Merkillinen mies - narsisti vai muuten vain vaikeaselkoinen?
Olen tavannut netin kautta erään miehen. Ensin me vain kirjoittelimme (vaihdoimme jopa privaattiosoitteet), sitten oli kuukauden tauko, kun yhteyttä ei pidetty, kunnes mies otti minuun taas yhteyttä pari viikkoa sitten. Tapasimme ensi kertaa toissa viikon perjantaina ja vietimme yhdessä erittäin mukavan viikonlopun! Totesimme molemmat, että meillä synkkasi heti, juttua pulppusi ja kerroimme toisillemme arkaluontoisiakin asioita itsestämme. Molemmat ovat eronneita ja perheellisiä, joten yhteisiä puheenaiheita riitti.
Tämä ko. mies on erittäin hyvännäköinen, joten naiset varmaan roikkuvat hänen kimpussaan. Hän on myös hyvätuloinen ja hyvässä asemassa työelämässä (kuten minäkin), joten sitä suuremmalla syyllä vientiä varmasti riittää. Hän kertoi saaneensa netin kautta jopa yli tuhat yhteydenottoa, ja muutenkin naiset kuulemma ehdottelevat hänelle suoraan, kun hän käy esim. baareissa tai muilla julkisilla paikoilla. Hänen ja hänen ex-vaimonsa eron jälkeen hän oli saanut yhteisestä tuttavapiiristä useita soittoja kavereidensa vaimoilta/tyttöystäviltä, että "Sinä olet kuulemma vapaana..." Omien sanojensa mukaan hän on kuitenkin hyvin kasvatettu, hyvät arvot omaava ja uskollinen mies.
Meillä meni yhteisen viikonlopun jälkeen pari päivää todella hyvin viestitellessä, mutta sitten keskellä viikkoa hän yhtäkkiä piti minulle luennon siitä, kuinka hän ei ole hakemassa seurustelusuhdetta ja kuinka minä en saa rakastua häneen. Olin kuin puulla päähän lyöty moisesta kommentista. Samaan aikaan huomasin hänen kuitenkin laittaneen uudelleen nettiprofiilinsa näkyviin, mikä kertoi minulle ihan toista tarinaa... Siitä tuli meille jopa riitaa, kun halusin selvittää, että mitä hän minusta oikein haluaa, jne. Yritän olla ystävällinen ja tutustua uuteen ihmiseen, mutta sitten saankin kylmää vettä niskaan. Ja taas seuraavana päivänä hän soittaakin minulle ja puhuu pitkän puhelun niitä näitä.
Mies pyysi minut viettämään ensi viikonloppua kanssaan jo pari viikkoa sitten, mutta nyt ei sitä aikaa yhtäkkiä löydykään ja käytös on muutenkin muuttunut töykeäksi ja torjuvaksi. Lieneekö syy siinä, että kerroin haluavani olla hänen kanssaan vain kaveri, ja että EN ole rakastunut häneen. Ota tuosta nyt selvää.
Nyt mietin, että olenko mahtanut törmätä oikein kunnon narsistiin... Aluksi hän hurmasi minut hauskoilla jutuillaan, mutta sitten käytös muuttuikin itsekeskeiseksi ja töykeäksi, kun en sanonutkaan heti rakastavani häntä palavasti. Vai onko kyseessä vain muuten vaikeaselkoinen mies? Vai onko vika minussa? Kommentteja?
Kommentit (25)
Iskeä pelinaisia, niin sitten varmaan. Mutta mua kun ei kiinnosta kärpästen ja paskan välinen suhde.
Luultavasti haluaa sinusta rakastajattaren itselleen, mutta ei sen kummempia sitoumuksia, ainakaan tässä tilanteessa. Kun mainitsit siitä "kaveri"-jutusta, niin voi olla että ei halua pitää yhteyttä, koska ei tosiaankaan halua sinusta kaveria, kaverit ovat hänellä varmasti erikseen.
En leimaisi häntä narsistiksi kuitenkaan.
Sinäkin: et ole rakastunut, haluat kivan kaverin.
Onko sulla useinkin tapana rakasella kavereiden kesken ihan noin vain?
sanoisin että taitaa olla kyseessä nyt vaan väsynyt hermotus,
ja se vaatii leopa ja aikaa parantuakseen ettei vain muutu vakvaksi hermoraunioksi.
t: virpi kuitusen henkilääkäri
Vai onko kyseessä vain muuten vaikeaselkoinen mies? Vai onko vika minussa? Kommentteja?
On yleisen naisteniskemisteorian mukaista antaa ymmärtää olevansa yrittäin haluttu muiden naisten mielestä. Naiset haluavat sen miehen jota muutkin naiset haluavat...