Sanooka nyt, varaanko matkan vai en?
Joka päivä pyörittelen tätä asiaa, olen valinnut jo hotellin ja sopivat lennot.
Varattua en niitä kuitenkaan saa, taustalla oma lentopelkoni...
Mitä teen?
Kommentit (7)
ei auta kun mennä vaan. Itse en pelkää lentämistä, vaan ahdistun tilassa mistä en pääse halutessani ulos (on muuten aika yleistä) Käydään reissuissa lentämällä n kerran vuodessa kuitenkin, muu perhe haluaa ja minä myös (olla perillä) Kun matka on varattu iskee päänsärky tai ripuli kun työstän asiaa, jossain vaiheessa ennen lähtöä iskee paniikki. Paniikkihäiriölääkkeitä olen saanut vaivaan, auttavat.
Lasten takia haluan että reissataan, heille olen sanonut etten tykkää lentämisestä.
Joten varaa matka, ja hae lääkkeet. Muuten et mene koskaan. Nykyään tietysti voi vihreydellä perustella lentämättömyyden :)
Joka hetki -nytkin - ilmassa on eri puolilla maailmaa tuhansia lentokoneita, miljoonia ihmisiä. Ja siihen vertaat sitä, miten harvoin koneita kumminkin tulee alas (niin harvoin, että lento-onnettomuudet ovat kumminkin uutisia). Esim Lontoon Heathrown lentokentän kautta matkustaa joka vuosi n. 70 miljoonaa matkustajaa eli pari sataa tuhatta joka päivä - ok, kyse on maailman kolmanneksi suurimmasta lentokentästä, mutta silti vain yhdestä tuhansien lentokenttien joukossa ELI matkustajamäärät ovat jotain ihan käsittämätöntä.
Jos järkisyyt eivät auta - fobioihin harvoin auttavat - hae tosiaan lääkäriltä rauhoittavia. Kun olet päässyt matkaan, olet itseesi tyytyväinen.
Tämä koko fobia tuntuu niin käsittämättömältä.
Ei auta asian perustelu järkisyillä, tiedän faktat eikä se auta. En edes tiedä miksi pelkään lentämistä, ehkä se on juuri se suljetunpaikankammo.
Nyt kuitenkin keksin joka päivä jotain uusia (teko?)syitä miksi olisi parempi lomailla Suomessa. Ja silti tarkastan päivittäin onko hotellissa vielä vapaita huoneita ja halpoja lentoja...
t. ap
ei se ole rationaalista. Itsekin kärsin lievästä lentopelosta, ja joudun joka kerta pakottamaan itseni sen yli. Rauhoittavia en ole käyttänyt, mutta jos olen lomalennolla, otan pari viskiä ennen sitä (vaikutus on sama eli rauhoittava ja unettava).
Autokyydissä on todennäköisempää kuolla kuin lentomatkalla.
Autokyydissä on todennäköisempää kuolla kuin lentomatkalla.
Ja jos en olis siinä koneessa, niin mulle sattuis jotain muuta jossain muualla.