+++++++++HELMET vko 9+++++++++++++
Aloitan nyt kumminkin uuden pinon. Yritin jo aamulla mutta viesti katosi johonkin.
Ei mullakaan mitään kummempaa. Kaikki supistelut mitä oli viikonloppuna hävis kuin tuhka tuuleen. Ei minkäänlaisia supisteluja ole olluyt pariin päivään. Perjantaina mennään kaverin kanssa taas lenkille. Jospa se jotain auttaisi. Huomenna taas neuvola.
Jonttu 39+6
Kommentit (57)
Luota siihen, että kaikki menee hyvin! Mahtavaa että jollain ees jotain tapahtuu!! :)
Me jäädään sitten vielä Leetin ja Jontun kanssa tänne pölisemään... ei tässä muukaan auta.
Tänään laitoin hihat heilumaan ja vaihdoin kaikilta liinavaatteet, pyykkikone huutaa vieläkin. Paistoin pullaakin ja kävin bussilla kaupassa kera rattaiden. Kyllä teki tiukkaa pukata rattaita kun alakori oli tuupattu aivan täyteen ostoksia... huh.
Tuo Leetin kakkusysteemi olisi kyllä maistunut tännekin :) Vedän tässä lakuja naamaani kun jotain makeaa vaan tekee mieli.
Supistuksia on tänään ollut enemmän kuin normaalisti mutta säännöllisiä... ehei. Toivossa on hyvä elää :) Ehkä meillä jäljellä olevillakin on vauva sylissä viikon päästä.
Z 40+5, edelleen
Täällä minä vielä keikun.. jokos mittarimato ja Leeti lähti synnärille. Jontulla on varmaan jo vauva sylissä :) kun ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään.
Huomenna neuvola ja kai sitä yliaikakontrollia sitten varaillaan samalla. Ellei nyt satu sellainen vahinko, että yöllä tulisi lähtö...
Z 40+6
Eilinen päivä meni löhötessä. Esikoinen oli koulussa ja kuopus hoidossa. Kattelin vain televisioo ja nukuin päikkärit. Iltapäivällä kun laitoin ruokaa, jalat väsy tosi paljon. Tuntu siltä kun ois käyny oikein lenkillä. En tiiä johtuuko se turvotuksesta vai ylipainosta. Yöllä tuntu siltä kuin jalat ja kädet turpoaa kaksinkertaiseksi. Aika inhottavaa. Oon nyt aamusta juonu paljon vettä, se tuntuu auttavan jonkin verran.
Huomenna on sitten käynnistys! Ajattelin kyllä lämmittää saunan, jos se vähän vauhdittais. Pelottaa käynnistyksessä ne supistukset. Kuulemma ne tulee niin rajuiksi ja äkkiä. Toivottavasti meidän vauva syntyisi nyt viikonloppuna!
Jonttu41+1
Pikku-mies syntyi 24.2.09 klo 7.20. Painoa 3545 g ja pituutta 53 cm. Ihana pikkuinen oma tuhisija. Kotiin päästiin vasta 2.3 joten tässä opetellaan ja tutustutaan toisiimme. Käynnistyksellä meilläkin vauva sit alko syntymään, viikkoja silloin olikohan 41+2.
Mut nyt väsyttää hieman, joten josko vielä vähän kerkeäis torkahtaan:)
Ja onnittelut muillekin vauvautuneille ja tsemppiä Jontulle.
AngelEye ja pikku-mies 9 vrk (ja on se niin ihana, lutunen:)
Kotona ollaan.. Tänää oli viiminen neuvola. Huomenna pitäis sitte ite soittaa kättärille ja varata yliaikaiskontrolli. Se vaan että ne varmaan haluais sen maanantaina, mutta sillon ei voi, ku miehellä on koulua. Tiistaina se onnistuis.. Ja sitte ne varmaan haluais sopia käynnistyksen perjantaille, mutta sillonkaa ei voi, pitää torstaina käynnistää jos meinaa.. Muuten saattaa mennä miehellä ruotsin kurssi ohi... Se ei saa olla sieltä pois koko keväänä enää ku kerran ja jos vaan mahollista, ni sitä kyllä lykkää mahollisimman pitkää.. :)
Eilen piti pyytää illaks vieraita, että sai sitä hyydykekakkua vähän hävitettyä, mies ei nimittäis suostu ees maistamaan sitä :) Oli sitte kylässä sellanen reilu 2 viikkonen vauva. Oli aivan sulonen, ja ihanan vauvan tuoksunen!! :)
Viime yönä näin sitte unta, että olin synnyttämässä, ku mies toivotti hyvää yötä, kauniita unia ja vauvojen kuvia :) Mies ei ehtiny mukaan, kun oli siellä ruotsin tunnilla ;) Vauva annettiin mun viereen ja aloin jutella sille, että mitäs pikku poikanen vai olitkos sä sittenki tyttö. Piti tarkistaa :) Sille oli laitettu heti päälle vaippa ja body.. Oli se sitte poika :) Olin heti synnytyksen jälkeen niin hyvässä kunnossa, ku en ois ees synnyttäny! Ois kyllä mahtavaa, jos ois niin hyvä olla! Ekan synnytyksen jälkeen olin aika heikossa kunnossa, mut vietiin sängyllä sinne synnyttäneiden osastolle, ku ei yhtään jalat kantanu.
Viime yö oli aivan mahtava! En heränny ku 2 kertaa ja vaan kerran tarvi käydä vessassa! Oli aamulla tosi levänny ja hyvä olo. Päiväunia nukuin tossa äsken sitte veilä puoltoista tuntia :)
Mutta nyt vois lähteä syömään, ku mies teki ruokaa ja neiti vielä nukkuu päiväunia.
Leeti rv 41+1
Lähdin sitten synnyttämään tiistaina 3.3. illalla puoli kymmenen maissa ja tyttö syntyi 23.44 ja painoi 3570g ja pituutta oli 52 cm.
Ehdin kuin ehdinkin kihlapäiväksi synnyttää! :)
mittarimato ja ihana Linnea kohta 2 vrk
Täällähän hiljeni.. oonko nyt jo ainoa?! Vaikka eilen yritys kyllä oli kova lähteä synnyttämää.. Kävin reippaalla kävelyllä ja saunoin ja siivosin vähän... Jonkin verran tuli säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia ja aika napakastiki, mutta ku kävi nukkumaa, ni hyvin nukutti..
Leeti 41+2 ja synnyttämään valmis mieli...
Ke-to välisenä yönä klo 2.50 syntyi neljäs lapsemme. Lähdin synnärille klo 23 illalla ja vauva oli tosiaan maailmassa muutama tunti siitä. Synnytys oli raju ja vauvan naama sen näköinen... Kirjoittelen synnytyskertomusta myöhemmin. Hyvin me voidaan, kunnossa molemmat :) Kotiuduttiin LYSY:nä eli jo puoli vuorokautta synnytyksen jälkeen.
Mitat pojalle 4326g ja 53cm!
Z, toivottaa onnea matkaan Leetille :)
Eiköhän tämäkin pino ole kohta sitten historiaa ja viimeisinkin Helmi on maailmassa... Ei täällä enää montaa taida ollakaan!
Miina ja tyttö huomenna 1kk
Ei se varmaan auta muu, ku siirtyä tonne vauvapuolelle "valittelemaan" tätä isoa mahaa, joka ei tahtois ollenkaa lähteä.. Tuskin täällä enää kukaan käy mun höpinöitä lukemassa..
Eilen kävin vyöhyketerapiassa, ns. käynnistyshoidossa. Vielä ei ainakaa oo mitää tapahtunu, mutta toivottavaa ois että jo ennen maanantaina. Sillon ois yliaikakontrolli.
Mutta ei muuta ku vauvantuoksusia päiviä kaikille! Minä hiljenen tältä erää ja palaan toivottavasti vasta pikku nyytti kainalossa!
Leeti 41+3
Mä täällä edelleen oottelen.. saa nähä millon alkaa tapahtua. Eilen illalla jo supisteli säännöllisesti, mutta ei kipeesti, sen verran anapakasti kuitenki, ettei supistuksen aikana paljon voinu puhua, ainakaan sillon huippukohassa.. Yöllä vessareissun jälkeen kans tuli muutama 10 min välein, mutta ei kummempaa. Aamulla taas heräsin ihan suht hyvin nukkuneena ja ilman supistuksia..
Kertoilkaahan omia "käynnistyskikkoja" jos sellasia löytyy.. Rentoutunu oon nyt ainaki oikeen aktiivisesti eilen ja tänää..
Leeti 41+4 ja huomenna ya-kontrolli..
Toivottavasti vauva on osannut jo tähän mennessä tulla itse maailmaan. Onneksi kukaan ei ole massuun jäänyt :)
Hurjasti voimia tulevaan ja tule kertomaan kuulumiset!
Mietin, että pitäisikö meidän maaliskuulle helmen saaneet siirtyä vauvapuolella maaliskuisten pinoon?
En ole itse vielä vauvapuolelle kirjoittanut mutta sekin päivä lienee edessä...
Z ja poika 3vrk
6.3 klo 00.39 meille syntyi tytöntyllerö. Painoa oli kertynyt 3710g ja pituutta 51 cm.
Kirjoitan tuonne vauva puolelle synnytyskertomusta. Ite meinasin tunkea edelleen Helmiin, jos vain ottavat vielä mukaan. Mukavampi kirjoitella kun kaikki on jo tuttuja.
Jonttu ja tyttö4 vrk
Ja tulkaa toki helmiin tuolla vauvapuolella. Se pino on toistaiseksi ollut niin mahdottoman hiljainen, että itse hyppäsin jo tammivauva pinoon... mutta mielelläni palaisin Helmiin, kunhan ei yksin tarvitse höpötellä!
Aamulla oli yliaikakontrolli ja 3 senttiä on auki. Torstaina on sitte käynnistys, jos ei muuten mitään tapahu. Nyt päiväunille..
Leeti 41+5
Taidan tästä kohta lähteä synnyttämään!
Supparit alko puoli kasin aikaan ja nyt on säännöllisesti 3 min välein ja kesto 30 sekuntia.
Jee!!! Vaikka kyllä vähän pelottaakin...
mittarimato 41+2