Merkillinen mies - narsisti vai muuten vain vaikeaselkoinen?
Olen tavannut netin kautta erään miehen. Ensin me vain kirjoittelimme (vaihdoimme jopa privaattiosoitteet), sitten oli kuukauden tauko, kun yhteyttä ei pidetty, kunnes mies otti minuun taas yhteyttä pari viikkoa sitten. Tapasimme ensi kertaa toissa viikon perjantaina ja vietimme yhdessä erittäin mukavan viikonlopun! Totesimme molemmat, että meillä synkkasi heti, juttua pulppusi ja kerroimme toisillemme arkaluontoisiakin asioita itsestämme. Molemmat ovat eronneita ja perheellisiä, joten yhteisiä puheenaiheita riitti.
Tämä ko. mies on erittäin hyvännäköinen, joten naiset varmaan roikkuvat hänen kimpussaan. Hän on myös hyvätuloinen ja hyvässä asemassa työelämässä (kuten minäkin), joten sitä suuremmalla syyllä vientiä varmasti riittää. Hän kertoi saaneensa netin kautta jopa yli tuhat yhteydenottoa, ja muutenkin naiset kuulemma ehdottelevat hänelle suoraan, kun hän käy esim. baareissa tai muilla julkisilla paikoilla. Hänen ja hänen ex-vaimonsa eron jälkeen hän oli saanut yhteisestä tuttavapiiristä useita soittoja kavereidensa vaimoilta/tyttöystäviltä, että "Sinä olet kuulemma vapaana..." Omien sanojensa mukaan hän on kuitenkin hyvin kasvatettu, hyvät arvot omaava ja uskollinen mies.
Meillä meni yhteisen viikonlopun jälkeen pari päivää todella hyvin viestitellessä, mutta sitten keskellä viikkoa hän yhtäkkiä piti minulle luennon siitä, kuinka hän ei ole hakemassa seurustelusuhdetta ja kuinka minä en saa rakastua häneen. Olin kuin puulla päähän lyöty moisesta kommentista. Samaan aikaan huomasin hänen kuitenkin laittaneen uudelleen nettiprofiilinsa näkyviin, mikä kertoi minulle ihan toista tarinaa... Siitä tuli meille jopa riitaa, kun halusin selvittää, että mitä hän minusta oikein haluaa, jne. Yritän olla ystävällinen ja tutustua uuteen ihmiseen, mutta sitten saankin kylmää vettä niskaan. Ja taas seuraavana päivänä hän soittaakin minulle ja puhuu pitkän puhelun niitä näitä.
Mies pyysi minut viettämään ensi viikonloppua kanssaan jo pari viikkoa sitten, mutta nyt ei sitä aikaa yhtäkkiä löydykään ja käytös on muutenkin muuttunut töykeäksi ja torjuvaksi. Lieneekö syy siinä, että kerroin haluavani olla hänen kanssaan vain kaveri, ja että EN ole rakastunut häneen. Ota tuosta nyt selvää.
Nyt mietin, että olenko mahtanut törmätä oikein kunnon narsistiin... Aluksi hän hurmasi minut hauskoilla jutuillaan, mutta sitten käytös muuttuikin itsekeskeiseksi ja töykeäksi, kun en sanonutkaan heti rakastavani häntä palavasti. Vai onko kyseessä vain muuten vaikeaselkoinen mies? Vai onko vika minussa? Kommentteja?
Kommentit (25)
tai sitten tosiaan vaan hämmentää monessa suhteessa yhtä aikaa..
Joko pääsitte itse asiaan? vaikuttaa siltä että jos mies jo sai sinulta niin homma tuli suoritettua eikä enempi kiinnosta tai jos et antanut, mies ei jaksa enempää vaivaa nähdä.
Unohda koko jätkä... minkälainen ihminen muuten kertoilee että hänelle soitellaan että " olet vapaana"....
paikkasi".
Mutta oli miten oli, ei kannata ehdoin tahdoin syventää suhteita ihmiseen, joka hämmentää jo ihan alkumetreillä.
No, menimme kyllä sänkyyn, mutta se oli yhteinen tahto ja alkoholillakin oli asiaan osuutta. Mutta se ei mielestäni ole vaikuttanut miehen käytökseen, sillä aikuisiahan tässä ollaan, ei enää mitään "nainen antaa ja mies saa" -ikäisiä.
Aluksi kuvittelin, että nuo paljastukset hänen "suosiostaan naisten keskuudessa" olivat ihan luottamuksellisia asioita ja hän kertoi niitä minulle salaisuutena - meillä kun oli oikeasti mukava viikonloppu. Mutta nyt alan tulla sille kannalle, että kaikki onkin miehen kuvitelmaa... Eikö narsistinen ihminen toimi juuri näin?
jos mies yhtäkkiä muuttuu aivan toiseksi ja loukkaantuu ilman yhtään mitään syytä. Voit tietysti vielä miettiä, että onko tuohon muutokseen mitään oikeaa syytä, mutta en tuon kertomasi perusteella usko että on. Jos toinen noin muuttuu ja loukkaantuu, niin ei se mistään yhdestä sanasta tai huonosta sanavalinnasta pitäisi johtua.
Itse olen tuollaisessa tilanteessa hylännyt koko suhteen heti alun jälkeen. Ja myöhemmin sainkin kuulla miehestä juttuja, kuinka oli seuraavan kesän aikana sillä ollut ainakin neljä tyttöystävää. Joten todella kiittelin itseäni, kuinka fiksu olin, kun pidin huolta itsestäni enkä antanut miehen satuttaa minua enempää.
Tietty ei se aina noin mee, mutta oman kokemukseni perusteella olisin sinuna valppaana.
No, menimme kyllä sänkyyn, mutta se oli yhteinen tahto ja alkoholillakin oli asiaan osuutta. Mutta se ei mielestäni ole vaikuttanut miehen käytökseen, sillä aikuisiahan tässä ollaan, ei enää mitään "nainen antaa ja mies saa" -ikäisiä.
Ainakin minä sain kerran kuulla, kun en toisilla treffeillä antanut, että kun multa ei ikinä saa. Eikä se sitten mua kauan katsellutkaan, kun olis pitänyt jaksaa odottaa kauemmin kuin kaks viikkoa. Ja iloinen vain olin, että siihen loppui, niin paljastui, että toiselle kyse oli vain seksistä (tai tällä kertaa sen toiveesta).
Minä olin se, joka vei miestä kuin pässiä narussa - tässä sänkyyn menoasiassa. Eli olin se aloitteentekijä. Mies väitti edelleen olevansa kiltti ja kunnollinen, mihin silloin uskoinkin... Mutta niin vain tuli sekstailtua aika estottomasti (eroni jälkeen en ole ollut kenenkään muun kanssa "silleen") ja - yllätys, yllätys - olisin kuvitellut miehen olevan hieman paremmin varustettu niillä jutuilla. Minkäs mies sille tietenkään mitään voi ja mahtaa, mutta olen nuoruudessani törmännyt vaikuttaviimpiinkin ilmestyksiin jalkovälissä.
Kamalaa sanoa näin, mutta lieneekö tässäkin kyseessä oman egon pönkitys muulla tavalla, kun tuossa asiassa ko. mies ei voi pörhistellä?
Ap.
naismaailmassa, herrasmies ei tee niin. Muutenkin unohtaisin tyypin; jos ei ole narsisti niin ainakin hyvin ailahtelavainen, itserakas ja lapsellinen.
ei olisi tähän jättänyt... olisi vienyt sinut vihille ja olisitte muuttanee jonnekkin kivaan rauhalliseen paikkaan = kauas muista.
Sinut olisi jo todennäköisesti haukuttu pariin kertaan, ainakin siitä että viettelit hänet syntiseen seksiin vastoin hänen omaa tahtoaan.
Eihän mies sinua viikonloppua viettämään pyytäessään tiennyt, että haluat olla pelkkä kaveri! Nyt tietää sen, joten siirtyy tietenkin muihin naisiin. Ei se tee miehestä narsistia. Itsehän sanoit, että ei kiinnosta.
Mies pyysi minut viettämään ensi viikonloppua kanssaan jo pari viikkoa sitten, mutta nyt ei sitä aikaa yhtäkkiä löydykään ja käytös on muutenkin muuttunut töykeäksi ja torjuvaksi. Lieneekö syy siinä, että kerroin haluavani olla hänen kanssaan vain kaveri, ja että EN ole rakastunut häneen. Ota tuosta nyt selvää.
Tosiaan, aito herrasmies ja hyvin kasvatettu ihminen ei kehu naissuosiollaan, vaan on enemmän kuin hiljaa sen suhteen. Samoin itserakkaus paistaa tuollaisista jutuista ja se olettamus, että kaikki naiset rakastuvat häneen.
En nyt enää ihmettele, miksi hänen eksänsä lähti ja jätti hänet. He eivät kuulemma ole edes puheväleissä ja lasten asiatkin hoidetaan muiden välityksellä. Jos äijä on ollut vaimolleen täysi kusipää, niin kukapa sitä haluaisi sellaisen kanssa olla tekemisissä.
Olen todella hämmentynyt. Oli aluksi onnellinen, että sain elämääni ihanan ja hauskan uuden ystävän, mutta nyt tämä töykeä ja ailahteleva käytös saavat fiilikseni ihan päinvastaisiksi.
Ap.
Asia ei ole ihan NÄIN mustavalkoinen. Luepa uudelleen viestini: mies ei halua, että minä tai kukaan mukaan rakastuu häneen - hän kun ei etsi parisuhdetta. No, minä tietysti vastasin siihen, että mulle on OK, että ollaan kavereita.
Mies voi olla ihan vaan huvikseen vedättävä kusipää, joka saa kiksejä siitä, että on nainen tai useampi kierrossa.
Tai sitten ei pidä sinua sopivana seurustelukumppanina, mutta haluaa pitää saatavilla sen oikeamman ilmestymiseen asti.
Tai sitten miehellä on joku sitoutumiskammo, joka saa ottamaan rankasti takapakkia, kun homma menee liian vakavaksi.
Niin tai näin, jos et ole kovin syvällä kuviossa, suosittelen poistumista takavasemmalle. Jo alussa noin hankalaa miestä ei kannata ottaa vaivoikseen.
Ei tarvitse olla narsisti tai outo, katselee ympärilleen ja kokeilee.
Kakaralta. Äidin pikku kullalta, joka ei tajua mistään mitään. Unohda!
Nainen, jonka hän on antanut viedä. Usein nimittäin naiset ovat yllättävän aloitteellisia. Voi olla, että mies jollain tavalla vetoaa siihen puoleen tietynlaisissa naisissa.
Rakastua siksi, että hän oikeastaan halusi itse vakuuttua, että sinusta ei tule olemaan hänelle harmia. Kuitenkin hänen itsetuntoaan olisi mairitellut, että olisit purskahtanut itkuun, langennut poluillesi ja kertonut miten häntä rakastat. Hän saattoi olla jopa hämmästynyt, ettet tehnytkään niin. Ehkä hänen entinen vaimonsa ja äitinsä tekivät sillä tavoin?
Nykyään huudetaan narsismia joka väliin :)
Todennäköisesti mies "haluaa sekä syödä, että säästää kakun" ja "on huomannut että meressäpä vasta kaloja riittää" eli pitää sinusta, haluaa tapailla, mutta haluaa tapailla muitakin, kun niitä naisia onkin ero jälkeen niin kiva nähdä enempikin kuin vain yhtä. On siis kuin lapsi karkkikaupassa :)
Enpä viitsisi moiseen heppuun aikaani kuluttaa, jos olisin sinä.
kanssaan vain kaveri ja nyt ihmettelet miksi profiili on ilmestynyt deittisivustolle takaisin. BUAHAHAHAHAHAHAHAHA
Provo
vaikuttaa sen verran oudolta.