Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette saa pumpattua maitoa rintapumpulla!

Vierailija
09.12.2008 |

Kuulee niin monesti, että "en saa pumpulle herumaan" tai "en le saanut pumpattua kuin muutaman millin ikinä, vauvalle kyllä riittää yllin kyllin". En oikein ymmärrä ongelmaa...

Faktahan on, että kun heruminen käynnstyy niin molemmat rinnat heruvat yhtä aikaa. Miksi ihmeessä siis ne, joille pumppaus on ongelma, eivät pumppaa toisella kädellä toisesta rinnasta samalla kun vauva syö toisesta. Silloin saa taatusti pumpattua niin paljon kuin haluaa, kun vauva heruttaa maidon liikkeelle.

Eivätkö ihmiset ole tulleet ajatelleeksi tätä vai miksi ne jotka haluaisivat pumpata mutta eivät siinä onnistu eivät toimi tällä tavalla?

Itse saan kyllä pumpattua ihan pelkästäänkin, mutta on huomattavasti miellyttävämpää pumpata samalla kun vauva heruttaa. Aventin käsipumpulla tuo samanaikainen pumppaaminen on ihan helppoa, varmaan niillä samanmallisilla kopioillakin, samoin sähköpumpuilla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkään en tarvinnut pumpata koskaan kun imetin, vaan siinä välissä olisi ollut tarvetta tyhjennykselle joskus. Vauva ei juonut lypsettyä maitoa.

Käsin sain muuten siis kuitenkin lypsettyä toisesta sen verran että tuli kokeiltua että eipä tuo juonut vaan huusi nälkäänsä mieluummin, korvikkeetkaan ei sopineet...

Vierailija
22/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä määrät siis esikoisen kanssa. kakkosen kanssa maitoa ei tullut noin paljon, mutta eipä ollut aikaa niin paljoa lypsääkän.

Terv.16

toisen rinnan josta tuli maitoa 200ml. Neljän tunnin päästä syötin lypsetyn rinnan ja lypsin toisesta 200ml. Nämä pakastin. sE NIISTÄ "TIPOISTA"

Lypsäminen/pumppaaminenkin lisää maidontuotantoa. Mutta kaikille sitä maitoa ei yksinkertaisesti tule pumppaamiseen asti.

Terv. 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia sitä tulee jos kerran aina lypsät. Se on se kysynnän ja tarjonnan laki. T: viiden lapsen äiti:)

toisen rinnan josta tuli maitoa 200ml. Neljän tunnin päästä syötin lypsetyn rinnan ja lypsin toisesta 200ml. Nämä pakastin. sE NIISTÄ "TIPOISTA"

Lypsäminen/pumppaaminenkin lisää maidontuotantoa. Mutta kaikille sitä maitoa ei yksinkertaisesti tule pumppaamiseen asti.

Terv. 16

Vierailija
24/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos vaikka yöllä vauva on syönyt vain toisesta rinnasta. Toinen pursuu silloin yli äyräitten. En ole kokeillut pumpata samalla kun imetän, tuntuu vaikealta, mutta voisihan sitä yrittää.

Vierailija
25/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että siinä imettäessäni alkaisin jyystämään toista rintaa käsin tai pumpulla. Täytyy sanoa, ettei ole tullut edes pieneen mieleen. Paitsi, että kuulostaa ihan tajuttoman hankalalta, niin veisi kyllä ilon koko imettämisestä ja yhdessäolosta. Kaikkea sitä kuulee..."

[Eivätkö ihmiset ole tulleet ajatelleeksi tätä vai miksi ne jotka haluaisivat pumpata mutta eivät siinä onnistu eivät toimi tällä tavalla?

Itse saan kyllä pumpattua ihan pelkästäänkin, mutta on huomattavasti miellyttävämpää pumpata samalla kun vauva heruttaa. Aventin käsipumpulla tuo samanaikainen pumppaaminen on ihan helppoa, varmaan niillä samanmallisilla kopioillakin, samoin sähköpumpuilla.

[/quote]

Vierailija
26/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran päivässä, vaikka herätessä aamulla kun molemmat rinnat ovat varmasti kaikillä täydet, pumppaa toisesta rinnasta "löysät pois" samalla kun syöttää toisesta, niin miten se vie kaiken ilon pois imetyksestä? :-D

Ainakin itseltäni tulee muutamalla pumpun painalluksella koko aventin pullo täyteen ja siinä menee 20-30 sekuntia... Että se siitä vaivalloisuudesta.

Tai sitten vaan olen jotenkin erityisen näppäräkäsinen ja runsasmaitoinen, mikäpä siihen olen vastaan väittämään.

Ajattelin vaan jakaa hyvän neuvon asian kanssa painivien kanssa, mutta ei sitten. :-)

t.ap

... että siinä imettäessäni alkaisin jyystämään toista rintaa käsin tai pumpulla. Täytyy sanoa, ettei ole tullut edes pieneen mieleen. Paitsi, että kuulostaa ihan tajuttoman hankalalta, niin veisi kyllä ilon koko imettämisestä ja yhdessäolosta. Kaikkea sitä kuulee...

Vierailija
27/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rinnat ovat kertakaikkiaan liian täydet, jotta vauva voisi rauhassa syödä. Maito suihkuaa ja menee väärään kurkkuun ja vauva nielee ilmaa, jos liikoja ei ensin tyhjennä edestä pois. Tämä tarkoittaa n. 50-100ml toisesta rinnasta. Vasta sitten on vauva hyvä syödä siitä. Osan olen laittanut pakkaseen, osan pois. Vauva ei huoli tuttipulloa sen enempää kuin tuttiakaan. Mutta jospa oppisi jossain vaiheessa...

esim. jos vaikka yöllä vauva on syönyt vain toisesta rinnasta. Toinen pursuu silloin yli äyräitten. En ole kokeillut pumpata samalla kun imetän, tuntuu vaikealta, mutta voisihan sitä yrittää.

Vierailija
28/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko syy loistavaan pumppaukseesi se, että vauvasi ei syö yöllä???

Oma vauvani syö joka yö 2 kertaa ja syötän samalla kertaa molemmat rinnat. Rinnat eivät ole aamulla sen täydemmät kuin mihinkään muuhunkaan aikaan vuorokaudesta.

Vierailija
29/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vain kaksi kättä. Jos tahtoisi lypsää, makuulla imettäminen ei ole paras mahdollinen asento, joten toisella kädellä täytyisi auttaa ja tukea vauvaa, ja sitten tarvitsisin kaksi vielä kättä pumpun käyttöön. Ja söiskö se edes jos samalla häslään jotain muuta. Ehkä jos olisi joku automaattinen lypsykone jonka vaan tuikkaa kiinni.

Mulla nyt kolmas lapsi ja menee 20-30 minuuttia siihen että saan vähän pullon pohjalle, sen verran ettei siitä täyty edes yksi jääpalamuotti. Ei maksa vaivaa. Parhaiten olen saanut lypsettyä käsin kulhoon, mutta siihenkin tarvitsen kaksi kättä ja jos huitova ja potkiva vauva olisi rinnalla yhtä aikaa niin se kulho olisi pian kumossa.

Vierailija
30/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalisti mielestäni. Ja kyllä, rpumppaus kyllä onnistuu mainiosti mihin aikaan tahansa, mutta aamu on ainoa aika kun on melkein pakko pumpata vauvan vuoksi.

Vai onko syy loistavaan pumppaukseesi se, että vauvasi ei syö yöllä???

Oma vauvani syö joka yö 2 kertaa ja syötän samalla kertaa molemmat rinnat. Rinnat eivät ole aamulla sen täydemmät kuin mihinkään muuhunkaan aikaan vuorokaudesta.

Vierailija
31/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä on helppo käyttää yhdelläkin kädellä ja muutamalla puristuksella saa tosiaan helposti 100ml. Eli ei haittaa jos vauva ei sillä aikaa suostu syömään, kunhan sen verran imee että heruminen lähtee käyntiin. Jos vauvaa kiinnostaa katsella, niin katselkoon sen 30 sekuntia, sitten voikin taas keskittyä syömiseensä.

Ja joo, istuviltaan tietenkin. Vauva vasemmalla rinnalla ja pumppaa oikelta. Kaksi kättä riittää mainiosti.

mulla on vain kaksi kättä. Jos tahtoisi lypsää, makuulla imettäminen ei ole paras mahdollinen asento, joten toisella kädellä täytyisi auttaa ja tukea vauvaa, ja sitten tarvitsisin kaksi vielä kättä pumpun käyttöön. Ja söiskö se edes jos samalla häslään jotain muuta. Ehkä jos olisi joku automaattinen lypsykone jonka vaan tuikkaa kiinni.

Vierailija
32/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ RINNASTA VALUU MAITOA!!!!

Te jotka tässä nyt selitätte, että teillä ei heru toinen rinta, jos vauva syö toisesta.

Mullakaan ei tule ilman vauvaa pumppaamisesta yhtään mitään, enkä tarvitse ikinä mitään rintaliivinsuojia, maidonkerääjät täysin turhia jne. Eli rinnat ei vuoda koskaan, mulla ei edes kerry maitoa yhtään rintoihin, vaikka olisin 12h imettämättä.

Mutta silti mä pystyn pumppaamaan silloin kun vauva on toisella rinnalla.

Joten jos et ihan oikeasti ole kokeillut tuota kikkaa, on täysin turha väittää, että se ei toimi.

Vierailija
33/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heruuko maitoa niin paljon, että vauva tulee kylläiseksi vaikka pumppaisi samalla kun syöttää?

Vierailija
34/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika syö rintaa öisinkin useaan kertaan (4-5 kertaa), joten rinnat ei todellakaan ole aamulla täydet. Aivan älytöntä yleistämistä!!!! Jos sinulla on näin ap, ei se tarkoita että kaikilla olisi. Rintani eivät aivan alkuviikkojen jälkeen ole enää olleet lainkaan pinkeät ja "täynnä maitoa" eivätkä ole valuneetkaan, vaan kysyntä ja tarjonta kohtaavat täydellisesti.

Itselläni on Emman käsipumppu ja Ainun sähkökäyttöinen pumppu. Pitäisi vissiin olla juuri tuo samanlainen mikä ap:lla jotta voisi verrata, mutta kyllä minä ainakin saan tehdä tosiaan töitä kummallakin että saan maitoa pumpattua! Pumppaussessio kestää iäisyyden, nyhtämällä saan n. 50ml irti (siis yhteensä, pumppaan molemmista rinnoista vuoron perään). On aivan sattumaa, että saan nännin rintapumppuun JUURI TISMALLEEN oikeaan asentoon, jolloin maitoa tulee suihkuamalla. Silloin en uskalla suurinpiirtein edes hengittää ettei rinta liiku pumpussa milliäkään... Sillä jos imu ei tule juuri tietyllä tavalla, pumppuun heruu pisara silloin tällöin. Tahtoisimpa nähdä millainen on tuo mystinen aventin pumppu jolla saa pullon täyteen 20 sekunnissa... Oletan nyt kuitenkin että se pullo on ainakin sen 100-150ml vetoisuudeltaan. Vauvakaan tuskin saa desiä imaistua 20 sekunnissa, kyllä pitää olla pirun hyvä pumppu jos sille heruu noin hyvin...

Emman käsipumppu on sitäpaitsi niin jäykkä, etten jaksa sitä edes yhdellä kädellä puristaa. Sähköpumppu taas hurisee niin kovaa, ettei vauva takuulla rauhoittuisi toiselle rinnalle imemään.

Eli niin. Hienoa että sinulla homma hoituu helposti ap, mutta ihan tosissaan naisia ja näiden rintoja ja pumpulle herumista ei voi yleistää.

Jos kerran päivässä, vaikka herätessä aamulla kun molemmat rinnat ovat varmasti kaikillä täydet, pumppaa toisesta rinnasta "löysät pois" samalla kun syöttää toisesta, niin miten se vie kaiken ilon pois imetyksestä? :-D

Ainakin itseltäni tulee muutamalla pumpun painalluksella koko aventin pullo täyteen ja siinä menee 20-30 sekuntia... Että se siitä vaivalloisuudesta.

Tai sitten vaan olen jotenkin erityisen näppäräkäsinen ja runsasmaitoinen, mikäpä siihen olen vastaan väittämään.

Ajattelin vaan jakaa hyvän neuvon asian kanssa painivien kanssa, mutta ei sitten. :-)

t.ap

... että siinä imettäessäni alkaisin jyystämään toista rintaa käsin tai pumpulla. Täytyy sanoa, ettei ole tullut edes pieneen mieleen. Paitsi, että kuulostaa ihan tajuttoman hankalalta, niin veisi kyllä ilon koko imettämisestä ja yhdessäolosta. Kaikkea sitä kuulee...

Vierailija
35/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heruta toinen rinta vaikka toisesta imettää.

Lisäksi mun rinnat eivät vuoda vaikka olisin vuorokauden imettämättä, venyy ja paukkuu vaan älyttömän kipeiksi, mutta tippaakaan ei valuta.

Ja tosiaan, sinne pulloon en ole eläissäni yhtään mitään pumpattua.

Vierailija
36/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään vuoda juuri yhtään juuri koskaan.

Ei mulla ole kyllä ollutkaan tarvetta pumppailla kun ei ole ollut tavetta lähteä imeväiisen luota mihinkään ;)

Vierailija
37/37 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään vuoda juuri yhtään juuri koskaan.

Ei mulla ole kyllä ollutkaan tarvetta pumppailla kun ei ole ollut tavetta lähteä imeväiisen luota mihinkään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan