Koska oli pyhäpäivä, sovittiin että hoitaja soittaa seuraavana aamuna ja katsotaan aika minulle.
Loppujen lopuksi soittivatkin jo samana iltana minulle kotiin ja sain aamuajan heti seuraavaksi aamuksi 7 jälkeen. 2 työntekijää siellä kellarissa olivat asiallisia, avuliaita ja ystävällisiä. Kertoivat mitä tehdään ja tapahtuu, sain vaihtovaatteet ja tarkat ohjeet mitä riisutaan. Kerrottiin etukäteen mitä tunnelissa tapahtuu, minkälaisia ääniä siellä on ja miten siellä pitää olla. Auttoivat minut tutkimussänkyyn ja sieltä pois, sain kuulosuojaimet ja pehmusteet. Huolehtivat jopa ettei minulla ole kylmä. ;-)
'Tuloksetkin' sain samana päivänä odottaessa päivystyksen puolella parituntia. Kunhan kuvat ehdittiin katsoa ja niistä lausunto antaa, päivystyksen lääkäri kävi lausunnon minulle läpi ja teki perustutkimukset uudestaan.
Aivan loistavaa palvelua julkisella puolella, täyskymppi.
kans eka yksityisellä, kun en jaksanut odottaa julkisen puolen kuvausta. Tulos oli normaali. Julkisella sitten löytyikin kasvain. Yksityisellä tekevät rahaa = säästävät = vanhat ja huonot laitteet. Julkisella ei onneklsi näistä säästetä. Magneettikoneissakin on eroja, kannattaa katsoa mihin päänsä tunkee ja mihin luottaa.
Minulta on kuvattu pää kolme kertaa, kaksi kertaa Meilahdessa ja kerran muualla. Silmän pohjaa on tarkkailtu, jotain siellä on ollut muttei kasvainta. Just tänään mietin kun minulla oli päivällä järkyttävä päänsärky, että toivottavasti laitteet ovat kuvanneet hyvin eikä virheitä ole tullut.
kans eka yksityisellä, kun en jaksanut odottaa julkisen puolen kuvausta. Tulos oli normaali. Julkisella sitten löytyikin kasvain. Yksityisellä tekevät rahaa = säästävät = vanhat ja huonot laitteet. Julkisella ei onneklsi näistä säästetä. Magneettikoneissakin on eroja, kannattaa katsoa mihin päänsä tunkee ja mihin luottaa.
Mä tosin vihaan TT-kuvauksessa käytettävää varjoainetta.
Magneetti lienee kuitenkin se täydellisempi kuvaustapa, jossa pitäisi näkyä kaikki.
Minusta on järjetöntä ylläpitää joka tarkoitukseen kahta rinnakkaista järjestelmää terveydenhuollossa. Tulos näkyy näissä vastauksissakin. Yhteiskunnan ei kerta kaikkiaan kannata maksaa (niin, kyllä niitä yksityisiäkin lääkäriasemia verorahoilla tuetaan, esim. Kelan kautta) kalliita laitteita moneen paikkaan. Yksityisten lääkärit yrittävät sitten vielä kiertää veroja siirtämällä osan palkastaan pääomatuloksi.
Joskus yksityiset lääkäriasemat ovat toki paikallaan, vaikka jos haluaa päästä nopeasti tutkituttamaan lapsen kipeät korvat tai valita oma lääkärinsä. Mutta siltikään en voi olla ajattelematta, että jos nämäkin lääkärit olisivat terveyskeskuksissa, ei sielläkään tarvitsisi ylenmäärin jonottaa.
ihan samalla tavalla kuin vaikka vaatekaupassa tai kahvilassa. Eihän se hyvää palvelua ole, mutta ei rikollistakaan eikä siitä mitään sanktioita kenellekään seuraa. Magneettikuvatkin ovat niin suosittuja ja ajat täynnä joka paikassa, ettei pulju nurin mene yhden piipityksestä.
On olemassa laki potilaan asemasta ja oikeuksista. Tuskin ap kuvittelikaan, että "pulju menisi nurin" hänen "piipityksestään"...
Ei palvelu Suomessa muutu ikinä, jos sen laadusta (=töykeydestä) ei aleta huomauttelemaan.
Ja ehdottomasti laitat myös mukaan, ettet missään tapauksessa voi suositella puljun palveluja tutuillesi.