Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ostanut Tradera:sta tai eBay:sta

Vierailija
25.02.2009 |

ja millä menestyksellä? Tradera on ruotsalaisten huutis - jossa on paljon parempia ja edullisempia juttuja.

Jos olet ostanut, miten kaupat järjestyivät ja oliko helppoa vai monimutkaista? Olitko tyytyväinen kauppoihisi? Miten käytännössä piti menetelllä?

Olen tässä pähkäillyt kun haluaisin huutaa pari juttua, mutta kun ei ole yhtään kokemusta kansainvälisestä kaupankäynnistä...

Kiitos jos jaat kokemuksesi tänne :o)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistäs luulet noiden huutiksen hellokittylaukkujen myyjien ne veskansa hankkineen???

no sieltä honkkarista tietenkin!

ihan samaa tavaraa ovat kuin huutiksen laukut nuo ebayssa myytävät, ja siellä idässä ne aidotkin valmistetaan.

samoin olen huomannut joskus huvikseni kyllä miten suomalaiset nikit ostelee jenkkien ebayssa kasat halpoja guessin veskoja, ja kuukauden päästä onkin hupsisita heijaa huutonet niitä samoja laukkuja pullollaan, kun joillain myyjillä niitä vaan sattuu olemaan kaapit täynnä yms.

ja katteet on aika suuria verrattuna hintaan jenkeistä ostetulle...

eli ihan aitojakin guessin laukkuja saa sieltä halvalla kun ei se merkki mikään ihmeellinen ole sielläpäin.

taitaa nyt nää trokarit itse täällä puolustella bisnekisään ;)

Mäkin olisin kyllä varovainen esim. noiden Honkkarilaisten Hello Kittyjen kanssa.

Piraattien maahantuonti on laitonta ja jos ne sattuu jäämään tullin haaveihin niin tavarat jää sinne ja pahimmassa tapauksessa sakkoja päälle. Guessienkään aitouteen en aina luottaisi, vaikka tosin niitä saa kyllä Jenkeistä aitojakin halvalla.

Vierailija
22/25 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo "kaikki muut paitsi sinä" tuli? Olen tässä ketjussa kirjoittanut vain, että tosiaan myyn ebaysta ostamat lastenvaatteet huutonetissä, mutta niitä on siis pidetty pääosin oman lapsen päällä siinä välissä, muutamia harvoja unohtuneita poikkeamia lukuunottamatta tai paria extraa paketissa. Mitä pahaa siinä on? Tämä on täysin laillista toimintaa Suomessa.

Ja sitten kerroin ettei trokaus kannata siinä mielessä, että jos joku näkee siellä selvästi ebaysta ostettuja lastenvaatteita jollakin myynnissä, niin ei kannata säikähtää, että muka olisi trokar, jos niitä nyt haluaa erityisesti vältelläi. Kai niitäkin voi olla, mutta ei todellakaan ole kannattavaa hommaa, jollei saa yli kaksinkertaista hintaa tuotteista. Älkää siis turhaan säikkykö tällaisia myyjiä, ei varmastikaan suuri osa ole tai edes pysty olemaan trokarina ainakaan lastenvaatteilla. Joten turha kuvitelma on, että joku siellä tällä hommalla nettoisi pimeitä tuloja. Onko tätä jonkun vaikea tajuta?

Käsilaukkuesimerkki ei vastaa lainkaan tätä tapausta.

ja kaikki muut paitsi sinä myyvät huutonetissä trokattuja piraatteja?

vähän ontuu tuo sun logiikka nyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siellä huutiksessa ihan oikeasti on ihmisiä jotka myy paljon tavaraa, myös lastenvaatetta sillä periaatteella että saa siitä paljonkin voittoa tai oman shoppailunsa sillä katettua.

ja tiedätkö mtä trokaaminen tarkoittaa ja että se on oikeasti suomen laissa kielletty?

minä ainakin olen onnistunut ebaysta ostamaan lapsilleni sopivankokoisia vaatteita ihan mukavasti ilman että mun tarttee siinä sivussa ostaa kasaa vääränkokoisia vaatteita myytäväksi isoimmilla hinnoilla eteenpäin.

ja usko huviksesi että tiedän kyllä että sieltä ulkomailta todellakin saa postikulut sisältäen paljon edullisemmin vaatteita, ja niitä samoja on aina joskus näkynyt huutiksessa pyörivän vähintään tuplahinnoilla.

Tämä on täysin laillista toimintaa Suomessa.

Ja sitten kerroin ettei trokaus kannata siinä mielessä, että jos joku näkee siellä selvästi ebaysta ostettuja lastenvaatteita jollakin myynnissä, niin ei kannata säikähtää, että muka olisi trokar, jos niitä nyt haluaa erityisesti vältelläi. Kai niitäkin voi olla, mutta ei todellakaan ole kannattavaa hommaa, jollei saa yli kaksinkertaista hintaa tuotteista. Älkää siis turhaan säikkykö tällaisia myyjiä, ei varmastikaan suuri osa ole tai edes pysty olemaan trokarina ainakaan lastenvaatteilla. Joten turha kuvitelma on, että joku siellä tällä hommalla nettoisi pimeitä tuloja. Onko tätä jonkun vaikea tajuta?

Vierailija
24/25 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero oli siinä että sen Hello Kitty -laukun tilaaminen HongKongista, kun se 99% varmuudella on piraatti, on laitonta ja se saattaa jäädä tulliin ja sulta meni rahat. Piraattikamaa ei saa tuoda Suomeen. Mutta jos ostat laukun huutiksesta niin se ei ole rikos. Se mitä yritin sanoa on että en viitsisi minkään ihan pikkusummien takia ottaa sitä riskiä että tullissa saan selvitellä jonkun laittoman tuotteen alkuperää ja joutua pahimmassa tapauksessa maksamaan.

Itse en ole mistään Hello Kittyistä kiinnostunut enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan aikuinen sellaisia käyttäisi. En myöskään trokaa mitään, tosin joskus olen myynyt hutiostoksia ja lapseni käyttämiä vaatteita jopa korkeammalla hinnalla kuin olen itse maksanut.

ja mistäs luulet noiden huutiksen hellokittylaukkujen myyjien ne veskansa hankkineen???

no sieltä honkkarista tietenkin!

ihan samaa tavaraa ovat kuin huutiksen laukut nuo ebayssa myytävät, ja siellä idässä ne aidotkin valmistetaan.

samoin olen huomannut joskus huvikseni kyllä miten suomalaiset nikit ostelee jenkkien ebayssa kasat halpoja guessin veskoja, ja kuukauden päästä onkin hupsisita heijaa huutonet niitä samoja laukkuja pullollaan, kun joillain myyjillä niitä vaan sattuu olemaan kaapit täynnä yms.

ja katteet on aika suuria verrattuna hintaan jenkeistä ostetulle...

eli ihan aitojakin guessin laukkuja saa sieltä halvalla kun ei se merkki mikään ihmeellinen ole sielläpäin.

taitaa nyt nää trokarit itse täällä puolustella bisnekisään ;)

Vierailija
25/25 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut ruotsista paljon asitoita, vanhaa arabiaa myydään älyttömän halvalla kun ei ruotsalaiset sen päälle niin tajua. Blocket on hyvä ja kuten myös Tradera.

Muutama tosi makea nahkainen käsilaukku jtn 30 eurolla, kun hinta olisi suomen huutiksessa varmaan 150.

Asun Turussa ja minulla on hyvä ystävä Tukholmassa. Ostokset menee ensin hänelle ja sitten tavataan ja saan tavarat häneltä. Ystävälläni on kesämökki suomessa ja minäkin käyn usein ruotsin puolella.

Lisäksi osta ruotsista aina pari laatikollista hyviä ekologia punaviinejä, joita ei suomesta saakaan. Ja halvelmmalla kun siellä tuo viinin verotus alempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme