Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette saa pumpattua maitoa rintapumpulla!

Vierailija
09.12.2008 |

Kuulee niin monesti, että "en saa pumpulle herumaan" tai "en le saanut pumpattua kuin muutaman millin ikinä, vauvalle kyllä riittää yllin kyllin". En oikein ymmärrä ongelmaa...

Faktahan on, että kun heruminen käynnstyy niin molemmat rinnat heruvat yhtä aikaa. Miksi ihmeessä siis ne, joille pumppaus on ongelma, eivät pumppaa toisella kädellä toisesta rinnasta samalla kun vauva syö toisesta. Silloin saa taatusti pumpattua niin paljon kuin haluaa, kun vauva heruttaa maidon liikkeelle.

Eivätkö ihmiset ole tulleet ajatelleeksi tätä vai miksi ne jotka haluaisivat pumpata mutta eivät siinä onnistu eivät toimi tällä tavalla?

Itse saan kyllä pumpattua ihan pelkästäänkin, mutta on huomattavasti miellyttävämpää pumpata samalla kun vauva heruttaa. Aventin käsipumpulla tuo samanaikainen pumppaaminen on ihan helppoa, varmaan niillä samanmallisilla kopioillakin, samoin sähköpumpuilla.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heruminen nimenomaan tarkoittaa sitä, että rinnasta valuu maitoa.

Vierailija
2/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta riippuu vauvastakin miten tuo sujuu. Yksi meidän kolmesta häiriintyi niin siiä pumpun suihkeesta, ettei touhusta ollut tulla mitään. Tietyssä iässä vauvat ovat myös liian kiinnostuneita pumpusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ennen, jälkeen ja imetyksen aikana, ei vaan tullut juuri mitään, pumpuilla eikä käsin. Paras tulos taisi olla n. puoli desiä, ison vaivan jälkeen. Poika oli kova syömään ja olisin mieluusti antanut pumpattua välillä, mutta kun ei.. No, sai se vauva sieltä "vähän jotain" kun oli puolivuotiaana 10 kg :)

Vierailija
4/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heruta toinen rinta vaikka toisesta imettää.

Lisäksi mun rinnat eivät "vuoda" vaikka olisin vuorokauden imettämättä, venyy ja paukkuu vaan älyttömän kipeiksi, mutta tippaakaan ei valuta.

Ja tosiaan, sinne pulloon en ole eläissäni yhtään mitään pumpattua.

Vierailija
5/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet sitten tosiaan ole joku mutantti/friikki. Tämä ei ole mikään "yksilöllinen juttu" vaan pätee ihan jokaiseen normaaliin naiseen.

ei heruta toinen rinta vaikka toisesta imettää.

Lisäksi mun rinnat eivät "vuoda" vaikka olisin vuorokauden imettämättä, venyy ja paukkuu vaan älyttömän kipeiksi, mutta tippaakaan ei valuta.

Ja tosiaan, sinne pulloon en ole eläissäni yhtään mitään pumpattua.

Vierailija
6/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin laittaa maidonkerääjän toiseen rintaan sillä aikaa, kun vauva söi toisesta, mutta ei sinnekään kyllä tullu milliäkään.

En kyllä ymmärrä, miksi edes pitäis pumpata, jos se ei helposti onnistu. Meillä ainakin vauva sai muutaman kerran korviketta, jos ei tissi ollu paikalla, kun vauvalla oli nälkä.

Maito on riittäny hyvin, vaikkei pumppaaminen ole ikinä onnistunut. Nyt vauva pian vuoden ja maitoa tulee edelleen hyvin, enkä ajatellut imetystä ihan vielä heti lopetaakaan.

Vierailija
7/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulal helpotti tuo

Vierailija
8/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulal helpotti tuo

Vierailija
9/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka minun rintani toimivat?

Viisi lasta imettänyt vuoden ikäiseksi, eikä todellakaan toinen rinta heruta yhtään mitään, taidan sitten olla joku mutantti friikki : (

Vierailija
10/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kuulostaa hankalalta.

Toiseksi itse pumppailin syöttöjen välillä, kun poika nukkui neljän tunnin pätkiä. En kyllä olisi sen takia viitsinyt poikaa herättää, että olisi saanut pumpattua paremmin.

Kolmanneksi, eikö se vauva imeminen ja kielen liike jotenkin myös stimuloi sitä herumista. Eihän se siis vaikuta siihen pumpattavaan rintaan.

Vierailija
11/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolme lasta imettänyt vähintään vuoden ikään, 6 kk täysimetystä

.

Pumppaaminen on kyllä joka kerta onnistunut muutaman ensimmäisen kuukauden ajan. Sen sama ajan, kun rinnat muutenkin vuotavat, ovat isot ja turpeat ja maitoa heruu herkästi. Kun maidontulo on parin kuukauden jälkeen tasaantunut (ei vuotamista tms, rinnat tuntuvat täysin tyhjiltä koko ajan), ei pumppaus ole enää onnistunut.

Mutta ehkäpä sinä sitten tiedät tämän asian paremmin kuin minä...?

Vierailija
12/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta toi idea, että pumppaa toisella kädellä toista rintaa kun vauva syö toisesta, on tosi vaikea. Ja varsinkin kun siitä pumppauksesta ei nyt sinänsä mitään hyötyä ole, koska korvikkeet on keksitty.

Mullakaan ei rinnat valuneet yhtään, vaikka olisin ollu 15 tuntia imettämättä. Tissit oli kyllä kuin jättipallot, mutta ei sieltä mitään valunu itekseen, tarvittiin vauva siihen hommaan.

t. 5

Vierailija
13/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo herumisrefleksi laukeaa molemmissa rinnoissa yhtä aikaa.

P.S. Heruminen ei tarkoita sitä että rinnat välttämättä vuotaisivat vaan sitä, että ns. takamaito lähtee liikkeelle ja on vauvan/pumpun imettävissä.

Kolmanneksi, eikö se vauva imeminen ja kielen liike jotenkin myös stimuloi sitä herumista. Eihän se siis vaikuta siihen pumpattavaan rintaan.

Vierailija
14/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsin (käsin) koko imetysajan loput pulloon. Lopetin imettämisen yli vuosi sitten ja saan vieläkin "puserrettua" pari tippaa...

Kun maidontulo on parin kuukauden jälkeen tasaantunut (ei vuotamista tms, rinnat tuntuvat täysin tyhjiltä koko ajan), ei pumppaus ole enää onnistunut.

Mutta ehkäpä sinä sitten tiedät tämän asian paremmin kuin minä...?

[/quote]

Vierailija
15/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettää?

Mulla sitä maitoa ei ainakaan tule yhtään ylimääräistä. Rinnat tuottaa maitoa sen verran mitä vauva tarvitsee. Enkä todellakaan pysty lypsämään varastoon maitoa myöhempää hetkeä varten.

Tosin tämä vauva ei huoli pulloa joten turhaa edes yrittää.

Mulla tulee ainoastaan ensimmäisten viikkojen aikana sitä maitoa aika paljon mutta sitten se tasaantuu vauvan tarpeita vastaavaksi.

T: viiden lapsen äiti.

Vierailija
16/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin silloin pystyn lypsämään jos vauva on vaikka nukkunut erikoisen pitkään ja rinnatuntuu täysiltä, mutta turhaan mä niitä alan lypsää kun tiedän että vauva kuitenkin kohta syö.

Vierailija
17/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hienoa kaikki jotka pumppaatte, pakastatte, kestoiltte, minä en jaksa!

Vierailija
18/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa.

Se on sitten eri asia, miten mielekästä tuollainen x-kertaa päivässä pusertelu on.

Toisekseen, itse ajattelen siten, että jos puhutaan maidon lypsämisestä rintapumpulla, puhutaan oikeista määristä eikä 3 tipasta.

Kuten itse jo aiemmin kirjoitin, ei lypsäminen ole minulla ikinä onnistunut parin ensimmäisen kuukauden jälkeen. Tottakai saan vaikka käsin lypsämällä nuo pari tippaa, mutta en todellakaan laske sitä oikeaksi lypsämiseksi! Pumpullakin saatan saada jotain 10 ml.

t. 10

Vierailija
19/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maito ei irtoa helposti pumpulla tai käsin lypsämällä. Lypsäminen vauvan nukkuessa on hankalaa, kun esikoinen vaatii oman aikansa. Enkä todellakaan aio esim imetyksen aikana lypsää toista rintaa ja menettää näin sen mukavan yhdessäolon hetken vauvan kanssa. Todennäköisesti imettämisestä ei edes tulisi mitään; sen verran "häiriöherkkä" tuo neiti on. Ne harvat kerrat, kun tissi ei ole ruoka-aikana paikalla, vauva on saanut korviketta. Niin paljoa en tuosta "täysimetyksestä" perusta, että kokisin tämän järjestelyn jotenkin pilaavan sen. Ihan liian tissi-ja ilmetyskeskeistä elämää....

Vierailija
20/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen rinnan josta tuli maitoa 200ml. Neljän tunnin päästä syötin lypsetyn rinnan ja lypsin toisesta 200ml. Nämä pakastin. sE NIISTÄ "TIPOISTA"

Lypsäminen/pumppaaminenkin lisää maidontuotantoa. Mutta kaikille sitä maitoa ei yksinkertaisesti tule pumppaamiseen asti.

Terv. 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi