Mitä (lieviäkin) RIIPPUVUUKSIA sinulla on?
Ap:
- Nettiriippuvuus. Koneen äärelle on päästävä ainakin kerran päivässä.
- Alkoholi. Sitäkin on saatava väh. kerran viikossa, punkkua mieluiten.
Tupakasta olen ollut erossa nyt 11 vuotta. Jes!
Laita hyvätkin riippuvuudet, kuten joillain on esim. juoksu.
Kommentit (25)
nettiriippuvuutta, vaikka monesti päivässä koneella käynkin...
mutta mä taidan olla riippuvainen pepsi maxista... :/
Eikä ole lievä riippuvuus, vaan sitä on pakko saada päivittäin. Monta kertaa.
molemmista olen yrittänyt päästä eroon, en onnistunut
* nettiriippuvuus ja eritoten AV-riippuvuus:)
' Kävelyretket. Kävelylle on päästävä useita kertoja viikossa, mieluiten joka päivä.
* punaviini. Sitä ois saatava kerran viikossa lasillinen...
* Ruoka. Jotain erityisen hyvää on saatava edes pari kertaa viikossa.
* suklaa. Suklaata haluan syödä joka perjantai- ja lauantai-ilta.
*shoppailuriippuvuus: saan tyydytystä jos saan ostaa jotain sisustukseen tai lastenvaatteisiin liittyvää edes kerran kuussa.
- Shoppailu
- Netti
- Tupakka (reilu askillinen _viikkoon_)
- lakritsi <3
Netti:
Käytän päivittäin aikaa netissä 2-4 tuntia mikä on liikaa.
Vesi, tee:
Söin ennen liikaa makeaa ja nyt juon sen tilalla. Ennen join kahvia 5-7 kuppia mutta nyt olen raskaana enkä voi.
Olen onneksi vapautunut suurimmasta osasta riippuvuuksistani mutta töitä se on teettänyt.
Joskus join 3-4 kertaa viikossa yli 10 annosta alkoholia.
Poltin myös tupakkaa seitsemän vuotta ja lopettamisen aikaan meni jo aski-pari päivässä.
Olen myös syömishäiriöinen ja olen lihonut ja laihtunut kymmeniä kiloja lyhyiden aikojen sisällä vuoron perään herkkuihin ja syömättömyyteen koukuttuen.
teeriippuvuus ja urheilu. Jos ei mitään urheile, rupeaa joka paikka kolottamaan. Av-riippuvuus töissä, kotona ei juuri netti aukea.
sauna, useamman kerran viikossa.
Siideri muutamia kertoja viikossa sekin.
:-(
oispa mullakin noin, nyt olen riippuvainen VAIN netistä ja rasvaisesta ruoasta.
ja huulirasva on pakko olla aina mukana joka paikassa.
- Kofeiini
- Sokeri
- Netti
Muun muassa. Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen. Alkoholi ja tupakka sentään ei, onneksi.
ja lisäksi lukeminen.
Jos en saa lukea kunnolla (sii väh. 2h putkeen) edes viikkoon niin johan huomaan muuttuvani kärttyisäksi ja tiuskivani...
- *kahvi* (tulee vierotusoireita jos on juomatta)
- *tupakka* (lähinnä tapa, voin olla polttamattakin)
- *netti* (etenkin av)
- *karkki/suklaa* (pari päivää ilman menee, sitten on taas mässytettävä)
nyt olen taas tännekin palannut)
Tupakka (sitäkin on alkanut taas kulua päivittäin)
Seksi (minulla on ollut etäsuhde puoli vuotta ja tahtoisin seksiä koko ajan kun nähdään ja väliaikoinakin)
Huulirasva
Suklaa
koska siinä on niitä makeutusaineita. Makeutusaineet eivät imeydy mutta sen sijaan ne LISÄÄVÄT makeanhimoa. Siksi niitä tekee mieli lisää...
-netti (erilaiset keskustelupalstat lähinnä)
-sokeri (siitä yritän nyt karppaamalla vierottautua)
ja se on aerobic! se menee kaiken edelle, minun on pakko päästä
ainakin, vähintään siis 5 kertaa viikossa jumppaan.
Muita riippuvaisuuksia ei minulle ole, jumppaaminen on minun elinehtoni.
Ollut jo 12 vuotta.