Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimo uupunut, mikä on miehen tehtävä?

Vierailija
24.02.2009 |

kertokaas mielipiteitä. mitä miehen kuuluu tehä perheessä jossa on 2pientä lasta, kun huomaa vaimon väsyneen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen kysymys :)

Mä olen uupunut, masennuskin todettu. meillä 4 lasta. mies käskee mennä töihin, ? eli mulle se on kuin sanoisi suoraan että olet niin surkea äiti mene töihin. ivallisesti joskus kysyy pitäiskö hänen vai lopettaa työt että voisi tukea minus sittne?

vaikeaa. :(

Vierailija
2/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies tarkoittaa, että täytyyhän hänenkin jaksaa hoitaa työnsä ja sen jälkeen tulla kotiin tukemaan väsynyttä vaimoaan?

Itse hoidan kotona lapsiamme jo seitsemättä vuotta, mutta silti sanon näin. Joko sopeudut olemaan suhteellisen tai hyvin onnellinen kotona tai jos et sopeudu, niin kotoa pois. Mieheltä tarvitaan kyllä meilläkin aika iso panos lasten- ja kodinhoidossa, jotta minä jaksan jatkaa kotona. Kaikilla ei olekaan yhtä hyvää miestä kuin minulla, tiedän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein uupumus pikkulapsiperheessä on ihan puhdasta unenpuutetta. Ihan sekin, jos joutuu heräämään vaikka kaksi kertaa yössä, on pidemmällä aikavälillä tosi raskasta, koska siinä on valmiusasennossa koko ajan, valmiina syöksymään apuun, kun joku huutaa kohta kuitenkin! Siis anna vaimolle sellaisia yöunia, ettei hänen takuuvarmasti tarvitse herätä kenenkään tarpeita täyttämään.

Omaa aikaa omien ajatustensa kanssa. Lapset huutaa äitiä noin joka viides minuutti parhaimmillaan, siinä ei kauheasti ehdi vaan olla ja ajatella... Lähde lasten kanssa vaikka mummolaan päiväksi ja vaimo saa jäädä kotiin itsekseen relaamaan. Aina sanotaan, että pitäisi lähteä kotoa pois harrastamaan, mutta luulen monilla äideillä ongelman olevan enemmänkin se, ettei saa olla ikinä omassa kotonaan RAUHASSA.

Tee asioita _oma-aloitteisesti_. Älä odota, että vaimo kertoisi sulle, milloin on lasten ruoka-aika, vaan tee ruokaa itse, ja laita vaimo vaikka kahvikupin kanssa lehden ääreen istumaan. Ota imuri silloin tällöin kauniiseen käteen ja laita koneellinen pyykkiä pyörimään. Jos vaimo sanoo, ettet osaa, kysy, miten vaimo haluaa asiat tehtävän. Siitä se lähtee. ;)

Vierailija
4/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä.

T. kolmen pienen äiti

Vierailija
5/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle! Kyyneleet tuli silmiin, puhuit niin täyttä asiaa.

Meillä mies siis haluaa minutkin töihin ja lapset hoitoon, vaikka nuorin vast juuri 1v täytti :( ja on sairastellut todella paljon ja sai jo hetken sairaanlasen tukeakin. ELi en todellakaan tarhaan pientä voi työntää..

Ja rahallisesti lapsiemme hoitoon laitto ei leivile lyö, tarhamaksut jo sitä luokkaa.

t. 3 se jolla 4 lasta

Vierailija
6/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta pyrkiä jakamaan yöt niin että kumpikin saisi ainakin 5 tuntia yhtenäistä unta. Eli aamuvirkumpi aikaisin nukkumaan, ja sitten iltayöstä hälytysvuorossa ollut nukkuu aamulla/aamuyöstä

Vierailija
7/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies järjesti vaimolleen Tallinnan reissun (kylpylään) parhaan ystävänsä kanssa(siis vaimon paras ystävä). Kaksi vuorokautta ilman perhettä!! Kuulemma jaksoi kummasti, kun tiesi että sellainen on tulossa ja virta jatkui vielä reissun jälkeenkin.

Vierailija
8/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieliala on masentunut jatkuvasti yli 2-3 viikkoa

ja omat keinot ei auta.

Vierailija
9/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas mielipiteitä. mitä miehen kuuluu tehä perheessä jossa on 2pientä lasta, kun huomaa vaimon väsyneen

jatkan vielä tähän että meillä

mies ei ole töissä

Vierailija
10/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan meillä....

Vierailija
11/11 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joskus käy ohraisesti, eli vaimo löytää siltä tieltä paremman, deittailee sitten sitä kun aikaa on, sitten lähtee miehen matkaan. Lasten isä sitten yleensä, juuri totuttuaan perheen pyöritykseen, saakin vaimon visiitille. Vaimo kertoo uudesta ihanasta elämästä kivan kullan kanssa, mutta nyt pitäis saada lapset mukaan. Miehelle jää sitten elarit ja tapaamisoikeus. Ja tämä tarina on nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan